Luuk is in oktober 4 jaar geworden en niet zindelijk. Hij geeft het niet
aan als hij moet plassen. Als ik hem op de wc zette, plastte hij wel maar gaf het niet zelf aan.
Ik kreeg het advies van de GGD dat ik de kinderarts moet inschakelen.
Het is nu al zover dat de school mij heeft gezegd, dat als er niet gauw iets gebeurt met afspraak ofzo bij kinderarts en onderzoeken, dat Luuk niet meer naar school mag komen na de carnavals vakantie.
Dus morgen ga ik overal achteraan bellen.
Ik snap 1 ding niet, ze hebben geen last van hem ondanks dat hij niet zindelijk is, want ik sjees bijna iedere
dag op mn fietske heen en weer om te verschonen.
Dat kind is zo op zijn plek in die klas en nu zou hij niet mogen komen???
Ik had Luuk geen pamper aangegeven gisteren na school en het hem gezegd van school wat ze tegen mij hebben gezegd gistermorgen.
Dat hij dan niet meer mag komen spelen op het schooltje.
Dus hij rondsjezen hier en spelen.
En ineens kwam hij naar me toe hij zei: mama plassen en had de broek al op zn hielen hangen dus wij als een speer naar die wc, dat kleine brilletje erop en voila: het plastte!!! Nu heeft ie geen pamper aan dus hopelijk zet hij onderhand eens door!!!
Ik wil niet dat hij moet stoppen tijdelijk op school… :hug:
Het is rottig dat hij dan uit zn klas zou worden gezet. Hier mogen ze niet beginnen als ze nog niet zindelijk zijn, maar dat is heel iets anders dan ze eerst toch toelaten en dan weer naar huis sturen.
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Ik hoop wel voor jullie dat nu hij op de wc heeft geplats het in de gaten heeft. Mocht er iets medisch zijn vind ik het nog niet juist van school om m dan niet meer te laten komen :hug:
@mama van anne wrote:
Het is rottig dat hij dan uit zn klas zou worden gezet. Hier mogen ze niet beginnen als ze nog niet zindelijk zijn, maar dat is heel iets anders dan ze eerst toch toelaten en dan weer naar huis sturen.
Ik vind dat dus ook. Ze hebben hem immers al toegelaten terwijl ze van te voren wisten dat hij nog niet zindelijk was. Dus ik vind het een beetje een vreemde manier van doen.
Of hadden ze hier een afspraak met je over gemaakt?
Hier op school mag je ook nog niet komen als je nog niet zindelijk bent en ik snap dat heel goed. Er is een juf op 28 kinderen en die kan niet elke keer met luiers in de weer.
Wat ik zou doen is om dit weekend en de vakantie te gebruiken om hem zoveel mogelijk te leren op de wc te plassen.
Geen luiers meer, ook al plast hij tig keer in zijn broek. Na het ongelukje steeds weer op de wc zetten.
Ik weet het, ik heb geluk, Mat.eo was binnen een paar dagen zindelijk. Maar ik heb hem gewoon geen luier meer aangedaan. De ongelukjes nam ik maar voor zoete koek en vond dat het hoorde bij het leren zindelijk te worden.
Als hij de ene dag wel een luier aankrijgt en de andere niet lijkt mij dat alleen verwarrend.
Gewoon bannen die dingen.
succes..
@Madre wrote:
Wat ik zou doen is om dit weekend en de vakantie te gebruiken om hem zoveel mogelijk te leren op de wc te plassen.
Geen luiers meer, ook al plast hij tig keer in zijn broek. Na het ongelukje steeds weer op de wc zetten…
Dat is dus ook mijn plan ja, zoveel mogelijk!!!
Voordat hij toegelate werd wisten ze dat hij nog niet zindelijk was, en er waren geen afspraken verder over gemaakt.
Ik was er destijds ook al mee bezig om hem zindelijk te krijgen maar het duurt gewoon zo lang dat ik het iet meer snap… En het word best frustrerend voor mij om om de haverklap naar school te fietsen.
Ik wil hem heel graag snel zindelijk dus hopelijk bereik ik wat méér deze vakantie…
Geen tips, maar ik lees even mee, we zitten ook in de fase dat het nou maar eens een keertje moet gaan gebeuren, dat zindelijk worden, want eigenlijk zijn we al een half jaar een beetje aan het aanmodderen zonder echt resultaat.
