luiertaart maken

ik wil een luiertaart maken voor mijn vriendin



hoe maak je de luiers vast als je ze hebt opgerold?

met een lintje



Ik moet er ook nog even eentje maken!

en doe je als onderkant, dan gewoon een stuk karton



heb het nog nooit gemaakt namelijk

ik rol de luiers op, doe aan 2 kanten een elastiekje, dan zet ik ze in een bakblik, als die goed vol is doe ik er een touwtje om knoop hem.

dan haal ik alle elastiekjes eraf en doe een mooi lint om de taart.

zo het aantal lagen dat je wilt, je kunt ook luiers vervangen door een kadootje, zoals een fles babybadspul, speeltje, romper, verzin maar wat…

[/img]

ik zou de onderkant indd wel ondersteunen met een rondgeknipt stuk karton, leuk kadopapiertje erover en je hebt een leuke ondergrond :smiley:

heb je dan elke keer een ander maat bakblik

hier op gevoel gedaan…

Heb 1 hele grote gemaakt voor een tweeling en dan was een kartonnetje niet genoeg en een plaat dun mdf gebruikt. Had ik toch nog in de schuur, dus vierkant van gezaagd, in pakpapier ingepakt en het geheel in doorzichtig folie.

kant en klaar kopen bij de etos ??? :smiley:



hier voor 15 euro een supper mooi pakket ? :thumbup:

Luiers oprollen en elastiekje erom.

Ik heb 3 pannen gebruikt :mrgreen:

En je kunt het best nr 2 of 3 luiers gebruiken dan kan die nog ff blijven staan.

Ik had er allemaal kleine dingen bij gedaan zoals, sokjes, knuffeldoek,kleine verpakking babyzeep enzo.

Mooie lint erom heen en naar de ah voor de plastic hahahahaha.

ik heb nog 2 zakken luiers nummer 1 en 2, dus die ga ik gebruiken

ja, elke laag een ander bakblik, dan blijft ie mooi rond, je kan natuurlijk ook creatief zijn en iets ander ronds pakken :wink:

als je crepe papier hebt en daar vlammetjes van vouwt kun je daar “kaarsjes” mee maken, ik doe dat wel eens met blauw of roze :inlove:

bij de action vlinders halen ter deco…

kant is makkelijk, maar zelf maken is veeel leuker en word vaak ook wel heel erg gewaardeerd :thumbup: plus stop ik er zelf ook nog wel eens overtollige babyspeeltjes op :oops: nieuw nooit gebruikt, dat wel, gekregen en gewoon te veel igenlijk.

dat laatste was ik ook van plan

en van die proefsetjes zwitsal etc :wink:

die zijn altijd leuk :smiley: en handig :smiley:

van de linten een mooie strik maken is ook leuk, slabbetjes die over zijn, of spuugdoekjes :mrgreen:

je kan het zo gek niet bedenken, ga je wel showen als ie klaar is?

Ik heb er toevallig dinsdag eentje gemaakt voor mijn zus.



Voor mijn werk (Etos) maak ik ze ook met regelmaat, vandaar dat ik er handigheid in heb. We maken ze rond de 20/25 euro, en op bestelling. Varieert van 15 tot 75 euro.

Heb er ooit eentje moeten maken, en de vrouw wilde in elke luier een biljet.

Kwam ze met een envelop met briefjes van 50 euro aanzetten!





Ik maak ze zonder karton oid aan de onderkant, als je hem mooi strak maakt is dat niet nodig.

Ook geen bakblik ofzo, ik doe er een post elastiek omheen. Als de linten zitten, knip ik de elastiek door.





Ik kan weleens een foto maken.

Of toch niet, want de batterijen zijn leeg…

Dat is toch vies, een briefje papiergeld in elke luier :shifty:

Al kun je de luiers natuurlijk weggooien als je zoveel geld krijgt :lol:

@Kittycat wrote:

Dat is toch vies, een briefje papiergeld in elke luier :shifty:

Al kun je de luiers natuurlijk weggooien als je zoveel geld krijgt :lol:




wat is daar vies aan? :think:

je rolt ze aan de buitenzijde van de luiers neem ik aan kc dus vies is dat niet hor, ik wil ook wel zo’n taart 8)

zeker met 50 euro in elke luier :smiley:

Geld ín een luier…hoeveel bacterieen zitten er op papiergeld. En daarna moet je kleine pasgeboren ukkie er met zijn geslachtsdeel tegenaan zitten :shifty:



Aan de buitenzijde van de luier, dat is natuurlijk oke :wink:

Ik wil ook wel zo’n taart hoor, afhankelijk van de plaats van de biljetten kan ik dan nog kiezen of ik de luiers zelf ook nog wil houden :slight_smile: