Maatje 80 hoe oud zijn ze dan ongeveer?

@Natascha1975 wrote:

@merel33 wrote:
floris had met 7 maanden al maat 80 aan en zit nu op 86/92




wat heb jij een groot manneke zeg :shock: d8 dat die van mij groot was.

wat is zijn lengte nu??




kan ik je morgen vertellen dan moeten we weer naar het buro :lol: ik heb geen idd nml

mischa ging met zijn 1e verjaardag naar maat 80. Is een slank mannetje… dat scheelt ook vaak wel, of er een bol buikje in moet of niet. :inlove:

@Natascha1975 wrote:

@merel33 wrote:
floris had met 7 maanden al maat 80 aan en zit nu op 86/92




wat heb jij een groot manneke zeg :shock: d8 dat die van mij groot was.

wat is zijn lengte nu??




ik zou hier nog even op terug komen.we zijn net naar het buro geweest :lol:



gewicht is nu precies 10 kilo en de lengte is 80 cm

Jasmijn heeft nu ook maatje 80…flinke verschillen dus tussen alle kids

@esmie wrote:

Ik heb een leuke winterjas gehaalt in maat 80 maar nu twijfel ik eigenlijk of die dan wel past.

Hij heeft nu maat 62/68.


Dat loopt gelijk op met vorig jaar bij mijn zoon. Ik twijfelde toen ook. Ook coole jack gehaald, anders zou ik te laat wezen. En rond nov (1e verjaardag) was hij groot genoeg voor die jack. Rond 1 jaar zijn ze toch niet te lang buiten. En dan kan je hele winter met deze maat doen.



Maar… niet alle merken hanteren de maten goed, zoals je al ontdekt hebt. Bij de ene valt groter uit dan bij de ander. :frowning: (babypakjes zijn dus daarom ook not done)

lev heeft nu pas maat 80 :o

onze Lev ook :mrgreen: (nu bijna 20 mnd, maat 74/80)

Ik heb eens zitten kijken naar mijn eigen ‘groeicurve-tip’ en dan zou Jinthe zo begin/half december maatje 80 hebben… Wil eigenlijk pas als het kouder wordt wat kopen…maar ik zie iemand hier zeggen ‘anders zou ik te laat wezen’…waarom dat? Omdat de jasjes dan uitverkocht zijn?



En als je kind in december ongeveer maat 80 zal hebben, is een winterjasje maat 80 dan voldoende of zou ze er twee nodig hebben (eentje in maat 74 en eentje in maat 80)?

Mijn dochter heeft nu (10,5 maand) maat 74, zit ze al een poosje in. Ik verwacht dat we rond haar verjaardag over gaan naar 80, maar eigenlijk zijn er nog geen signalen dat 7 te klein wordt.

Een vriendin van mij heeft een dochter die 4 maanden jonger is en die zit nu al in 74. Beetje k*t antwoord, maar het ligt dus aan het kind :wink:

Groeicurve tip? waar zie je dat?

Myrthe heeft nu soms met shirts al maat 80 aan

Is maar net ook hoe het valt

Maar Myrthe heeft een buikje dus valt 74 vaak strak

@Sweet-Love wrote:

Groeicurve tip? waar zie je dat?




@Nienke123 wrote:


Volgens het Groeiboekje van het CB zijn kindjes tussen de 11 maanden (de +2,5 lijn) en de 1 jaar en 9 maanden (de -2,5 lijn) 80 cm lang, dus zullen ze rond die tijd (of eigenlijk wat daarvoor) waarschijnlijk maat 80 hebben. :wink: Misschien kun je kijken wanneer jouw zoontje volgens zijn curve 74-80 cm lang is? Natuurlijk is dat een schatting, maar het geeft toch wel een beetje een indicatie. :slight_smile:

Mijn oudste had met een jaar ong. 74/80 en heeft nu maat 92. Het lijkt er op dat de jongste ong. dezelfde maat heeft straks, qua groeilijn gaat het ong. gelijk op tot nu toe.

De jongste zit net in 62 en soms nog 56, ligt er net aan welk merk.

Joey had met 8 maanden al maatje 80. Zit hij nu nog steeds in, dus ik denk dat hij toendertijd een groeispurtje gehad heeft ofzo…:stuck_out_tongue:

@Nienke123 wrote:

Ik heb eens zitten kijken naar mijn eigen ‘groeicurve-tip’ en dan zou Jinthe zo begin/half december maatje 80 hebben… Wil eigenlijk pas als het kouder wordt wat kopen…maar ik zie iemand hier zeggen ‘anders zou ik te laat wezen’…waarom dat? Omdat de jasjes dan uitverkocht zijn?



En als je kind in december ongeveer maat 80 zal hebben, is een winterjasje maat 80 dan voldoende of zou ze er twee nodig hebben (eentje in maat 74 en eentje in maat 80)?




Hai, dat was ik…

Nou ik heb eens meegemaakt dat ik zoiets liet hangen omdat het ‘te vroeg’ zou zijn… en later op moment dat ik het nodig heb, was er nergens een leuke te vinden. Dus als je een ultra coole jas gevonden hebt… die van mij heeft een hele winter met mt 80 gelopen. Was hij 12 tot 17 maanden oud.



Ik heb het toen in augustus gekocht en toen liep Broer nog met maat 68/74. En in november was het prima genoeg voor 80, misschien aan ruime kant, maar dan hoef je in februari niet nog eentje te kopen. Het was wel een hele twijfel, hoor.

Ik twijfel ook nog een beetje, omdat de kans erg klein is dat ze dan al loopt en dan zou een lekkere dikke omslagdoek voor in de maxi-cosi en de kinderwagen op zich natuurlijk ook voldoende zijn… Maar voor het eind van de winter lijkt een jasje me toch wel lekker, ook omdat ze dan waarschijnlijk niet meer in de kinderwagen zal passen en in de buggy zal moeten… Lastig, hoor…

Onze meid draagt nu maat 80-86.

Mijn zoon zat een maand naar zijn eerste verjaardag in maat 80.

Het ligt er maar aan hoe groot je kind is.



Bij mij zaten ze alletwee met een jaar in maat 86-92, maar ze begonnen dan ook met maat 62.

Quincy heeft nu nog steeds maatje 74.

matthieu had op deze leeftijd al maatje 92.



het verschild dus per kind