Laura is ook nog niet zindelijk dus, eigenlijk een beetje zoals jij ook beschrijft. Als ik haar op de wc zet, dan plast ze wel, maar ze geeft het niet uit zichzelf aan.
Gelukkig hebben we nog een half jaartje de tijd voor ze naar school moet, maar ik vind het nu toch wel tijd worden om er wat vaart achter te zetten.
De afgelopen week vroeg ze een paar keer aan me “heb ik wel een luier om?”, alsof ze wil weten of ze gewoon kan plassen in haar luier. Dus ik dacht, laten we het maar eens proberen zonder luier dan.
We zijn er vanmorgen mee gestart! Ben benieuwd hoe het gaat lopen vandaag/ dit weekend. Het zal wel wat extra vuile was gaan opleveren ben ik bang, maar hopelijk heeft het resultaat.
Ik heb expres een mooi hemd en onderbroek samen met haar gekocht, en gezegd dat ze nu geen luier meer aan heeft, en ook geen rompertje meer, maar die hele mooie onderbroek. Ik hoop dat het haar een beetje motiveert. Tot nu toe vindt ze die luiers namelijk allemaal wel best omdat ze er toch geen last van heeft. Maar hopelijk trekt ze het zich wel aan als haar kleren vies worden. Ze wil elk kwartier even kijken nu of haar onderbroek nog droog en schoon is.
De ochtend zijn we in elk geval droog doorgekomen…
Tipje: stickeren bij een plas of poep op de wc…en idd geen luier aan doen.
Een moeder van het kindje van het zwemmen van Anne zat ook met de handen in het haar en heeft het kind uit de speelgoedzaak elf een kado laten kiezen, dit in laten pakken en in de woonkamer gezet. Als ze zindelijk was mocht ze het kado uitpakken, een paar weekjes later was ze zindelijk. Vaak is het dnek ik ook het enige waar het kind nog controle over heeft heb ik begrepen. Anne heeft dat met eten, ze denkt zelf te kunnen beslissen wat ze wel en niet eet…sommige kinderen leggen dat naar het zindelijk worden en willen zelf aangeven wanneer ze er klaar voor zijn.
Veel succes en praat er op school over dat je het echt niet de bedoeling vind dat als het nog een maand mocht duren hij dan niet naar school zou mogen komen. Dan hadden ze je op voorhand maar beter in moeten lichten. Wel lastig voor je om op en neer te blijven rijden, maar hij zal heus zindelijk worden, maar laat eerst die luiers eens uit :hug:
Stickeren en belonen heeft hier nooit geen nut gehad.
Heb echt alles uit de kast getrokken…
Maar goed, gister en vanmiddag gaat het goed zeg ik ben werkelijk verbaasd! :shock: Hij komt me echt halen als hij moet plassen.
Heeft nog geen ongelukje gehad dus hij is er op tijd bij.
Ben kei blij!!!
Ik zei het vanmorgen tegen die vrouw daar op school dat hij gister zelf steeds aangaf om te plassen,
dus ik stond dat daar zo trots te vertellen eigelijk, en wat denk je wat zij zei???
(dat is die vrouw die me gister zei dat Luuk dan niet meer mag komen)
Ja ja allemaal heel fijn maar de afspraak blijft staan dat van na carnaval hoor!
Ik zei ja dat weet ik maar ik mag toch wel even zeggen dat hij dat gedaan heeft??
:roll:
Ik zei laat lekker zitten en ik liep verder, anders had ik vast iets gezegd wat niet mocht :mrgreen:
Nu gaat het ook echt super!
Ben zelfs naar de AH geweest met hem zonder pamper… :dance:
Nou, hopelijk blijft het zo goed gaan en kan hij gewoon naar school.
Euhm, nu kreeg ik het advies van iemand om hem nu ook maar gelijk 'snachts geen pamper meer aan te doen…
Wat zouden jullie doen?
Wat goed van je zoontje hoor dat hij nu echt aangeeft dat hij plassen moet!
Vind die opmerking van die vrouw echt alles behalve aardig zeg.
