maart-april stoppers 2009! Al 5 baby's geboren.

@Tulpjes wrote:

vandaag weer geen reactie van mij…heel de dag op bed gelegen met koorts en 2 zere plekken in mijn borsten… :? Heb schijnbaar een superproductie en Mirthe krijgt mijn borsten gewoon niet leeg…en nu dus mega stuwing met koorts! :cry: En dat terwijl het hier vandaag 27 graden was en we eigenlijk een eind wilden gaan wandelen…baal er zo van!!!

Morgen consult bij de lactatiekundige…ben benieuwd!

@bieslookje sterkte!!!

@cin…hopelijk gaat er iets doorzetten!! Wanneer moet je anders naar het ZH voor het inleiden?? Heeft de verloskundige ook geschat hoe zwaar je zoontje is??

En extra kolven, of is dat te vermoeiend allemaal?

Kan ik me best voorstellen namelijk…,

Nee vanochtend zakte het allemaal weer fijn af, lekker dan zo’n nacht.

Maar ik hoop dat het toch zijn werk heeft gedaan, dan maar in de vorm van een centimetertje er bij of zo (scheeld weer voor maandag).

Maandagochtend moet ik om 7.15 uur in het ziekenhuis zijn.

Nee ze hebben niet geschat hoe zwaar, dit heb ik eigenlijk de hele zwangerschap nog niet gehoord.

Maar dit was de eerste keer dat ze deden voelen, rest was continue met de echo geweest om te kijken dus vond het wel apart dat ze nu schrok toen ze voelde :shifty:

BIB dus

wat een rust hiero :shifty:

Nou zeg dat wel!! Komt vast door het mooie weer.

@ Tulpjes wat heftig, hopelijk voel je je snel beter!!!

@ Cin hopelijk gebeurt er bij jou ook iets voor maandag.

Hoi dames,

Cin jouw beebje houdt de spanning er nog even in… :hug:

Tulpjes, wat lijkt me dat vervelend zeg! Hoop dat je snel opknapt! :hug: En 27 graden; poeh dat lijkt al wel zomer!

Hier vandaag de hele dag al druk geweest met was en strijk en schoonmaak. Beetje paassfeer in huis gebracht, en nu relaxen! Net tijdens het vegen van de stoep iets te fanatiek en met mijn volle verstand tegen de schutting gebokst. Dat deed zeer. :S

Beebje houdt zich rustig vandaag vind ik; maar hartje doet t nog (heb even geluisterd met dat apparaatje), dus ze zal wel lekker slapen.

BIB.

Mirag. Hoe is het nu? Beebje houdt zich meestal rustig als mama te druk bezig is, dan schommeld ie zo lekker in der buikie :inlove:

Sem. Hoe is het met jou meissie?

Lisette. Lees je ook nog mee :wink:

Bianca. Hoe is het met jou?

Patri. en met jou meid?

Pearlie. Druk aan de regel nog?

kortom: dames hoe is het met jullie allemaal???

:zzz: :zzz: :zzz:

Hahaha!! Pffffff… Wat een rust hiero!!

Hier alles goed hoor… Naja… Merk wel dat hoe verder de week vordert hoe moeier ik word… Maja… Bijna weekend!! En dan nog 5 weken werken tot me verlof!! :dance:

En sjah… Alles begint nu lichamelijk ook zwaarder te worden… Maar daar hebben we het op hyves ook al over gehad :mrgreen:

Word nu wel spannend voor jou he meid… Nog 3 dagen!!

Hoop echt dat het een beetje soepeltjes verloopt allemaal…

Maar wat een heerlijk vooruitzicht zeg, dat je maandag je 2e prinsje in je armen mag houden!! :inlove:

Tuurlijk leest Li mee :stuck_out_tongue:

Mirag, nog last van dat je de schutting heb gekopt??

Hoop het niet :hug:

Vandaag een rustig daggie??

Tulpjes hoe is het nu met je??

Bieslookje, thuis lekker aan het genieten van d’r knulletje :inlove:

@Cin. wrote:

Lisette. Lees je ook nog mee :wink:

Ik schrijf niet altijd, maar lees altijd alles :mrgreen:

druk aan de regel en druk in het TDPS team :slight_smile:

@ Pearlie TDPS team? Heb ik iets gemist.

@ Cin ben je al zenuwachtig?

@ Sem bijna weekend!!!

Ik heb vandaag een slechte nieuws. Ik heb vannacht echt heel slecht geslapen, en daardoor was ik zo moe en had ik zo’n pijn dat ik na 10.30u weer ben gestopt met werken. Nu heb ik wat geslapen en nu gaat het weer.

Ik heb net gehoord dat een vriendin van ons zanger is, ze durfde het bijna niet te vertellen, omdat ze weet dat wij ook al zo lang bezig zijn. Zij zijn ook vorig jaar april begonnen met proberen, dus ik vind het super voor hun. Een andere vriendin vertelde laatst ook dat ze zwanger is. Ik ben wel een beetje jaloers, maar vooral heel blij voor hun.

