Ik had al gezien dat er eerder een topic over geweest is, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat nu doen:
Ik wil mijn haar verven. Ik doe dat al eeuwen, en gebruik daar altijd een chemisch goedje hiervoor.
Maar nu ik zwanger ben twijfel ik: Op internet lees je verschillende adviezen, en mijn VK zegt dat haren verven chemisch is, en dat je het beter kunt uitstellen tot na de bevalling :o :shock:
Ik wil niet wachten tot na de bevalling :oops:
Ik wil mijn haar netjes verzorgd en in de juiste kleur hebben.
Wat doen jullie, en hoe denken jullie er over?
Oh anita,
ben heeeeeeeeel benieuwd.
Ik lees mee.
Hahaha
aloha,
ik verfde mn haar ook tijdens mn zwangerschap. Ik liet het altijd al bij de kapper doen. Heb bij de kapper en de vk advies gevraagd en beide hebben gezegd dat het echt geen kwaad kon. De haarverven van tegenwoordig zijn al lang niet meer zo chemisch als vroeger en als er goed geverfd word, komt er helemaal geen verf/chemisch goedje in je lijf, alleen in je haar! :mrgreen:
En ik heb een hele gezonde zoon op de wereld gezet!
zonder geverfd haar :lol:
liefs daffie
ik heb het pas geleden nog geverfd bij de kapper, even de uitgroei
toen helemaal niet aan gedacht dat het slecht zou kunnen zijn :oops:
@sterretje wrote:
ik heb het pas geleden nog geverfd bij de kapper, even de uitgroei
toen helemaal niet aan gedacht dat het slecht zou kunnen zijn :oops:
Ik zag op een ander forum een ander topic er over, dus de twijfel sloeg direct toe :doh: , en na het advies van de VK dus helemaal :roll: .
Daffie :silenced: :lol:
Ik verf het ook altijd, maar was dat inmiddels zat en was benieuwd naar mijn eigen kleurtje hoe dat er ook al weer uitzag (met of zonder grijze haren?). Dus ik heb nu wel een uitgroei, maar ik verfde mijn haar donker dus de gloed is nu bruin/rood en de uitgroei donkerder, ik vind het niet storend. Wat ik wel storend vind is dat mijn haar een beetje dof is nu, dusssss ik ga gewoon een kleurshampootje doen, dat schijnt geen kwaad te kunnen (toch?).
Heb dus niet gestemd want die optie stond er niet tussen :mrgreen:
Hier ook gewoon verf, door de kapster. Ik heb het mijn kapster gevraagd, kon geen kwaad zei ze. Toen heb ik t mijn zus gevraagd, die is ook kapster. Kon ook geen kwaad zei ze. Dan geloof ik t wel, dus hier gewoon bruin ipv blond.
Kleurshampoo blijft toch nooit zo lang zitten :think:
Ik was mijn haar nogal vaak, dus volgens gaat dat bij mij niet lukken.
Ik gebruik altijd donkerbruine verf, maar mijn eigen haar kleur is donkerblond, dus de uitgroei zie je gewoon heel goed. Vind ik. :mrgreen:
Keuzes, keuzes :think:
Ik heb het al in huis…
Hier ook gevraagd aan de kapper…die raadde het af.
Dus maar niet gedaan…
…maar hopelijk kan ik het zeer binnenkort weer bijwerken (zie banner)
Ben nu weer donkerblond (nietszeggende kleur, dof), zou graag weer mooi glanzend bruin zijn!
Ik doe het niet, juist omdat ze niet weten of het gevaarlijk kan zijn. Ik neem het zekere voor het onzekere, zeg maar. Ik verf mijn haar al zo’n jaar of 15 en loop dus nu met gigantische uitgroei. De kapper wilde me ook niet verven, wel kleurspoeling trouwens. Misschien een optie?
Ik weet nu wel weer wat mijn echte haarkleur is trouwens :mrgreen: Ook wel eens leuk…
Ik laat mijn haar elke 5 weken verven door een kapster en is nog nooit in een zwangerschap verkeerd uitgevallen.
