maart-april stoppers 2009! Al 5 baby's geboren.

man en dochter liggen hier te slapen…dus ff tijd om achter de laptop te kruipen!

@ylerion: misselijk???

@cin&levi: beterschap!!

@bianca…spannend…moet je rond de eisprong iedere dag naar het zh?? HEftig!

@bieslookje…hoe is het met je??

Voor degenen die vroegen naar de bevalling:

Afgelopen vrijdag ben ik dus gaan meeschrijven bij dit topic (plaatste meer uit gein een berichtje omdat ik las dat bij jullie niemand overtijd liep… ). Vrijdagavond was de baby erg onrustig in mijn buik…maar verder niet over nagedacht omdat de gyn zei dat het nog wel ff op zich zou laten wachten (baby niet ingedaald en bmm nog niet rijp etc). Nadat we nog een film hadden gekeken braken om 00.05 de vliezen…om 1.30 waren we in het ziekenhuis en ging ik aan de CTG. Had om 2.30 1 cm ontsluiting…en bereidde me voor op een lange nacht! Omdat ik nog niet echt weeen had heeft mijn man nog ff geslapen. Na een paar uurtjes werden de weeen heftiger. Om 7.30 uur hield ik het niet meer uit en vroeg ik of ik in bad mocht…dat mocht, maar eerst toucheren: had me voorbereid op 2a3 cm, maar het bleken er al 7 (bijna 8cm) te zijn…mijn weeen waren totaal niet regelmatig (sommigen duurden 3 minuten, dan duurde het weer heel lang voor de volgende wee kwam…mijn ctg zag er behoorlijk chaotisch uit, maar goed…schijnbaar waren de weeen effectief genoeg!

Na ongeveer een uurtje in bad had ik 9cm en persdrang! Mocht al langzaam meepersen. Ik voelde me zo goed in het water dat ik besloot ook in het water te willen bevallen…(voelde me echt superloom en 'ontspannen). Helaas waren de persweeen erg onregelmatig (en deden zo’n pijn in mijn rug!!), ook hielden ze op een gegeven moment op…dus een infuus erbij! Uiteindelijk is onze dochter om 10.30 geboren!

Toen ik haar op mijn buik kreeg had ik het niet door: maar ze bleek niet te ademen…dus werd ze al snel meegenomen en moest aan de zuurstof, waar ze gelukkig heel goed op reageerde. Ondertussen kreeg ik een flinke bloeding en moest de placenta er snel uit…achteraf ben ik van alles wel behoorlijk geschrokken, maar op het moment zelf had ik het gelukkig niet zo heel erg door!

Het klinkt misschien gek, maar ik kijk terug op een heel mooie geboorte! Heb het voor mijn gevoel heel makkelijk gehad en de tijd vloog zelfs voorbij! Stond zelfs een uur na de bevalling al naast de verloskundige tijdens het meten en wegen van Mirthe!

Hier is het de gewoonte dat je na de bevalling 3-5 dagen in het ziekenhuis blijft. Zag daar van tevoren best tegenop, maar het was super! 2 nachten met een gezellige kamergenote en 2 nachten alleen op een kamer! En superveel voorlichting en advies gehad! Echt super!

morgen komt er nog een verloskundige thuis…ben benieuwd!

Zo dat was even mijn bevallingsverhaal in vogelvlucht!!

Nu weer snel terug naar mijn man en kindje…hopelijk vind ik de komende dagen meer tijd om hier weer te reageren…ben jullie iig niet vergeten hoor!!!

hey meiden.

pretecho was echt supergaaf.

ze hield alleen wel heel de tijd haar handjes voor der gezicht.

maar gelukkig nog wel een paar mooie plaatjes van haar gezichtje kunnen bemachtigen.

zie foto’s in SF :inlove: :inlove:

Wow Tulpjes klinkt als een bijzondere ervaring.

Angela ik kijk morgen ff naar je foto’s, ik forum nu op mijn telefoon. Dan is foto’s kijken wat lastig.

