Maandlast gas/licht

@JannieElmo wrote:

wow ik denk dat wij dan ook nog wel afrekening krijgen.

we betalen iets van €75.00 maar ons verbruik is dus vastgesteld op basis van de vorige bewoners. en dat was rond de 700 m3 gas per jaar…

wij zaten nu al rond de 1500 dus ik denk dat wij nog wel een klapper krijgen…

m’n zwager moet 1200 bij betalen :shock: :shock: :shock:

maar die betaalden ook maar €40.00 per maand ofzo. ik snap zo’n gasbedrijf ook niet. dat weten ze toch op voorhand al dat dat te laag is…

ik wacht met spanning af…

Ohjee dan zou ik als ik in jouw situatie zat, gelijk bellen om het voorschot omhoog te gooien. :shock: je zwager, my dat is veel geld.

Liever achteraf terug dan bijbetalen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap :inlove:

Nou helemaal het bedrag maar omhoog, de kachel gaat een graadje hoger in december bij jullie! :-*

Wij betalen 243 euro eerst ruim 223 maar er kwam 20 euro per maand bij omdat de olieprijzen omhoog waren gegaan vorig jaar :thumbdown: :roll:

Vind het ook heel erg veel geld, ben benieuwd hoe onze eindafrekening is volgende maand :shifty: :shifty: :shifty:

zal ik maar niet zeggen hoeveel wij verbruiken :angel:

wij betalen per maand 91 euro(gas en elektra)…en via verbruiksmanager van essent, zitten we als ik de gegevens invul er nog steeds onder…

We werken nu nog beide en zijn alleen 's avonds en in het weekend thuis en af en toe is een dagje…

Zal straks wel omhoog gaan als de kleine er is…

wij betalen 208 euro voor gas/elec… maar ff afwachten op de afrekening nog

224 euro, maar ik ben altijd thuis, en we hebben 3 kinderen. Toen ik nog niet thuis werkte, maar op kantoor was het stukken minder. Ik krijg van mijn baas wel 20 eurp per maand onkostenvergoeding, dus dat zou ik er af moeten halen ;-). Ik vind het wel een erg groot deel van ons inkomen :frowning:

ik heb eneco en betaal 129 euro per maand

Toen ik hier kwam wonen moesten we 214 euro per maand betalen,

En daarna 90 euro en een paar maanden geleden is het weer 129 euro geworden … vind het wel veel geld allemaal hoor

en daar zit mn water niet bij!

En wij wonen met zn drieen

Kuch ons bedrag staat er niet bij kuch

Wij betalen -inclusief de verhoging die er nu aankomt- 360 euro per maand. Maar… dat is wel mét de bijdrage van mijn schoonvader, die in het voorhuis woont. Ik gok dat hij iets minder dan de helft moet bijdragen, maar we moeten het altijd uitrekenen op basis van de meterstanden.

We zitten zowiezo altijd hoger in verbruik dan een gemiddeld huishouden omdat we ook in de stallen het een en ander aan elektriciteit gebruiken.

ik betaal 100 euro voor t gas en 70euro voor electriciteit.

wij betalen 116, en 20 euro voor het water apartper maand en 35,- per kwartaal aan afvalwater

@JannieElmo wrote:

m’n zwager moet 1200 bij betalen :shock: :shock: :shock:

maar die betaalden ook maar €40.00 per maand ofzo. ik snap zo’n gasbedrijf ook niet. dat weten ze toch op voorhand al dat dat te laag is…

Eerder andersom: Ik snap jouw zwager niet, die weet toch ook wel op voorhand dat dat veel te weinig is ? Iedereen heeft een meter in huis dus hij heeft het zo zelf bij kunnen houden.

Wij betalen 219 euro aan nuon iedere maand.

Van 196 ineens naar de 219…

Ik vind het nog steeds een schrikbarend hoog bedrag…

Maar gelukkig zullen wij ook niet hoeven bij te betalen, en krigen we nog steeds ieder jaar geld terug…

Wij zaten op de 135, en kregen 272 terug :dance: Maar dat is niet van een heel jaar; we zijn overgestapt vorig jaar.

Ik heb wel aan ze gevraagd wat een gemiddeld huishouden met 5 personen verbruikt, en daar mijn maandbedrag op aangepast. Ik zit daar onder met mijn verbruik, maar liever terug krijgen dan bij moeten betalen op een moment dat je het niet hebt…

Ons nieuwe bedrag werd 128, maar ik heb het terug geschroefd naar 135, die 7 euro voelen we echt niet in ons dagelijks gebruik, en een klein spaarpotje is altijd fijn :mrgreen:

Wij hebben inductiekoken, en ik heb deze winter de kachel een graadje lager gedaan dan het jaar ervoor(kleine meis is ook groter), vaak maar 1 lamp aan, iedere dag vaatwasser, veel wassen we na 23.00 uur of in het weekend(dag en nacht stroom)