maartstoppers 2008 deel 1, maliesje is zwanger!!

ok… dat lijkt me wel heel lastig plannen, als het elke week weer anders is… Hoe doe je dat met kinderopvang?

Ik heb even een banner gemaakt… krijg hem alleen nog niet op de achtergrond van mijn pc pfff

Ik werk bij de thuiszorg en heb het zo kunnen regelen met mijn teamhoofd

Dat ik de avonddiensten draai

Van 17.00 tot 23.00

En dan is Mike thuis om 16.30

Mocht het niet lukken, schoonouders wonen de deur ernaast en dan kan Lizz daar altijd terecht

Ohh ik ga dat niet doen hoor zo`n banner

Vind dat niet bij mij passen

Hey dat is qua kinderopvang inderdaad wel heel makkelijk… alleen je loopt wel je vriend/man wel steeds mis.

Maar je werkt toch de ene week meer uren dan de andere week? Of begreep ik dat nou verkeerd??

Ik vind zo’n banner wel grappig… Ik wilde daar eigenlijk ook helemaal niet mee bezig zijn, maar nu weet ik dat mijn meest vruchtbare dagen er aan komen… en het kriebelt toch!

Terwijl ik er zo zeker van was dat ik daar helemaal niet over na wilde denken…

Maliesje, je hebt de eerste maanden na de bevalling toch de pil gebruikt? Dan wordt je eisprong onderdrukt en heb je inderdaad geen last van afscheiding. Zonder pil gaat alles weer werken en heb je vaak rond dag 14 van je cyclus je eisprong, dus ook last van meer afscheiding.

Een banner is op zich wel handig om in de gaten te houden in welke periode van je cyclus je zit, dan kun je kijken of je lichamelijk misschien herkenning hebt.

Sylly, ik werkte altijd 36 uur per week in onregelmatige diensten. Mijn man werkt ook onregelmatig, dus voor de kinderopvang was het nodig als een van ons twee meer regelmaat kreeg. Ik wilde graag 16 uur op vaste dagen gaan werken en mijn werkgever vond dit geen probleem als ik dan wel dagdiensten op de hoofdlocatie ging draaien. Nu heb ik dus elke week op woensdag en vrijdag een dagdienst. Mijn man heeft kunnen regelen dat hij op die dagen of een vrije dag heeft of een middagdienst, zodat hij 's morgens thuis is voor de kleine. Nu hoeft ons mannetje maar 2 middagen per week naar de kinderopvang, dat vind ik persoonlijk meer dan zat. Als de tweede er is, dan wil ik het gewoon blijven doen zoals we het nu doen.

Hoe wil jij dat straks gaan doen met de opvang?

Iedereen een fijn weekend!

Groetjes Saskia

hey sassie ,dank voor de uitleg ivm ovuleren!!! Wou net aan jullie vrsagen hoe t ookalweer zat,maar nu weet ik t!

Ik werk bij de schouwburg.Alleen savonds,als ouvreuse .Niet vaak hoor.Zo ongeveer 8 keer per maand.Ben nu wle op zoek naar een baan voor ca 2 dagen in de week.Valt vies tegen om voor “maar” 2 dagen iets te vinden en sommigen zeggen glashard dat ze een moeder niet kunnen gebruiken :evil:

Maar goed,de aanhouder wint!!

Geniet van jullie weekend

Sylly

Ja dat is zo

Zie Mike erg weining

Ik werk in mijn werkweekend de maandag, dinsdag, donderdag ,zaterdag en zondag

En in mijn vrije weekend alleen de donderdag

Het zijn allemaal avonden wat ik draai

Ik heb eerst BV gegeven en de pil niet gebruikt alleen condooms

Toen ben ik 1 maand aan de pil geweest en nu weer gestopt

Zijn jullie allemaal druk aan het klussen

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee klussen is hier al voorbij

mijn cyclus telt nu alweer 33 dagen…en een test heb ik al gedaan en die gaf negatief aan.

pffff rot cyclus ook… :twisted: :twisted:

ik werk 18 uur verdeeld over twee dagen.

Wessel gaat beide dagen naar het kinderdagverblijf en dat gaat prima…lieve mensen en leuke kindjes!!

gisteren een meetin gehad met de juni mama’s 2007 en het was leuk.

toch altijd grappig om te zien dat alle kindjes verschillend zijn en zich ook verschillend ontwikkelen.

Wessel tijgert terwijl een ander kindje al loopt…echt leuk al die kindjes samen.

nou meiden fijne zondag nog.

xx nathalie

Even een kort berichtje, want we gaan zo eten.

Ik heb sinds vanmiddag wat lichtroze bij het afvegen na het plassen, maar verder niks op mijn inlegkruisje. Ik heb nog steeds buikpijn, ben wat misselijk en moet meer plassen als normaal.

