Maart-April stoppers 2009 duimen ontzettend voor 2 dames.

Nou gelukkig dat het meeviel pearlie.

Beter dat ie te groot is dan te klein want het is makkelijker om hem kleiner te maken dan groter.

Spannend hoor.dat het maar snel 6 juli is :inlove: :inlove:

Zo, hier nu even tijd voor een update… :mrgreen:

Alles gaat prima…

Ben zelf goed bijgekomen van de bevalling, down under nog een beetje gevoellig allemaal, maar het gaat al stukken beter!

Met de kleine man gaat het ook goed allemaal…

De 1e nacht was super spannend en heb ook echt geen oog dicht gedaan…

De 2e nacht was DRA-MA!! Djowie had echt giga last van krampjes en we wisten ons echt geen raad…

Had het gister ook flink moeilijk (twijfelde giga aan mezelf) en heb een lading kraam-tranen eruit gegooid…

De 3e nacht ging super… Djowie sliep goed door (na zijn fles van 0:30)

Vannacht helaas weer drama met de krampjes… Echt zo zielig… We gebruiken al speciale druppels voor elke voeding, maar hebben nog niet echt het id dat het werk…

Maar goed, we houden vol!!

Borstvoeding is nog niet echt op gang gekomen, probeer het nu (tot maandag) met een kolf op gang te krijgen, dus hij krijgt nu FV waar die het trouwens super goed op doet!!

Verder slaapt meneer veel en is het echt een geweldig en snel tevreden mannetje!!

We zijn helemaal in LOVE :inlove:

Zal zo even me bevallingsverhaal neerzetten…

Djowie spam in SF!! :inlove:

Bevallingsverhaal

25-05-2010 08:30

Mama dacht zich nog even lekker om te kunnen draaien in bed… Toen braken de vliezen…

De verloskundige kwam 09:45 even langs om even te babbelen over hoe nu verder…

Ze dacht dat de weeen vannacht pas zouden beginnen, maar deze kwamen al toen ze net de deur uit ging rond 10:15

Rond 11:00 uur de vk weer gebeld, de weeen kwamen toen al om de 5 min, maar waren nog te handelen… Moest terug bellen als de weeen om de 3, 4 min zouden zijn, dat duurde niet lang…

Om 13:00 uur kwam de vk langs om te kijken hoe het ging, de weeen kwamen nu om de 2, 3 min, maar ik kon ze nog steeds goed handelen, dus heeft ze ook geen inwendig onderzoek gedaan.

Om 15:00 uur zou ze weer terug komen, maar om 14:30 had Nigel al gebeld naar vk omdat ik wat bloedverlies had en de weeen steeds pittiger werden, ze kwam meteen langs.

Had toen 4cm ontsluiting… We gingen naar het ziekenhuis… Pfff wat een rit zeg met weeen…

Om 16:00 uur zat ik op de 7cm en om 16:30 al op de 9.5cm en had af en toe ook een druk gevoel, maar mocht nog niet meerpersen.

Om 17:00 uur mocht ik eindelijk meepersen en na een paar flinke persweeen werd om 17:34 onze kleine prins geboren!

De placenta volgde 20min later… Ze dachten dat hij niet compleet was, maar na een echo bleek me BM schoon te zijn…

Paps heeft het ook super goed gedaan!! Hij heeft me ZO ontzettend goed bijgestaan… Ben echt super trots op hem!!

Moest even wat langer blijven i.v.m. bloed verlies (850 ml)

Na het douchen voelde ik me gelukkig niet te zwak en mocht ik lekker naar huis met me 2 mannen!!

Ik moet zeggen dat de bevalling me best mee is gevallen…

De weeen heb ik goed op kunnen vangen, alleen de persweeen vond ik heftig.

Heb 3 inwendige hechtigen, gelukkig heb ik daar niet zo een last van… Plassen gaat gelukkig ook weer goed!!

