magistrale creme? (gesmeerd, beter niet kunnen doen)

zoon dreigt dezelfde eczeem te krijgen als zijn grote zus.

Zij heeft altijd een pot magistrale creme gehad waar ik haar mee in smeer, en ik heb nog een pot staan. Ik smeer haar nu bijna niet meer in.

Zijn hoofd en oortjes zijn helemaal droog, vooral na het wassen (doe ik dus zo min mogelijk) en er ontstaan al rodige korstige plekjes.

Mijn handen jeuken om die zalf op zijn voorhoofd te smeren want het voelt gewoon schubberig aan en het lijkt me voor hem ook niet fijn, anna sofie had er altijd enorme jeuk aan.

Zal ik smeren of niet?

Waarmee badder je hem?

Hier is balneum een uitkomst…

Enuh wat is magistrale creme :shifty:

Balneum heb ik één keer gebruikt bij Anna Sofie en zij had een (overigens uitzonderlijke) allergische reactie op balneum: brandblaren :cry:

Magistrale creme is een hele vette creme, vaseline cetomacrogolcrème heet het ook wel maar das zo’n lang woord :slight_smile:

Gewoon vet zeg maar.

O ja :lol: dát hebben wij hier ook…

Maar Lev is AS niet hé!? :wink:

Die extra vettende badolie is wel fijn vind ik…

En de dagen dat Renzo niet in bad gaat smeren we idd die creme…denk dat dat niet veel kwaad kan bij Lev hoor… :think:

Hier ook twee hele gevoelige kids, maar Stijn is toch wel helemaal hypergevoelig. Kan ook niet tegen balneum, maar ook niet tegen die cetomaconogwattes :mrgreen:

Ik gebruik hier (op advies van een bevriende drogist) de Remederm creme fluide van Louis Widmer. Die koop ik hier bij de DA drogist.

Hele fijne creme zonder parfum, die meer op melk dan op creme lijkt. Ik smeer/masseer bij elke luierwisseling z’n armen en benen ermee. Die zijn nu gewoon lekker soepel i.p.v. schuurpapier-droog :wink:

Er is ook een badolie van, en een shampoo geloof ik. Ik vind het echt superspul!

o ja, en als hij in z’n plooitjes natte eczeem krijgt (dus rood en vochtig) dan smeer ik daar ‘zinkoxidesmeersel’ op (zo staat het letterlijk op het potje) van de apotheek, op recept van de huisarts. Die zalf maakt het weer heel gauw droog, daarna smeer ik weer met Remederm.

En zo blijf je smeren… :roll: :wink:

Ik zou het gewoon proberen…

Maarja, ik ben een smeerder :lol: , Noa wordt nog dagelijks van top tot teen in de Zwitsal gezet hier :mrgreen:

Magistrale creme betekend dat het een eigenbereide creme is. Dus niet een fabrieksgebeuren zeg maar. Het lijkt me dan ook dat er meer in zit dan alleen vaselinecetomacrogolcreme. Dit laatste is nl een “gewone” basiscreme, waar dus geen werkzame stoffen inzitten. Is dit echt het enige wat in de tube zit (moet op het etiket staan), dan kun je het rustig voor beide kinderen gebruiken. Dus lekker smeren dan maar!!!

Rosajati

@mama van Teun wrote:

o ja, en als hij in z’n plooitjes natte eczeem krijgt (dus rood en vochtig) dan smeer ik daar ‘zinkoxidesmeersel’ op (zo staat het letterlijk op het potje) van de apotheek, op recept van de huisarts. Die zalf maakt het weer heel gauw droog, daarna smeer ik weer met Remederm.

Oooooooooooooooh help…

Ik heb het gisteren op zijn voorhoofd gesmeerd en het is nu helemaal schubberig, geel, rood en korsterig :think:

Het ziet er zoo vies uit en het voelt zo raar aan.

Voor dat spul kan je toch bijna niet allergisch zijn zou je denken.

En mama van teun, ik quote je even omdat ik nat eczeem heb ontdek onder zijn okseltje en bij de lekker vette plooitjes tussen beentjes en billen. Helemaal rood overal en rommelig.

Ik vind het wel zielig hoor en hij begint te krijsen als ik hem oppak, dus ik vermijd zijn okseltjes nu maar.

Arme Lev en Lydia!

Ik weet niet wat je kan doen daaraan, maar wil je even steunen :-*

Bepanthen Lydia echt dat werkt super :thumbup: :thumbup: .

