Luieruitslag/schimmel ( Nieuwe vraag pagina 2 ) met foto !!

Mijn dochter heeft echt erge luieruitslag ( vanwege doorkomende tandjes )

Nu was mijn vraag wat je hier aan kunt doen.

Sudo-creme helpt niet echt en bepanthen helpt een beetje.

Heb er nu Maizena opgedaan voor de nacht.



Ze heeft er echt ontzettend veel last van.



Maar zijn er nog andere dingen die heel goed helpen ??

Geen sudocreme! Gewoon een hele dikke laag vaseline! Hielp hier super :thumbup:

Hier de billen zalf van weleda geweldig spul.

Romata, ff naar ‘de gier’, en een tube groene leem kopen (kost ca 13 euro). Het is een soort klei. Je smeert het op de billen (ook over het kapotte), en blaast het droog. Luier aan. Werkt echt als een trein.



Ik kreeg het geadviseerd van de lactatiekundige van het ziekenhuis (de zuidelijkste in jouw woonplaats hihi).

Ik heb hier nu een tube staan omdat ik de ervaring van mijn oudste nog had, tot bloedens toe kapotte billen bij tanden doorkomen.



Kleine P heeft alleen nog een candidainfectie gehad en binnen 2 dagen waren zijn billen toen rustig (wel ook met dactarin hoor, maar de groene leem deed de symptoombestrijding, en de dactarin de oorzaakbestrijding)



EN mocht je van gezichtsmaskertjes houden. Die groene leem is er uitstekend voor geschikt. Het is een hele flinke tube dus je kan er lang mee doen.

Overdag de luier lekker uit laten… Gewoon goed laten luchten, werkte hier ook heel goed… :thumbup:

De luier uitlaten :shock:



En wat als ze plast en poept ?? :lol:

Een extra wasje draaien… :mrgreen:



:lol:

haha dat doen we maar niet :mrgreen:

Als het veel erger word als dit is dan misschien wel een optie :think:

Helpt wel goed hoor. Mijn dochter bleek niet tegen de spruw-zalf te kunnen…haar hele billen waren rood…de huid was bijna open :oops: .

Met mooi weer heb ik haar lekker buiten in haar blote kont laten liggen (met handdoekjes eronder). En binnen no time zagen haren billen er weer mooi uit.

Hier helpt bepanthen trouwens ook erg goed.



Maar ik zou lekker bloot echt proberen…die billen krijgen best wat te verduren… de hele dag in zo’n luier. Als ze plast gewoon weer een droog handdoekje eronder leggen. Kost wat extra was…maar die kleintjes vinden het zo lekker. :thumbup:

misschien heb je nog cellstofmatjes over uit je kraampakket? Kan je er ook onder leggen.

mijn advies is ook even lekker met de billetjes bloot leggen! ook zonder luieruitslag vinden beebs het heerlijk, vooral met dat warme weer. en valt wel mee met de viezigheid hoor. even het matje uit de luiertas eronder (of als je echt niets hebt werkt een plastic zak ook), handdoekje erop en beebje ligt heerlijk. wel handdoekje even verwisselen indien nodig! en wat geeft dat extra wasje nou…

Billen niet schoonmaken met billendoekjes. Bakje (lauw) water neerzetten en de billen met watten schoonmaken. Dan deppen met een hydro doek en de billetjes lekker in de open lucht laten liggen :thumbup:

Ja dat had ik al gedaan, met een doekje schoonmaken I.P.V die zwitsal doekjes.

Heb er vanavond toch maar een uurtje met de billen bloot laten spelen ( natuurlijk alles onder geplast :mrgreen: )

Maar het word eigenlijk alleen maar erger en erger :cry:

He wat zielig :hug:



Bij mijn oudste hebben we het heel erg gehad, toen moesten we het wel een paar dagen volhouden, toen ging het gelukkig een stuk beter.

Wat voor merk luiers gebruik je? Bij Amy gingen haar billen standaard kapot van de pampers actif fit.





Ik zie trouwens dat jou dochter 1 dag ouder is dan mijn mannen :inlove:

Ik gebruik pampers actif fit indd.

Maar die gebruiken we eigenlijk al sinds haar geboorte en nooit problemen mee gehad.

Heb toevallig wel vandaag de verkeerde meegenomen ( baby-dry ) :think: maar die heeft ze nog niet aan gehad.



Ik kan het me helemaal voorstellen om er 2 te hebben als mijn dochter, lijkt me echt geweldig :inlove:

Maar ook wel stiekem een beetje zwaar :lol:

Nu ze alle kanten uit vliegen(kruipen, tijgeren) is het wel eens lastig ja, maar ook dubbel zo leuk :inlove: :inlove:



Als ze die luiers al vanaf de geboorte heeft, dan zal het daar niet aan liggen. :thumbup: Vaseline niet smeren trouwens. Dat sluit de huid af en dat wil je niet met luieruitslag.

Mocht het niet over gaan, even naar de HA of het CB, daar kunnen ze ook zien of het een schimmeltje is :think: En soms gaat het vanzelf weer over als er tanden door zijn.



Hier geen ervaring mee, beide mannen zijn nog tandloos :wink:

Is het geen candida (schimmelinfectie) komt nogal eens voor op de billen…

de huisarts kan dat bevestigen en je dan een recept voor zalf geven, dan is het met een paar dagen een heel stuk beter…



is trouwens erg pijnlijk, dus wees voorzichtig met wat je erop smeert en met schoonmaken, zo sneu…

Mijn arts adviseerde om er vooral niks op te smeren, met lauw water en hydrofiel washandje schoon te maken en lekker ff in haar blote billen te laten liggen. Ik heb dit gister een tijd gedaan nadat ze had gepoept, en de schade is nu beperkt gebleven tot een plasje, maar haar billen zagen er meteen een stuk beter uit :thumbup: alle smeerseltjes sluiten idd af.

Nu heeft mijn dochter al langer dan een week luieruitslag.



Heel de week is het eigenlijk rustig geweest niet echt rood, maar zaten de rode bultjes er wel die je trouwens haast niet voelt zitten.



Maar de rode bultjes gaan maar niet weg, had dit al weg moeten zijn als het luieruitslag zou zijn ?



Nu heb zag ik dat iemand zei een schimmel, wat is het verschil ??

Lucas had dat ook en bleek ook een schimmel te zijn.

Zalfje 2 dgn gesmeerd, na recept ha wat ik tel had verkregen wa shet weg! Een hele enkele keer komt het terug en dan 1 dag smeren en dan is het weg! ( ik spreek dan over max 3x per jaar dat 't er is )