Sem. Klinkt als een heerlijke bevalling!

Goed gedaan meid! Wat is ie toch een mooierd :inlove:

hoi hoi,

ik houd weer even ego…ben gelukkig aan het opknappen, al merk ik dat ik nog wel snel moe ben en een “licht” gevoel heb in mijn hoofd, zal wel van de ab-kuur komen.

Mijn productie is gelukkig wat gestegen, kolf nu weer 100 cc per keer, van de week was het iets van 30 cc. Ben nog niet helemaal tevreden erover, maar las van de week nog een megaveel-kolf-dag in en dan lukt het hopelijk om er nog meer van te maken.

heb ook het idee dat ongi nu echt eraan kwam, maar was voor een dag, wat bloedverlies, en dat was t weer…had wel buikpijn ervan. nNou ja t kan dan beter even goed doorzetten…

Ik wil nog wat dingetjes doen in huis en vanmiddag komen vrienden, dus ben weer weg…

hier heeft emily ook steeds krampjes…echt zielig!!! ik masseer al elke keer haar buikje…zal van de week nog ff verloskundige bellen wat ik nog meer kan doen eraan… snachts gaat het tot nu toe gelukkig weer goed… is steeds overdag dat er wel een keer een uurtje ofzo bij is dat ze niet wil slapen …zoals nu… vervelende krampjes…pfff

Ook ik heb soms twijfel aan mezelf doe ik het wel goed kan ik het wel aan etc en laat ook de nodige tranen…

is ook moeilijk om haar dan ff te laten liggen als ze weer huilt…het liefst ren ik er gelijk heen …

Lins… en de rest van de dames :wink:

Toen Djaidon zo veel last van krampjes had zag ik toen in de wij jonge ouders een nieuwe fles staan… was speciaal tegen krampjes…

De naam was iets met tommy… ik zal ff kijken of ik het kan vinden… kon hem kopen bij de baby speciaal zaken…

Werkte echt fantastisch! Djaidon heeft nooit meer last gehad van krampjes

Edit: Had de fles zelfs nog liggen haha! Hij heet de Bfree, echt super…!

Komt allemaal goed dames!

Het moederschap brengt gewoon ontzettend veel met zich mee, dingen waar je van tevoren echt geen voorstelling van kon maken.

Verlang vooral niet teveel van jezelf, huild beeblief niet meteen aan jezelf twijfelen.

Jullie doen het echt wel goed :hug:

Wij hebben trouwens de Bfree fles, is ook speciaal tegen krampjes!

Werkt ook goed (in combi met de goede voeding voor meneertje dus geen kruidvat maar nutrilon haha)!

lins :hug: tuurlijk doe je het wel goed!

Hoe vervelend ook, de meeste babies hebben de 1e weken wat krampjes. Wat je evt. kunt proberen is cinababy (hielp hier niet), sab-simplex (hielp erg goed, ff googlen kun je via internet of in duitsland krijgen), ook schijnt infacol goed te helpen.

@lins wrote:

Ook ik heb soms twijfel aan mezelf doe ik het wel goed kan ik het wel aan etc en laat ook de nodige tranen…

is ook moeilijk om haar dan ff te laten liggen als ze weer huilt…het liefst ren ik er gelijk heen …

:hug: Same over here…

Tis ook niet niks in ene een klein mensje thuis waar je voor moet zorgen… En natuurlijk wil je alles perfect doen…

Ik stond vannacht ook tot jankens aan toe met me handen in me haren toen meneer histerisch aan het huilen was van de krampjes…

Maar komt echt allemaal goed hoor!! :-*

Ja die krampies zijn echt vervelend… Djowie heeft ze 's nachts…

We gebruiken infacol, maar hebben niet echt het id dat het goed werkt… Ook had de VK het over venkelwater…

Ahja… Er komt een dag/nacht dat ze er vanaf zijn… :pray:

Borstvoeding komt nu eindelijk goed op gang, alleen wil meneer niet echt lekker aanhappen… Best jammer, maja we houden vol…

waar kan je die bfree kopen???

ps. ik heb een lieve moeder maar soms… ze maakt me zo onzeker… ik was een huilbaby en ze maakt er een gewoonte van dit nu elke keer te zeggen… en dan word ik onzeker in de hoop dat mijn dohcter dat maar niet is als ze huilt…

Ik heb die bij een babyspeciaalzaak gekocht.

