bat_kol spannend hoor!
Hier hebben we het ergste van de ongi weeral gehad, dus het wordt klustijd
hoe staat het ervoor dames??
hier word druk geklust dus even geen nieuws.
liefs :-*
haha hier alles goed hoor, druk gewerkt en we zijn allebei moe dus aan ons lijf een geen geklus 8)
Daarnaast, ik wacht nog steeds op mijn ongi :roll:
@meissie wrote:
hmmm ja vreemd dat de ongi dan nog niet heeft door gezet.
lesley…heb jij een regelmatige cyclus??
zoja ff voor het lijstje, weet jij dan wanneer je niet ongi dag is??
Eerlijk gezegd, GEEN IDEE. * Sorry voor mij late reactie*
Ik was er eerder niet zo mee bezig, en ben het nu een beetje aan het uitzoeken.
Aangezien ik aan de pil was, dus ja… misschien willen jullie me het een en ander uitleggen over Cyclus…? :oops:
Ik voel me nu zo een NOOB weet je dat?
Sinds zondag is de ongi echt doorgekomen, en vele buikpijnen gehad.
En dan ook nog hoofdpijn (echt gewoon ziek dus!)
Ik verlies naar mij denken best veel (elke 2 tot 3 uur moet ik een tampon verwisselen anders lek ik door.)

Ik ben dat nog nooit geweest (ongesteld natuurlijk wel.) zoveel bloed en echt zoveel pijn.
Mag ik me ook bij jullie toevoegen?
Mijn zoontje is net 5 maanden geweest, maar de kriebels voor een tweede zijn alweer aanwezig. We zijn na de bevalling niet met anticonceptie begonnen, dus ik hoef nu niet te ontpillen ofzo. Mijn cyclus is nog wel wat ontregeld, maar dat is normaal heb ik begrepen. Tot nu toe hebben we condooms gebruikt, maar hier zijn we de tweede helft van mijn laatste cyclus mee gestopt. Ik ben 2 maart ongesteld geworden en nu gaat we dus de eerste ronde in. Als ik mijn laatste cyclus neem, dan zou mijn NOD 6 april zijn. Nu kan dat ook iets eerder zijn, want ik heb hiervoor ook een cyclus van 32 dagen gehad, maar het kan natuurlijk ook wat langer zijn.
Ik ben trouwens 28 jaar en sinds 8 maanden getrouwd met Peter, hij is 31 jaar. We hebben een zoontje van 5 maanden, we genieten enorm van hem. We willen beide graag 3 a 4 kinderen als het ons gegund is en we willen dan niet teveel leeftijdsverschil, vandaar dat we nu al voor een tweede gaan.
Groetjes Saskia
@Sweet-Love wrote:
Aangezien ik aan de pil was, dus ja… misschien willen jullie me het een en ander uitleggen over Cyclus…?
De dag dat je ongesteld bent geworden, is de eerste dag van je nieuwe cyclus. De dag voor je ongesteld ben geworden, is dan de laatste dag van je cyclus. Zo kun je bereken hoeveel dagen het heeft geduurd.
Een gemiddelde cyclus is 28 dagen, maar dit kan varieren van ongeveer 21 tot 35 dagen. Als je gestopt bent met de pil, moet je soms even ontpillen, het kan dan zijn dat je de eerste maanden nog een onregelmatige cyclus hebt. Ook kan het zijn dat het zelfs even duurt voor je voor het eerst echt ongesteld wordt.
Je eisprong is gemiddeld 14 dagen voor je ongesteld moet worden, maar deze fase kan varieren van 10 tot 18 dagen. Sommige kunnen hun eisprong voelen, dan heb je wat steken in je onderbuik of een zeurende buikpijn. Je kan het vaak ook merken aan je afscheiding, als je ei eraan zit te komen, wordt je afscheiding wat dikker en witter en rekbaarder. Je zit dan in je vruchtbare periode.
Een eicel leeft ongeveer 12 tot 24 uur, maar zaadcellen ongeveer 2 a 3 dagen. Er zijn zelfs onderzoeken geweest waar er na 5 a 7 dagen nog zaadcellen te zien zijn. De beste kansen heb je als je 1 a 2 dagen voor je vermoedelijke eisprong seks hebt, zodat er zaadcellen aanwezig zijn als je eitje gaat springen.
Stel je voor dat je 1 maart ongesteld bent geworden en een cyclus van 30 dagen hebt. Dan zou 31 maart je NOD zijn, omdat dit dan weer de eerste dag van je nieuwe cyclus is. Als je rekening houdt dat je eisprong 10 a 18 dagen voor deze datum kan zijn, dan zou je ergens tussen 13 en 21 maart je eisprong hebben.
Groetjes Saskia
saskia welkom en je staat in de lijst hoor!!
hier weinig te melden…ben moe dus tot morgen.
o,ja ik heb alweer bruinverlies gehad…vreemd :roll:
Ik zit me de hele dag al te vervelen, ben 3 dagen vrij (werk part time en mijn rooster is altijd all over the place). Deze drie dagen moet ik voor het ziekenhuis mijn urine opvangen en ik word een beetje moedeloos van het plassen in een maatbeker de hele dag. :sick:
Nou ja, nog 2 dagen te gaan en in het weekend is alles weer even normaal. Dan maandag weer een ‘opvang’ dag en dan ben ik er weer vanaf. Als het goed is.
Nu maar hopen dat ik niet ongi word, anders worden al die testen weer uitgestelt :(:snooty: (Hoopte toch al dat ik niet ongi zou worden, dus dat komt mooi uit)
Nou, verder niet veel te melden, aan het wachten tot vriendlief thuiskomt, lekker bank hangen en mcdonalds eten vanavond 8)
Als jullie eens zin hebben om te kletsen, pb maar, stuur ik je mn msn adres
Misschien tot later!
xxx
Oh en: hoi Saskia
Zo Zo Sassie.
Wat een uitleg! Ben er blij mee, dus dan zou het zeg maar als ik niet de pil had…
8 maart me laatste cyclus zijn (ik ben echt ongesteld geworden op 9 maart (zondag) toen begon het allemaal hevig.)
En als ik dan niet meer ongesteld ben laat zeggen de 15e… Dan begint het dus de 16e , en volgende maand weer ongesteld ben laat zeggen de 10e van april dan is me cyclus op de 9e van April afgelopen…?
Volg je me nog?
Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd.
Nou, ik kon het niet laten haha en heb een test gedaan, maar het is natuurlijk nog veeeeel te vroeg, en dus was ie’ zo negatief als maar kon 8)
Ik had niet anders verwacht en ben nu toch ietsie rustiger, we wachten gewoon nog een tijdje af voor ik echt kan testen
Hoi dames!
Sassie: welkom, tuurlijk mag jij mee komen kletsen! Ik hoop trouwens dat er nog meer maartstoppers bijkomen…
Hier is de ongi bijna over, dus dan kunnen we er vanaf nu echt aan beginnen :dance: :dance: ’ K heb het eens uitgerekend, moest het nu meteen raak zijn dan zou het een kindje zijn voor half december…
Bat_kol: Jameer van die negatieve test! Wanneer verwacht je eigenlijk dat je ongeveer ongi zou zijn? Als je nu zegt dat het nog veeel te vroeg is? En waarom moet je opvangen? ziek?
Sweet-love: volgens mij klopt dat wel ongeveer. We zitten zowat op dezelfde datum…
Nathalie: was je ook niet erg kort ongi? Misschien nog niet helemaal voorbij?
Ben vandaag thuis want een beetje ziek, dokter vond dat ik moest rusten en heeft 3 dagen thuis geschreven. Heb Briek vandaag nog naar het kdv gebracht, ga hem zo dadelijk halen. Morgen blijven we samen thuis, hebben we beiden een snipperdagje
groetjes
@Kee wrote:
Bat_kol: Jameer van die negatieve test! Wanneer verwacht je eigenlijk dat je ongeveer ongi zou zijn? Als je nu zegt dat het nog veeel te vroeg is? En waarom moet je opvangen? ziek?
groetjes
Och ik had echt niet anders verwacht, vond het gewoon leuk om te doen, we zijn tenslotte pas sinds net 2 weken aan het klussen, dan kan een test nog niets aantonen natuurlijk

Ja, dat opvangen is vanwege onderzoeken enzo, heeft met mijn adrenaline en hormoon huishouding te maken. Hopelijk weten ze snel meer.
Beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt, heb je griep of iets?
Groetjes!
@Kee wrote:
Hoi
Sweet-love: volgens mij klopt dat wel ongeveer. We zitten zowat op dezelfde datum…
Dat kan best kloppen hoor, Want het ergste is bij mij geweest, en het is stukken minder dat ik denk dat ik morgen ongi vrij ben! :dance: :pray: (maar zekerheid heb ik morgen pas)
Hmmmm :silenced: :doh:
Zaterdag ongesteld, Zondag kwam het echt helemaal door. ik maakte me maandag nog zorgen over de hoeveelheid bloedverlies. * Het was zooo extreem veel… :think:
Gister werd het al wat minder * godzijdank!
