welke krant? Kun je het stuk inscannen?
EDIT: gegoogeld
Griepzalf risico voor kind
Door BART VAN ELDERT MARC KRUYSWIJK
ROTTERDAM - Vrij verkrijgbare zalfjes tegen griep en verkoudheid kunnen gevaarlijk zijn voor baby’s en peuters.
Het gaat mis als zo’n zalf verkeerd wordt aangebracht.
,Wanneer een klant het middel koopt in de drogisterij of apotheek zou er uitdrukkelijk bij moeten worden verteld het niet te gebruiken bij kinderen onder de 2 jaar,’’ waarschuwt directeur Ruud Coolen van Brakel van het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik. ,Ik weet zeker dat dat nu niet gebeurt.’’
Aanleiding voor de waarschuwing is een Amerikaans onderzoek naar de zalf Vicks Vaporub. Het kan slijmproductie en luchtweginfecties stimuleren, met schadelijke effecten op de ademhaling als mogelijk gevolg. ,De luchtwegen van jonge kinderen zijn nog smal. Zo kunnen ze ernstig vernauwen,’’ concludeert medisch wetenschapper Bruce K. Rubin. Dit risico staat niet in de bijsluiter. Rubin meldt zijn bevindingen in het vakblad van de American College of Chest Physicians.
Bron AD
Dat is inderdaad het artikel wat ik bedoel NoortjeP, ben
wel benieuwd naar reactie’s op dit artikel…
Groetjes van mij
Toevallig!
vrijdag (dit topic nog niet gezien) was ik bij de apotheek en vroeg om LUUF BAby.
IK kreeg hetzelfde te horen en heb het dn ook niet meegenomen…
@famke wrote:
Toevallig!
vrijdag (dit topic nog niet gezien) was ik bij de apotheek en vroeg om LUUF BAby.
IK kreeg hetzelfde te horen en heb het dn ook niet meegenomen…
Fijn dat er nog iemand is, waar hetzelfde is gezegd. :-*
Volgens mij krijgen apothekers ook steeds vaker nieuwe instructies en wetenswaardigheden over medicijnen. Dus als vorig jaar een medicijn als veilig werd beschouwd, kan het heel goed toch niet zo veilig zijn na nieuwe onderzoeken…
Dus ik zou niet zomaar er vanuit gaan dat je LUUF Baby zomaar kunt gebruiken omdat het altijd veilig is geweest. Heel vroeger moest je ook je baby op de buik laten slapen en dat is toch ook achterhaald.
toen ik het dus vorige week haalde werd er niets gezegd… terwijl zij altijd erg netjes hierin zijn… :think:
nou nog maar niet gebruiken dan…
:think: Nou lekker dan… Sta je dan als kersverse moeder… Koop je iets om je kindje te helpen blijkt het helemaal niet goed te zijn… Schrik daar wel beetje van… Ik smeer bij Jazz altijd beetje op zijn rompertje en zeker nu hij heel verkouden is… Nou niet meer doen dan… Maar wat kan dan wel?
Ik denk niet dat elk kindje er benauwd van wordt hoor Daan. Je moet zelf bepalen wel of niet gebruiken. En volgens mij is het vooral minder goed als je het op het huidje smeert, want dan trekken de stoffen in het lichaampje.
Maar … Stan is niet meer benauwd nu, ik kan alleen niet bepalen of het door de puf komt of door geen LUUF meer smeren. Of een combinatie.
Met verkoudheid mag je overigens wel een neusspray gebruiken. Van die zoutoplossing… die gebasseerd is op lichaamsstoffen…
Vind wel erg slecht dat er zo slecht over wordt geinformeerd… Heb niet het idee dat kleine mannetje er benauwd van wordt, maar wel iets om in de gaten te houden… Iig bedankt voor je oplettendheid en je post!
Ik kreeg dit ook te horen bij de drogist over luuf en kreeg het advies voor de hoest om een hoestdrank te nemen en die werkt goed! Het heet Prospan Hedera Helix en is op natuurlijke basis en geschikt vanaf 0 jaar.
Ben erg tevreden al vind ik 3 keer per dag wel erg weinig want het werkt maar zo’n 4 uur heb ik het idee.
@MarVin wrote:
Ik kreeg dit ook te horen bij de drogist over luuf en kreeg het advies voor de hoest om een hoestdrank te nemen en die werkt goed! Het heet Prospan Hedera Helix en is op natuurlijke basis en geschikt vanaf 0 jaar.
Ben erg tevreden al vind ik 3 keer per dag wel erg weinig want het werkt maar zo’n 4 uur heb ik het idee.
Maarre hoestdrankjes zijn ook niet goed… We hebben laatst op het werk nog kinder ehbo gedaan. In bepaalde hoestdrankjes zit een stof die wiegedood kan veroorzaken. Die drankjes mogen eigenlijk niet meer verkocht worden maar zijn nog steeds op de markt :wall: :wall: :wall:
Zie ook:http://www.wiegedood.nl/modules/content/?section=20&contentID=75
Chantal, helemaal waar :thumbup:
Ik gebruik Luuf best vaak. Beide kids krijgen alleen Luuf als ze neusverkouden zijn 1 x daags smeer ik dat op hun huid. Na het lezen van alle reacties en stukken, zet dat je wel aan het denken. Hier nooit benauwde kindjes gehad, juist kindjes die rustiger ademhaalden tijdens hun slaap.
Ha vanmiddag dus maar eens gebeld, hij geeft aan waarom ik het gebruik geen probleem is, maar inderdaad in sommige gevallen mee moet worden uitgekeken, maar volgens hem is dat met alles wat je bij baby’s en jonge kinderen gebruikt.
@Krabje wrote:
@MarVin wrote:Ik kreeg dit ook te horen bij de drogist over luuf en kreeg het advies voor de hoest om een hoestdrank te nemen en die werkt goed! Het heet Prospan Hedera Helix en is op natuurlijke basis en geschikt vanaf 0 jaar.
Maarre hoestdrankjes zijn ook niet goed… We hebben laatst op het werk nog kinder ehbo gedaan. In bepaalde hoestdrankjes zit een stof die wiegedood kan veroorzaken. Die drankjes mogen eigenlijk niet meer verkocht worden maar zijn nog steeds op de markt :wall: :wall: :wall:
Zie ook:http://www.wiegedood.nl/modules/content/?section=20&contentID=75
Het is ook geen normale hoestdrank als bisolvon want die mogen baby’s ook niet meer. Dit is op natuurlijke basis gemaakt van klimop en er zijn ook geen bijwerkingen zoals slaapverwekkend.