Die laatste vriendin en ik hebben altijd gezegd dat het zo gaaf zou zijn als we samen zwanger zouden zijn, dan konden onze kindjes ook vriendjes zijn.Dus daar hoop ik nu maar op.

Balen dat je weer een slechte nacht heb gehad en dat je weer zo een pijn heb :hug:

Zal idd leuk zijn als je lekker samen met je vriendinnen zwanger kan zijn!!

Ik duim voor je meid :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Wanneer moet je weer naar het ZH?

Hoi dames,

Cin, hier gaat alles prima. Beetje last van mijn bekken nog; vooral als ik (te) veel gelopen heb en meestal slecht slapen, maar verder gaat t dus goed. Beebje heeft gisteravond de ‘schade’ ingehaald met een golvende buik tot gevolg :slight_smile:

Bij jou is het nu echt aftellen he!!! Ben echt superbenieuwd naar jullie mannetje.

Sem, ik vind het echt knap dat je fulltime werken zolang volhoudt hoor!!! Petje af en dan ook nog elke ochtend ‘lekker’ met het openbaar vervoer. Niet gek dat je smacht naar het weekend!

Vandaag heb ik de schuttingen maar gelaten voor wat ze waren :slight_smile:

Bianca; wat balen dat je weer zo’n last hebt! :hug:

Fijn dat Li en Pearlie ook nog aanwezig zijn :wink:

Ik had vanmiddag mijn eerste borstvoedingscursus. Was errug interessant. En van de zes vrouwen die er waren was ik het ‘verst’ zwanger dus die waren allemaal blij voor mij dat ik ‘nog maar’ dik vijf weken moest haha.

Een nichtje van mijn vriend was afgelopen zondag uitgerekend en is nog niet bevallen…spannend! en ik wil nog wel zo graag op kraamvisite haha…

Hallo Allemaal…

Ik houd het nu even bij een kort ego berichtje…is erg hectisch allemaal hier.

We zijn dus afgelopen dinsdag trotse ouders geworden van Jayson! De bevalling was erg zwaar en uiteindelijk ben ik ook nog op de ok beland ivm placenta die niet los wilde laten. Ben zelf 2,5 liter bloed verloren…

Jayson is geboren met een Schisis, is een hazelipje en een open gehemelte. Dus komt even iets meer bij kijken dan anders.

Misschien vanavond en anders morgen zal ik even uitgebreid terug komen en het bevallingsverhaal vertellen en uitleggen hoe en wat precies de schisis.

liefs…

hey bieslookje. klinkt heel hectisch allemaal. doe het rustig aan.

Bieslookje. Doe rustig aan meid! :hug:

Mirag. Enne nichtje van vriendlief al bevallen? :stuck_out_tongue:

Tja ik weet dat de lijstjes aangepast moeten worden en zo, maar ben bang dat ik daar persoonlijk nog maar heel weinig tijd voor heb dadelijk…,

Is er iemand die dit graag wilt doen, of zoeken we een andere oplossing?

(even tijdelijke lijstjes stop).

Fijn weekend dames!

:-*

bieslookje, doe maar rustig aan meid…

Geniet lekker van je kleine mannetje Jayson!

Mirag, wat goed dat de bv-cursus geslaagd was!! :thumbup:

Spannend hoor voor het nichtje van je vriend :inlove:

Ben idd heel erg blij dat het weekend is… Werd vanmorgen pas om 10 uur wakker hihi… Klokje rond geslapen… :thumbup:

Toen vroeg de neef van vriendlief of hij even zijn draak van 3 jaar en zijn kleine meid van 3 maanden bij me langs mocht brengen, hij moest met de oudste even weg… Ja hoor geen probleem… :mrgreen:

Draakie ging lief een tekening maken voor me en die kleine meid lag lekker te brabbelen in de box… (handig dat dat ding er al staat haha)

Ga zo nog even wat rommelen in de beebs kamer :inlove:

Ja handig zo’n dingetjes he, heb je ook een plekkie voor oppas beebjes nu :mrgreen:

Kun je alvast een beetje wennen :inlove:

Rommel ze :lol:

sorry meiden…nog geen tijd/energie om bij te lezen en te reageren…

ben nog steeds onwijs aan het kwakkelen en aan het vechten tegen een borstontsteking! Woensdag had ik hoge koorts, donderdag was het weg, gister weeeeer 39.4 en nu weer koortsvrij…hopen dat het nu zo blijft, want anders moet er toch bloed etc onderzocht worden om erachter te komen of het idd bo is…maar goed…voel me nu ietsje beter! Dus blijf trouw iedere 3 uur eerst met de hand wat melk opvangen…vervolgens Mirthe laten drinken, vervolgens nog de andere borst kolven, koolbladeren snijden, koelen, warmte toepassen etc etc…echt sloooopend! Vooral omdat het ook 'snachts zo doorgaat! Maar goed…heb nu al wel een voorraadje melk in de vriezer!

Wanneer ik me weer beter voel en meer energie heb meldt ik me hier weer!

Hallo,

Hier dan mijn bevallingsverhaal……

Dinsdagochtend 23-3-10 om 3.00 uur moest ik het bed uit om te plassen, vrij snel daarna had ik het idee dat ik een wee had, maa twijfelde nog omdat ik natuurlijk al heel vaak dacht dat het begonnen was. Na een paar minuten moest ik er weer uit om te plassen en ja hoor, weer een wee……al snel volgde de volgende weeën. Om 03.45 uur kwamen de weeën om de 5 a 6 min. Na 2 uurtjes dan ook de vk gebeld. Ik moest gaan douchen en kijken wat dat zou doen en dan terug bellen, maar op de een of andere manier wilde ik niet onder douche……dus ook niet gedaan. Vk weer gebeld. Om 06.45 uur was de vk er, ik had 4 cm ontsluiting. Spullen gepakt en naar het zkh gegaan.

Een uur later had ik 7 cm….vandaar dus ook de heftig weeën.

Vanaf 8.30 uur kreeg ik wat lichte persdrang, maar helaas ik had nog geen VO, dus moest ze wegpuffen, dit ging redelijk. Eindelijk na een uur mocht ik actief gaan mee persen. Op de een of andere manier zakte Jayson echter niet mijn bekken in. Ik heb in van aller hande houdingen gelegen en gezeten…de baar kruk, op mijn rug, mijn linkerzij, op handen en knieen in bed, dit steeds ong. 25 min, maar helaas het mocht niet helpen.

Toen is er nog een echo gemaakt om te kijken waarom het niet wilde vlotten, Jayson lag schuin met zijn hoofd en kon het bekken niet in……toen om 11.30 moest ik op mijn zij liggen met een been recht en het andere been opgetrokken (erg fijn voor mijn bekken, niet dus) in de hoop dat hij dan iets zou draaien. Dit lukte en toen om ong. 11.45 uur weer op mijn rug, ineens vlotte het weer. Er waren 4 flinke persweeën voor nodig om het hoofdje geboren te laten worden, de rest van het lichaam volgde gelukkig beter. Ik zag meteen toen Jayson op mijn buik werd gelegd dat hij een Schisis had, maar was er ook meteen vrij nuchter in.

Omdat na ong. een uur de placenta nog niet los was werd de gyn erbij gehaald, die ging ook nog even op mijn buik hangen en duwen, maar helaas zonder resultaat. Inmiddels was ik al 1200 cc bloed verloren, toen dus naar ok, toen ik bij kwam uit narcose bleek dat ik nog eens 1300 cc bloed was verloren, in totaal dus 2500 cc!!!

Gelukkig had ik geen last van de narcose en werd toen snel naar mijn mannen gebracht!!!

Om 16.00 was ik dan ook helemaal gewassen en klaar.

Ondanks dat Jayson 4380 gram woog! Heb ik uitwendig maar 1 hechting. Woensdag was mijn hb maar 4.4 en heb nog 2 zakjes bloed bijgekregen.

Dan nog even over de schisis van Jayson, je hebt dat in verschillende vormen, hij heeft een lip en kaakspleet en een open gehemelte. Op zich valt het voor het uiterlijk nog wel mee, zijn lipspleet is niet super erg, je ziet het wel, maar hij kan zijn mondje nog wel net zelf dicht.

Gelijk na de geboorte is de KA erbij gehaald, die heeft gekeken en contact opgenomen met een schisisteam in Nijmegen, die belde smiddags al meteen voor korte informatie. Omdat hij ook een open gehemelte heeft is BV geven niet mogelijk, ik ben gaan kolven en we geven hem het nu via een speciale fles, de h.abermanfles van m.edela, dit gaat erg goed. Ook mag hij niet op zijn rug liggen met slapen, want dan kan zijn

tongetje in zijn gehemelte zakken en kan het zijn dat hij geen lucht krijgt. Als we er bij zijn mag hij wel op zijn rug liggen, want dan kun je hem goed in de gaten houden. Mocht dit toch gebeuren, bijv met verschonen dan moeten we hem gelijk op zijn buik draaien, dan gaat het tongetje vanzelf weer goed. In het zkh is dit ook een keer gebeurd, maar we weten nu hoe hij er op reageert en wat we moeten doen.

Volgende week donderdag moeten we al naar het schisisteam toe. Zoals het er naar uit ziet zal Jayson iig met 6 maanden geopereerd worden om zijn lipje en een deel van het gehemelte dicht te maken.

We wisten trouwens niet dat hij dit had, maar we kunnen er goed mee omgaan en zijn ook in het ziekenhuis door iedereen heel goed opgevangen.

Pffff heel verhaal zo, maar ik geloof dat ik niets ben vergeten….

morgen krijgen we best wat visite, ben er denk ik maandag wel weer even

Bieslookje. Heftig klinkt het allemaal :hug:

Doe rustig aan, en laat je lekker verwennen!

Je bent een toppertje!!! :-*

cin…succes morgen…kom op he!