En als ik jou was zou ik nog niet met de nachten bezig gaan, overdag is in dit geval het belangerijkste toch, i.v.m. school.
Mijn dochter is sinds een maandje zindelijk overdag en de laatste week ook het merendeel van de nachten maar ze krijgt van mij `s nachts nog wel een luier aan hoor, mede omdat ze hele lange nachten maakt, en het soms niet kan ophouden.
Niks overhaasten dus!
Ik zou pas aan de nachten beginnen als hij 3-4 van de 7 nachten in een week droog is.
Maar wat een rotopmerking van die vrouw, ik zou dus meteen op hoge poten verhaal halen bij directie of iets dergelijks, zoiets pik ik niet…maar goed, ben nogal opvliegerig als het om Anne zou gaan . Je mag je trots toch ook wel uiten…raar mens hoor.
Ach ja, ik ben ook gewoon trots…
Daarvoor liep ik dus maar door, want van binnen was ik boos.
Het gaat nog steeds goed, nog steeds geen ongelukjes en mooi op tijd mama ik moet plassen. Wat heerlijk om te horen zeg, heb er zo lang op gewacht!
Maar ja ik roep nog niet te vlug maar voor nu ben ik er effe heel blij mee.
Ik kan me voorstellen dat je blij bent. Volhouden en ervan genieten, als hij spanning voelt kan het ook snel over zijn en terugslag kan je toch krijgen, dan niet meteen een luier omdoen, maar gewoon afwachten. Ik vind het :thumbup:
Omdat we met carnaval dus die dagen weg zijn gegaan heb ik het niet gedaan, wel broekje aan en op tijd laten plassen.
Morgen moet ik naar de HA…
Dus het zit er dik in dat Luuk na deze vakantie effe tijdelijk niet naar school kan, maar ja, dan kan ik er wel de hele dag mee aan de gang!!!
Ze hebben gebeld van school.
De juf vroeg waar hij was…
Ik zei hij is toch niet welkom??
Gaat lekker langs mekaar af daar zeg :wall:
18 maart mogen we naar de kinderarts.
Krijg ik die doos naderhand aan de lijn met die opmerking laatst en ze zei idd dat hij dan maar tot de 18e thuis moet blijven. Want zei ze, dat hadden we afgesproken voor de vakantie dat als ie nog niet zindelijk was dat hij niet mocht komen.
Jaja zindelijk in 1 week tijd…
Nou ja dat doen we maar dan he?
Verder doet hij goed zijn best hier thuis, nog geen ongelukjes.
Alleen poepen doet hij niet op de wc.
Mag ik effe springen???
Mn zoon heeft voor de 1e keer gepoept op de wc!!!
Hij zei dat hij moest plassen dus ik vond dat al zo raar omdat hij net was geweest dus ik zit samen met hem te wachten en ik zei; hoef je niet?
Nee zei hij maar hij wilde er niet af…
Dus toen zagen we wat anders dan een plasje hahahaha!
Hij zei gelijk: jij af doen!
:mrgreen: :inlove:
:dance:
Hartstikke goed :thumbup:
Ik wacht hier met smart op dat moment .
WOW! Heb je hem de hemel en terug in geprezen??? Rondgedanst gezongen gejuicht?
Opa, Oma, papa, tantes ooms gebeld???
Klinkt wat overdreven hoor, maar onze dochter DURFDE dus echt niet te poepen, en toen het per ongeluk toch een eker gebeurde hebben wij eht op die manier gedaan ik heb er een wáár feest van gemaakt, inclusief zingen/dansen/bellen/snoepjes/ extra lekker eten/familie die dierbaar is bellen!
Dit heeft haar zo enorm geholpen, de keren erna vond ze het nog steeds wel eng allemaal, maar was ze dubbel trots als het wel lukte! (En ook dan zongen en dansten en joelden we de boel bij elkaar hier hoor!
Ga zo door dappere Luuk!
:-*
Wow, goed van Luuk!
Het komt vanzelf wel goed volgens mij, geduld hebben denk ik.
Sterkte ermee meid.
Het is tot nu toe bij dat ene poepje gebleven.
Woensdag moeten we naar de kinderarts komen, ben zo benieuwd wat die zegt…
Succes woensdag meis, denk aan je :hug: