Mag ik even opscheppen ; )

ik zie wel hoe het loopt… alles wat hij van mij krijgt is meegenomen. Voor mij is wat ik nu heb behaald al een mega-mijlpaal… bij lucas ben ik nagenoeg gillend gestopt met 5 weken!!.. Daan is nu bijna 7 weken en het gaat lekker, dus stoppen doe ik nog niet. Weet nog niet hoe het gaat als ik straks weer moet gaan werken(weet bijgod nog niet waar, dus dat duurt nog wel ff , bovendien ben ik nog steeds niet in staat om volledig te gaan werken!)

Ik laat de natuur zijn gang gaan…

Bij Renzo waren we er gewoon samen klaar mee toen hij 10 maanden was.Het ging zoooo vanzelf :thumbup: geen stuwing e.d gehad,niks af hoeven bouwen,het liep gewoon zo.

Dus ik zie wel waar het schip strand!Maar ik geniet nu volop :inlove:

hey sas… nog wezen wegen???

ben wel weer benieuwd morgen hoor, moet er om 12 uur zijn… Kom daarna wel weer rapporteren :mrgreen:

:think: Misschien loop ik morgen wel ff het weeguurtje binnen…

Ben erg benieuwd ook naar de lengte van jou mannetje!

Enuh…wat kan hij prachtig lachen :inlove:

ja he… tis een echte charmeur… :inlove:

kom dus net van het cb… werd er niet gewogen… doen we pas als hij de prikjes krijgt :evil: :thumbdown: dus alleen gewicht weer hier… Deze keer niet spectaculair, ‘maar’ 130 gram… dus de stand is nu 4530 gram… Over twee weken weer, en dan moet hij zijn prikjes… :cry: Maar weet niet of ik het volgende week kan laten om te gaan wegen… :mrgreen:

Hey gezellig, mag ik ook meekletsen hier? :mrgreen:

Wat goed zeg al die groeiende beeps dankzij de melk van hun mama’s :clap: Hier gaat het ook heel goed, Sem groeit als kool, en vaak zo’n 150-250gram per week, dus denk ook wel slagroom :oops:

Ga hem straks even wegen, de laatste keer woog hij 5500gram en dat was 3 weken geleden, dus ben benieuwd! Vooral omdat hij sinds 2 weken tussen 20:00-21:00 voor de laatste keer drinkt en daarna pas tussen 7 en 8 vaak weer komt :shock: :inlove:

Geboorte 3220 gram 48cm

3,5 week 3785

2 maand 5100

2,5 maand 5500

hey Kes… kaaileuk dat je ook ff hier komt opscheppen :mrgreen: :mrgreen: Die slagroom van ons creeert hollands welvaren :wink:

we kletsen hier niet veel, maar elke week komen we toch wel ff updaten, hihihi…

Lekker beertje is hij al hoor!!!

gezellig!!!

enuh kes :clap: :clap: :clap:

mooi ventje ook…

marieke lekker dan geen lengte dus…

hier niet geweest meisje is snotterig dus maar ff geen zin in aan en uitkleedsesie’s…

Thanks meiden! :-*

Sas beterschap voor je meissie :hug:

Ik ben vrijdag wezen wegen, Sem woog 5950 gram, dus in 3 weken 450 gram gegroeid en dat terwijl hij dus nu zolang doorslaapt :dance: :inlove:

Dinsdag moet Sem weer voor zijn prikjes :frowning: en dan word hij sowiezo weer gewogen, maar ook lengte gemeten, ben daar wel benieuwd naar.

Groetjes Natascha.

slagroom rulezzzzz :mrgreen: :mrgreen: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

En ja hoor, we zijn er weer…

Naar het cb geweest vandaag… Score van twee weken geleden:

4530 gram… nu: 4780!!

en even ter beoordeling van de groei op de slagroom:

23-01: 4000 gram, 55.5 cm en 37.5 hoofdomtrek

23-02: 4780 gram, 58 cm en 41 hoofdomtrek 8) 8)

GOING STRONG!!!

hoest met de andere beebs?? Kes, en Sas???

:clap: :clap: :clap:

Wij mogen dinsdag weeeeer!!

