magistrale creme? (gesmeerd, beter niet kunnen doen)

ik kom hier dus nooit, maar ik las je stukje en dacht eigenlijk ook gelijk aan berg, Lys had dat ook op die leeftijd, eerst iets verkeerd gesmeerd, daarna bepanthen en ik kon het er zo afhalen, toen een mooi gaaf gezichtje 8)

enne wat ik ok dacht, oude potten/tubes creme na een half jaar ofzo wegmikken, want dan gaat de werkende kracht er op de een of andere manier vanaf. Ik weet niet hoe oud dat potje creme van Anna Sophie was, maar hier blijft dat soort spul niet staan, eens in de zoveel tijd worden alle crempjes hier even gecheckt en weggemikt :angel:

:-*

Op die potten hebben wij zo’n beetje een abonnement dus dat zijn echt geen oude potten :wink:

Bepanthen hier ook geen succes :roll: Ik smeer nu maar een paar dagen even niks.

Nou ja, het is wel een lief schubberig visje :mrgreen:

Ik zou het even laten bekijken door een arts. Voor je zelf gaat smeren met van alles… Zeker als je vermoed dat het echt eczeem is! Maargoed dat is mijn mening.

Joy heeft een erg droge huid en vaak plekjes, daarvoor moet ik haar gewoon goed insmeren. Creme van de toko haha!

Maar ze heeft soms ook echte eczeem vorming. Daarvoor heb ik een speciale creme gehad van de kinderarts als het er is mag ik het 3dagen smeren en dan 3dagen niet en zo nodig dan nog. Maar meestal is het wel weg dan. Ze heeft het wel heel licht. Heb het zelden nodig.

@lydia wrote:

Balneum heb ik één keer gebruikt bij Anna Sofie en zij had een (overigens uitzonderlijke) allergische reactie op balneum: brandblaren :cry:

Magistrale creme is een hele vette creme, vaseline cetomacrogolcrème heet het ook wel maar das zo’n lang woord :slight_smile:

Gewoon vet zeg maar.
Ik heb die zalf ook voor mezelf en heb dat ook voor stein gebruikt toen hij eczeem kreeg.

(wel eerts het CB gebeld)

Bij Stein werden de korsten gelijk minder.

Hoe is het nu Lydia?

Rick heeft de eerste paar maanden flinke berg gehad, en al vrij snel smetplekjes/eczeem (achter z’n oortjes, oksels, liezen en knieholten). Kon het tot nu toe goed rustig houden door te smeren met bepanthen, nu heeft hij naast een schimmelinfectie in z’n liezen ook eczeem rondom z’n mond en op z’n voorhoofd. Heb vaseline-lanette zalf gekregen en ben daar vandaag flink mee aan het smeren geweest.

Ik lees het nu pas, maar hoe ist nu dan?

Wat jij beschrijft, eczeem, gelig, bubbelig, nat, dunnen luiers, niet tevreden zijn met voeding en maar blijven drinken, onrust enz…

Je had het over Peter kunnen hebben :shock:

Exact zo, echt exact.

Hij bleek na 5 maanden modderen 3 dingen door elkaar te hebben lopen…

-te snel geboren en erg veel opgeslagen stress in zijn lijf, zijn we voor bij een body stress release therapeut geweest en na 2 sessies werd hij al rustiger.

• hyperactieve darmen, zijn voedsel ging zo ongeveer onverteerd door zijn darmkanaal en er werd dus geen vocht aan onttrokken, wel voedingsstoffen maar de honger bleef zijn lichaam bleef vragen en hij groeide als kool. (maat 80 met 4 maand)

-lactose intolerant… Hij ging dus over op speciale voeding.

Na 5 maanden waren we hier pas achter en toen hadden we ineens een heeeeeeeeeeeeeeeeel ander kind.

Vooral de eczeem trok toen razendsnel weg :thumbup: