Maansteen

Ik heb op verschillende sites gelezen dat maansteen een positieve invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Nu lees ik echter alleen maar hele positieve dingen over maansteen.

Mijn donkere ik ( :angel: ) vraagt zich dan weer af of er ook nadelen aanzitten. Is er iemand die ervaring heeft met het dragen van maansteen?

Tijdje gedragen

Geen nadelen bemerkt

Maar ook geen voordelen… :?

Werd pas na een jaar zwanger en toen droeg ik hem allang niet meer.

Mijn tip: kies een mooie uit die je zo ook als sieraad zou willen dragen. Je hebt bij alternatieve winkeltjes vaak hele mooie in zilver gegoten. Gewoon lekker dragen en baat het niet dan schaadt het niet

Hier een drager van de maansteen! De vorige keer heb ik hem opgehangen (na ronde 13) en 2 maanden later was ik zwanger! Dus een zeer positieve ervaring! Nu draag ik hem inmiddels weer, zit nu in de 4e ronde en 2e maand dat ik hem draag, dus wie weet :mrgreen:

Ik las dat je de stenen bij de tuinen kan kopen of bij wat meer spirituele winkeltjes. Daar schijnen ze beter te kunnen adviseren. Of maakt dat volgens jullie niet veel verschil?

Ze kunnen je daar wel beter adviseren, dat is voor jezelf misschien wel prettig, voor de steen maakt het in ieder geval niet uit.

Ook ik draag hem weer. Heb hem een tijd gedragen maar omdat ik geen reultaat kreeg had ik hem afgedaan. Sinds 2007 ben ik hem weer gaan dragen, tja wie weet.

Heb hem op internet besteld kostte haast niets. Heb een kettinghangertje, er een leren ketting bij besteld.

Misschien even via google kijken?

Suc6

Ineke

Ik draag hem ook weer. Ik ben weliswaar bezig met vruchtbaarheidsbehandelingen en het is zo stom, maar sinds ik hem af heb gedaan geen goede eisprongen meer gehad. Heb hem overigens gekocht bij zo’n spiruteel winkeltje…

Nu heb ik hem begin deze ronde toch maar weer omgedaan, en tadaaaaaaa 3 grote eitjes die op springen staan :mrgreen:

Of het daarmee te maken heeft, ik weet het niet.

Maar weet wel dat ik hem voorlopig dus lekker omhoud :wink: !!

liefs

Mar

Ik heb ook nog een steen aan mijn sleutelhanger die ik op mijn werk nodig ben. Weet zo niet meer hoe het heet maar zou ook staan voor positieviteit rondom vruchtbaarheid. Heb hem ook aan mijn collega geschreven.

Ze zeggen wel eens dat wanneer er een scheurtje in je steen komt, of een stukje eraf dat het dan wel eens raak zou kunnen zijn.

Verder zou je hem op moeten laten in de volle maan. Nou daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

Verder zou je hem af moeten doen na 2 maanden zwangeschap? Nou kom dan maar op met die zwangerschap…zucht

stenen kunnen goed helpen maar je moet wel even kijken of de steen bij jou past anders werkt die niet of werkt die tegen jou

zo is een turkoois voor hoofdpijn maar als jij niet pas bij turkoois krijg je juist hoofdpijn

Maansteen

Samenstelling en kenmerken:
Formule: K(AlSi3O8) (kalium-aluminium-silicaat)
Mineraalgroep: Silicaten: Veldspaat
Hardheid: 6-6,5
Brekingsindex: 1,52 - 1,53
Structuur: Monoclien
Doorzichtigheid: Doorzichtig/doorschijnend
Kleur: Kleurloos, wit, geel, bruin of roodachtig soms met blauwe schittering
Vindplaats: Brazilie, Birma, India, Sri Lanka, Australie, Rusland, Roemenie

Correspondenties:
Chakra: Wortel, heiligbeen, voorhoofd en kruinchakra
Sterrenbeeld: Kreeft, Steenbok, Vissen
Planeet: Maan, Saturnus, Neptunus
Element: Water, Aarde
Nummer: 4
Affirminatie: Uitstraling zegt meer dan duizend woorden.

Naamgeving:
De maansteen heeft meestal een zilver-blauwachtige gloed over haar heen die aan de maan doet denken. Hieraan heeft ze haar naam te danken. Deze subtiele glinstering valt het meest op als de steen wordt bewogen.
Historie:
In bijna alle landen, maar vooral in India, droegen mensen een maansteen bij zich om de maangodin gunstig te stemmen.
In Griekenland heette de maansteen Aphroselene. De Grieken geloofden dat deze steen hoorde bij de godin Selene (Aphrodite / Venus) en vernoemde de steen naar deze godin.
Op Sri Lanka werden mozaieken gemaakt van maansteen, deze werden geplaatst in de Moonstone Temple of Anuradhapura.
In het begin van de 20ste eeuw was de maansteen erg populair en werd veel gebruikt in Art Nouveau sieraden.

Verzorging:
De beste manier om een maansteen op te laden is natuurlijk in de volle maan.

Toepassingen:
Menstruatie of vruchtbaarheids problemen
Aandoeningen aan het lymfestelsel
Vochthuishouding
Eenzaamheid
Hormonen
Gevoelsleven
Hoop
Vrouwelijke energie
Tegen ongeluk
Vergiftiging
Maag
Spontaniteit
Inspiratie
Spijsvertering

Slapeloosheid
Liefde
Dromen
Veilige reizen
Spiritualiteit
Intuitie
Creativiteit
Zuivert de chakra’s
Zelfvertrouwen
Divinatie
Overgang
Zwangerschap
Geboorte
Allergische reacties op insectenbeten

Leg een maansteen onder de tong tijdens het studeren. Je zal de geleerde informatie een etmaal vasthouden.

