luiers

:think: ff luier vraagje

Melletje heeft nu maat 4+ van luiers…

Maar het is nu al de 3e keer dat ze doorlekt zeg maar…

Moet ik nu een maatje groter nemen :think:

Het is van 9 tot 20 kg en ze is nog geen 11 kilo denk ik :think:

Maat 5 is van 11 tot 25 kg…

Ofwel luier dilemma :oops:

Toevallig pampers?

Hier lekt Noëlle vaak door de pampers heen en bijv met kruidvat luiers niet…

Ik zou het gewoon proberen. ALs het nu nog echt te groot is groeit ze er vanzelf wel in dus weggegooid geld is het sowieso niet. Of inderdaad een ander merk proberen… :think:

het gebeurd met de pampers, bumblies, en ook met kruidvat

Dus aan het merk ligt het niet :mrgreen:

Dan zou ik een maat groter nemen of misschien de active fit van pampers. Je kunt het allicht proberen maat 5, misschien helpt het.

Maat groter kan dus wel maar dan vraag ik me af waarom ze het aantal kilo,s op de verpakking zetten zeg maar…

Melinda is nog zo een iepje en dan al maat 5 meisje gaat al veuls te hard :naughty: :oops: :oops: :mrgreen:

lekt ze door… dan zou ik juist een kleiner maat proberen…

hier heeft de oudste nachts 5 aan maar nr 4 kan ze zelfs nog aan… en die is 2.5 en weegt ruim 12 kg.

heb ontdekt dat je niet te snel over moet gaan naar een grotere maat dit juist ivm doorlekken.

Ze heeft soms ook wel errug grote plasluiers maar tot nu toe dus nog nooit probleem omtrent de luiers gehad…

Maar een maat kleiner :oops:

Hoe zitten haar rompertjes?

Ik kwam er nl bij Jayden achter dat toen hij een groeispurtje had gemaakt en z’n romper iets minder ruimte gaf, hij doorlekte.

@peter&caren wrote:

Hoe zitten haar rompertjes?

Ik kwam er nl bij Jayden achter dat toen hij een groeispurtje had gemaakt en z’n romper iets minder ruimte gaf, hij doorlekte.

klopt deze ervaring heb ik ook ja…

Bij mijn dochtertje gingen de 4+ Pampers ook doorlekken. Terwijl ze kwa gewicht nog makkelijk in de 4+ pampers zou moeten passen.

Maar we zijn toen overgestapt op maatje 5 en tot nu toe is ze nog geen 1 x doorgelekt.

Je kunt ook voor de nacht alleen een maatje groter nemen ofzo.

Rompertjes zitten goed… Zijn 2 weken terug overgestapt op een grote maat…

Snachts heeft ze er geen last van :think:

Misschien toch maatje 5 maar proberen

Hihi wilde ik net tikken van die rompertjes. Casper heeft qua kleding maatje 86/80 broeken 74 of 80 maar de rompertjes zitten in maatje 92 minstens. Zijn plasjes worden minder frequent maar dus wel meer per plasbeurt zeg maar. Kans op doorlekken is dus ook groter. In de nacht plemp ik um in maatje 5 en overdag maat 4 dat gaat tot nu best goed. :thumbup:

Het is wel belangrijk dat de luiers aan de beentjes goed aansluiten.

Van Heleen kreeg in de tip dat als de beentjes niet goed aansluiten je ook de Etos luiers kunt proberen. Dit is voor de kids met dunne beentjes maar wel een grote opname van de luier nodig hebben. Die heb ik toen hij in ik meen maatje 68 zat qua kleding ook een tijd gebruikt want niets anders sloot fijn aan.

Het merk pampers zelf lekker hier sowieso bijna altijd door, die koop ik niet meer.

We gebruiken hier altijd 4+ van kruidvat, maar die zijn vooral 's nachts zo vol, dat het boven het randje nat wordt zeg maar. Volgens mij worden ze hier dus ook te klein. maar ik denk dat mijn zoontje ook nog geen 11 kilo is, dus maat 5 heb ik ook nog maar niet gekocht, maar ga er denk ik, als hij gewogen is volgende week, toch maar mee beginnen, hopen dat dat beter werkt.

onze uk had in die periode ook een doorlekperiode! overigens trouw maar regelmatig helemaal verschonen. En ze zit nog steeds in maatje vier. Heb nu vier plus gehaald vor de nacht, die zijn net een slagje groter, dus kan net wat meer in.

:wink: maatje 5 proberen

ik had precies hetzelfde en kyano is 10 kilo

nu met maatje 5 blijft hij lekker droog en ze passen toch best goed :mrgreen:

Ons mannetje is elke ochtend nat met pampers.

Snap er niks van. :frowning:

Heb al een mt groter geprobeerd maar dat helpt ook niet.

We maken hem elke avond wakker als we naar bed gaan om hem een schone luier te geven. En nog is hij nat. :roll:

Meestal poept hij er ook nog bij, dan is het echt feest!

floris zat volgens anderen ook altijd in veels te grote pampers,maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat hij doorlekte dus lekker een maat groter nemen zou ik zeggen…toen floris de leeftijd van jouwn meisje had zat hij allang in nmr 5 active fit van pampers :wink:

trouwens hier zitten we sinds een paar dagen nu in nmr 6…ze zijn echt huge,maare geen doorlekkerij hier.

@merel33 wrote:

floris zat volgens anderen ook altijd in veels te grote pampers,maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat hij doorlekte dus lekker een maat groter nemen zou ik zeggen…toen floris de leeftijd van jouwn meisje had zat hij allang in nmr 5 active fit van pampers :wink:

trouwens hier zitten we sinds een paar dagen nu in nmr 6…ze zijn echt huge,maare geen doorlekkerij hier.

nr 6 :shock: oudste zit nog in 5, maar past zelfs 4 en 4+ nog (niet snachts hoor)

en het is een stevige dame…

@Zeemeermin wrote:

Hihi Janneke… Femke en Lars schelen toch ruim een jaar en Lars draagt ook al nr 5. Hij plast zo ontzettend veeeeeeel. Hij heeft ze echt nodig!

Grappig dat iedereen zo verschillend denkt over de maat van de pampers.

Ik heb ze echt liever groter dan precies op maat.

nou die 5 is soms echt te groot bij Femke, maar ach en toe (als femkes luiers op zijn) dan pak ik er een van aukje… :oops: