maden in kliko

wie heeft de tip tegen die vieze beesten…



ik heb ze al een tijdje, maar normaal kan ik 6 weken met een kliko doen, moet em nu om de twee weken aan de weg zetten, terwijl die niet vol zit. We betalen hier per lediging, 8 euro per keer, dus dat is ook niet weinig.



Motteballen werkt niet, chloor onderin ook niet… wat wel… hopelijk heeft iemand de tip. Ik heb em al koeler staan, door em in de schuur te plaatsen, heb nu pas maden, terwijl buren direct na vier dagen al de eerste beesten erin had zitten.

geen idee… met die warmte heb je er al snel last van

allerlei ongedierte ontpopt zich razendsnel

snel je klep dicht als je wat weg hebt gegooit en niet naar kijken :mrgreen:

Alles weggooien en goed dichtgeknoopte zakken, ik denk dat je het gewoon helemaal moet schoonmaken met de tuinslang, schoonmaakmiddel een bezem…

Etensrestjes waren vliegen op af komen inpakken in papier/krant of wat je zelf al geprobeerd hebt mottenballen maar dan in een panty doen en aan de handvat vast maken en in de kliko hangen.

Wij doen alles in zakken.

Tenminste bij de grijze he.

ZOUT!

( :shifty: uhm herinner me opeens een discussie van laatst over ongedierte, betwijfel of dit als diervriendelijk gezien wordt…)



Manlief gooit nog weleens vleesresten in de kliko en gegarandeerd dat je dan met dit broeierige weer maden erin krijgt.

Dus enige tips die ik voor je heb zijn 1. zout erin om de aanwezige maden weg te krijgen en 2. geen etensresten er meer in gooien…



Sterkte! (die lucht… oei… :sick: )

@joseetje wrote:

Wij doen alles in zakken.

Tenminste bij de grijze he.




en werkt dat?? zithier ook nog met poepluiers, waar ze volgens mij voornamelijk op af komen

Die ook in zakken doen. Wij doen alles in zakken en nog hebben we wel eens maden erin maar een stuk minder dan toen we nog gewoon etensresten erin gooiden.



En mén, die stank idd :sick:

Hier staat hij open .

we hebben er een stukje hout tussen.

Het is minder broeierig dus minder snel maden maar als ze er in zitten dan ontwikkelen ze zich tot vlieg en vliegen weg omdat hij open staat.

En het afval in zakken doen.

Wij hebben ook alles in zakken en geen maden te bekennen :thumbup:

hier ook zakken, de maden zijn er wel maar bij het legen gaan ze met zak en al mee.



Maar ja daar heb je niets aan natuurlijk , als je 6 weken met eenbak doet.



Je kunt niets tegen maden doen. That’s nature … :sick:

Die poeppampers zijn de dader. Als je die voortaan in een dichtgeknoopt zakje doet heb je er geen last meer van 8)



Sprak ik uit ervaring :sick: . NOOIT geen maden in mijn bak gehad. maar vorig jaar zomer was het na een paar hete dgn ineens prijs. En ja echt waar het zijn die poeppampers. Ik dacht het al bij de openingspost :lol: die gooit er vast ook poeppampers in :wink: . Ik griezel van die beesten brrrrrr.



Ik hoop voor je dat hij volgende week meteen geleegd word ofzo :mrgreen: dan kun je met het goede voornemen beginnen en heb je een beestloos bakje.



Wegkrijgen als ze er eenmaal inzitten is mij toen niet gelukt.

Alles in zakken zelfs luiers in een zakje in de zak en dan in de zak :mrgreen:



Geen Beesssies Gelukkig!!

de hele kliko op zijn kant leggen en met de slang uitspuiten dan is ie schoon.

@Sabrina84 wrote:

Hier staat hij open .

we hebben er een stukje hout tussen.

Het is minder broeierig dus minder snel maden maar als ze er in zitten dan ontwikkelen ze zich tot vlieg en vliegen weg omdat hij open staat.

En het afval in zakken doen.




:thumbup:



Hier staat de kliko ook altijd open (klemmetje tegen het helemaal open waaien) en geen made te zien!!

@Pinkie wrote:

@Sabrina84 wrote:
Hier staat hij open .

we hebben er een stukje hout tussen.

Het is minder broeierig dus minder snel maden maar als ze er in zitten dan ontwikkelen ze zich tot vlieg en vliegen weg omdat hij open staat.

En het afval in zakken doen.




:thumbup:



Hier staat de kliko ook altijd open (klemmetje tegen het helemaal open waaien) en geen made te zien!!




Goed idee !!! Hier ook een bak die boordevol van die vieze dingen zit :sick: griezel ervan bah bah en hub wilt ze eruit halen om te gaan vissen :hand: :naughty: lekker dan :sick:

gewoon 1 x in de maand je bak laten reinigen, komt een speciale wagen voor langs :thumbup:

@romata wrote:

gewoon 1 x in de maand je bak laten reinigen, komt een speciale wagen voor langs :thumbup:




Moet je daarvoor bellen?? En waar moet je daarvoor zijn??

hoge druk spuit doet ook wonderen :thumbup:

@Mama van 2 spruitjes wrote:

@romata wrote:
gewoon 1 x in de maand je bak laten reinigen, komt een speciale wagen voor langs :thumbup:




Moet je daarvoor bellen?? En waar moet je daarvoor zijn??




Euhm bij ons zijn ze gewoon aan de deur geweest, maar zie je die wagens niet vaker rijden dan in je straat ?

weet eigenlijk niet wat voor bedrijf ze zijn :think: