Wie heeft er goede tips voor een mooi opgemaakt koppie?
Ik kom nl niet verder dan een beetje mascara en als ik een gekke bui heb, wil ik nog weleens lipgloss opdoen :mrgreen:
Helaas heb ik met mijn bruiloft een verschrikkelijk laag make-up op mijn gezicht gehad, waardoor ik er even weer helemaal klaar mee was. :roll:
Maar nu wordt het toch echt tijd dat ik eens leer hoe ik mezelf mooi kan opmaken…
Zowel voor de normale werkdag als de super-vamp-uitstraling voor een avondje uit. :inlove:
Dussuh, wie heeft er tips en voorbeelden, ook tips voor een goede website met mooie voorbeelden zijn welkom!!!
op de site van etos staan geloof ik welmake-up tips in hun blad ook die kun je grais bij de winkel meenemen… :thumbup:
Mooie foto Nicje :thumbup:
Met mascara, een blosje (roze) op je wangen en een glossje kom je al een heel eind, toch?
Een donkerbruin of zwart lijntje met eyeliner langs je wimperrand kan ook heel mooi staan.
Ik heb ook mascara en wat poeder op hoor door de weeks.
Als ik uit ga of er even zin in heb :mrgreen: doe ik echt mooi met een coverstick de plekjes en dan wat losse poeder en wat rouge.
Ik doe soms een lijntje aan de onderkant van mijn oog.
En soms oogschaduw,kleurtje bijv. bruinig en dan donkerder in de boog van je oog als je het open hebt (dus zeg maar waar je oogbal in je kas ligt…snap je??) en dan aan de zijkant wat lichte met wat glim en dat ook schuinbovenin tegen de wenkbrauw,dat doe ik dan even ‘‘vervagen’’ met mijn vingertop zodat het 1 geheel is,kan mooi staan vind ik.
Als ik mijn ogen zo doe laat ik de rest neutraal…
Soms alleen wat mascara en alleen wat oogschaduw op mijn ooglid.
Soms alleen mascara en een mooie gloss op mijn lippen…
Met poeder en rouge kan je er al meer opgemaakt uit zien…maar de kunst is om het neutraal te maken zodat je niet echt opgemaakt bent en toch ook wel :lol: 8)
Ja juist OliviaMay,
daar gaat het dus mis. :shifty: Als ik zo’n lijntje zet, mislukt het altijd.
Ene oog gaat goed, andere is te dik in verhouding :doh:
Ik ga eens neuzen op de site van Etos
Dat heb ik ook daarom doe ik ook alleen een lijntje onder mijn onderste winpers zeg maar…staat ook mooi
Ik zou dus geen lijntjes doen als je niet zo make-upperig bent hoor.
Zelf zou ik ook niet met poeders en cremes aan de slag gaan, maar gewoon wat wintertinten ogenschaduw op doen.
Lichtbruin op je oog doen en iets donkere kleur bruin vlak bij je wimpers. Iets uitvagen, wat mascara en je glosje en je ziet er weer tip top uit.
Nicje, jij bent een natural beauty, je hebt helemaal geen make-up nodig :-* . Maar ik kan me voorstellen dat het leuk is om eens te experimenteren. Ik zet altijd een dun lijntje onder mijn ogen, een beetje lichte oogschaduw op mijn ogen (mijn oogleden zijn een beetje rood en dan zie ik er meteen zo moe uit) en een beetje mascara. En ik heb altijd mijn labello bij me, maar dat is eigenlijk geen make-up, toch?
En oh ja, vergeet ik het belangrijkste: ik heb wel wat foundation op. Ik heb bij Douglas om advies gevraagd en ik heb nu heel fijn spul wat mijn huid wat egaler maakt, maar je ziet niet dat ik make-up op heb. Dat is ideaal. Bovendien zit er nog een factor in, dus als het zonnetje schijnt heb ik niet meteen een rode kop.
Nicje, weet je wat handig is, om bij douglas een proefmake-up te laten aanbrengen. Je kan dan ook vertellen waarvoor het is. Het is gratis, als je daarna gebruikte producten aanschaft.
Een goede foundation of poeder kan net dat beetje meer geven, maar je moet er wel van ‘houden’.
Een oogmake up-tip: als je je bewegende gedeelte van je ooglid in 2 deelt: de binnenste helft (dichtste bij je neus) doe je een lichte kleur, en de buitenste helft doe je een donkerdere kleur. Beetje mascara, en het ziet er al heel wat uit.
