maart-april stoppers 2009! Al 5 baby's geboren.

bianca…dat zeggen er wel meer hoor…ik stopte met de pil en was gelijk zwanger…dat neem ik meestel met een korreltje zout… dus ik zou daar niet te veel van aantrekken(hoe moeilijk ook)

Bij jou komt het ook goed!

Hallo lady’s

alles goed met iedereen hier??

er waren een aantal dames die op mijn hyves vroegen naar foto’s van het kamertje.

Ik zet ze liever nog niet op mijn hyves dus even hier in het sf gezet :mrgreen:

Hey Hey,

ik kom de laatste dagen niet toe aan KoK…ik probeer af en toe wat bij te lezen, maar steeds komt er weer iets tussen (pfff vind het een hele klus nu om ook het huishouden gewoon erbij te doen…)

Van dinsdag op woensdag heb ik snachts maar 2 uur geslapen dus woensdag toen Dylan bij so was heb ik zoveel mogelijk in bed gelegen. De nacht erna heb ik 5,5 uur geslapen, gelukkig al iets meer. Maar gisteren bijna niet thuis geweest, dus ook geen tijd voor KoK.

Vannacht heeft ons manneke voor het eerst echt door geslapen gisteravond om 22.30 uur de voeding gehad, daarna lekker gebadderd, gemasseerd…en geslapen tot 6.00 uur, toen nog even speentje gegeven omdat ik flesje warm ging maken, maar meneer sliep alweer, uiteindelijk heeft ie om 7.00 gedronken Was voor mij wel fijn, kon ik van te voren eerst even kolven, want ze stonden op knappen.

Daarna Dylan naar kdv gebracht, verder heb ik vandaag beetje opgeruimd, boodschapjes gedaan, heerlijk met Jayson geknuffeld Oja we zijn nog even naar het cb geweest om te wegen, hij drinkt namelijk maar 5 voedingen van 100 cc (als ik meer in de fles doe laat ie het staan), terwijl hij volgens zo’n rekenformule met 5 voedingen uit zou komen op 130 cc. Ik was beetje bang dat ie niet genoeg zou aankomen, maar ik heb schijnbaar echt slagroom, want op die voedingen is hij dan toch 190 gram aangekomen in een week!!!

Ik ga nu even wat aan de was doen, en hoop dat ik van het weekend even meer tijd heb voor jullie, hopelijk snappen jullie het dat ik er wat minder ben

Bianca :hug:

Leuke foto’s op hyves Angela!! :inlove:

Bieslookje, rustig aan hoor! Kok is geen verplichting :wink:

Wat goed dat Jayson het goed doet op mama’s slagroom :mrgreen:

Hier gaat het z’n gangetje… Buikie doet lang niet zoveel pijn meer gelukkig…

BIB :slight_smile:

Bieslookje; rustig aan; wij vergeten je niet en weten dat je het druk hebt :wink:

Sem wat fijn dat de buikpijn al wat minder is!!

Bianca :hug:

Hoe is het met de rest van de meiden??

Ik kreeg gisteren een telefoontje dat mijn oma in het ziekenhuis ligt. Ze was erg benauwd. Volgens de doktoren komt het allemaal weer goed, maar ik pieker me suf natuurlijk. 't is gelukkig niet haar hart, dus hopen dat ze snel opknapt want ze kijkt er zo naar uit om haar achterkleinkind te zien…

Bieslookje. Rustig aan hoor meid! Gezinnetje gaat voor :inlove:

Mirag. dikke knuff voor jou en je oma :hug:

Bianca. Jeetje meid. Ik heb ook altijd me twijfels daarover hoor, aan mensen die het zo hard rond roepen hoor dat het meteen raak was. Maar kan me voorstellen dat dit alles enorm confronterend is.

Ik hoop dat dit wonder ook snel voor jullie weggelegt is!

Hoe is het nu meid?

Sem. Fijn van je buik, maarre nu niet meteen weer bergen gaan verzetten he!

Hier alles oke, was ram en ram kapot.

Dus vanmiddag even geslapen, Levi in zijn bed en Yari bij mij (tussen zijn kussen zodat ie niet wegrolt). Rob lag toch beneden op de bank zielig te wezen (pff mannen die een paar keer hebben moeten overgeven, jeetje hoe zielig zijn ze dan :shifty: ), dus Yari nam zijn plek in in bed haha!

Was wel hard nodig, want afgelopen nacht was k*t, door de pseudo-kroep van Levi weer eens.

@ Sem fijn dat het beter gaat.

@ Bieslookje we zien je wel wanneer het kan :slight_smile:

@ Cin lekker is dat ff tukkie doen met zijn allen.

