Maandlast gas/licht

@Nicje wrote:

Is dat dan gas EN electra bij elkaar?



Ik vind het verschil onderling zo groot.



Wij hebben bijv op de slaapkamers nooit de verwarming aan. Ook overal spaarlampen, licht is uit op de plaatsen waar wij niet zijn. Alleen de verwarming aan in de hal en woonkamer (20 graden)

En dan vaak alleen 's avonds omdat we alletwee werken.

We douchen iedere dag en de wasmachine staat ongeveer 4x in de week aan (droger 2x in de week)

Vaatwasser 3x in de week en de oven gebruik ik 3x in de week.



We hebben de tv 's avonds altijd wel aanstaan en anders de radio. 2 laptoppies, maar die staan niet altijd aan.


Dat is denk ik nogal een verschil…

Ik ben 5 van de 7 dagen in en om het huis…

De wasmachine draait dagelijk iig 1x…de droger ook…

De verwarming slaat 's morgens even aan op de dagen dat we werken en dan 's middags weer voor we thuis komen.

Mijn man zit om de dag in bad…de kids ook…en ik douche praktisch iedere dag.

De vaatwasser draait zeker 5 a 6 x in de week.

We koken dagelijks op gas en dan zeker 2 of 3 pitten die aan staan…

En zo is het verschil dus blijkbaar zo groot dat ik 200,- in de maand betaal aan gas en licht in ons appartement.

Wij betalen 220 euro pm.



Zit wel wat hoger, waardoor ik ieder jaar wat terug krijg en verlaagd word, maar dat zet ik dan gauw weer op 220.



Zo zit ik iig save, krijg liever geld terug dan dat ik bij moet betalen :wink:

wij moeten nu 200 euro betalen, kregen 219 euro terug. dan moet de maandlast nog af.

Wij wonen nu net in een rijtjeswoning en zijn geschat op €133,-

Het is een woning uit de jaren '60 en heeft alleen in de woonkamer dubbelglas. Ben benieuwd hoe dit volgend jaar afloopt, maar voor de zekerheid hou ik zo’n €20,- per maand opzij!



In de flat waarin wij hiervoor woonden betaalde we €116,-. We hebben daar 1x zo enorm moeten bijbetalen (bleek van 2 jaar te zijn :wall: ) dat we sowieso €20,- meer wilden betalen dan het geschatte bedrag van €96,-

Daar hadden we aan de voorzijde dubbelglas en aan de achterzijde enkel.



Wasmachine, droger en oven worden ongeveer net zoveel gebruikt nu als in de flat. Koelkast en vries staat natuurlijk altijd aan. Hebben nu alleen een vaatwasser erbij die om de dag draait. Verder hebben we net zoals in de flat alleen de verwarming open in de woonkamer en douche en staat hij bij thuiszijn op 18 graden. Hoop en verwacht dus dat het niet zoveel scheelt en dat die €133,- best goed geschat zal zijn!



Wij hebben het via Essent

wij betalen 300 euro per maand ongeveer.

maar…

we hebben een groot vrijstaand huis, van voor 1900. Dak is niet geisoleerd, maar aan 2 kanten spouwmuur die niet geisoleerd is, de rest van de muren is enkelsteens.

Daarnaast zit in dit bedrag ook de kosten van mijn ouders in, die wonen op hetzelfde perceel. Zij stoken met een gaskachel (want geen cv-kleine bungalow) dus dat loopt best op.



we hebben in de woonkamer een grote houtkachel, die is in de winter elke dag aan. De cv draait dan gewoon wat lager. In de zomer is de cv uit.

verder hebben we zoveel als mogelijk bespaard op electriciteit. Dus overal spaarlampen, geen oude apparaten etc. Maar goed, door mijn ouders hebben we wel alles dubbel staan (2x diepvries, 2x koelkast, 2x vaatwasser, 2x bad etc.)



ik denk dat wat jullie betalen best reeel is.

Heb nog helemaal geen bericht gehad :think: :think:

Maar goed wij zijn maandelijks kwijt 206 euro.

Erik en ik douchen dagelijks (en graag lang)

Kinderen om da dag.

verwarming dagelijks aan vanaf 06.30 tot 23.00,want er is altijd iemand thuis.

We koken dagelijks en koken op inductie.

We hebben overal dimmers aan met hallogeenspots.

We hebben een pc die altijd aan staat en een laptop die ook een halve dag aanstaat.

We hebben of een radio of een tv aanstaat.

Nou dat was het zo wel wat me te binnen schiet.

:wall: ik heb gezet 200-225 maar klopt niet want daar zit de huur van m’n combiketel ook in en dat is zo’n 50-80 euro :think:

wij betaalden 140 euro en gaan 150 euro betalen… We wonen in een hoekhuis, wat matig geisoleerd is…



Omdat de prijzen vann 1/1 09 gebaseerd zijn op de olieprijzen van 1/1 08 gaat eigenlijk bij iedereen de prijs tot 1/7 omhoog. Vorig jaar betaalde je 100dollar voor een olievat, nu 40…

Waarschijnlijk heeft iedereen vorig jaar moeten bijbetalen, omdat de grondstoffen toen dus een stuk duurder waren, dan vooraf ingecalculeerd.



op 1/7 wordt de prijs weer bekeken en aangepast. Omdat de olieprijs flink zakte na de zomer, gaat ook de prijs weer naar beneden. Hopelijk heeft niemand vorig jaar zo’n vasteprijs-overeenkomst afgesloten… :pray:

Wij betalen nu 135 euro.





Vorig jaar betaalde we 7 maanden 130 euro en 5 maanden 170 euro (had ik zelf laten verhogen)



We hebben in november 220 euro TERUG gekregen :dance:



Ze hebben het nu dan automatisch verlaagd naar 135 euro, was lekker in de dure decembermaand, maar volgende maand verhoog ik m zelf weer naar 170/180 !!





Wij wonen in een nieuwbouwhuis uit 2007. (rijtjeswoning)

We hebben alleen beneden de verwarming aan die 's avonds op tijd uit gaat, omdat het toch nog wel een uur warm blijft daarna.

De wasmachine draait wel veel, droger gebruik ik bijna niet meer, ik heb een extra wasrek gekocht.

We zijn niet van de lampjes, dus dan brandt er 's avonds maar 1 bij de TV en 1 bij de PC. (dit scheelt zeker weten!!)

Wij betalen €150 per maand en hebben tot nu toe altijd nog terug gekregen. Zit dus ook met smart te wachten op de afrekening. Transport betalen wij weer apart en daar kregen we ook van terug.



Bij ons zijn 's avonds altijd 4 lampjes aan en een tl-balkje in de keuken, pc staat de hele dag aan, wasmachine en droger worden goed gebruikt, kachel ben ik redelijk “zuinig” mee en gaat op tijd uit 's avonds…we zullen wel zien.

wij betalen 124 euro per maand moet wel zeggen wij hebben geen centrale verwarming maar een gaskachel in de woonkamer die staat de hele dag aan is ongeveer 20 graden hier. maar daarom wel een electrische kacheltje op de badkamer en slaapkamer maar die zijn natuurlijk allee aan als we douchen en een half uurtje voor we naar bed gaan.



we hebbe altijd alleen maar schemerlampje aan geen spaarlampen wel in de grote lampen spaarlampen maar die zijn bijna nooit aan.

tv staat niet veel aan alleen savonds laptop is de hele dag aan.

we douchen bijna iedere dag , alleen Charity niet iedere dag. en ik draai iedere dag een wasmachine en droger en iedere dag de vaatwasser 1x.

ik kook iedere dag op gas met minstens 3 pitten.we hebben 2 tafelmodel vriezers aan staat en de koelkast natuurlijk.





we hebben enkel glas niet echt goed geisoleerd.

Wij betalen omgerekent 92euro (£88). Rijtjes huis, electrisch koken, gas boiler voor warm water en verwarming, en electrische douche.

wij betalen nu 150,-

zit nog te twijfelen om het om te zetten naar 175,-

Wij betaalden in vorige niet goed geisoleerde huis 115 euro, nu in goed geisoleerd huis betalen we 125 en over 3 maanden hebben we contact of dat aansluit bij ons huidige gebruik. RWE wilde ons in het nieuwe duis 275 euro laten betalen :hand: ja DOEI… dus is het verlaagd en gaan we over 3 mnd kijken wat ons verbruik is en wordt het aangepast. Top service van ze :thumbup:

wij betaalden 219 toen verlaagd door eneco zelf naar 145 ,toen ging het water appart to

en betaalden we nog 127, en nu betalen we 178 gas en licht

en 20 aan het water ,maar we hadden wel teveel betaald maar zijn ook omhoog gegaan

132 euro betalen wij nu heb nog geen afrekening gehad ben benieuwd…



is een rijtjeswoning beneden dubbelglas

hele huis cv boven staat op de slaapkamer en de badkamer de kachel een beetje open maar het vriest ook anders zijn ze uit…

Wij betalen nog geen €90,00 per maand aan gas en licht. Water is hier apart en betaal ik € 75,00 per kwartaal.



Wij wonen in een nieuwbouwhuis anno 2005 en hebben zonnepanelen. Het eerste jaar dat wij hier in wonen (rijtjeshuis) betaalden wij € 151,00 maar kregen € 500,00 per maand terug. Toen zijn we naar € 75,00 gegaan en kregen toen nog € 100,00 terug. Maar met de verhoogde prijzen zitten we nu dus op zo’n € 90,00. Ze zijn voor de kerst de standen op wezen meten dus ik ben benieuwd.



Maar die zonnepanelen wil ik echt niet kwijt. Dat merk je echt in je kosten.



Groetjes,



Linda

@MamavanThijs wrote:

Wij betalen nog geen €90,00 per maand aan gas en licht. Water is hier apart en betaal ik € 75,00 per kwartaal.



Wij wonen in een nieuwbouwhuis anno 2005 en hebben zonnepanelen. Het eerste jaar dat wij hier in wonen (rijtjeshuis) betaalden wij € 151,00 maar kregen € 500,00 per maand terug. Toen zijn we naar € 75,00 gegaan en kregen toen nog € 100,00 terug. Maar met de verhoogde prijzen zitten we nu dus op zo’n € 90,00. Ze zijn voor de kerst de standen op wezen meten dus ik ben benieuwd.



Maar die zonnepanelen wil ik echt niet kwijt. Dat merk je echt in je kosten.



Groetjes,



Linda


wow das goedkoop,wij betalen 195 per maand

Jullie maken de bedrijven wel rijk zeg.



Ik betaal liever bij dan dat ik terug krijg. Ik leg zelf een gedeelte aan de kant.



Hoe denk je dat de energie bedrijven zo rijk worden, ze later iedereen een hoger maand bedrag betalen en vangen een heel jaar daar rente over heen. Aan het eind krijg je dat weer terug en zijn ze rijk geworden dankzij de burger van de verkregen rente.



We betalen nu rond de 140 euro per maand, we moeten meestal 200 euro bij betalen.

Samara, nou volgens mij zijn de door hun berekende voorschotten bij hetzelfde verbruik gewoon realistisch en zul je geen geld terug ontvangen het jaar erop.