Niet onzeker laten maken meid :hug:

Huilbaby’s huilen vaak aan 1 stuk door, en zijn erg ontroostbaar.

nou als ik emily pak is ze gelijk stil hahaha… en dan ligt ze me met grote ogen aan te kijken…

ze ligt nu weer heerlijk te slapen!!

gelukkig is ze overdag even te wakker met krampjes en valt het snachts mee…

sem en hoe voel jij je? goed dat je borstvoeding wat op gang komt nu!

die van mij zijn out of order hahahah ze beginnen ook weer lekker slap te worden… 5 dagen kunnen geven en toen wast op…

cin dank je … je word er gewoon wat onzeker van…

is ook nog zo onwennig allemaal…

angela?? en hoe ist met jou

en de rest…

Er zullen nog ontzettend veel situaties komen dat je je als mama zijnde onzeker voeld!

Is ook niet altijd verkeerd, als je maar niet bij de pakken neer gaat zitten :wink:

We doen allemaal wat ons het beste lijkt, en soms komen er situaties op ons pad die niemand had kunnen bedenken.

Dan denk je ook: heb ik goed gehandeld, heb ik het allemaal goed gedaan?!

Maar je doet alles uit liefde voor je kind, dan kan het alleen maar goed zijn toch?!

Ondanks bepaalde opmerkingen van mensen die het altijd beter weten :wall: :silenced:

dat is zeker zo cin!

aldoende leren we…

ah was net zo zielig… de kleine kreeg de fles…is bijna alles op gooit ze de helft er weer uit…

Zo zeg wat een weertje hiero :?

Komt met bakken uit de hemel vallen en ook nog eens hagel en onweer:shock: :shock:

Vandaag lekker aan de poets geweest.denk dat ik last krijg van nesteldrang :mrgreen: :mrgreen:

Heel de woonkamer is gesopt en de badkamer.

meteen ook even de trap gedweild.

alles ruikt nu weer lekker fris :inlove:

Vanavond doe ik lekker helemaal niks meer.

zometeen lekker op de bank tv kijken.

Sem

Zon bevalling wil ik ook wel :thumbup:

Wat vervelend dat Djowie zo’n last heeft van krampjes.

en lins jouw meiske heeft er ook al zo’n last van :hug:

Maar ik denk dat iedere mama zo haar onzekerheden heeft hoor.

alles is nieuwe en je wil alles goed doen.

maar jullie moeten even aan elkaar wennen en het komt allemaal goed hoor sem en lins :hug:

die nesteldrang was bij mij niet te bekennen hoor…hahaha bevalling kwam als verrassing…

maar je huis is dus nu lekker opgefrist! het mag komen!!! hihi…

Lins, je moet idd niet onzeker worden van wat anderen zeggen hoor…

Ik voel me wel ok… Moe… En heb sinds vandaag mega last van me buik… Volgens de kraam is dat me BM…

Ben jij al helemaal opgeknapt??

Ooh Angela lekker aan de poets geweest!! :mrgreen:

ja last van me buik heb ik ook gehad…vooral toen ik nog Bv gaf…dat was idd baarmoeder die kromp. Nu gaat het wel…nog wel last van buik,litteken en een blaasontsteking :cry: . Borsten zijn inmiddels aardig slap aan het worden…dus melk lost op van wat er nog in zat…

Die moe heid heb ik nog steeds…