We hebben op het werk echt een zwangerschapsinvasie. Er zijn er nu 4 zwanger en waarschijnlijk kondigt er dinsdag nog iemand aan dat ze zwanger is. En 1 is er wel super pijnlijk, een foutje zonder relatie hardstikke zwanger. Maar ik kan het vandaag redelijk goed handelen. We wachten of tot het eind van de maand, we hebben er alles aan gedaan, dus we kunnen niks meer doen dan afwachten.

Vanavond gaan we lekker relaxen met zijn 2-en, eerst een hapje eten en dan naar Jurk! met o.a Jeroen van Koningsbrugge in A’dam. We vertrekken zo, als Ruud eindelijk is zo ver is. :slight_smile:

zo volgens mij mag ik vanaf dinsdag bibben

vandaag beetje huishouden gedaan… en boek gelezen op balkon. Nu net preitaart gebakken…

bianca is lastig lijkt me met zoveel zwangeren om je heen,vooral om je er dan niks van aan te trekken en je op je zelf te richten.

sem fijn dat je je beter voelt! ik heb ook paar van die dagen gehad dat ik echt pijn had en het zo zat was! tot ik hoorde dat het ingedaald was hahah ja toen snapte ik die pijn wel…

cin ahhh dus nu moet je je man vertroetelen ipv andersom hihi…

doe ook wel beetje rustig aan he!

mirag hopelijk knapt je oma snel op!

bieslookje doe het rustig aan! en geeft niks dat je hier niet elke keer aanwezig bent…niet schuldig voelen hoor!

Cin, nee ik hou me rustig!! :roll:

Probeer maandag weer aan het werk te gaan!

Heb vandaag lekker lasagne gemaakt en lekker in het tuintje gezeten…

Net met vriendlief boodschapjes gedaan en de Kadoos opgehaald (die op was)

Zo lekker eten in de tuin en dan is het wel weer mooi geweest voor vandaag…

Vriendlief gaat misschien darten met z’n neef vanavond… Heb ik heerlijk het rijk alleen…

Arme Levi :hug: Hoe gaat het nu met hem??

Lekker dat je een beetje bij heb kunnen slapen vanmiddag!

Bianca, ik duim wederom weer mee voor jullie :pray:

Kan me voorstellen als je het even niet kan handelen met al die zwangeren op je werk… :hug:

Heel erg veel plezier vanavond!!

Jaaaa Lins, bijna BIBen!! :dance:

lekker rustig hier! iedereen aan het genieten van het mooie weer???

sem, hoe is het met je buikje? nog pijn?

mirag, hoe is het nu met je oma? :hug: Hopelijk knap ze snel op.

cin, levi alweer pseudo-kroep :hug: sneu is dat dan he!

En ja mannen kunnen soms best zielig zijn als ze wat grieperig zijn.

bianca, kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor met die zwangeren om je heen…hopelijk is het voor jullie ook snel zover :hug:

lins, morgen mag je BIB-ben :smiley: mmmm preitaart, wil ik binnenkort ook weer maken

Hier…we hebben niet zo’n best weekend gehad. Vrijdag avond tijdens het eten werd Roy (vriendlief) ineens erg benauwd, hij was wel al wat verkouden, maar nu kreeg hij bijna geen lucht. Hij is op de bank gaan liggen, maar uiteindelijk toch naar de HAP geweest. Was Bronchitus, heeft een ab-kuur gekregen en pufje. Toen heb ik de nachtvoeding ook alleen gedaan (normaal doet roy in t weekend fles geven zodat ik ondertussen kan kolven), zaterdag overdag heeft roy veel op de bank gelegen, maar t ging nog redelijk. "s avonds was t echter weer drama, hij kreeg echt bijna geen lucht, ik de HAP gebeld of ze nog een tip hadden, had ze niet maar ze hoorde hem erg hoesten op de achtergrond en toen konden we er weer heen (wat een geluk dat mijn ouders in de straat op visite waren, kwam mijn moeder ff in huis). Toen zei die arts dat het astmatische bronchitus is…nou ja pilletjes gekregen voor de nacht tegen het hoesten, zodat hij, maar ik ook wat beter zouden slapen. Gister kraamvisite gehad, maar roy is in bed gebleven…heeft eigenlijk de hele dag op bed gelegen. Vandaag lijkt het ietsje beter te gaan.

En dan nog een peuterende Dylan erbij…iemand nog tips? We moeten echt 3 keer iets zeggen voordat hij luisterd, als hij al gaat luisteren. Gelukkig is het niet de hele dag zo, maar wel veel. bijv. hij pakt mijn mobiele telefoon, dan zeg ik rustig dat hij hem terug moet leggen, doet ie niet en zegt ook gewoon “nee”, dan nog een keer zeggen, krijgen we dezelfde reactie, de 3e keer wordt ik boos en als we geluk hebben luistert hij dan. Is echt jammer, want ik wil gewoon niet mopperen…

Jayson doet het gelukkig helemaal prima, en heeft vannacht weer doorgeslapen om 22.45 flesje gehad, toen werd ie om 6.00 uur wakker, ik ging flesje maken en toen ik terug kwam sliep hij weer om 7.00 was hij goed wakker en heeft lekker gedronken

Met mij gaat het dus ook wel ok, alleen merk ik wel dat zo’n weekend toch veel energie kost als je de zorg voor de kids helemaal alleen hebt, maar goed heb toch wel plezier gehad en genoten van mijn mannetjes

Bieslookje. Hier ook een zwaar puberende peuter in huis hoor :shifty:

3x Waarschuwen indd doen wij en zo niet, dan gaat hij in de hoek staan!

Gooit hij met speelgoed waarschuw ik hem 1x dat hij dit niet mag doen, doet hij dit weer gaat het speelgoed weg.

Ook hier is het standaard antwoord onderhand NEE, en als hij iets niet mag doen zegt hij doodleuk JA. :doh:

Soms heeft hij ook echt dagen dat hij super goed luisterd, maar ook dagen dat als wij nee zeggen hij echt boos wordt (op de grond liggen, huilen, soms 1x bonken enz.).

Dit negeren wij dan is het meestal ook zo over.

Gisteren ook tijdens ijsje eten in dorp, pff liet hem gewoon voor me voeten liggen maar wel duidelijk aangegeven dat hij moest opstaan (op de stenen liggen buiten lijkt me niet al te jippie).

Nou echt he, een vrouw kijken de hele tijd en nee schudden. :think:

Het is maar goed dat ik me daar niks van aantrek in de zin van: Levi dan maar snel zijn zin geven dat hij ophoudt.

Tja kinderen blijven kinderen, en soms met een gifbuitje er bij :lol:

bieslookje, hier alles goed hoor…

Ben weer aan het werk :roll: Nog 9 dagen!! Onee 8, woensdag ben ik vrij!

Ojee, das schrikken geweest dat ie zo benauwd werd :hug:

Gelukkig gaat het al ietsjes beter met hem!

Balen dat Dylan soms niet lekker meewerkt…

Top dat Jayson het goed doet!! En wat heerlijk dat ie de nacht zo goed doorslaapt!!

Even klagen:

Sinds een paar maanden wonen er tegenover ons een paar meiden met gedrags-stoornissen onder “begeleidend wonen”

Verspreid over 3 woningen… Ze zijn tussen de 14 en de 18 jaar…

Sinds dat ze hier wonen is het elke keer hommeles met ze… Je werpt 1 blik hun kant op en ze schelden je helemaal verot…

(zelf nog niet meegemaakt, maar meerdere buren wel)

Gister was het weer feest… Kleine neefies (3jr en 5jr) van vriendlief liepen net langs en kregen de volle laag… (ze moesten oprotten, hun bek houden en weet ik het allemaal)

Dus vriendlief + neef kwamen naar buiten om er wat van te zeggen, toen werden hun ook even verot gescholden, dus ze lopen erheen, rende die meiden snel naar binnen, gaan ze vanachter het raam schelden en met een mes dreigen… :?

Dus me vriend loopt naar het huis waar de begeleiders horen te zitten, is er niemand!!

WAAR ZIJN DIE BEGELEIDERS DAN!!!

We hadden dus de politie maar gebeld…

Toen de politie aankwam waren die meiden waren in ene zooooooo lief… kots

Ze zijn vannacht weer bezig geweest bij vriendlief z’n neef voor de deur…

(op z’n auto slaan, keihard gillen en dingen schreeuwen in de trant van: je wijf gaat eraan enz enz)

Kijk, ik vind het een goed initatief dat ze die meiden “veilig op weg helpen naar volwassenheid”

http://www.doenersdreefzorg.nl/files/pdf/DdZ%20Almere%20meiden.pdf

Maar zorg er dan ook voor dat ze zich respectvol gedragen!!

Straks loop ik daar met me kleintje en wie aan me kind komt komt aan mij!! :x

Heb nu al moeite om me in te houden (lang leven de hormonen)… Maar weet dat ik er niks mee oplos als ik me ermee ga bemoeien…

Vandaag komt er iemand van de instelling langs bij de neef van vriendlief om te praten over die meiden… (jammer dat wij aan het werk zijn en er niet bij kunnen zijn)

Hoop echt dat er wat aan gaat gebeuren!! Liefst hoop ik dat ze opzouten uit de buurt!!

