Maart/aprilstoppers '09 deel 9! ** 7 kindjes op komst! **

Irritant he die wachtdagen! Wij gaan vandaag de groene dagen in maar twijfel een beetje door die ziekte van Mats…

Krijg mijn moeder niet te pakken…

@Matsjo wrote:

Irritant he die wachtdagen! Wij gaan vandaag de groene dagen in maar twijfel een beetje door die ziekte van Mats…

Volgens mij is het een week of zo (incubatietijd) voor de ziekte zich laat zien besmettelijk. En zo dus ook gevaarlijk voor een ongeboren kind.

Maar als je het echt niet vertrouwd anders even huisartsenpost bellen voor info, en de keuze maken om even een maadje over te slaan (als je het niet vertrouwd he).

cin. dat heel goed ruiken kan ook juist een goed teken zijnhe!!!

Even spannend nog…

Matsjo, ja de 5e ziekte kan gevaarlijk zijn als een zwangere vrouw het krijgt. In het ergste geval kan er dan een mk optreden.

Stel dat je het niet als kind hebt gehad, dan kun je je als nog laten testen, want ook een volwassene kan het krijgen en daar misschien niets van merken. Vaak krijgt een volwassene het bijv. zonder de vlekjes, maar voelen ze zich grieperig.

Bij zwangerschap van zoontje was er op het werk een kind met de 5e ziekte, ik heb me toen laten testen en had het niet gehad. Laatst was er op het werk weer een kind met de 5e ziekte (aotans dat dachten ouders maar het bleek netelroos te zijn) en toen kon ik bloed laten prikken om opnieuw te testen. Maar ja ik hoorde al vrij snel dat het niet de 5e ziekte was, dus heb niet laten prikken. (wou de vk doen bij het andere bloedprikken, wat helaas niet meer nodig was :cry: )

Pffffffffffffffffff heeft iemand nog een leuk idee voor een kado voor mijn schoonzusje? Ze wordt 19, we hebben al iets, maar willen er nog iets bij doen van ongeveer 15 euro.

@Cin. wrote:

@Matsjo wrote:

Volgens mij is het een week of zo (incubatietijd) voor de ziekte zich laat zien besmettelijk. En zo dus ook gevaarlijk voor een ongeboren kind.

Maar als je het echt niet vertrouwd anders even huisartsenpost bellen voor info, en de keuze maken om even een maadje over te slaan (als je het niet vertrouwd he).

Tsja… dan zouden we weer een ronde niet benutten… schiet lekker op zo :roll: Maar ga natuurlijk geen risico’s nemen. Als mijn moeder nu eens opnam :roll:

kan indd tot een mk leiden, of complicaties bij de zwangerschap, of met de gezondheid van het ongeboren kind dan ja.

Bieslookje. Ja dat klopt met dat ruiken, had ik bij Levi ook. Rob zei ook al tegen mij, dat ik zeurde over alle geuren haha. Maar ja misschien begint me neus gewoon weer open te gaan, iets meer dan want helemaal dicht zit ie niet.

o ja matsjo, was ik net ff vergeten in mijn stukje over de 5e ziekte.

je wordt besmet dmv de bacterien (eh zijn het dat, maakt niet uit) in de lucht. Bijvoorbeeld door, niezen, hoesten enz. Goede hygiene is dan dus heel belangrijk

Ik las net dat de ziekte besmettelijk is zo’n 10 dagen voor de uitslag verschijnt. Dat zou betekenen dat Mats het mij niet meer kan geven nu… of ik heb het al :think:

@ Matsjo: Jeetje, zal wel even schrikken zijn… Waarom ga je niet gewoon even naar de Huisartsen Post… :wink:

Nou dames ik zal geen Lisette Jungen heten hoor :wall:

Ik vanmiddag bloedprikken… Ze steekt die naald erin en ik zeg gvd, deze doet pijn! Kijk ik opzij… zit die naald scheef in mn arm :shock:

Zegt ze nog ijskoud, oh doet het pijn? Ik zeg ja! Dat zeg ik toch net??? Oh, nou dan haal ik hem eruit. (gelukkig was het buisje inmiddels al vol)… :wall:

En mn arm deed de hele middag al pijn… We komen thuis, wij op Sem en Nigel wachten, ik kijk naar mn arm… Issie helemaal dik! :shock: Zit er een klein eitje net boven het gaatje waar ze geprikt heeft :shock:

Dus ik Skype mn moeder, zegt ze nou ik zal als ik jouw was ff de Eerste Hulp bellen… Zo gezegd zo gedaan… En ja hoor… Lisette moest even langskomen.

Sem met me mee, komen we daar aan en ze gaat kijken… Nou zegt ze: De prikker heeft je ader doorboort en hij heeft gebloed… Dus je hebt een flinke ei gevuld met bloed onder je huid… Nu zit mn arm in drukverband getaped en nu mag het er morgen vanaf… Ik moet nu de wond in de gaten houden want die kan gaan ontsteken… Ook die ader kan weer open springen en dan loopt mn arm weer vol bloed… En als dat gebeurd, gaat er een naald in om em leeg te zuigen :shock:

Dank u prikker! :wall:

Dus je denkt even snel bloed te gaan prikken… Zit je gelijk met je arm in het verband :wall:

@ lins: Oooh ik wacht in spanning af tot je getest heb morgen, hoop het zo voor je :pray:

@ Niek: Meelezen is toch ook voldoende joh!!