Ze willen precies weten wanneer mijn eisprong is, dus als hij morgen niet is geweest is de kans groot dat ik van het weekend weer moet. :frowning:

hallo allemaal, wil ff zeggen dat ik veel aan jullie denk…

tulpjes mooie verhaal zo en geniet er van…

bieslookje hoop dat het snel door zet…

angela echt wauw fotos…

uhm cin wanneer :mrgreen:

jeetje wie nog meer… ik hou het niet meer bij…

vandaag gesprek gehad met mijn therapeut. mijn therapie laat nog op zich wachten. zucht… ben moe in mijn hoofd al die gedachtes al dat moeten en verplichting… al 3 weken lang drukt het opmij en ik was het maandag zat zo zat dat ik echt niet meer wilde… (sorry maar zo dacht ik echt). en dan mis je toch die iemand waarmee je al zolang alles deelt… nu zit ik met tranen in mijn ogen omdat ik mijn vriendinnetje mis… maar dat is voorbij. dat moet ik afsluiten hoe pijnlijk het ook mag zijn…

vandaag besloten met mijn peut geen eetlijstjes en verplichtingen meer… niet meer gefixeerd bezig zijn met het eten en afvallen. tis klaar nu… rust geen dieetiste of mensen die tegen mij zeuren zo moet je eten en dat mag je niet… dat is teveel en dat is te weinig of je moet meer bewegen ( deed al 4 uur sporten en dat was niet goed) ik was er moe van…

als ik gewoon lekker thuis wil zijn dan wil ik dat, ik wil mij niet meer verplicht voelen om de deur uit te gaan om bv vrijwillgers werk te doen… ik kan het (nog) niet en ik wil het gewoon niet… vind het best om lekker achter de pc te hange, het huishouden doen, met mijn dieren bezig en crea bea en taart bakken… en gewoon lekker bij li hangen (of anders om)

en lekker met de bruiloft bezig… ik wil gewoon geen gezeik meer aan mijn kop waar ik gestressed van raak bah beu ben ik het…

nou na dat gesprek ontspande ik en ja hoor spierpijn overal… pfff wat een ontlading. ja borderline hebben is niet makkelijk, niet voor buitenstaanders en niet voor ons zelf… sommigen snappen dat niet… maar wat we doen is denken denken denken en het gaaat maar door… je kan het gewoon niet stop zetten hoe graag je het ook wil…

goed genoeg ge egooot (stom woord lol)

verder gaan lief en ik in april aan de slag :mrgreen: want echt ik wil zooo graag een kindje… ik zit soms te dromen als ik al tekenfilmpjes zie of als ik met li der zoontje bezig ben of wouter is met hem aanhet spelen… ik smelt en dan droom ik dat ik mijn eigen kindje heb waarmee ik speel en taartjes bak en knutsel buiten spelen, filmpjes kijken babbel… weet ik veel…

nog evne geduld hahaha

nou dat was het weten jullie ook weer waarom ik zo stil ben…

:hug: :hug: :-* :-* :-*

BIB…

ik kom straks weer terug…heb net heerlijk uitgeslapen en ga eerst even heenrommelen…

Moguh!!

Bianca, veel suc6 vandaag weer in het ZH!

Hopelijk heb je een eisprong gehad!! :pray: :pray: :pray:

Ylerion, balen dat die medicijnen niet goed hun werk doen!!

:hug:

Wat een verhaal Tulpjes

Geniet lekker van je meissie!! :inlove:

Angela,
super mooie foto’s hoor!! :inlove:

Echt top dat ze zo goed zijn gelukt

Knuf pearlie :hug:

Cin, hoe gaat het nu met jou en Levi??

Knuf!! :hug:

Bieslookje, nog steeds BIB? :hug:

Dus het mooie weer van gister heeft niet geholpen?? hihi…

Zoooooooo…

Gisteravond weer cursus gehad… Ging over borstvoeding deze keer en was erg interessant!!

Verder niet echt veel te melden…

Beebje is druk en ik heb bijna weekend!! :dance:

Hallo dames,

Bieslookje… rommel ze :slight_smile:

Pearlie :hug: :hug:

Tulpjes; fijn dat je de bevalling als positief ervaren hebt! En nu genieten van Mirthe! :slight_smile:

Sem; bijna weekend voor je… heerlijk. Jij ook al zo’n druktemaker in je buik? :slight_smile:

Ylerion, wat balen dat de medicatie niks doet. :frowning:

Angela; mooie foto’s van de pretecho!!! :inlove:

Ik heb vanaf vandaag zwangerschapsverlof! WOEI :dance:

Net even de hond naar de trimsalon gebracht… dan kan die straks ook netjes op de foto als beebje er is haha.

Heb ook al boodschappen gedaan en beetje in huis gerommeld. Verder ga ik er vandaag een lekker relaxed dagje van maken :slight_smile:

Heerlijk Mirag!! Geniet er van!! :dance:

Hier ook een druk beebje idd…

Sinds een paar dagen issie echt ERRUG aanwezig!! Echt een prachtig gevoel :inlove:

(soms wel een beetje minder als ie me blaas als box-bal gebruikt en me ribben als piano, maar ach) :lol:

@Sem wrote:

(soms wel een beetje minder als ie me blaas als box-bal gebruikt en me ribben als piano, maar ach) :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:

MIrag:

Lekker genieten van je verlof meid :thumbup:

Bieslookje:

Hou je het nog vol???

Tulpjes:

Mooi verhaal over de bevalling.

Gaat alles goed met jullie???

Matsjo:

Hoe gaat het bij jullie??

Pearlie: :hug: :hug:

Bianca:succes vandaag :pray: :pray: :pray:

Sem:

Lekker bijna weekend :dance: :dance:

Hier lekker aan het genieten van mijn vakantie.

lekker luieren haha

Ga zometeen lekker bij mijn mamsie eten.

en natuurlijk de mooie foto’s showen :inlove:

ylerion, welke medicijnen heb je? Hoe neem je ze in?

tulpjes, was toch nog wel even heftig dan met je bavalling! Fijn dat je er zelf goed op terug kunt kijken!

Angela, super he die pretecho’s!!!

Pearlie, jeetje wat een emoties moeten er door jou heen gaan. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er verder op moet zeggen, maar wil je hele dikke :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: geven.

Mirag, jij nu ook lekker verlof…heerlijk…

sem, fijn he een baby zo lekekr een feestje kan bouwen in je buik!!!haha

sorry voor wie ik vergeet…

Ik ben vanmorgen wel even mee opgestaan om zoontje aan te kleden en ze uit te zwaaien, maar vriendlief bracht hem dus weg naar het kdv vandaag…ik ben daarna weer mijn bed in gekropen en heb heerlijk bij liggen slapen. Om 10.15 uur was ik wakker, ben naar beneden gegaan, heb een boterhammetje gesmeerd en ben toen op de bank gaan liggen… maar oooo wat heerlijk, ff gewoon niksen. (loop nu nog in pyama), dadelijk even de afwasmachine uitruimen en een wasje wegvouwen, verder was ik ook niet zoveel van plan!

@ Bieslookje heerlijk dat soort dagen.

@ Pearlie :hug: :hug: :hug: :hug:

@ Cin hoe is het nu met Levi?

@ Mirag geniet van je verlof!!!

@ Angela wow, wat een gave echo’s!!!

Wat vliegt de tijd toch. Ik kan me van iedereen eigenlijk nog wel herinneren dat jullie vertelden dat jullie zwanger waren. En nu zijn de eerste beebjes al geboren en een aantal zijn al met verlof of het zit er aan te komen.

En wij hebben nog niks. pfff sorry hoor, maar ik heb echt een baaldag vandaag. Ik heb nog geen eisprong gehad, maar het eitje is wel van een mooie grootte. Dus morgen nog een keer verplicht klussen en dan maandag kijken of de eisprong is geweest en dan weer afwachten. En als ik ergens slecht in ben is het afwachten.

bianca :hug:

bieslookje

ik heb Emesafene gekregen. het werkt minimaal. zeg maar ipv 10 x overgeven is het nu 5x. fijn hoor maar ik word er nog moe en v erdrietig van. ik neem sochtends in bed een tablet en savonds als ik na bed ga (soms wel eerder tijdens het avondeten als het niet meer werkt).

zijn net terug van de hap, hebben nu zetpilletjes gekregen.

Deze moeten binnen nu en morgen werken anders moeten we weer terug bellen voor overleg.

Pff ben kapot, het gehuil en overgeven van Levi en al breekt mijn moedershartje…,

Had net dus ook echt wel weeen, door alles. Maar zakken nu weer af :pray:

Weet je? Op dit moment zou ik willen dat ze hem voor een dagje zouden opnemen voor zijn vocht! Maar hij was nog niet uitgedroogt dus doen ze het nog niet, moeten afwachten…,

Waarom moet een kind eerst uitdrogen voordat ze echt iets doen??? :frowning:

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Sorry meiden ik heb jullie ontzettend verwaarloosd!!!

Ik hoop, dat jullie het gloed vinden dat ik er vanaf hier weer inspring. Ga zo mijn best doen om de laatste pagina’s bij te lezen en dan beloof ik weer vaker mee te komen schrijven!

Oh en natuurlijk,

Matsjo en Tulpjes van harte met jullie meiden!!!

