maden in kliko

@romata wrote:

@Mama van 2 spruitjes wrote:
@romata wrote:
gewoon 1 x in de maand je bak laten reinigen, komt een speciale wagen voor langs :thumbup:




Moet je daarvoor bellen?? En waar moet je daarvoor zijn??




Euhm bij ons zijn ze gewoon aan de deur geweest, maar zie je die wagens niet vaker rijden dan in je straat ?

weet eigenlijk niet wat voor bedrijf ze zijn :think:




Nee nog nooit gezien :think: Ga maar even googlen :thumbup:

bij mijn broer rijden ze wel en die hebben z’n abbonement dat ze worden schoon gemaakt.

Maar hier is dat niet mogelijk die rijden niet overal…

Ja op google kun je vast iets vinden, of anders de gemeente ff opbellen ofzo.



En tis 4,95 per maand ofzo geloof ik :think:

Hier vanmorgen ook de beestjes ontdenkt… :sick: :sick: en idd die lucht die ervan af komt… :sick: :sick:

Donderdag a.s word de bak hier geleegd en dan ga ik dus alles in zakjes doen…ik weet nu dat er een paar losse poepluiers inliggen.

hier wordt elke keer de kliko door mijzelf gereinigd, me buuf doet het bij zo dienst, 4,95 per maand… maar die heeft ook maden

gelukkig wordt bij ons standaard de grijze bak de ene week geleegd en de groene bak de andere week. Tot nu toe nog geen maden (afklopppen, want maden zijn echt goor…)

Wat je in erge hitte nog kan overwegen is de zakken tussendoor naar de stort te brengen. Hier is dat gratis. Maarja, als je hoogzwanger bent, heb je natuurlijk wel wat anders aan je hoofd :wink:

Wij betallen bij het stort 1 euro per zak

en voor de kliko te legen 8,50 per keer dus die gaat ook niet iedere week aan de straat.

vleesresten gaan altijd in een oude broodzak, soms zelfs twee om elkaar en dan

in de gewone grijze kliko.

Ik vind die groenbak zo :sick:

hmmm denk dat ik buiten alles in zakken doen en de kliko koel te laten staan er verder niks aan kan doen. De kliko open zetten is geen optie, omdat ze dan uit de kliko kruipen, en alsnog dus lekker rondkruipen :frowning: vieze beestjes! Maar wachten tot het koeler wordt, dan is het weer afgelopen! maar voorlopig is het hier nog warm :?



Overigens kan ik hier niet zo losse zakken storten, dan moet ik heeeeeeeelemaal naar de rova en die zit hier niet naast de deur.



Dacht… miss is er iemand op kok die DE tip heeft tegen die beesten, helaas!

wat ik heb gehoord is klimop dat ze daar niet tegen kunnen en azijn maar of het echt werkt nog niet uitgeprobeerd

De bak even helemaal open in een grasveld neerzetten… t liefst in t zicht van vogeltjes… is ie zo leeg :thumbup:



Doe ik ook altijd zodra ik ze zie…



En idd… na leging een keer goed reinigen… alles van vleesresten en poepluiers in zakjes (hier luierzakjes van action en die ook gebruiken bij periodieke verbandjes want ook daaaar komen die rotbeesten op af)

En als je vuilniszak kapot is (gebeurt hier nog wel eens) doe er dan nog maar 1 omheen…



Zo weet ik de kliko nu toch al een paar weken made vrij te houden.



Mijn vriendin houd zomers een vriesla leeg voor vleesafval… dat gooit ze in de vriezer tot het klikoleegdag is en dan gooit ze het pas weg…

Tja… voor haar werkt dat, ik heb geen lade over… :mrgreen:

Hier wordt ie de 1 keer in de maand gereinigd, de ene week de grijze en de andere week de groene. Wij hadden vorig jaar ook heel veel maden, maar bij de multimate een spulletje gekocht, en dat werkt SUPER!!!

T zijn iets van biologische korrels, je hoeft er niet heel veel in te doen, hebben nu nog de halve zak liggen, terwijl we t vorig jaar gekocht hebben!

T werkt echt als een tierelier, want zelfs als de bak schoongemaakt wordt hadden wij hier dus maden!

Het heet: My Tonni (kijk maar eens op de site .nl)

[quote="CellMijn vriendin houd zomers een vriesla leeg voor vleesafval… dat gooit ze in de vriezer tot het klikoleegdag is en dan gooit ze het pas weg…

Tja… voor haar werkt dat, ik heb geen lade over… :mrgreen:[/quote]



Doen we hier ook zo :thumbup:

Pas geleden waren de maden via een kiertje uit de kliko gekropen en had ik een spoor van maden oven mijn tuinpad lopen :shock: :sick:



Heb er met kokend water en chloor een einde aan gemaakt.

Heb nu alleen een grote lichte plek op mijn tuinpad, dus ik ben genoodzaakt mijn complete tuinpad onder handen te nemen :roll:



Wacht wel even tot het weer wat koeler wordt.



mijn vriendin doet al het bederfelijke afval extra in een dichtgebonden plastic zak… Maar ik vind al dat extra plastic in het milieu erger dan een paar maden…

Ik gooi korrels in de bak nadat ie geleegd is, te koop bij de Tuinland, merk/naam weet ik niet. Zien er iig uit als kattenbakkorrels/grind. Werkt super :thumbup: Ik deed de poepluiers al in luierzakjes en alle afval in afgesloten zak, maar ze bleven maar komen vorig jaar… :sick: Nu geen last meer van dus!

De tip: een schep potgrond onderin je bak doen voordat je er vuil in doet.

De maden kruipen dan de grond in :thumbup:

Gehakte knoflook in de bakken :wink:

Giet een scheutje azijn in de kliko, ze houden niet van de geur en weg zijn je maden.



Om te voorkomen dat maden over de rand van de kliko kruipen, kun je bloem op de rand van je kliko strooien.

@Happy mommy wrote:

Pas geleden waren de maden via een kiertje uit de kliko gekropen en had ik een spoor van maden oven mijn tuinpad lopen :shock: :sick:



Heb er met kokend water en chloor een einde aan gemaakt.

Heb nu alleen een grote lichte plek op mijn tuinpad, dus ik ben genoodzaakt mijn complete tuinpad onder handen te nemen :roll:



Wacht wel even tot het weer wat koeler wordt.



mijn vriendin doet al het bederfelijke afval extra in een dichtgebonden plastic zak… Maar ik vind al dat extra plastic in het milieu erger dan een paar maden…






Moet meteen aan dat dieren topic denken :angel:

Ik doe vaak veel zout in de zakken en knoop de zak dan dicht. Heb ik een stukje rauw vlees over dan doe ik die in een zakje in de vriezer. Zodra ik de vuilzak naar de container breng, haal ik het uit de vriezer en doe het zakje in de vuilniszak. Of ik spoel het weg door de wc als het kleine stukjes vlees zijn. Geen maden meer gezien sinds ik zout en de vriezer gebruik. Al is het stukje vlees 1 mm en je gooit het in de vuilniszak dan heb je zo maden als het warm weer is.