C. hoe was het bij de kinderarts???
Hij kon niets voor me betekenen zei hij want wat ik doe is al genoeg!!
Hij heeft Luuk wel onderzocht en er was niets mis!
Hij zei wel dat de school hem absoluut niet naar huis had mogen sturen en ik ga dinsdag dus in gesprek met de directrice want de school belde donderdag op.
Ze zei ik had u wel verwacht, ik zei sorry ik ben dinsdag geopereerd aan mijn pols dat was bekend dus ik kan me niet per fiets vervoeren, zei die doos; dan had u toch te voet kunnen komen?? :wall:
Ik heb haar gemeld wat de kinderarts mij vertelde en dat hij dus dinsdag weer naar school komt.
Maandag zijn ze vrij.
Nu kwam zij weer dat hij echt helemaal zelfstandig naar de wc moet kunnen want de juf loopt niet mee.
Hij gaat wel zelfstandig alleen hij krijgt zn broek niet omhoog dus ik zie het al helemaal voor me dat dat kind met broek op de enkels door die gang terug loopt naar de klas. :roll:
Hij wil zelfs 's nachts geen pamper aan maar dat doe ik nog niet.
In het gesprek met de directrice a.k dinsdag zal ik mijn ongenoegen uiten over het hele punt, ze MOGEN niet eens kinderen naar huis sturen hierom, en als zij zegt dat dat hun regels zijn, schakel ik de inspectie in en zit ik er toch over te denken om hem naar een andere school te doen, want ik wens zo echt niet behandeld te worden.
De school moet mij meehelpen zei de kinderarts, aagezien hij het grootste gedeelte van de dag daar aanwezig is, en dat deden ze ook niet, ze lieten Luuk oo het laatst gewoon maar zitten met het rondje wc want ach: hij had immers toch een luierbroekje aan… :naughty:
Slecht hoor.
Ben er best kwaad over.
Hoi hoi,
lees al ff mee met je verhaal, wat een rare situatie.
Ik heb zelf een zoontje van 5 en 3 maanden en hij heetf nog regelmatig ongelukjes (lees +/- 3x per dag een natte onderbroek)
Op school hebben ze hier (nog) nooit moeilijk overgedaan. Hij krijgt vanmij geen luierbroekje aan naar school (dit wil hij echt niet) maar als hij nat is wordt er zonder mokken of probleem een ander broek bij hem aangetrokken. Hier zijn / waren meer kindjes die nog regelmatig een ongelukje hadden. Hier is nooit moeilijk over gedaan…
Hoe willen ze het trouwens volgend jaar gaan doen, mocht (en ik hoop het absoluut niet) je zo;n zelfde verhaal zou hebben als bij mij…?
Dan is je zoontje gewoon leerplichtig!
Ik zou denk ik, nog 1 keer in gesprekn gaan en anders misschien toch de mogelijkheid van een andere school niet helemaal uitsluiten…
Ik blijf nog ff meelezen…
groetjes Carmen
Ik weet het… dat is dus mijn probleem ook, als hij leerplichtig word…
Maar ja eerst zien wat ze dinsdag te melden hebben.
Ik zal alles zeggen wat me dwars zit en kijken wat hun te zeggen hebben, er moet gewoon een oplossing komen want ik kan dit niet alleen, school moet me meehelpen.
Ben al te veel op en neer naar school gefietst om hem te verschonen als hij gepoept had…
Bijna iedere dag en toen had ik nog twee banen en dan vinden ze het gek dat je thuis komt te zitten met een burn out…
Maar jaaaa mag niet klagen!!! :mrgreen:
Morgen moet hij naar school maar ik zie dat niet zitten, stel dat hij poept, hij kan zn billen niet eens
zelf vegen…!!! Ze kunnen niet verlangen dat hij dat allemaal zelfstandig kan in 2 weken oefenen!!!
Als het gesprek me niet bevalt neem ik hem weer mee naar huis…
Ik weet misschien echt niet hoe het op andere scholen gaat maar hier veegt er een van ruim 5 ook niet zelf zijn billen hoor.
op school is afgesproken dat, wanneer een kindje moet poepen hij/zij dit tegen de juf zegt en dan stuurt zij een ander kindje mee. Dit kindje komt het weer bij de juf zeggen… en zij poets dan gewoon de billetjes.
tuurlijk is het treven dat ieder kind het zelf kan maar er zijn er nog genoeg die het niet zelf kunnen…
Ik heb trouwens ook afgesproken met de juf dat wanneer Mijn Kereltje zegt dat hij naar het toilet moet hij ook direkt mag gaan… Om ongelukjes te verkomen, ook sturen ze hem op "gezette"tijden naar het toilet.
Andere kindjes meten ooit wel even wachten met naar het toilet gaan omdat ze net ergens mee bezig zijn. maar dat is afgesproekn met de juf.
Misschien is dat ook wel iets wat je kunt afspreken. Op regelmatige tijden naar het toilet… en een sticker plakken (of zo iets) als hij geweest is…
Hoop voor je dat ze morgen wel een beetje mee wilen werken, Ik bedoel je kiest hier toch niet voor…
Succes morgen…
Kan het zijn dat er een verandering op stapel staat in zijn leven?
Of dat er iets speelt bij jou of zijn papa?
Of iets dat gaande is in de familie, of bij vrienden die dicht bij jullie staan?
@Tweet wrote:
Kan het zijn dat er een verandering op stapel staat in zijn leven?
Of dat er iets speelt bij jou of zijn papa?
Of iets dat gaande is in de familie, of bij vrienden die dicht bij jullie staan?
Bij ons?
Nee, er is niets gaande, geen veranderingen, vader kent hij niet.
Nou, ik ben dus thuis van het gesprek, wat me al helemaal niet zinde.
Als hij per ongeluk poept, kan ik dus weer steeds op en neer fietsen naar school en dat vertik ik gewoon!
Ze gaan dus wel op gezette tijden, hij word gewoon naar de wc gestuurd, samen met een kindje.
Ik heb gezegd, dat als ik gebeld word dat hij gepoept heeft of een ongelukje heeft gehad dat ik hem kom halen en dat ik hem alsnog thuis houdt. Ik krijg gewoon niet het idee dat ze willen helpen!!
Ik kan bij een natte broek toch niet steeds op en neer naar school fietsen!! :think: Tis dat ik de afgelopen tijd en komende 6 weken nog in de ziektewet zit, anders had ik een akelig probleem gehad met mn werk!
Ik heb net al zitten janken want ik zie het totaal somber in!!!
jeetje… dat schiet toch echt niet op.
Ik weet hoe wanhopig je kan zijn en gefrustreerd. hier dan wel net op een ander vlak maar toch…
Ik leef met je mee. En lees mee…
Bah wat ben ik kwaad nu op de school!!!
Luuk had het de hele morgen goed gedaan en bij het buiten spelen, was hij naar de wc
gelopen en kon zijn broek niet open krijgen en plaste dus in zn broek.
s middags heeft hij gepoept want ik zag het aan zn broekje, niet afgeveegd omdat hij het niet kan…
Moest ik na schooltijd komen praten over hoe het gegaan was.
Na 1 dag kunnen ze mij al vertellen dat ze zich grote zorgen maken over Luuk en dat ze die zorg
NIET kunnen bieden, want ze doen alles al wat ze kunnen!!!
Ik ben zo kwaad!!
Ze kwamen al aan met dat ik naar Jeugdzorg moest en bladiebla???
Omdat hij op logopedie zit en nog niet zindelijk is???
Ik heb gezegd dat ik hem nu dus gewoon wederom enkele weken thuis houd om met de training
verder te gaan, ik wil dat nu doorzetten, dat hij bij het poepen alles zelf kan doen!!!
(nu zit ik nog in de ziektewet, nu kan het nog!!!)
Buro Jeugdzorg, tsssss!
Dan denk ik aan alle negatieve dingen uit het nieuws sorry!!!
Hij had vanmiddag dus mooi gepoept op de wc daar op school en ik zag het aan zn broekje!!!
Dus hij gaat mooi naar de wc!!! Om te plassen én te poepen!!!
Maar ja als er niemand meeloopt kunnen ze dat ook niet weten he???
Sorry ben superkwaad!!!
:wall:
:shock: :shock: :shock:
Buro jeugdzorg???