:-*

hier hadden we ook zo’n schubbig mannetje. Ik heb hem ingesmeerd met gewone vaseline voor het slapen en langzaam aan afgebouwd. Dit om te zorgen dat hij niet meer zonder de vaseline kan. Zelfde als met labbello zeg maar. Wat ik ook vaak deed was hem lekker in z’n blootje laten spelen. Is goed voor natte en droge uitslag. Moet het alleen wel warm zijn in de kamer.

Wat ik ook net zat te bedenken is de lucht niet erg droog waardoor alles sneller uitdroogt?

pas wel op met vaseline. Dat smeert de huid dicht zeg maar, dan kan het niet ademen. Misschien beter om vette creme of sudo oid te smeren.

Ik zou zeggen: bel je huisarts eventjes, lieverd :-*

Die crème is als het ware ook ‘besmet’ met de eczeem van Anna Sofie, da’s sowieso niet zo handig, ookal doe je nog zo voorzicht en hygiënisch bij het opsmeren van de crème… (maar ja, met dat advies ben ik zeker een beetje te laat :eh: )

En daarbij kan je ha meteen beoordelen wat het is en als hij denkt dat die crème weleens zou kunnen helpen, krijg je een frisse pot, dat kan een enorm verschil maken.

@lydia wrote:

@mama van Teun wrote:

Oooooooooooooooh help…

Ik heb het gisteren op zijn voorhoofd gesmeerd en het is nu helemaal schubberig, geel, rood en korsterig :think:

Het ziet er zoo vies uit en het voelt zo raar aan.

Voor dat spul kan je toch bijna niet allergisch zijn zou je denken.

En mama van teun, ik quote je even omdat ik nat eczeem heb ontdek onder zijn okseltje en bij de lekker vette plooitjes tussen beentjes en billen. Helemaal rood overal en rommelig.

Ik vind het wel zielig hoor en hij begint te krijsen als ik hem oppak, dus ik vermijd zijn okseltjes nu maar.

Is het geen berg dan op zijn koppie???

Dat kan ook hé!?

O en nat eczeem = smet…daar werkt eigelijk gewone pure talk het beste op,dat houdt het droog.

Dat kan je bij je drogist halen,ik kon het in een zakje halen als ik het vroeg bij de kassa,pure talk zonder toevoegingen…

Of maizena schijnt ook te helpen.

:hug: voor Lev

@Plut wrote:

Die crème is als het ware ook ‘besmet’ met de eczeem van Anna Sofie, da’s sowieso niet zo handig, ookal doe je nog zo voorzicht en hygiënisch bij het opsmeren van de crème… (maar ja, met dat advies ben ik zeker een beetje te laat :eh: )

Off topic, maar is eczeem dan besmettelijk? Ik dacht altijd gehoord te hebben van niet? :think:

@Elise wrote:

@Plut wrote:

Off topic, maar is eczeem dan besmettelijk? Ik dacht altijd gehoord te hebben van niet? :think:

Dacht ik ook hoor. En ik smeer het altijd met gaasjes dus niet rechtstreeks met mijn vingers. En hahaha ja, dat advies wat iets te laat ;-)

Misschien is het wel berg, maar dat idee heb ik niet.
Ik begin nu wel een link te leggen met zijn onrust, zeer dunne luiers, huilen ook al heeft hij goed geslapen en gedronken etc. Ga maandag even op het bureau langs om wat dingen te vragen. Misschien heeft het iets met voeding te maken ofzo.

nee, ik bedoelde niet het eczeem zelf eigenlijk, maar de bacteriëen, sorry voor m’n onduidelijke uitleg…

Zelfs als je gaasjes gebruikt of iets anders, er komen altijd bacteriëen in die crème… Mijn zus is apothekersassistente en hamert er altijd op hoe belangrijk het is om daarmee uit te kijken. :roll: :lol: :lol: Maar het zou dus kunnen dat dat fout is gegaan…

Goed dat je het even navraagt bij het cb, zij kunnen het ook eventjes zien en kunnen dan aan de hand daarvan met je meedenken. :hug:

:hug: in ieder geval… Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak! Anders eens proberen de melkproducten uit je voeding weg te laten? :think:

Wat vervelend allemaal zeg!

Emma heeft ook van die droge rode schilferige plekken gehad, en van de HA had ik ook die vaseline-cetomacrogolcreme gekregen. Die hielp niets, ik ben toen eens Bepanthen gaan smeren en de plekken waren in een aantal dagen verdwenen! Sindsdien ligt hier altijd een grote tube Bepanthen op de commode, ik smeer het overal op.