Heb geen glazen bol nodig om te weten dat het binnenkort weer feest is…

Nou, er is iemand langs geweest van de instelling…

Uitkomst: Vanavond hebben ze een huiskamerbijeenkomst en dan maakt hij ze duidelijk dat dit gedrag echt niet kan…

Ja want DAT helpt!! :think:

Neef van vriendlief zei tegen die vent: Als ze weer gaan dreigen en jullie doen er niks aan dan neem ik zelf maatregelen!! Zegt die man: Nou dat is dan uw goed recht en hun eigen probleem :?

Zelfs toen ze zeiden dat ze met een mes stonden te zwaaien zei die vent: Tsja… Dat zal… Zo zijn geweest… :shock:

We laten het hier dus niet bij zitten he!! Wijkagent is ingeschakeld en woensdag gaan we naar de gemeente!!

Een huiskamerbijeenkomst… Laat me niet lachen…

BIB!

Nou Sem dat klinkt als een zinvol gesprek :naughty: :naughty: . Balen!

Bieslookje; is vriendlief al een beetje beter?? Kan me goed voorstellen dat het een pittig weekend voor je was!! En dan ook nog een peuterpuber erbij :slight_smile:

balen sem… maar een huiskamerbijeenkomst uit mijn ervring kan der wel eens pittig aan toe gaan…

wij hadden er elke week 1 :frowning:

Hoop dat het er pittig aan toe gaat!! Maar als ik hoor hoe die laks die leiding is zal het wel meevallen…

Snap dat ze een gedrags-stoornis hebben, heel lullig voor ze, maar pleur ze dan lekker in een achterhoek en niet midden in een nette woonwijk!

Of laat ze zich gewoon gedragen!!

Sem. Huiskamergesprek kan er indd heftig aan toe gaan (tenminste bij ons wel), wij zijn dus dan ook altijd met 2 man begeleiding als we dit doen (ivm onze veiligheid ook en zodat we elkaar kunnen ondersteunen zodat de clienten er geen eigen verhaal van kunnen maken).

Maar ik vind het wel zeer slecht dat ze zo laks reageren indd als begeleiding :think:

Wij zijn er ook niet altijd als begeleiding (sinds kort blijkbaar wel ivm slaapdiensten die zijn ingegaan), maar als wij klachten krijgen vanuit de buurt worden er toch echt flinke maatregelen getroffen bij ons.

Naar de clienten toe dus he, dus hun moeten dan opdraaien voor hun daden zou ik maar zeggen.

1 Tip: blijf de begeleiding aanspreken en anders de clustermanager van hun, en anders naar baas boven baas!

Ze moeten echt luisteren naar de mensen uit de omgeving, die zien namelijk soms meer dan de begeleiding (toneelstukje vanuit clienten naar begeleiding toe).

Blijf ook vooral de politie bellen, tja klinkt kinderachtig maar dan gaan ze er wel wat aan doen.

Je kunt me altijd mailen met vragen hoor :mrgreen:

@Sem wrote:

Hoop dat het er pittig aan toe gaat!! Maar als ik hoor hoe die laks die leiding is zal het wel meevallen…

Snap dat ze een gedrags-stoornis hebben, heel lullig voor ze, maar pleur ze dan lekker in een achterhoek en niet midden in een nette woonwijk!

Of laat ze zich gewoon gedragen!!

bij ons zitten ze ook in een behoorlijk nette woonwijk :oops:

Vind het ook niet erg dat ze bij ons in de buurt zitten, maar gedraag je dan tenminste!!

Zijn mensen die hun huis niet meer uit durven omdat die meiden zo aso zijn!!

Ik heb echt lak aan dat soort meiden, echt…

Ik vind ook dat als je klachten krijgt vanuit de buurt dat daar iets mee gedaan moet worden… En wij waren blijkbaar niet de enige met klachten…

Die oudjes die naast hun wonen hebben ook al geklaagd dat ze steeds peuken tegen het wasgoed aangooien, last hebben van harde muziek enzo…

Wij hebben ook echt het id dat de leiding er niet veel aan doet… En die meiden maar hun gang laten gaan…

Maja, we blijven nu echt de leiding aanspreken bij elk akkefietje die nu gaat komen…

Wijkagent is ook al geinformeerd!! En we gaan woensdag naar de gemeente!!

Zijn het nu een keer zat met die meiden!! :snooty: