Maatje 80 hoe oud zijn ze dan ongeveer?

Ik heb een leuke winterjas gehaalt in maat 80 maar nu twijfel ik eigenlijk of die dan wel past.

Hij heeft nu maat 62/68.

onze uk heeft nu 80. Ik ken ook wel kinderen die 80 hadden voordat ze een jaar waren!

Dat is toch bij ieder kind anders.



Ik zit ook een beetje te dubben, mijn dochter heeft nu maat 74 en is bijna 12 maanden oud.



Ik heb gisteren een pakje gekocht maat 86 en dat is van 12 tot 18 maanden.

Het is wel te groot nog maar het is toch nog zeker een paar maanden lekker weer, en over een maand of 5 a 6 ofzo moet ze maat 86 toch wel aankunnen.

Ik koop wel voor in beginwinter maat 80.



Maar als hij nu 62/68 heeft, mijn dochter heeft daar niet erg lang ingezeten en zit nu wel al heel erg lang in maat 74.

En een jas pak ik altijd een maat groter omdat er ook een trui ofzo onder moet kunnen.



Dan pas je hem gewoon tegen die tijd mocht ie nog te groot zijn kun je lekker een jas bijkopen :mrgreen:

En dan kun je die andere jas tegen het eind van de winter aandoen :smiley:

Mats had met 11 maanden al maat 80. Zat nog wel ruim maar maat 74 werd echt te krap. Mats is nu dan ook al 79 cm inmiddels. Mats is gewoon een lang end.

Jurian heeft nu met 6 maanden maat 74. Ik denk dat hij met een maand of 8 a 9 wel in 80 zal zitten. En dan is het wel winter, maar als hij nu nog maar 62/68 heeft weet ik het niet, ik denk dat het dan nog wel wat groot is. Al weet ik natuurlijk niet of kindjes na maat 74 een groeispurt maken ofzo :slight_smile: dan zou het wel kunnen.

Sven is nu 1 jaar en zit in maat 86.

Toen hij een maand of 10 was had hij maat 80.

@Matsjo wrote:

Mats had met 11 maanden al maat 80. Zat nog wel ruim maar maat 74 werd echt te krap. Mats is nu dan ook al 79 cm inmiddels. Mats is gewoon een lang end.




Wat heeft Mats eigenlijk een geweldige geboortedatum. 8)



Volgens het Groeiboekje van het CB zijn kindjes tussen de 11 maanden (de +2,5 lijn) en de 1 jaar en 9 maanden (de -2,5 lijn) 80 cm lang, dus zullen ze rond die tijd (of eigenlijk wat daarvoor) waarschijnlijk maat 80 hebben. :wink: Misschien kun je kijken wanneer jouw zoontje volgens zijn curve 74-80 cm lang is? Natuurlijk is dat een schatting, maar het geeft toch wel een beetje een indicatie. :slight_smile:

Lucas droeg het met 11 maanden!

Damian had met 10 a 12 maanden maatje 80 qua shirtjes

(qua broek zit hij op 74) Daar is hij nu bijna uit.

Maar is moeilijk hoor, is per kindje zo verschillend.

Melinda heeft van jas en trui nu al maat 80

Dan gaat het wel lukken mischien niet in oktober maar dan koop ik er gewoon nog 1 :mrgreen:

Esmie, Mik droeg toen hij een jaar was maat 80 en dat zal bij Tes zo ongeveer ook zo zijn. Scheelt dat ze in dezelfde maand zijn geboren, gaan qua maat aardig samen op en daarom durf ik het soms ook op de groei in te schatten.

das heeel moeilijk te zeggen.

Odin zat met 9mnd al in 80, die is nu 14mnd en gaat al langzaam naar 92

lastig hoor,

ik durf dus om die reden niks op de groei te kopen.

Maargoed qua jas, in de ruimte valt wel te wezen zeg ik altijd. :mrgreen:

Heb namelijk voor Lianne ook die maat gekocht en die zit nu in 68.

moppje heeft nu maat 80 en van de week zelfs maatje 86 aan, maar hier zijn alle meiden vrij groot voor hun leeftijd.

Hihihi, mijn meiske van bijna 20 maanden draagt mt 74(broek)/80(shirt)

:mrgreen:

floris had met 7 maanden al maat 80 aan en zit nu op 86/92

Ivan heeft nu broekjes en shirtjes 68, shirtjes niet lang meer denk , hij zal wel binnenkort in 74 zitten

@merel33 wrote:

floris had met 7 maanden al maat 80 aan en zit nu op 86/92




wat heb jij een groot manneke zeg :shock: d8 dat die van mij groot was.

wat is zijn lengte nu??

Nina had met 8 maanden maat 80, die kreeg een groeispurt en heeft die hele maat 74 gewoon overgeslagen :inlove:

Nu gaat ze al hard richting 86 :shifty: