Luieruitslag/schimmel ( Nieuwe vraag pagina 2 ) met foto !!

Maar wat is het verschil tussen een schimmel en luieruitslag hoe ziet schimmel eruit :think:

Wat voor luierdoekjes gebruik je ?? Misschien dat het daar aan ligt.



Ik had bij Jana vorige keer de zwitsal olie doekjes gebruikt en opens zat ze helemaal vol met rode bultjes op haar billen, door de warmte ging de olie die achter bleef op haar billen broeien, waardoor ze bultjes kreeg.



Soms zijn Luuk zijn billen gewoon rood / geirriteerd.

Sudocreme of bepanthen of barrierecreme en dan is het max na 2 dgn weg of heeeeeeeel veeeeeeel minder. Op een gegeven ogenblik kon ik doen wat ik wilde maar bleven er maar soort (rode) bultjes. Zag er uit als geiiriteerd plekje… bultjes… niet extreem rood, maar ze zaten er wel en je voelde ze ook goed… Het is lastig te omschrijven :think:

Tamara: aan de doekjes kan het niet liggen want die gebruik ik al vanaf dag 1.





Veertje: Ja dat is hier dus ook, ik kan doen wat ik wil het word niet minder.

De bultjes zijn gewoon rood maar niet extreem rood indd.

Maar hoe kan een kindje een schimmel krijgen dan, verzorg/verschoon haar toch echt heel vaak.



De bultjes voel je een beetje te zitten het is niet zo dat ze er heel dik op liggen ofzo :think:

Zo te horen is het dan toch een schimmel, zou ik dan langs de huisarts moeten of gewoon ff bellen ?

Ja ik herken dit echt…zo was het hier ook.

Ik had gebeld en aangegeven dat hij wel vaker luieruislag heeft en normaal altijd weggaat, nu al ( ?? week dagen er is ) en dat je sterk vermoeden heb op een schimmel. Ik kreeg toen zo voorgeschreven. Overigens kan je het gewoon vrij kopen tegen woordig volgens mij :think: Ik kan helaas niet kijken want mijn tube ligt denk boven ergens… :think: Ik zal maandag ff bellen als ik jou was en overleggen :-*

Bij kinderen met luiereczeem wordt veel vaker een infectie van gisten in het luiergebied vastgesteld dan bij kinderen zonder luiereczeem. De belangrijkste gist-soort is de Candida albicans. Wanneer er sprake is van een massale infectie heeft de dokter het niet meer over een luiereczeem maar over een candida-infectie. De Candida gist voelt zich prima thuis in een warme en vochtige omgeving, dus het is niet verbazingwekkend dat hij zich in het luiergebied makkelijk kan nestelen. Als de huid al beschadigd is door het eczeem gaat dit des te makkelijker… Een candida infectie is te herkennen aan de schilferende randjes van de rode plekken en de zogenaamde ‘eilandjes voor de kust’: kleine rode vlekjes met een schilferend randje net buiten de grote rode plekken. Soms kan een candida infectie ook met kleine witte puistjes gepaard gaan.



Mijn zoontje had dit ook (arme ziel was 1 week oud), en kreeg daktarin voor op zijn billen (en ook toen smeerde ik groene leem… 2 x daags dus daktarin en de rest van de verschoningen die groene leem, alleen de daktarin deed niet zo snel zijn werk, want we zijn pas leem gaan smeren toen de daktarin na 4 dagen het er niet onder kreeg, met de leem was het na 1 dag rustig en na 2 dagen dicht (heel dun dicht hoor)

Succes, want het is erg zielig om aan te zien. Dit warme weer helpt er ook niet aan (lekker broeien he)

Dat herken ik dan weer niet die schilferend randjes :think:



Had op internet al gelezen dat er voor een schimmel altijd een medicijn nodig is, huis/keukenmiddeltjes kunnen hiervoor niet helpen.

Kan er helaas ook nergens een foto van vinden zodat ik kan verglijken.

Ik zal straks eens een foto maken van een stukje, hoop dat jullie het dan herkennen als een schimmel.



Maar heb niet het idee dat het bultjes zijn die open/pijn doen, het is moeilijk uit te leggen zo.

Ik probeer straks een foto te maken :slight_smile:

Anders gewoon effe langs de huisarts, die moet het zo kunnen zien! Ik kreeg eens op het kdv te horen dat Amy een schimmeltje had. Dat wisten ze zeker. Kom ik bij de ha, blijkt het “gewoon” luieruitslag te zijn.

Dus sja…het blijft gissen, alleen een arts kan je verder helpen denk ik. :think:

foto

Ilse heeft de afgelopen weken ook heel erg zere billetjes gehad. Ze heeft 2 weken diarree gehad… Het begint nu beter te gaan.

Haar billen waren vuurrood, vol met bultjes en kapotte plekken. Zo zielig.



Na 10 dagen ben ik naar de huisarts geweest. En daar had ik voor de zoveelste keer niets aan. Zolang ze goed bleef drinken was er niets aan de hand en rode billen hebben alle baby’s (in 8 maanden tijd heeft Ilse dat nog NOOIT gehad).

Ten einde raad heb ik het consultatiebureau gebeld. Daar kreeg ik gelukkig gehoor en het advies om Ilse zoveel mogelijk met haar billen bloot te leggen (dat deed ik al) en op de momenten dat ze wel een luier droeg heel dik te smeren met vaseline (zo dik dat al het vocht er langs af zou druipen).



Ik heb het een paar dagen gedaan en voila: het werd met de dag minder (terwijl de diarree aanhield).

Nu heeft ze nog wat vale roze plekken en bultjes op de schaamlipjes. Ik zal het toch in de gaten houden i.v.m. een eventuele schimmelinfectie.



Dus ik adviseer: blote billen en vaseline :thumbup:

Noëlle heeft dit ook al een tijdje. Smeren met sudocreme hielp niet. Op het cb zei de arts dat het een schimmeltje is en er even mee naar de huisarts moest. Heb m gebeld of ik daar iets voor kon krijgen en moest bij de drogist miconazol halen. 2 keer per dag smeren en nu is het al wat rustiger. Dus ik zou als ik jou was even de huisarts bellen en om een middeltje vragen!

@Matsjo wrote:

Geen sudocreme! Gewoon een hele dikke laag vaseline! Hielp hier super :thumbup:




Hier ook !! :thumbup: :thumbup:



Billenspray van Zarqa ook superfijn spul :thumbup:

Die nieuwe creme met wat zinkzalf erover heen werkt als een trein http://eu-sale.com/nl/fresh-fingers-nederland/! Het is al met de helft verminderd de roodheid en pukkeltjes enzo, wat een opluchting. Ik vond het zo sneu voor haar, deed mezelf nog pijn als ik het zag. Ik had inderdaad ook begrepen om nog effe door te smeren als de schimmel niet meer zichtbaar is, dit om ook de sporen te vernietigen. Ik gebruik ook pampers luiers, tot nu toe zonder klachten…maar ik hou wel die tip in mijn achterhoofd, anders ga ik andere gebruiken.