Maart/aprilstoppers '09 deel1 ** Al 3 kindjes op komst!! **

Nee absoluut geen nachtmerries!

Ik ben bevallen met 39 weken en 4 dagen. Precies op de datum die ik had uitgezocht! Ik heb 9 maanden geroepen: mijn kind komt op 06-07-08! Dat vond ik wel een mooie datum. En meneer kwam dus ook die dag! Ik heb er vanaf de eerste wee 8 uur over gedaan maar de eerste paar uur heel weinig last gehad.

Bij mij is het ook heel erg meegevallen hoor!

Rond 14 uur weeen, althans, toen herkende ik ze. Om 17.00 uur waren we op het zhs, toen had ik 4 cm ontsluiting, en om 22.13 uur is Nesrin geboren. Met 39+6. De vk dacht dat ze op de uitgerekende datum zou komen, maar het ging toch iets sneller dan verwacht. Ook zo’n 8 uurtjes dus.

Kom maar op met die volgende! :mrgreen:

Fijn he als het allemaal zo “makkelijk” gaat. Af en toe lees ik hier weleens verhalen waarvan ik echt schrik hoor! Dan mag ik flink in mijn handjes knijpen!

Ik ben met exact 39 weken opgenomen in het ziekenhuis, vanwege zwangerschapsvergiftiging. Op de dag daarna, dus 39 + 1 kreeg ik 's morgens om tien uur een “veter” met oxytocine. Om elf uur heb ik mijn mama gebeld dat ze de visite, die voor de rest van de dag ingepland stond, maar af moest gaan bellen, en dat ze dan rustig aan mijn kant op kon komen. Ik wist dat het ging gebeuren, zonder dat ik nog maar weeën had, en zelfs ondanks dat het mijn eerste bevalling was! Ik voelde me heel rustig en kalm, en wist gewoon precies dat het ging gebeuren, ondanks dat je dan normaal gesproken NOG een dag later een infuus krijgt met weeënopwekkers. Ik heb redelijk heftige rug- en beenweeën gehad, maar kon ze wel prima opvangen zonder verdoving nodig te zijn. Heb tot ongeveer anderhalf uur voor de geboorte zelfs nog lekker in bad gelegen in het ziekenhuis! Mijn persweeën waren wel dusdanig heftig dat ik uiteindelijk tijdens de bevalling zelf niet op mijn rug kon liggen, maar dus op mijn zij bevallen ben… Kwam mooi uit, want er was een verloskundige in opleiding bij, die dus nu een schitterend verhaal voor haar verslagen had hihi :wink: Uiteindelijk is mijn dochter om 23.40 uur geboren, en ben ik dus in totaal 13 en een half uur bezig geweest!

Maar ook voor mij geen horrornachtmerries, ik zei meteen dat ik het zo weer zou doen. :lol: :mrgreen: Ikke bikkel geloof ik :lol: 8)

PS: Ik ben niet geknipt, gescheurd, gehecht of niets!!!

Haha, ik riep ook meteen ''zo’n bevalling wil ik nog wel een keer" :mrgreen:

Hier 2 kleine hechtingen, maar verder helemaal geen last van gehad. Gelukkig maar, want ik moest de volgende ochtend naar huis en Nesrin is nog een week in het zhs gebleven. Ik heb dus nooit kraamhulp gehad (maar daar zat ik toch al niet op te wachten) en ging elke dag 6 x heen en weer om haar te voeden.

:-*

Ik heb ook een paar hechtingen gehad maar ook weinig last.

:inlove: :inlove:

Oeh bevallingsverhalen :slight_smile: Vind ik altijd fijn om te horen, vooral als alles zo voorspoedig ging als bij jullie… maar ik hoop dat ik dan ook zo’n bikkel kan zijn…

Maar zover zijn we nog niet haha, eerst nog wat klusserdeklussen :slight_smile:

Mooie foto weer Matsjo!!! Echt een prachtventje; en dat voor de eerste, bedenk eens dat die tweede dan helemaal een wonder moet worden :wink:

Hier verder weinig nieuws. Nog steeds erg gevoelige borsten, vandaag even wat vage buikpijn en heel benieuwd of ik binnenkort ongesteld zal worden.

Fijne avond nog!!

@Mirag wrote:

Oeh bevallingsverhalen :slight_smile: Vind ik altijd fijn om te horen, vooral als alles zo voorspoedig ging als bij jullie…

Dan zal ik mijn verhaal maar een beetje verstoppen…Ik beviel met 34 weken. Dan doen ze niets meer om de bevalling te remmen, maar ook niets om te zorgen dat het doorzet. Ik had dus na 42 uur weeën nog maar 3 of 4 cm ontsluiting. In de tussentijd was ik al 2x per ambulance naar een ander ziekenhuis gebracht. In het eerste zkh was geen couveuseplek voor Em en in het tweede zkh was een MRSA-bacterie uitgebroken op de couveuse-afdeling. Na de laatste ambulancerit werd ik opeens op een zes-persoonskamer gelegd met vrouwen die nog niet aan het bevallen waren. Ik heb mijn lief de gang bijna op geschopt om te zorgen dat ik daar werd weggehaald.

Uiteindelijk hebben ze toch de vliezen gebruiken en toen was Em er heel snel.

Ik weet dat ik een heftige bevalling heb gehad, maar toch heb ik geen enkel moment gehad dat het teveel was. Ik wilde alleen zo graag dat ze nog even in m’n buik bleef zitten en hoe je dat voor elkaar krijgt, had ik niet geleerd op de pufcursus. :wink:

Het enige wat ik echt vervelend vond, was dat ik na een tijdje persen opeens de persweeën weer moest wegzuchten omdat ik volgens de VK niet genoeg persdrang zou hebben. Het was zo’n oerkracht dat ik het persen niet tegen kon houden en ik was zo bang dat het slecht was voor Em.

@patricia26 wrote:

@Angela_84 wrote:
Hier alles goed hoor mirag,

behalve dat mijn menstruatie nog steeds uit blijft :frowning:

Begin nu toch wel te denken dat de bloeding van 2 weken terug toch echt mijn menstruatie is geweest.

dus wij zijn gewoon druk aan de klus :smiley: :smiley:

en ga ik er maar van uit dat maandag 9 april mijn nod is.

is het anders dan merk ik het vanzelf wel.

Klussen kan nooit geen kwaad he? :wink: Maarre, mijn geschatte NOD is ook op 9 april, maar dat is toch echt een donderdag hoor :mrgreen:

Tweet, het verwijderen is echt met 2 minuten gebeurd. Enne…straks moet er ook een kindje doorheen he? :wink:

Voor de mama’s die voor een 2e gaan, hebben jullie makkelijke bevallingen gehad?

Ik ga weer gauw aan het werk!

:-*

Ow ja,Bedankt voor je oplettendheid :thumbup: :thumbup:

Het moet dus 6 april zijn. :doh:

Leuk om te lezen al jullie bevallingsverhalen. :thumbup:

Gisteren zijn de kaarten voor onze bruiloft binnen gekomen,dus we zijn druk aan het vouwen en enveloppen aan het schrijven.

pfff wat een werk!!!Maar wel leuk hoor!

nu wordt het allemaal wel wat “echter” het komt nu ook al wel dicht bij.

Nu alleen de bloemen nog en dan is alles geregeld!

matsjo, tweet en patricia fijn dat jullie een ‘fijne’ bevalling hebben gehad. :thumbup: :thumbup:

Patricia waarom moest Nasrin in het ziekenhuis blijven?

Hupsakee jeetje heftig

mijn verhaal ook maar onder een spoiler

mijn mannetje is pas met 42,4 weken geboren. weeen vond ik wel heftig maar na 10 uur 10 cm was te doen… maar toen . persen persen persen maar hij kwam er niet uit, knippen, tang … toen het niet zo goed meer met mijn mannetje ging, kreeg ik een keizersnede. Dat was een hele opluchting. Hier dus wel geknipt, gescheurd (ze hebben overal aan zitten trekken :oops: ) en gesneden. Achteraf vond ik het allemaal heel heftig maar op dat moment kon ik alleen maar denken, het kan me niet schelen wat jullie doen als hij er maar heel en levend uitkomt.

Hier nog een aprilstopper.

Ik heb 26 april mijn laatste pil ingenomen!

eros welkom! :mrgreen:

@sneeuw wrote:

eros welkom! :mrgreen:

Dank je wel Sneeuw!

Welkom eros.spannend allemaal

Hoi iedereen! Ik ben ook gestopt met de pil. :mrgreen:

Even een vraagje hè…

Wat is het aantal dagen tot redday? Heb het even gegoogled, maar kan de betekenis ervan niet vinden.

Eros en Leida welkom!!!

Leida, redday is de dag dat je ongesteld moet worden volgens mij :think:

Pffff, druk weekend gehad. Vandaag een meeting met de juli2008mama’s. Was supergezellig!

Hopelijk is alles goed met iedereen…

Ik ga slapen nu :zzz:

Welkom Eros en Leida!!

Ik hoop dat iedereen een leuk weekend gehad heeft!

Er zitten wel heftige bevallingsverhalen tussen ja. Ik heb ze toch gelezen, maar ik ga niet terug aan de pil hoor haha.

Hebben jullie ook al last van puistjes? Las dat dat ook een bijverschijnsel is van het ontpillen. Ondanks mijn extra zeepjes en dingetjes steken ze hier toch de kop op.

Ik kreeg gisteravond een poosje hevige buikpijn; alsof ik ongi zou worden. Maar dat was even later weer voorbij en niks geen ongi.

Hoe is het nu met jouw ongesteldheid Angela; al nieuws??

En Matsjo, nemen jullie dan ook de kids mee op zo’n meeting? Lijkt me wel leuk!

Groetjes,