Jammer genoeg OOK voor de prikken :cry:

Hier ook weer even de laatste scores (nou ja, van afgelopen woensdag :mrgreen: )

Bij 14 wk

Gewicht 4710

Lengte: 58,8

Bij geboorte:

Gewicht 2670

Lengte 46,5 cm

Zita zit met haar gewicht nog steeds op de onderlijn in het groeiboekje (maar ze is dan ook 3,5 wk te vroeg geboren) maar met haar lengte zit ze al echt in het ‘grijze’ gebied :dance: :dance:

Liefs Pinot

@Pinot wrote:

Hier ook weer even de laatste scores (nou ja, van afgelopen woensdag :mrgreen: )

Bij 14 wk

Gewicht 4710

Lengte: 58,8

Bij geboorte:

Gewicht 2670

Lengte 46,5 cm

Zita zit met haar gewicht nog steeds op de onderlijn in het groeiboekje (maar ze is dan ook 3,5 wk te vroeg geboren) maar met haar lengte zit ze al echt in het ‘grijze’ gebied :dance: :dance:

Liefs Pinot

Oh wat een lekker klein moppie heb jij! :inlove:

Ja 3 weken te vroeg geboren is minder maar wel lang een babytje zo…

En toch mooi gestaag omhoog die groei dat komt helemaal goed!! :dance:

Hier ook weer maten voor u!!

:mrgreen:

geboorte 3710 gram

52cm

1 maand 4740 gram

56cm

hoofdje 37.7cm

2 mnden 5590 gram

60,5cm

hoofdje 39.6cm

3 mnden 6220 gram

64,5cm

hoofdje 40.8cm

Ikke is trots op mijn (.)(.) en mijn moppie :inlove:

Wauw super !!! Wat doet ze het goed … en jij ook natuurlijk !

Ik heb eigenlijk ook weer zin om te wegen … maar dat kan alleen dinsdags en donderdags en dan werk ik net :?

Dus wachten we op 21 maart, dan is mijn kleine beertje precies 6 maanden en mag hij weer een keer … ben wel erg benieuwd, want hij drinkt moeilijker en kolven gaat ook steeds minder nu ik weer meer werk… maaaaarrrrrr die 6 maanden gaan we halen !!! Hoe dan ook !!!

@Pinot wrote:

Hoi,

De meeste consultatiebureau's hanteren de groeicurve die is gebaseerd op baby's die kunstmatige zuigelingenvoeding krijgen; de kans is groot dat jouw groeiboekje ook is voorzien van deze curve. Er zit echter nogal een verschil tussen de groei van borstgevoede baby's (eigenlijk de natuurlijke groei van een kind, wat dus ook het algemene uitgangspunt zou moeten zijn) en de groei van baby's die kunstmatige zuigelingenvoeding krijgen. Door de groei van een borstgevoede baby te weerspiegelen op de kunstvoedingscurve krijg je dus eigenlijk een vertekend beeld. De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) heeft nu op basis van de groei van borstgevoede baby's een nieuwe groeicurve samengesteld. Een uitgebreide uitleg hierover kun je vinden op http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ (veel leesvoer, maar wel ontzettend interessant en zeker de moeite waard! :D ). Je kunt daar ook online de borstvoedingscurve invullen; ik ben erg benieuwd hoe het groeiverloop van je dochtertje er dan uitziet en of je naar aanleiding van die curve misschien tot andere conclusies komt :wink:

owowow ik wil ook ff mee opscheppen

bij geboorte: 3045 gram

17-09-2007 48 cm

34 cm (hoofdomtrek)

Laatste meting: 7490 gram

11-02-2007 64 cm

43 cm (hoofdomtrek)

Wat een heerlijkheid he als ze op eigen fabrikaat zo goed groeien :inlove:

owkee yvonne, ik zoek me suf, maar waar kun je online de bv-groeicurve invullen??

Op die link klikken, daar staat aan de rechterkant: klik hier om mee te doen. Je moet jezelf even aanmelden, de gegevens van je kindje invoeren en dan zie je de curve.

Leonie zit bij het CB altijd aan het topje van de curve, bij de bv-curve zit ze ‘gewoon’ boven het gemiddelde. :?