:-*

Cin. hoe is het vandaag met Levi?

Patricia, gezellig dat je er weer bent. Je zult het ook wel heel druk hebben nu of niet met 2 kids?

bianca, moest je nog terug naar het zkh van het weekend?

ylerion, dan heb ik geen tips meer voor je…ik had ook de emesafene en als ik die idd savonds innam als ik naar bed ging, of de 1e keer als ik snachts wakker werd als ik moest plassen dan hielp het bij mij wel. Misschien toch nog ff overleggen met ha of vk.

Hier wederom BIB…

Ik heb erg slecht geslapen, veel last van mijn rug en mijn ishias begint ook weer terug te komen. Moest er natuurlijk ook weer 5 x uit om te plassen . Vriendlief gaat mijn vader vandaag helpen met klussen, zoontje en ik gaan mee zodat mama wat meer voor hem kan zorgen, dan kan ik daar op de bank kruipen of in bed en voel ik me niet zo schuldig tegenover zoontje, ik zie hem dan toch gewoon.

weet dus niet wanneer ik me weer meld…

BIB :mrgreen: :inlove:

Nou een zwaar beroerde nacht gehad, mede door me weeen. Maar op den duur waren ze toch weg, na wat gepuf.

Alhoewel het bij mij beneden daaro nu wel heel erg pijn doet moet ik zeggen :shifty:

Had ook echt dat gevoel vannacht vanne: als ik me nu beweeg, springen me vliezen. Gelukkig niet gebeurt.

Levi vanmorgen een zetpil gegeven, hij heeft nu in totaal 1,5 beker vocht op met ORS. En bijna een hele cracker!

Tot nu toe zit het allemaal nog in zijn kleine lijfje, dus hopelijk blijft dat zo.

Hij ligt wel weer in bed nu, is niks waard meer onderhand. Alleen hangen en slapen, en slapen doet hij het liefste (of alleen maar eigenlijk) in bed.

Dus laat zijn lijfje nu maar rusten en hopelijk knapt hij hierdoor wat op, ook door het vocht wat hij heeft binnen gekregen nu.

Cin:

Ik hoop dat je ventje zijn crackertje binnenhoud :pray:

enne wordt spannend nu hé.

Ben benieuwd wanneer de beebjes zich aankondigen van jouw en bieslookje.

Bieslookje:

Balen dat je zo’n rotnacht hebt gehad.

en idd lekker aan je zelf denken zodat je straks goed uitgerust aan de bevalling kan beginnen.

Ga vandaag maar weer eens shoppen.

ik heb al een aantal zsbroeken die al te krap gaan zitten :think:

ja me kont is ook dikker geworden :shifty: :shifty:

dus t zit allemaal niet meer zo lekker hahah

@Angela_84 wrote:

Ga vandaag maar weer eens shoppen.

ik heb al een aantal zsbroeken die al te krap gaan zitten :think:

ja me kont is ook dikker geworden :shifty: :shifty:

dus t zit allemaal niet meer zo lekker hahah

Hihi tja dat krijg je weleens met een zwangerschap :mrgreen:

Gisteren zag me achterbuufje mij (had me al efkes niet meer gezien) en die schrok van me. Noemde me een skippybal haha :lol:

Maar ja och dan moet ik ook wel toegeven, toen ik mezelf zag waggelen in de winkelruiten schrok ik ook van mezelf dus dat scheeld :wink:

Bieslookje. Goed de rust nemen hoor meid!

Fijn dat dit ook bij jou ouders kan :-*

Cin en Levi :hug: :hug: , hoop dat t mannetje snel weer opknapt!!

Patricia, fijn dat je dr weer bent! Het is natuurlijk schandalig dat je ons zo verwaarloost :D, maar dat kan je wel goedmaken hoor… met wat babyspam ofzo :wink:

Bieslookje; hoop dat je vandaag wat rust kan vinden!

Hier ook een waardeloze nacht gehad. Heb van die rusteloze benen als ik in bed lig; wordt er helemaal gek van. Zal blij zijn als ik over een paar maanden weer op mijn buik kan slapen :slight_smile:

@ Cin hopelijk heeft Levi het ergste nu gehad.

@ Bieslookje doe het lekker rustig aan. Ik hoef gelukkig dit weekend niet terug naar het zkh, maandag weer.

@ Mirag die rusteloze benen herken ik. Ik heb dat al jaren, de eene keer erger als de andere. Maar alstijd vervelend.

@ Patricia welcome back. Hoe is het met jou en de kindjes?