En in de kapsalon waar ik de laatste jaren geweest ben zeiden ze allemaal dat het geen kwaad kon!
nou meiden ik vind dit heel makkelijk hoor
want als je niet je haar mocht verven hoe zit het dan met de zwangere kapsters
die moeten toch ook gewoon werken elke dag met al het spul
(ik ben kapster)
en ik ben nou ook met verlof gegaan maar ik heb zaterdag nog even mijn haar laten bij werken ,
het kan echt geen kwaad hoor de verf blijft namelijk op je hoofd zitten en gaat echt niet in de buurt komen van je bloedbaan het word niet door de huid opgenomen
permanent vind ik weer iets anders omdat je haar anders is tijdens de zwangerschap kan het zijn dat het of te sterk pakt of zelfs helemaal NIET pakt dus daar moet je dan rekening mee houden
en dat zelfde is ook met kleuren bijv met rode tinten die kunnen iets heftiger uit pakken dan gewenst (ik zeg er bij, het kan, dus het kan ook niet zijn )
ik heb zelf als ik zwanger ben dat ik met blond langer moet blijven zitten opm hetzelfde resultaat te krijgen nou word ik sneller geel ipv mooi blond
maar zorgen hoef je je niet te maken hoor gewoon lekker kleuren wat je wilt :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het wordt er niet echt makkelijker op 8) :lol:
Pegje, ik wil je zoooooooo graag geloven
ECHT WAAR!!!
Maar waarom zijn er zo veel tegenstrijdige verhalen, en waarom zegt mijn VK dat ik beter kan wachten tot na de bevalling :wall: :doh:
Ik raak daar erg onzeker van :shifty:
Ik verf al jaren mn haar (doe het zelf) en ben dit gedurende de zwangerschap gewoon blijven doen. Ik word eerlijk gezegd soms een beetje moe van het feit dat je als zwangere álles maar moet laten omdat het ‘eventueel misschien’ wel eens niet goed zou kunnen zijn. Als ik buiten loop adem ik allemaal uitlaatgassen in, zal ik maar niet meer naar buiten gaan? We draven soms een beetje door in onze (volkomen logische) moedergevoelens om onze kindjes het beste te willen geven. Zolang niet aangetoond is dat een kindje eronder lijdt, blijf ik het doen. Ik ken namelijk niemand die een gehandicapt of ziek kindje heeft gekregen vanwege wat haarverf, en mijn gyn ook niet.
D. dat ben ik deels met je eens maar sommige dingen vind ik dan toch iets minder belangrijk en kan ik dan makkelijk laten, zoals haren verven. Dat is dan mijn keuze om dat niet te doen ook al weten ze het niet zeker. Niet meer buiten komen vanwege de (zeker schadelijke) uitlaatgassen gaat mij inderdaad niet lukken Ik heb ooit ergens gelezen dat haarverven mogelijk de hele dna structuur van het haar kan veranderen. Dat is misschien wel niet waar maar…het blijft wel door mijn hoofd spoken en dan denk ik, tja, ach, dan maar even uitgroei.
@D. wrote:
Ik verf al jaren mn haar (doe het zelf) en ben dit gedurende de zwangerschap gewoon blijven doen. Ik word eerlijk gezegd soms een beetje moe van het feit dat je als zwangere álles maar moet laten omdat het ‘eventueel misschien’ wel eens niet goed zou kunnen zijn. Als ik buiten loop adem ik allemaal uitlaatgassen in, zal ik maar niet meer naar buiten gaan? We draven soms een beetje door in onze (volkomen logische) moedergevoelens om onze kindjes het beste te willen geven. Zolang niet aangetoond is dat een kindje eronder lijdt, blijf ik het doen. Ik ken namelijk niemand die een gehandicapt of ziek kindje heeft gekregen vanwege wat haarverf, en mijn gyn ook niet.
Ja dat vind ik dus weer erg kort door de bocht, en ik vind het niet prettig om gezien te worden als overbezorgde zwangere :? .
Mijn VK zegt dat het beter is om NIET te doen, dus ik denk dat de meningen nogal verdeeld zijn, ook op internet, en zoals je ziet ook in dit topic.