Misschien een innesteling? Misschien word ik ongesteld? Ik wacht het dus even af…

hier wordt nog wel geklust… naja niet nu natuurlijk :smiley:

Ik werk nu dus 32 uur, maar wil straks 24 uur gaan werken,

maandag morgen

dinsdag de hele dag

woensdagmorgen en avond

en donderdag OF vrijdagmorgen…

eeeh maandag dan wilde ik de oppas verdelen tussen mijn schoonzusje en moeder, omdat ik dan al om half 8 moet beginnen, en dan is het kinderdagverblijf nog dicht…

voor de rest eigenlijk wel naar de kinderopvang, behalve dan woensdagavond, dan is mijn vriend er…

Wel veel kinderopvang dus… Ik werk wel 1 keer in de 4 weken op zaterdag, dus dan vallen er doordeweeks weer 2 halve dagen weg…

@Sassie, wat raar… ik heb geen idee wat het is… jammer dat je niet weet waar je aan toe bent hé…

@meissie, wat irritant zo’n lange en onregelmatige cyclus… je weet nooit wanneer je wat moet verwachten enz… Vervelend

ik heb net op een website gevonden dat je eisprong altijd 14 dagen voor je menstruatie is… dus ook als je bijvoorbeeld een cuclus van 40 dagen hebt… dan valt je eisprong niet in het midden, maar op dag 26 van je cyclus…

De periode tussen de eisprong en de volgende menstruatie is bij iedere vrouw vrij constant. De tijd tussen de menstruatie en de eisprong kan variëren, bijvoorbeeld door stress of door reizen. Dat merk je dus doordat je later ongesteld wordt.

ik dacht altijd dat je cyclus gewoon in het midden viel… wat is het nou??

en heb je ook nog witte afscheiding na je eisprong?

Hoi dames,

hier ben ik weer even. Ik heb een druk weekend gehad, met een bezoek en een trouw, enz. Er si hier veel geschreven maar ik weet nu ook weer niet meer wie wat juist… Ik ga gewoon maar wat reageren…

Ik denk dat ik hier het meeste uren werk, ik werk er namelijk 40 op een week (full time dus), maar dat wil zeggen dat ik 1 vrije dag extra heb op de maand, daarnaast kan ik mijn uren nogal zelf kiezen, als ik ze maar doe. Briek die gaat ong 4 dagen per week naar het kdv. Ik werk 2 avonden in de werk een aantal uren 's avonds, dat maakt dat ik ong 2 dagen per maand kan compenseren en de daarnaast gaat Briek nog 1 x per maand naar mijn ouders en naar mijn schoonouders. Ik vond het best wel hard toen ik terug begon te werken maar nu ben ik het gewoon en kan ik me er wel in vinden. Briek gaat echt heel graag naar het kdv, alleen is het soms wat vermoeiend voor hem. Ik wil dit nog even doorzetten tot hij (en de volgende) naar school gaan, dan wil ik wat minder werken. Ik werk ook in de zorgsector als thuisbegeleidster bij kinderen met gedrags- en emotionele problemen.

Silly: ik dacht dat jij je niet te veel ging plannen, laat je niet vangen met alle informatie die je kan vinden… Allee (ben een belgische), ik zeg dat ook voor mezelf. Is voor iedereen anders en ik breng mezelf in de war. Voor mij is het alleen handig om te weten wanneer ong mijn vruchtbare dagen er zijn en dat neem ik dan nog ruim…

Sassie: :pray: :pray: :pray: :pray:

Nathalie: wat klote! Die lange cyclussen :wall:. EErst wil je niet ongi worden, maar als je niet zwanger bent dan wel liefst zo snel mogelijk! Hoop nog een klein beetje dat het misschien toch nog te vroeg was om te testen…

Aan de anderen, groetjes!

kee je hebt helemaal gelijk hoor! Waar woon je eigenlijk in belgie? ik heb er een paar maanden gewoond, vlak bij maaseik, en mijn broertje is geboren in het ziekenhuis in Bree…

40 uren werken is inderdaad wel heel pittig!

ik woon in Antwerpen (eigenlijk een randgemeente, hebben we nog een beetje groen)

Even snel een berichtje, want we gaan zo voor een dagje naar mijn ouders.

Gisteren ben ik toch nog ongesteld geworden, dus wij gaan voor de tweede ronde.

hoi allemaal,

eerste dag terug aan het werk en de zon schijnt :shock:

Pfff; zit hier ook een beetje te wachten tot ik ongi word… kan de volgende ronde starten!

Sassie: wat vervelend, ik had toch nog zo gehoopt… Volgende ronde, ook voor jou!

Zou er iemand zijn die deze ronde zwanger is: Sweet-love? :pray:

groetjes

Hey Sassie… Jammer! maar we gaan vrolijk verder naar de volgende ronde toch??? Nou ja ik moet nog afwachten… ik hoop natuulijk niet om naar de volgende ronde mee te gaan, maar het zal vast!

@Kee… Tja het zou kunnen het dat iemand deze ronde al zwanger is… Wie weet??? Spannend, Spannend, spannend!

Volgens mij is het vandaag mijn laaste klusdag… heb tenminste nog helemaal niks gevoeld… en nog steeds veel afscheiding… ik heb mijn lieve vriendje al voorbereid!

Hier klussen we ook vrolijk verder

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Silly, sorry hoor, dacht dat jij al in je tweede ronde zat, heb me vergist en natuurlijk zijn er nog die zwanger kunnen worden… ik :pray: voor iedereen hoor!