Vandaag wel tampon in gehad :oops: :oops: :silenced: Maar bijna geen bloedverlies, tampon veruild met maandverband. rond een uurtje of 4. (doe ik altijd als bloedverlies minder is en tampons worden dan amper gebruikt ik heb namelijk alleen normal in de kast liggen. )
Wonder boven wonder, durf ik bijna te zeggen ik ben niet meer ongesteld!
(gaat snel dan… :shock: :shock: :shock: )
Vannacht word er toch nog een tampon gebruikt, voor alle zekerheid.
Dus misschien zie je morgen een 2e banner onder me tekstje <3
Even snel een berichtje, want mijn man wilt zo weer op de pc, morgen kom ik even bijkletsen.
@Sweet-Love wrote:
8 maart me laatste cyclus zijn (ik ben echt ongesteld geworden op 9 maart (zondag) toen begon het allemaal hevig.)
En als ik dan niet meer ongesteld ben laat zeggen de 15e… Dan begint het dus de 16e , en volgende maand weer ongesteld ben laat zeggen de 10e van april dan is me cyclus op de 9e van April afgelopen…?
Als je 9 maart ongesteld bent geworden, dan was 8 maart inderdaad de laatste dag van je vorige cyclus. En 9 maart is dan de eerste dag van je nieuwe cyclus. Je begint met tellen op de dag dat je rood bloedverlies hebt en niet op de dag dat je niet meer ongesteld bent.
Je kan dus nu al een banner maken, je zal vandaag op dag 5 van je cyclus zitten.
Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen, dan zal je op 6 april ongesteld moeten worden. Nu is het altidj afwachten hoelang je cyclus duurt als je gestopt bent met de pil, dus het kan ook korter of langer duren.
Wij zijn trouwens druk aan het klussen, want ik heb de laatste dagen wat buikpijn en meer afscheiding, dus ik denk dat mijn eisprong een dezer dagen is. Mijn banner is gebaseerd op een cyclus van 35 dagen, maar na de bevalling is dit nogal wat ontregeld, dus het kan ook weer een paar dagen korter zijn.
Groetjes Saskia
Ik ga er nu van uit van 28 dagen! dus ga het zeker bij houden!
(maar ik heb 9 maart nu ingevuld als dat niet goed… is…?)
Hoi meiden,
Mijn man heeft besloten om even op de PS2 te gaan, dus kan ik toch nog even op de pc blijven.
Meissi, ik heb even wat teruggelezen en ik heb begrepen dat je 27 februari ongesteld bent geworden? Dan zou je nu rondom je eisprong kunnen zijn en dan kun je wel eens wat last hebben van bruinverlies.
Kee, onze banners lopen ongeveer gelijk, gezellig! Een aparte naam heeft je zoontje, hoe zijn jullie erop gekomen? En veel beterschap trouwens!
BatKol, normaal kun je 14 dagen na je eisprong een positieve test in handen krijgen. Ik weet niet of je weet wanneer deze ongeveer geweest is?
Hier is het klussen begonnen en ik moet zeggen dat ik het wel een beetje spannend vind. Aan de ene kant lijkt het me raar om alweer zwanger te zijn, omdat het nog niet zo lang geleden is, ik ben benieuwd hoe iedereen zal reageren. Aan de andere kant kan het ook nog een jaar duren. Ik ben erg benieuwd!
Groetjes Saskia
@sassie1980 wrote:
BatKol, normaal kun je 14 dagen na je eisprong een positieve test in handen krijgen. Ik weet niet of je weet wanneer deze ongeveer geweest is?
Groetjes Saskia
Ik heb geen idee hoor, ik ben eind februari pas gestopt met de pil en vanaf het eerste weekend in maart (moederdag hier in Ierland) gaan klussen zonder anti conceptie. Ik ben dus waarschijnlijk helemaal nog niet eens zwanger 8) Neemt niet weg dat het toch leuk is om een test te doen.
Ik heb niet zoveel te melden. Ik heb wat meer last van afscheiding en het wordt ook wat dikker, dus ik denk dat mijn eisprong een dezer dagen is. Dat zou wel fijn zijn, want dat heb ik een iets kortere cyclus dan de vorige keer.
BatKol, als je pas eind februari gestopt bent met de pil, dan zit je nu rondom je vruchtbare fase of is deze net geweest. Ik doe juist zo min mogelijk testen, want ik vind ze best wel prijzig.
En daarom klussen we ook gewoon rustig verder
Ik kon het gewoon niet laten en was ook niet zo heel duur
Ik hoop voor je dat je cyclus korter is en dat je snel kunt gaan klussen!