Luiers: Pampers maat 4 en 4+ maakt het veel verschil ?

Pampers

nr.4 is van 7 tot 18 kilo en

nr.4+ is van 9 tot 20 kilo

dat is toch bijna geen verschil ??? of wel ?



mijn zoontje weegt 10 kilo en is 72cm lang.



Welke maat gebruiken jullie en hoe groot en zwaar is jullie kindje.

In het ene pak zitten 4 luiers minder dan het andere.

Ze zijn hier nu heel goedkoop in de aanbieding en weet niet of ik 4+ moet gaan nemen als ik groot wil inslaan, ik weet niet hoelang ik nog met 4 kan doen voor hij echt 4+ moet hebben.



Groetjes :dance:

hier een klein en iel gebouwt mannetje pampers maat 4 is nog te ruim en zitten de plakker strak tegen elkaar aan en heeft dat nog wat ruimte hij is nu denk ik met zn 14 maand iets van 10 kilo en 74 cm

9,5kg en 76 cm

Overdag nr4 voor de nacht 4+

Als je groot wilt inslaan zou ik gaan voor nr5

Ik vind 4+ degelijk een verschil met 4.

Dochtertje lekte elke x door met maat 4.

Met 4+ zat de pamper perfect, 5 was net iets te groot.

Tis gewoon een tussenmaat waar de meeste kindjes inkomen, 4 is te klein maar 5 te groot.



Inmiddels zijn we nu met het laatste pak 4+ bezig worden nu wel weer krap. Mijn dochtertje is 11 kilo nu ongeveer.

wij hadden ook op het kdv maat 4 en 4+ met het idee dat 4+ een tussenmaat was

maar toen er een adviseur van pampers langs kwam

vertelde zij dat er geen verschil was tussen de grote van 4 en 4+

het verschil is dat de 4+ meer absorptievermogen heeft en dus vaak gebruikt wordt voor de nacht!

Hoeveel zitten er in dan in beide

Sweet-love

in 4 40 stuks en in 4+ 36 scheeld maar 4 luiertjes,



maar als de vertegen wordiger van Pampers zegt dat er geen verschil in zit kwa maat dan ga ik voor 4 en s’nachts 4+

ze zijn hier 3 pakken voor 17,50 euro dus ik neem dan meer 4-tjes dan 4+jes

Mijn mannetje heeft nu 4 en zit prima en in wissel een beetje af met Kruitvatluiers, maar vroeg me af of hoelang hij nog met maat 4 door kan.



Thanks meiden.

Mijn zoontje weegt 9,3 kg en is 79 cm lang, en ik ben een tijdje terug wel overgestapt op 4+. De luiers van nr 4 werden ‘te kort’ zeg maar, de 4+ komen lekker hoog op zijn rug en buik, waardoor hij niet meer boven de rand van de luier nat wordt zeg maar. Maar voor zijn gewicht zijn ze weer net iets te wijd. maar ben al blij dat zijn rompers nu niet steeds nat zijn 's morgens. Hier merk ik het verschil dus zeker wel. Ik heb ze trouwens niet van Pampers zelf hoor, maar volgens mij lopen die maten bij elk merk luiers hetzelfde, dacht ik.

Bedankt…



het is namelijk volgende week in de aanbieding, dus even kijken…

@littlewonder wrote:

Mijn zoontje weegt 9,3 kg en is 79 cm lang, en ik ben een tijdje terug wel overgestapt op 4+. De luiers van nr 4 werden ‘te kort’ zeg maar, de 4+ komen lekker hoog op zijn rug en buik, waardoor hij niet meer boven de rand van de luier nat wordt zeg maar. Maar voor zijn gewicht zijn ze weer net iets te wijd. maar ben al blij dat zijn rompers nu niet steeds nat zijn 's morgens. Hier merk ik het verschil dus zeker wel. Ik heb ze trouwens niet van Pampers zelf hoor, maar volgens mij lopen die maten bij elk merk luiers hetzelfde, dacht ik.