Omdat je zoon van 4 zichzelf nog neit goed kan afvegen en nog af en toe een ongelukje heeft???
Ik zou héél snel een andere school zoeken en misschien zelfs wel de inspectie op deze school attent maken, want dit lijken me praktijken die van geen kanten kloppen eerlijk gezegd…
Je zoon zou de hemel in moeten worden geprezen voor wat hij WEL goed heeft gedaan (in de pauze zélf bedenken dat hij moet plassen, poepen op school zelfstandig) en NIET de grond in worden geboord (en ik vind zelfs: gestraft…omdat hij thuis moet blijven nu) om wat hij minder goed kan.
Ik kan me voorstellen dat je werkelijk woest bent hierom maar ik had het er ook zeker niet bij laten zitten als het mijn kind was geweest hoor.
Enneh: logopedie hoort hier al helemaal los van te staan!
Tja zoiets heb ik dus ook!!!
Ik kon daar ter plekke in huilen uitbarsten maar heb mn tranen door zitten slikken zo kwaad was ik!!!
En in gedachten had ik al: hij gaat hier van school, hij gaat hier van school en hun maar doorkakelen…
Ik heb zn rugzakje gepakt zodat het duidelijk werd dat ik er vandoor wilde, moest ook wel want er zat iemand op me te wachten buiten in de auto…
Maar ben nog steeds heel kwaad.
Bah!
De inspectie schakel ik zeker nog wel in want dit kan zomaar niet!
Ze vonden ook dat zn sociale gedrag/omgang zorgen baarde…
Ze gaven als voorbeeld dus het moment dat hij in zn broek had geplast en hysterisch huilde, omdat hij wist dat hij een foutje had gemaakt en dat een vreemde juffrouw hem niet voor rede vatbaar kon krijgen.
Ik zei ja allicht, hij kent u niet, wat zal hij dan luisteren naar u???
Dat kind had en foutje gemaakt, een ongelukje en was daar compleet van over zn toeren.
Tja… dan had zn eigen juf even moeten komen van haar kopje koffie drinken dan was het goed geweest.
Mijn kind is heel sociaal en speelt graag met andere kindjes.
Ze zeiden ook dat hij gedrag kopieert… Nou dat doet toch ieder kind op die leeftijd???
:wall:
Uit het laatste bericht dat je schrijft begrijp ik dat de school op de een of andere manier ook op andere vlakken zich zorgen maakt om Luuk, en ik kán niet beoordelen hoe en wat hiervandaan natuurlijk (ik ken luuk niet, zijn gedrag op school ook niet)
Natuurlijk mag een school, in mijn opinie, wél aangeven dat ze zich op welk vlak dan ook zorgen maken. Echter het (niet) zindelijk verhaal aangrijpen om de andere dingen aan te slingeren en hem het schoolse te ontzeggen gaat in mijn mening vele stappen te ver.
Misschien is het een idee dat je een los gesprek aangaat (zonder luuk erbij en BUITEN schooltijd) met zijn juf en iemand van de directie en dan een stap voor stap laat uitleggen wat de problematiek volgens hun dan is.
In dat gesprek zou ik ook zeker aangeven dat jij het gevoel hebt dat ze de zindelijkheid van je zoon “misbruiken” om allerlei andere zaken aan te kaarten en dat dat voor jou veel te ver gaat. Op deze manier krijgt luuk namelijk geen eerlijke kans.
Jemig hee, wat een gedoe weer :hug:
Sterkte meid, met alles :-*
Even denken aan je zoontje: hoe moet hij zich niet voelen onder dit alles?
Eerst mag hij naar school, dan weer niet omdat hij niet zindelijk is, dan doet hij zijn best en mag hij weer naar school, nu mag hij weer niet omdat hij een ongelukje heeft gehad. Kinderen hebben meer door dan wij vaak denken en dit zal denk ik een grote slag op zn zelfvertrouwen maken.
Ik zou dus ook op zoek gaan naar een andere school. Eerst met de nieuwe school overleggen wat de problemen zijn en kijken hoe hun daarmee omgaan. Als er verder iets is met je zoontje dan kan dat op een nromale manier aan de orde gebracht worden, maar wat deze school doet vind ik niet normaal.