Je kan dan experimenteren met hoe hoog je gaat, want officieel moet je dan je arcadeboog ( het deel boven je bewegende deel waar je je oogkas voelt) met een middelkleur doen. Ik doe dat niet, ik heb vrij dikkig gezicht met vetjes boven mijn ogen, en dan vind ik dat niet mooi.
Lijntjes zijn moeilijk als je geen geoefende hand hebt
Verder als tip: leg het accent op je ogen OF op je mond. Allebei ziet er te uit.
Als je een mooi kleurtje voor je ogen kiest, hou je lippen dan met een gloss , of een rustig kleurtje.
Heb je een fantastische lipstick, doe dan alleen een mascara en eventueel een lichte bruin op je ogen.
Succes hoor met make-uppen
http://www.youtube.com/results?search_query=make+up+tutorial&search_type=&aq=0&oq=make+up+turo
Uit deze haal ik veel tips…
Kom een keer buurten, dan leer ik je je opmaken!
Ben jarenlang visagiste geweest, in een studio en voor tv en reclame. Modeshows en fotoshoots… maar hier in NL kan je er niet echt je brood mee verdienen (tenzij je Leco heet, natuurlijk). Nu doe ik het alleen nog voor feesten en partijen op verzoek. Laatste ‘klant’ van hier was Sooki op haar bruiloft…!!! Ik begrijp heel goed dat je niet blij was van jouw bruidsmake up… Ik heb altijd een principe dat een bruid moet stralen, maar make up maag zeker niet domineren! Zeker als je nooit veel make up draagt!
Ik heb 1 tipje… bronzing powder van de Etos… en een grote kwast. Neem een niet te donkere kleur. Met die grote kwast even over dat poeder, even in de kwast blazen om het overtollige poeder eruit te halen. En dan niet ineens op je huid zetten, maar van tevoren al een beetje beginnen met rondjes draaien… en dan verdelen over je hele gezicht. Je krijgt er een natuurlijk ‘kleurtje’ door, en is meteen ondergrondje.
Moeilijk uitleggen schriftelijk trouwens…
Tip; oefen in het weekend of op een avond dat je niet weg moet of visite krijgt, oefening baart kunst
Danja, das een goede tip inderdaad.
Ik ben een keer overmoedig geweest en probeerde een nieuw potloodje uit net voor ik weg moest… :naughty:
Dat werd flink wassen en met rode ogen stapte ik de auto in, kon mijn ogen pas ter plekke weer opmaken hahahaha :wall:
Bren, ik zou zo komen. Wil zo graag leren mezelf echt goed op te maken.
Een basis make-up zou al voldoende zijn. Dan kan ik daar op verder voor feestjes. Ik vind het zoooo mooi als ik vrouwen zie met perfect opgemaakte ogen. (dat had ik ook in gedachten met mijn bruiloft, maar ik had meer het gevoel toen Marco mij aankeek van die reclame: “Mam :shock: ???”)
wwb, bij Douglas ga ik liever niet zitten. Zit niet graag in het midden van de belangstelling en daar zit je wel midden in de winkel. :oops:
Ik laat me ook te snel ompraten en dan ga ik met make-up naar huis waar ik waarschijnlijk helemaal niks meer mee doe… :roll:
Madre, het klinkt echt zo makkelijk. Maar ik heb dus nog helemaal geen oogmake-up. Alleen mascara en wat potloodjes. Dus ik moet ook nog gaan kopen. Maar dan, welke kleur? Ik vertouw verkoopsters nooit, want ik kom altijd thuis met dingen die ik zelf eigenlijk toch helemaal niet leuk vind :mrgreen:
Winnie, danks :oops:
Een kleur uitzoeken bij mijn ogen vind ik ook lastig.
Bren, toch maar een keer afspreken :lol: :lol:
Wat ik trouwens wel fijn vind, is dat mensen mij eigenlijk altijd zonder make-up kennen en ik er dus nooit echt verlept uitzie (behalve als ik moe ben) :lol:
Als mijn vriendin zonder make-up weggaat, dan is het net of ze niet fit is: " ben je ziek??"
Daar zit ik ook niet op te wachten, maar een beetje ‘ingekleurd’ wil ik er wel bij gaan lopen
als ik haast heb dan eyeliner ik met een oogpotlood ipv eyenliner.
in ene lichter kleurtje en dan zo hup lijntje trekken.
voor de echte eyeliner moet ik niet teveel haast hebben want dan trekken mn lijntjes scheef of k krijg traanogen waardoor alles 1 zooitje word haha
Ik snap dat je er niet graag gaat zitten hoor. Dat is ook niet lekker (ik heb een afspraak gemaakt op dinsdagmorgen, dan is er in de stad niks te doen hihi). Je kan ook bij een goede drogist om advies vragen voor een basis (neem een vriendin mee, die je beschermt tegen te veel overbodig kopen)
Een afspraak met Bren is natuurlijk helemaal ideaal hihi. (en die tip van die bronzing powder is een hele goede en bruikbare, de mijne is op, dus ik ga ook maar eens snel naar de drogist hihi)
En die foto die je laat zien, is wel heel erg gemake-upt hoor, al ziet het er natuurlijk uit. Die dame heeft wat laagjes op haar ogen hoor!
Ik vind die ogen zo mooi opgemaakt.
Ik kan dat gewoon echt niet voor elkaar krijgen :roll: :lol:
Dat bronzingpowder ben ik even van af zeg maar. Die dame die mijn make-up gedaan heeft bleeeeef maar draaien met die kwast. Ik keek in de spiegel en vond het al TE.
Iedereen vond me zoooo mooi, maar ik voelde me zo ontzettend opgemaakt…
Blijkt dat spul later op de dag nog verder door te kleuren.
Heb op de wc het eraf staan boenen, toen voelde ik me weer Nicole :mrgreen:
Een andere vriendin van ons, die ook nooit make-up gebruikt, was zoooo mooi opgemaakt, zo subtiel. Licht, mooie oogmake-up. DAT wil ik ook. :roll:
OK, ik ga de stad in, vrijdagochtend. krijg er zin in (binnenkort hopelijk een sollicitatiegesprek, wil goed voor de dag komen 8) )
Welke kleuren adviseren jullie bij mijn huid/ogen??
(foto komt zo)
Welke oogschaduw?
Welke kleur poeder?
Welke kleur mascara?
En welke merken zijn echt fijn, dus van mascara lekker makkelijk smerend en van oogschaduw welke gaat niet IN de lijntjes van je oog zitten???
Ik heb altijd maybelline mascare. Vind ik echt de allerfijnste. Lichtblauw flesje. Volume express - watervast. (als ik je trouwfoto zie zou ik bruine mascara doen, geen zwarte. Dat is te hard voor je denk ik)
Foundation heb ik Panstik van Max Factor, kleur 94, jij zou een lichtere moeten hebben denk ik. Die camoufleert écht. Zie je niks doorheen en hij trekt je poriën dicht.
Lippenstift heb ik Long lasting weetmerknietmeer. Beetje goudtint. Krijg ik hele mooie witte tanden van. Maar ik heb een vrij donkere huid, donkere ogen en donker haar.
Ik heb een vrij egale huid.
Wel een soort kringen onder mijn ogen, wat donkerder. Die mogen ook weg.
Verder geen pukkels of vlekjes, dus dat is wel prettig. Echte camouflage heb ik denk ik dus niet nodig. Maar een beetje egaler en matter als ik uitga lijkt me wel mooi. Maar ik moet me wel mezelf voelen
Heb een piercing aan de linkerkant in mijn wenkbrauw.
Ok, hier ben ik dan 8)
Mijn haar is helemaal zo licht als de loshangende pluk, maar dat lijkt donkerder op de foto
Kleuren zijn zo persoonlijk… goudtinten staan maar heel weinig mensen…
Ik heb ook donker haar, blauwe ogen, maar als ik het op doe, lijk ik echt ziek.
Die bronzing powder moet je ook maar heeeeeeeeeel klein beetje op doen, krijg al pukkeltjes als ik jou hoor zeggen, bleef maar draaien,… :roll:
Kom je naar de grote meeting???
Die foto is heel mooi, maar vergis je niet, zelfs de meest natuurlijke make upjes die je op foto’s ziet in bladen/tv/film. is meestal nog 3 of 4 lagen…
En als je dat doet en je vorm van je oog is ietsjes anders, krijg je meteen ‘hangogen’. Oh ja, en teveel bruintinten maken je snel ‘huilerig’ als je niet oppast…