Hier dus net zo.

Ben nu bezig met de laatste maatje 4 en had afentoe al wel 4+ en die vallen idd een slagje langer waardoor ze beter zitten.

Geldt hier ook voor meerdere merken luiers. Pampers en Etos eigen merk overwegend, maar ook weleens wat anders als het zo uitkomt.

5 is echt nog veeeeels te groot.



Vind het trouwens wel bijzondere info van die pampers persoon, waarom staan er dan echt andere kilo’s op en waarom ervaart bijna iedereen dat die dingen toch ruimer vallen dan de 4 en kleiner dan de 5? (en dat had ik bij de oudste 2 ook al, dus tis niet alleen bij de jongste nu).

Ach maakt eigenlijk ook verder niet uit, ze doen het en daar gaat het om :lol:

Ik vind ook dat er in grootte een verschil zit tussen 4 en 4+ (4+ komt inderdaad hoger).

Wij gebruiken dan ook 4+, want die vinden we beter zitten.

We hebben laatst in de aanbieding weer een flink aantal pakken ingeslagen. :thumbup:

Wat is het verschil tussen Maxi en Maxi Plus?

Vraag
Wat is het verschil tussen Maxi en Maxi Plus, ze zijn toch even groot?

Antwoord
De luiers zijn qua afmeting even lang en breed. Het verschil is, dat de maxi plus variant meer absorberend vermogen heeft. Je kunt bijvoorbeeld maxi overdag en maxi plus gedurende de nacht gebruiken. Of als jouw kindje meer gaat drinken maar de maxi luier past nog goed, dan is maxi plus een goede oplossing.


van de pamperssite :wink:

waar hebben ze die aanbieding van 17,50??

@babs83 wrote:

wij hadden ook op het kdv maat 4 en 4+ met het idee dat 4+ een tussenmaat was

maar toen er een adviseur van pampers langs kwam

vertelde zij dat er geen verschil was tussen de grote van 4 en 4+

het verschil is dat de 4+ meer absorptievermogen heeft en dus vaak gebruikt wordt voor de nacht!




Ik werk ook op een kdv en ons is presies het zelfde verteld :thumbup:

4+ zit na mijn idd toch beetje hoger en ietsie ruimer dan maat 4 :think:

San 27

heeft jou dochtertje nog maat 4 ? ons zoontje is nu 9 maanden en vraag me af hoelang hij maatje 4 nog aan kan.



weet niet wie het vroeg maar de aanbieding is hier in het dorp bij Supercoop, het is alleen op zondag a.s, ze hebben steeds een lokkertje van een aanbieding omdat sinds kort de supermarkt hier op zondag van 16.00 tot 20.00 uur open is en ze promote dat.

Het is niet landelijk.



Maar bij de Etos hadden ze nu 3 voor 20 euro hoorde ik op de radio, weet alleen niet of het deze week ook nog is.

Etos heeft de aanbieiding tot 10 januari.

onze oudste is sinds een mndje pas over naar 5 heeft bijna een half jaar (vanaf 1.5 tm 2 jaar en 2 mdn met de 4+ gedaan) weegt nu 12 kg.

onze jongste rond de 10 kg zit nu in mt 4 en is nog ruim genoeg

@Dionne wrote:

San 27

heeft jou dochtertje nog maat 4 ? ons zoontje is nu 9 maanden en vraag me af hoelang hij maatje 4 nog aan kan.




Onze jongste heeft nu nog maat 4 en heb 4+ liggen, draagt hij afentoe ook wel.

Die gaan nog midden op de buik helemaal dicht. Hij zal straks eerder over moeten naar maat 5 vanwege de lengte denk ik :lol: maar dat duurt nog wel eventjes denk ik.

Dionne: maatje 4 is tot 18 kilo en maatje 4+ tot 20 kilo dus niet zo raar dat haar dochter er nog inpast :wink:

Als het goed is kunnen baby’s daar een beste tijd mee aan :slight_smile: