Wat voor tegenstrijdigheden dan in vredesnaam??? :shock:
Tja dat vraag ik me ook af maar was weer eens te perplex
om dat te vragen, maar dat doe ik vanmiddag dus als ik moet tekenen… :silenced:
Succes meid… Wat een gedoe zeg…
Kan me niet heugen dat ze toen bij mijn stiefzoons schoolverandering ook zo moeilijk deden… :?
Jeetje wat een gedoe allemaal zeg…Ik hoop voor jullie dat er snel verandering komt in deze rotte tijd :hug:
Ik maak erop uit dat de oude school hun verhaal niet overeenkomt met dat wat Loket Vroeghulp te melden had, dus dan wil ze graag bij de dokter informeren, ik vind het geen punt, dat kind moet gewoon zsm naar school!!!
Wat is loket vroeghulp?? Nooit van gehoord. Toen ik mijn zoon van school haalde heb ik ze verboden om informatie door te geven aan de nieuwe school. Ik wist namelijk al dat het toch alleen maar negatief zou zijn. En daar heb je dus recht op. Als jij niet wil dat de oude school info geeft mogen ze dat zonder jouw toestemming niet doen.
Vrees alleen dat het daar al te laat voor is
,…
Suc6
Ik vind het echt zo rot dat er zo met jouw zoontje wordt omgegaan.
Op mijn stageschool kwamen de kinderen meestal zeggen dat ze naar de wc gingen. En dat hield ik in mijn achterhoofd en als een kindje dan lang wegbleef ging ik even kijken (en niet alleen vanwege dat een kind misschien gepoept had maar ook om te kijken waar ze bleven of waar ze door afgeleid werden). Want sommige kinderen kunnen inderdaad hun billen nog niet afvegen. En daarin kun je zo ook begeleiden door te zeggen wat ze moeten doen. Als juf hoef je dan nog niet eens wat te doen.
En sommige kinderen die het al wel kunnen vinden het juist geweldig om te helpen hierbij. Die lopen dan mee en doen het “voor de juf”.
Kinderen pikken toch het meeste op van kinderen zelf…
Wij hadden ook regelmatig ongelukjes. Hup schone onderbroek en broek aan. Met de opmerking de volgende keer proberen eerder naar de wc te gaan. Sommige kinderen hadden standaard al een paar setjes bij hun. Om voor iedere keer dat een kind in de broek geplast heeft te bellen…
Overigens hebben sommige kinderen het niet eens door dat ze in hun broek plassen omdat ze zo druk bezig zijn met school en alles wat er omheen gebeurt.
We hadden 1 kind dat af en toe in zijn broek poepte. Helaas merk je het vaak te laat op waardoor het aangekoekt zit en dat kind moet dan gewoon thuis onder de douche. Maar ook dit verdween op den duur bij dit kind.
Ik snap dus echt niet wat het probleem is van die school en begrijp het volkomen dat je naar een andere school zoekt.
Ik denk dat Luuk niet eens meer bij de juf het durft aan te geven omdat ze er zo dom op reageert…
Hopelijk kan hij snel terecht bij de andere school!
@sascha wrote:
Wat is loket vroeghulp?? Nooit van gehoord. Toen ik mijn zoon van school haalde heb ik ze verboden om informatie door te geven aan de nieuwe school. Ik wist namelijk al dat het toch alleen maar negatief zou zijn. En daar heb je dus recht op. Als jij niet wil dat de oude school info geeft mogen ze dat zonder jouw toestemming niet doen.
Vrees alleen dat het daar al te laat voor is
,…
Suc6
Ik heb toestemming gegeven dat ze overal inlichtingen mocht gaan inwinnen, dus ook bij de oude school. Ik heb het verhaal verteld zoals het gegaan is. De oude school wil hem een stempel geven heb ik de indruk… Hij mag niet komen maar onderwijl zorgen ze er ook voor dat hij nergens word aangenomen!!!
Loket Vroeghulp is een instantie waar je terecht kan met vragen over de opvoeding, met kids van 0 tot 7 jaar.
Dit was ook een instantie die de oude school, naast Jeugdzorg aanraadde…
Nou ja ik hoop gewoon dat hij een kans krijgt op de nieuwe school om zich te bewijzen!!!
@Tweet wrote:
Wat voor tegenstrijdigheden dan in vredesnaam??? :shock:
Ik heb het gevraagd aan de directrice… :mrgreen:
De oude school heeft een heel ander verhaal dan mij én Loket vroeghulp, die het helemaal eens is met mij…
De oude school maakt zich zorgen omdat Luuk gewoon hulp nodig heeft volgens hun…
Loket vroeghulp en ik vinden dat dus niet…
Maar zo belemmeren ze mij dus wél in het aanmelden op een nieuwe school :roll:
Ik heb getekend dus nu is het afwachten weer…
Zolang Loket Vroeghulp jou steunt, heb je mijns inziens weinig te vrezen hoor meid!
Zo te horen gaat dit helemaal goed komen!
:hug:
Ik ben gebeld door de nieuwe school!!!
Hij mag na de meivakantie komen!!!
Ze vertelde dat als ik kon beloven naar de pedagogisch medewerker in het ziekenhuis
te blijven gaan en de logopedie weer zou oppakken dat Luuk na de meivakantie mag beginnen!
Ik zei uiteraard beloof ik dat en doe ik dat!
Ook belde Loket vroeghulp mij en die vroeg dus hoe het ging met Luuk en of hij al naar school ging, toen ik zei dat dat niet zo was, zei ze: nou dat is schandalig, dat kan zomaar niet!!
Ook zei ze dat de oude school nog contact met me zou opnemen maar die hebben dat dus nooit niet meer gedaan. Die vrouw zei ook dat ik me als moeder zijnde dit alles erg had aangegrepen en dat de (oude) school dit nooit op deze (groffe) manier had mogen doen, zoals ze dat nu met mij hebben gedaan.
Nou ja daar zal ik vast wel niets meer op horen en ik wil dat ook niet want ik wil ook geen gesprek meer.
Gaaf!!! Eindelijk mag Luuk ELKE dag naar school!!!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
GEFELICITEERD!!!
Wauw Super nieuws…
Wat zal Luuk blij zijn!!! Echt geweldig!!!
Ik heb in dit deel van het forum totaal niks te zoeken, maar ik zag je topic en heb het helemaal gelezen… :shifty:
Hoe gaat het nu? Heeft 'ie het naar zijn zin op zijn nieuwe school ?
En heb je ooit nog wat gehoord van zijn oude school?
Het gaat heel goed op de nieuwe school!!!
Hij gaat goed naar de wc!! Zelfs met het buiten spelen gaat hij op tijd naar de wc. Hij heeft nog geen ongelukjes gehad!!!
Het poepen doet hij dus ook op de wc maar hij veegt nog niet zelf maar ja dat leer ik hem nog wel!!! Alles is toch nog goedgekomen al hebben we er een hel voor door moeten gaan…
Van de oude school hebben we niets meer gehoord… Ja, 1 telefoontje, over de ouderbijdrage voor Luuk… Gekken! :wall:
Ik zei mn kind zit niet meer op school bij jullie hoor, loopt lekker langs mekaar af daar!
Ooo, wat fijn om te horen dat het nu zo goed gaat :thumbup:
Nu kan er weer rust komen in jullie huis en in Luuk :dance:
Helemaal goed nieuws, zeg! :thumbup: :thumbup:
En wat goed van Luuk! Echt helemaal SUPER!
Op zich gaat het redelijk goed ja alleen het poepen op de wc wil hij niet.
Tis of in de pamper snachts of in zn broek…
Nou ja ook dat zal wel goedkomen ben ik van overtuigd!!!
Ik heb dit echt met verbazing gelezen!
Tjeemig, wat zijn jullie door een onwijs moeilijke periode gegaan.
Goed dat jullie zijn overgestapt naar een andere school en het daar zoveel beter gaat, nu al!
En gebeurt er nog iets met de oude school (onderwijs inspectie?)?
Pff bij Th in de klas zit een jongentje, ook net 5 geworden, die nog lang niet voor 100% zindelijk is overdag, ik bedoel maar… het komt vaker voor, maar door er zo raar mee om te gaan als school help je een kind echt niet verder .
Probeerde de school zo aan meer geld te komen ofzo?
Kinderen met een rugzak brengen toch meer geld de school in? :think:
Fijn voor je dat het allemaal goed gaat nu.
Maar wat een beroerde manier van werken op de school zeg!!!
Ik verbaas me erover dat je zo rustig eronder blijft.
Het lijkt allemaal zo kil en onvriendelijk als ik dat zo lees.
Ik kan er niet over uit…