:hug:
Ik ga deze week in gesprek met de directrice van een andere school.
Die had ik gisterochtend al gebeld voor informatie.
Luuk heeft verschillende testen afgelegd bij het audiologisch centrum waaruit blijkt dat er géén problemen zijn met hem, ook niet psychisch ofzo.
Dus snap niet waar ze dit hele gedoe op baseren eigelijk.
Hij doet het kei goed, wil alles oppikken alleen maar om te leren!!
En wat ik niet begrijp: hoe kunnen ze na 1 dag afkijken beslissen dat de zorg te groot is??
Waarom, omdat het kind 1x in zn broek heeft geplast nou sorry hoor!
@mama van Anne: dat ga ik ook doen, de directrice van die andere school nodigde me zelfs uit om erover te praten en dat zal ik ook zeker doen.
Ze begreep me helemaal, ik heb het hele verhaal uitgelegd en ze zuchtte eens diep, ze zei; zo behoort een school niet te werk te gaan.
En zeker al het kind niet naar huis sturen na 1 dag!!
Dus… word vervolgd. :eh:
Veel sterkte, en hopenlijk wordt hij op de nieuwe school met open armen ontvangen
Zo te zien zit Luuk nog geen 1/2 jaar op school…
Dan kan een ongelukje ook gebeuren door dat hij zo aan het spelen was dat hij het niet gemerkt heeft.
Of aandachtig aan het luisteren.
Of er was al een kindje naar de wc.
Voor een kindje kan de stap naar de Basisschool een hele grote zijn.
Ze vinden het vaak spannend.
Net als dat kindjes die bijv. in november zindelijk zijn geworden, met Sinterklaas weer in hun broek plassen, puur door de spanning…
Ik vind de reactie van de school nogal overdreven…
Succes :hug:
Dat klinkt alsof hij op een school zit waar wij vorig jaar mijn stiefzoon vanaf hebben gehaald… Maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen, want je hebt de naam van de school niet genoemd!
Nu hebben we hem samen met mijn dochter op een andere school gezet, en daar gaat het super! Daar komen ze ten minste wel helpen als dat nodig is, en krijgen ze gewoon een schone broek aan, mochten ze een ongelukje gehad hebben, zonder dat daarover gezeurd wordt!
Mijn vragen waren absoluut niet aanvallend bedoeld hoor! Onze (stief)zoon, nu 6 jaar en 5 maanden, poept en plast namelijk nog steeds in zijn broek en bed als er bij hem spannende dingen gebeuren…
Wij hebben een plaswekker voor hem gekocht, en sindsdien gaat het gelukkig steeds beter! Misschien zou dat ook een optie voor jullie kunnen zijn? Echter wordt deze niet vergoedt door de ziektekostenverzekeraars, want die vinden dat je pas van een problematische situatie kunt spreken als ze ouder dan 8 zijn of zo :roll:
In ieder geval wens ik jullie heeeeeeeel veel succes. Ik begrijp zo goed hoe je je voelt! Houd moed lieve schat! Ik weet dat het loodzwaar is… :hug:
Sorry, ik vind de reactie van school echt te bizar voor woorden. Zo horen ze absoluut niet met een kind om te gaan. Hij zou er een deuk in z’n zelfvertrouwen van oplopen. :hug:
Een paar jaar terug in mijn stageklas zat ook een jongetje wat nog niet zindelijk was. Ook van alles geprobeerd, maar het lukte niet.
Uiteindelijk was hij wel zover dat hij zelf op de wc kon plassen, maar wel op gezette tijden, want hij voelde het niet aankomen. Wij hebben toen een kookwekker in de klas gehad, die we als juf altijd meenamen naar buiten of naar de gymzaal, zodat hij op die gezette tijden gestuurd kon worden.
Ook hadden we een mooi stickervel in de klas hangen en belonen met die hap.
De rest van de klas vond het absoluut niet raar, en dat was dus zelfs groep 2.
Tjonge, ik zit me plaatsvervangend kwaad te maken op die school :x .
Als ik me nu bedenk hoe ontzettend Mischa zich aan het verheugen is om naar de basisschool te gaan, en dan zou hij na een korte periode weer thuis moeten blijven. Dat kan voor een kind van net 4 toch niet.