Ik vind dus helemaal niet dat ik doordraaf, en ook al is er nooit aangetoond dat er een baby gehandicapt ter wereld is gekomen door haarverf, blijkbaar vinden diverse VK het toch niet aan te raden om het haar te verven.
Daarbij komt dat wanneer je buiten loopt en ademt, je die keuze van wel of geen uitlaatgassen niet kunt maken. De keuze om haar te verven wel.
Dat is dus een vergelijking van niks.
Ik ben nogal op mijn teentjes getrapt nu ik gezien wordt als overbezorgde zwangere :shifty:
Anders verwoord, Anita, maar dezelfde gedachte hier
Ik blijf ook rustig mijn haar verven. Ik voel me absoluut niet prettig als ik in de spiegel kijk en zie al die grijze haren. En stress is toch ook niet goed voor de zwangerschap .
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Doe waar jij je prettig bij voelt.
@Anita wrote:
Het wordt er niet echt makkelijker op 8) :lol:
Pegje, ik wil je zoooooooo graag geloven
ECHT WAAR!!!
Maar waarom zijn er zo veel tegenstrijdige verhalen, en waarom zegt mijn VK dat ik beter kan wachten tot na de bevalling :wall: :doh:
Ik raak daar erg onzeker van :shifty:
weet je dan zou ik haar argument eens graag willen horen hoor
als jou vk zegt dat je het beter niet doen kunt :think:
vraag haar de volgende keer eens waarom dat is volgends haar
en dan vertel je haar ook wat ik zeg
want als het zou kloppen wat zij zegt zouden alle kapsters meteen bij de zwangerschaps test moeten stoppen met werken ,
en dan zou ik nou de kleine vergiftigd hebben door alle dampen en middeltjes die ik in mijn handen heb gehad , dus dat kan gewoon echt niet kloppen hoor meid :think:
@Anita wrote:
@D. wrote:Ik verf al jaren mn haar (doe het zelf) en ben dit gedurende de zwangerschap gewoon blijven doen. Ik word eerlijk gezegd soms een beetje moe van het feit dat je als zwangere álles maar moet laten omdat het ‘eventueel misschien’ wel eens niet goed zou kunnen zijn. Als ik buiten loop adem ik allemaal uitlaatgassen in, zal ik maar niet meer naar buiten gaan? We draven soms een beetje door in onze (volkomen logische) moedergevoelens om onze kindjes het beste te willen geven. Zolang niet aangetoond is dat een kindje eronder lijdt, blijf ik het doen. Ik ken namelijk niemand die een gehandicapt of ziek kindje heeft gekregen vanwege wat haarverf, en mijn gyn ook niet.
Ja dat vind ik dus weer erg kort door de bocht, en ik vind het niet prettig om gezien te worden als overbezorgde zwangere :? .
Mijn VK zegt dat het beter is om NIET te doen, dus ik denk dat de meningen nogal verdeeld zijn, ook op internet, en zoals je ziet ook in dit topic.
Ik vind dus helemaal niet dat ik doordraaf, en ook al is er nooit aangetoond dat er een baby gehandicapt ter wereld is gekomen door haarverf, blijkbaar vinden diverse VK het toch niet aan te raden om het haar te verven.
Daarbij komt dat wanneer je buiten loopt en ademt, je die keuze van wel of geen uitlaatgassen niet kunt maken. De keuze om haar te verven wel.
Dat is dus een vergelijking van niks.
Ik ben nogal op mijn teentjes getrapt nu ik gezien wordt als overbezorgde zwangere :shifty:
Eh, ik word nogal verkeerd begrepen geloof ik :?. Ik zeg niet dat jij (of wie dan ook hier) overbezorgd is, ik vind dat de wereld om ons heen nogal doordraaft in zwangeren vertellen wat ze allemaal niet mogen. Ik heb het woord overbezorgd niet eens in de mond genomen, zoals je kan zien heb ik het over volkomen logische moedergevoelens om je kindje het allerbeste te willen geven. Ik veroordeel niets of niemand, vind het nogal naar dat het wel zo wordt opgevat.
Wat je als zwangere wel of niet wil laten is een keuze die eenieder voor zichzelf moet maken. Jij vroeg om de mening van mensen, dus ik geef de mijne. Dat leek me de bedoeling…