Gebruikte Bronnen:
Helende stenen van A tot Z – Petra Sonnenberg
Cunningham's Encyclopedia of Crystal, Gem and Metal Magic - Scott Cunningham
Ore’s Featured Gemstone - Stephanie Pflumm
Love Is In The Earth, A Kaleidoscope of Crystals - Melody
1

als je niet 1 van die sterrenbeelden bent past de maansteen niet bij jou..

Ik ben weegschaal en de steen heeft mij anders prima geholpen…

De sterrenbeelden die er bij staan, zeggen alleen maar bij welk sterrenbeeld de steen hoort, maar dat wil niet zeggen dat hij dan niet voor je werkt…

ok uitzondering daar gelaten maar als je er een bjiwerking van krijg weet je wel waar het van komt

ja sorry, maar ik kan het toch echt niet met je eens zijn…

Ik ben het wel met je eens dat elk sterrenbeeld zijn eigen steen heeft, net als zijn eigen element, nummers e.d, maar zoals jij het zegt zou het betekenen dat , gezien de maansteen uitermate geschikt is bij onvruchtbaarheid, alléén de mensen met een bijpassend sterrenbeeld die steen zouden kunnen dragen. En dat is zeker niet zo.

Iedereen kan de maansteen dragen, mits hij opgeladen wordt en je hem dicht op je huid draagt, of hij helpt is een 2e, dat hangt natuurlijk ook weer van andere factoren af. Als je echt onvruchtbaar bent, zal je niet ineens wel vruchtbaar worden. Hij helpt mij bv bij het verkrijgen van een eisprong en een regelmatig cyclus, waardoor de kans op een zwangerschap vergroot. En soms zitten er gewoon stenen bij die helemaal niet werken.

Maar dat heeft verder niks met je sterrenbeeld te maken :snooty:

en hoe zit het dan met dat turkoois voorbeeld van mij is dat een uit de lucht gegrepen fabel dan?

ik heb geleerd dat niet iedere steen even goed is voor iedereen

wat nou als je de maansteen gaat gebruiken en je krijgt last van je maag

of slapeloosheid of een andere klacht die je voor het gebruik van de steen niet had

van mij mag iedereen die steen gebruiken hoor maar ik vind wel dat je er rekening mee moet houden dat je ineens klachten kan gaan krijgen van een steen

Ja, maar dat ben ik ook helemaal met je eens hoor! Sommige stenen zijn ook niet geschikt voor je en daarom is het heel belangrijk om je te laten informeren voordat je er een koopt.

Jou turkoois voorbeeld is een hele duidelijke, die steen was duidelijk niet voor jou geschikt, maar ik ben er van overtuigd dat het niet aan je sterrenbeeld ligt maar aan een andere factor. Maar omdat ik jou niet ken en de steen niet ken e.d kan ik je ook niet vertellen waar het wel aan heeft gelegen.

Overigens vind ik het wel heel goed van je dat je duidelijk maakt wat de consequenties zouden kunnen zijn :thumbup:

Ben het eens met Becca.

Stenen kunnen onafhankelijk van je sterrenbeeld wel helpen! Maar sommige stenen passen gewoon niet bij je. Bij mij is het zelfs omgekeerd, bij mijn sterrenbeeld zou calcedoon horen maar als ik die draag wordt ik er niet goed van. Vaak kun je het ook wel voelen als je de steen even in je handen houdt en je concentreert op de vraag of die steen goed is voor je.

Ik vind het overigens wel verschil maken waar je je steen koopt, de ene winkel heeft ‘schonere’ (energetisch gesproken dan) stenen dan de ander. Dat heb je vaak al snel door aan de sfeer in de winkel, voelt dat niet prettig, dan zou ik er geen steen kopen.

Sowieso moet je een steen die je koopt of krijgt reinigen voor je hem gaat dragen. Dat doe je door hem onder een stromende kraan te houden of een dagje in een glas met water te zetten. Eventueel kun je ook bepaalde wierrook gebruiken. Opladen kan idd in maanlicht.

Wat betreft maansteen en de goede werking bij vruchtbaarheids problemen, dat klopt voor zover de problemen liggen aan je hormonale huishouding. Dus zoals Mar al zei het verbetert haar cyclus en eisprong. Het vergroot zeg maar je kansen. Verder denk ik ook baat het niet dan schaad het niet, tenzij je bij het dragen merkt dat je je niet prettig erbij voelt, dan zou ik hem afdoen.

Mouse

Bij mij hielp het niet, maar de problemen zitten bij mij ook niet alleen op hormonaalvlak.

Poeh, ik schrok al een beetje want mijn sterrenbeeld is ram. Ik kan hem dus maar beter niet via internet aanschaffen. Ik zal eens zien of er hier in de stad een winkeltje is waar ze me kunnen helpen bij het uitzoeken van de steen.

Ik heb ook de maansteen gedragen… Maar bij mij is toen mijn hele cyclus naar zijn grootje gegaan… een edelsteen moet wel bij je passen… Er zijn vele positieve verhalen, maar ook niet… Vriendinnetje van mij had precies het zelfde als ik… Bleef het ook bij uit…

Ik draag een maand of 2 nu een maansteen, en sinds een week zit er een barst in over de hele lengte van de steen…

ik laat je dus gauw weten of het positief werkt ! :slight_smile:

Ben erg benieuwd Moon84.

Ik zal voor je duimen :thumbup: