Hoi,
Ik gebruik al sinds november Luuf voor Stan omdat hij zo verkouden was en hij hoest heel veel. En volgens de huisarts kon ik dit zonder problemen al die tijd gebruiken… :? Hier had ik zelf mijn twijfels over, dus ik heb af en toe een paar stopdagen ingelast.
Nu werd tijdens Kerst het hoesten wat minder, maar vanaf afgelopen donderdag is het weer helemaal mis. Het lijkt wel een oude man van 85 die 90 jaar heeft gerookt…En zoooo benauwd… Zo zielig… dus de LUUF maar weer gepakt.
Nu heb ik één potje en die sleep ik elke keer mee van boven naar beneden en weer terug. Boven kleed ik Stan 's ochtends aan, na een badje en dan smeer ik hem in en beneden doe ik 's avonds de pyama aan (ong. 20.00 uur) en dan smeer ik hem in en dan de fles en dan naar bed.
Nu vroeg ik gister aan mijn moeder (de oppas) of ze een potje bij wilde kopen bij de apotheek.
En daar kreeg ze het volgende te horen:
“Mevrouw, hoe oud is het kindje?”
* ruim 4 maanden
“Weet u wel dat u heel erg moet oppassen met Luuf?”
* gos… waarom dan? Dit mag je toch gebruiken voor baby’s, wordt overal aangeraden…
“Er zit Eucalyptus en Kamfer in en daar kunnen baby’s heel erg benauwd van worden”
Wie heeft dit ook gehoord? Wie weet hier meer over?
Is dit echt zo?
Liefs,
Noortje…
Dit is het enige wat ik vond op i-net over waarschuwingen over Luuf:
Luuf Verkoudheidsbalsem (voor baby’s) mag vanwege het gehalte aan kamfer niet toegepast worden bij patiënten met astma bronchiale of andere aandoeningen van de ademhalingswegen, die met een duidelijke overgevoeligheid van de ademhalingswegen gepaard gaan.
De inhalatie van Luuf Verkoudsbalsem (voor baby’s) kan bronchoconstrictie veroorzaken.
Ik gebruik het veel voor beide kids en ook vaak langere tijd. Tuurlijk kunnen kids er een overgevoeligheid voor hebben, maar dat kan overal voor zijn. Onze ha is er erg positief over en raad het volop aan, vanwege juist de veiligheid.
nou mijn apotheker zei er niets van… ik had Jade bij me en zei dat ze 1 mnd is…
goed smeren zei ze :mrgreen:
Luuf baby is speciaal voor de kleintjes, maar ik zou er niet maanden mee aan de slag gaan eerlijk gezegd. Luuf is, voorzover ik ben voorgelicht, niet tegen hoesten maar tegen de verstopte neus. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je al een hoest hebt, Luuf de luchtwegen nog eens extra irriteert.
Tegen hoest zou ik eerder goed stomen in de douche (met bijvoorbeeld kamille). Meerdere keren per dag een paar druppeltjes tijmsiroop laten sabbelen van een lepeltje maar als de hoest aanhoudt zou ik toch naar de HA gaan want het zou inderdaad iets met de bronchiën kunnen zijn of een lichte vorm van astma en dan helpt al dat thuis dokteren niet.
Hoop voor de kleine man dat de hoest snel overgaat.
Hoesten is niet fijn!
ik gebruik het ook, maar smeer het op zijn rompertje… zo krijgt hij het ook binnen, maar niet via de huid. vin hem daar nog ffies te klein voor…en luuf wordt door cb ook aanbevolen voor hele kleintjes en is speciaal voor de hele kleinste…
@Ellen69 wrote:
… maar als de hoest aanhoudt zou ik toch naar de HA gaan want het zou inderdaad iets met de bronchiën kunnen zijn of een lichte vorm van astma en dan helpt al dat thuis dokteren niet.
Hoesten is niet fijn!
Hij hoest nu al ruim 9 weken en ik ben al 2 x bij de ha geweest. Hij zegt dat Stan het zelf moet los hoesten… en stuurde ons dus weg… Daarna ook al een keer Nijmegen gebeld (daar staan we onder behandeling ivm een longaandoening) en langs geweest (16 dec.) en die hebben ook nog een keer geluisterd en gekeken. Die stelden toen een luchtweginfectie vast. Daar was weinig aan te doen… Maar Stan wordt nu ook heel benauwd…
29 januari moeten we weer naar Nijmegen ivm die l.ong.seq.uester…
Ga nu toch maar weer de ha bellen. :?
misschien moet je dan toch eens stomen proberen…(in douche)
in de hoop dat de slijm daardoor oplost…en het hoesten daarmee ook…
Jeetje, dat is echt vervelend zeg!
Kan me wel voorstellen dat ze aangeven dat hij het zelf los moet hoesten… maar een luchtweginfectie… dat gaat toch niet zomaar vanzelf over lijkt me :think: (Ben geen dokter maar lijkt me dat daar toch wel wat aan gedaan moet worden…? Helemaal omdat er al een behandeling voor longaandoening is…?)
Wens je in ieder geval heel veel sterkte :hug:
Owh, schiet me wat te binnen: kamillethee helpt heel goed bij irritatie van de keel. Het verzacht. Misschien even navragen of babies dat ook mogen hebben, in geringe mate? Lotte krijgt het namelijk nu wel, in combinatie met honing en het helpt echt. Maar zij is een stuk ouder en mag al wel honing en mag ook zeker kamillethee. Honing mag jouw kleine zeker niet, maar misschien wel de kamille?
Kleintjes mogen nog geen honing… Maar kamille is wel een goed idee…Dat zou je nog wel even kunnen proberen Noor…
Kan vanmiddag om 15.50 uur naar de ha…
@NoortjeP wrote:
@Ellen69 wrote:… maar als de hoest aanhoudt zou ik toch naar de HA gaan want het zou inderdaad iets met de bronchiën kunnen zijn of een lichte vorm van astma en dan helpt al dat thuis dokteren niet.
Hoesten is niet fijn!
Hij hoest nu al ruim 9 weken en ik ben al 2 x bij de ha geweest. Hij zegt dat Stan het zelf moet los hoesten… en stuurde ons dus weg… Daarna ook al een keer Nijmegen gebeld (daar staan we onder behandeling ivm een longaandoening) en langs geweest (16 dec.) en die hebben ook nog een keer geluisterd en gekeken. Die stelden toen een luchtweginfectie vast. Daar was weinig aan te doen… Maar Stan wordt nu ook heel benauwd…
29 januari moeten we weer naar Nijmegen ivm die longsequester…
Ga nu toch maar weer de ha bellen. :?
apart he dat huisartsen daar zo verschillend mee om gaan.
Fijn dat je vanmiddag langs kunt komen in ieder geval!
Het klinkt een beetje als Lev, alleen onze huisarts gaf ons een apotheek mee naar huis met ventolin en ab en prednison. Van dat laatste heeft hij nou wel genoeg gehad voorlopig :?
Jeeeeetje, daar heb ik ook nog nooit van gehoord :think: .
Ik smeer ook altijd giga, heb het bij Noor nog niet hoeven gebruiken.
Nou hoop dat je bij de ha wat wijzer wordt :hug: .
Leuke avatar trouwens :inlove:
Ben benieuwd wat je ha zegt.
Hier overigens wel vrij rap gestopt met Luuf smeren omdat Sam er eczeem van kreeg ( ook als ik het op z’n romper smeerde)
Ik smeer bij Merel ook de Luuf op de rug ipv de bast.
Dan inhaleerd ze wel, maar wat minder direct
Bij Jorre een dun laagje op zijn bast, 3 dagen en allen bij verstopte neus en spray voor hetslapen, maar meestal is 3 dagen genoeg :shifty:
En als ze verkouden zijn druppel ik bij beide Nisykind forte een plantibiotica van VSM.
7 dagen 2x 14 druppels, werkt hier goed :thumbup:
Hoe was het bij de huisarts Noortje??
Oh… sorry, nog geen tijd gehad om hier te reageren…
Ik quote even…
@NoortjeP wrote:
Hoi meiden,
HBOS (Hongerige Beeb Op Schoot)
Nou vanmiddag naar de ha geweest.
Moeten naast de ventolin nu ook flixotide puffen. :? Is een ontstekingsremmende puf. Was blij dat ik toch even geweest ben…
Morgen meer… ga nu Stan fles geven dan nagym en dan slapen…
:-* :-* :-
En over de vraag over LUUF… Ze had nog nooit gehoord dat het niet goed zou zijn. En zag ook verder geen problemen in het gebruik ervan.
Dus doen wat je denkt dat goed is… :-
(maar ik stop er wel even mee…)
Beterschap voor Stan! :hug:
Ik las wel dat het voor de 3 maanden niet goed is dus voor die tijd
heb ik het bij neusspray en een ui op de kamer gehouden.
Inmiddels gebruiken we het wel eens maar heeeeeel dun en
niet te vaak…
Paschal75, waar staat dat? (niet gebruiken voor de 3 mnd.)
iig niet in de bijsluiter.
Ik heb het uit “nood” nu ook 1x gebruikt (doe dat het liefst niet, maar op aanraden van de huisarts toch gedaan)
Wat denk je…vandaag staat er ineens een artikel in de krant over het gebruik van griepzalf voor kinderen, heeft nog niemand dit gelezen=
Groetjes van mij