Gaat soms ook wel erg hard hier :roll: :mrgreen:

@ Matsjo: Wat sneu voor je ventje, hoop niet dat hij er erg veel last van heeft… :hug:

Maarreee… Wel je klus dagen goed benutten he :mrgreen:

@ Bieslookje: Ja ik vnd het ook zo moeilijk als ik een kadotje moet kopen :roll:

Zou het je niet kunnen zeggen, geen id ook waar ze van houdt???

@ Cin: hoop echt niet dat je :evil: doorzet!!

Nog wel een beetje hoop houden he :hug:

Bij mij zal dr ook wel te weinig HCG in me lijf zitten, maar ga morgen denk ik testen bij Li…

Maar daar denk ik nog even overna, want twijfel ook een beetje…

Zo, kom net terug van Liset, kon meteen weer met dr naar het ziekenhuis…

Die doos die dr geprikt had die had die naald verschoven tijdens het prikken, daardoor heeft ze die ader beschadigt, Li heeft een bult op dr arm waar ze geprikt was :?

Lekker hoor… Maar gelukkig was het al gestopt met bloeden onder dr huid, dus drukverbandje er omheen en we konden weer gaan!! :mrgreen:

Ik meld me meteen weer af voor vandaag, zo lekker me nest in!!

Trusten meiden!! :-*

Wow Lisette :shock: :shock: :shock: lekker dan zeg :eh: Fijn zo’n prikker :wall:

:hug:

Truste Sem! :-*

Dat zeg ik, je was me net een minuutje voor Li :mrgreen:

Nou trustuuuh!!! :-*

matsjo, ook over de incubatietijd zijn verschillende meningen. Nou scheelt het natuurlijk op mijn werk dat het vaak blijft door besmetten en dat jij er nu 1 hebt. (wat het overigens niet minder erg maakt, maar als je het niet krijgt nu, dan blijft het daar waarschijnlijk bij (pff misschien onduidelijk als ik het terug lees?)

jee lisette, fijn zeg zo iemand!!!

welterusten sem.

jullie verklaren me vast voor gek… :slight_smile:

ik ben aan het opruimen nu en zelfs de vriezer aan het schoonmaken :shock: nou ja ik ben al lang blij dat ik me wat beter voel haha

hahahha Sem…

Ja lekker he! Ik ben echt lekker bezig afgelopen dagen :lol:

@ Cin: Spannend meis! Pffffff ik kan ook nooit wachten met testen :lol:

@ Bieslookje: Moeilijke leeftijd! Ik weet ook nooit een geschikt cadeautje :oops:

@ Matsjo: Je moeder al te pakken gekregen? Sjee, ik dacht gewoon aan de 5e ziekte ofzo… Heeft Mats er ook koorts bij??

Nee geen koorts… als hij dat zou hebben dan zou het eerder de zesde ziekte zijn. Vijfde ziekte begint op de wangen en daar heeft Mats het niet. Zesde ziekte begint op romp en nek en dat is precies waar Mats het ook heeft! Alleen heeft hij (volgens mij) dus geen koorts gehad :think:

Zesde ziekte is overigens niet schadelijk voor het ongeboren kind.

matsjo ik wil je niet angstig maken, maar zoals wij het leren van de gg&gd, begint de 5e ziekte ook op de romp

zou het kunnen dat ik nu alweer mijn eisprong krijg? Is wel heel vroeg he?

maar mijn (.) (.) doen pijn en af en toe voel ik steekjes in mijn buik. Mijn (sorry) slijm was echter niet zo heel anders, voorheen kon ik het daar wel aan merken

@bieslookje wrote:

matsjo ik wil je niet angstig maken, maar zoals wij het leren van de gg&gd, begint de 5e ziekte ook op de romp

zou het kunnen dat ik nu alweer mijn eisprong krijg? Is wel heel vroeg he?

maar mijn (.) (.) doen pijn en af en toe voel ik steekjes in mijn buik. Mijn (sorry) slijm was echter niet zo heel anders, voorheen kon ik het daar wel aan merken

o ok, ik lees op indernet alleen maar over de wangen :think:

Zou kunnen hoor, dat je je eisprong hebt! :pray:

ik heb toen ook op internet gekeken en je vind zoveel verschillende dingen :shock:

zit net te tellen en is nu dag 11 na de curretage…

klussen dan maar haha

voel me vandaag ook gelukkig wat beter dan gisteren!

zo lekker veel geschreven vanavond…is altijd als ik er niet ben :?

wij gaan een weekend je naar breda… dus ben er alleen morgenochtend om uitslag test te melden! of ik word ongi vanacht dan zie je me niet want we moeten ons al haasten hihi maar positief nieuws ga ik natuurlijk wel gelijk melden!!!