Luieremmers... welke moet ik hebben?

Ik ben bezig met de babyuitzet. Kan iemand mij adviseren over de luieremmers? Ik zie allerlei systemen, met of zonder speciale navulsystemen.

Wat zijn de voor- en nadelen? Wat vond je erg onhandig of juist superfijn aan deze producten.

… en, is het zijn geld waard? Want echt goedkoop vind ik ze niet.

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar toch ook wel: wij hebben helemaal geen emmer, de luier gaat in een plastic zakje (boterhamzakje) direct in de gewone afvalbak. Werkt prima en scheelt een hoop geld. :slight_smile:

Wij hebben een supersimpele emmer met deksel, met Tijgetje erop :slight_smile:

Zolang niemand het ding open laat staan hebben we totaal geen last van vieze luchtjes. Kostte 15 of 20 euro (zonder plaatje zijn ze goedkoper). Ik heb een rol met plastic zakken (soort tasjes) die verwissel ik gewoon regelmatig, gaan zo de container in. Ik zou geen duur geval hoeven hebben met al die nieuwe snufjes

Voor Taco zijn katoenen luiers heb ik dus wel een hele zoektocht ondernomen naar de ideale luieremmer.

Uiteindelijk heb ik een dierenvoedingbewaarton gekocht. Van het merk Iris. Deze waren toen alleen bij de Karwij te koop. Het is eigenlijk de enige bak die ik gevonden heb die echt luchtdicht afsluit.

Maar als ik weleens wegwerpluiers voor Taco gebruik, dan gaan die gewoon in een klein afvalbakje met daarin een pedaalemmerzakje en dan als het vol is de container in.

ik heb een (2de hans) sangenic gekregen maar geen gebruiks aanwijzing dus heb geen idee hoe die werkt :wall:

hier zakjes van de action met geur kleine uitgave steeds 200 zakjes voor 1 euro nog wat en ruiken fris weinig ruimte ten opzichte van zn grote emmer

hier ook de standaart emmer (met deksel) en de action luier zakjes

ik gebruik nu dagelijks wel de zakjes maar de emmer nog niet

(de luiers van mijn gast kindje gaan na verschoning enz in otto buiten )

Gewoon een pedaalemmertje van de Bl*kker die goed sluit. Zakje erin. Iedere dag (of om de dag) verwisselen en nergens last van.

Bij Luc en Stan staat een gewone luieremmer, bij Pete een gewone pedaalemmer. De plasluiers doe ik daar in en verwissel ik als deze vol is. De poepluiers neem ik mee naar beneden en gooi ik gelijk in de grijze container.

Wij hebben gewoon een emmer met deksel (wel luieremmer.) maar gewoon simpel.

Hier gebruiken we de daiper champ :thumbup: Echt een super emmer (vinden wij) na 8 maanden nog steeds dik tevreden, hij staat naast de commode en we hoeven maar 1x per week (wordt nu wel iets vaker nu de luiers groter worden :wink: ) de zak te verschonen. Kunnen gewone goedkope ah pedaalemmerzakken in, hoef niks speciaals te bestellen. Zn geld meer dan waard geweest.

@Nienke123 wrote:

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar toch ook wel: wij hebben helemaal geen emmer, de luier gaat in een plastic zakje (boterhamzakje) direct in de gewone afvalbak. Werkt prima en scheelt een hoop geld. :slight_smile:

Idem, alleen in tijden van tandenpoep :sick: haal ik van die geparfumeerde luierzakjes.

wij hadden op de flat ook de daiperchamp.Werkte prima tot meneer een jaar was ong.

Hij sluit luchtdicht af, maar toch rook het altijd wat muffig op zijn kamer door dat ding vond ik. Hij is op den duur ook verhuist naar het balkon.

Nou we in een eensgezinswoning wonen, en een grijze container hebben gooi ik zijn luiers altijd gewoon ff buiten in de container,poepluiers idd in zo’n luierzakje.

De daiperchamp staat alvast op de babykamer, maar ik weet nog niet of ik hem weer ga gebruiken eigenlijk…

bij ons gaat de luier gelijk de otto in.

persoonlijk zou ik niet zoveel geld uitgeven aan een speciale luieremmer.

Ik bedoel, het is toch een kleine moeite om de vieze luier in een zakje te doen en deze direct in de vuilnisbak te gooien…

@hendrika wrote:

hier zakjes van de action met geur kleine uitgave steeds 200 zakjes voor 1 euro nog wat en ruiken fris weinig ruimte ten opzichte van zn grote emmer

hier ook…nu gaan ze dan direct de kliko in, maar toen jasper nog klein was verzamelde ik ze ook nog in een klein afvalemmertje (in het zakje) boven en die leegde ik dan dagelijks

Wat grappig! Ik had echt verwacht dat veel van jullie wel zo’n hippe emmer zouden hebben. Niet dus! Het heeft me wel aan het denken gezet. Waarschijnlijk worden het dus gewoon losse zakjes en een gewone emmer. :think:

Hier gaan ze ook meteen de kliko in, alleen hebben ze hier dus een milieu park waar er dus ook luierzakken te koop zijn, dan hoef ik de luiers niet steeds in de kliko te gooien, maar dan kan ik ze gratis op t milieu park inleveren… kom ik achter na 1 jaar haha

@Naatje wrote:

Wat grappig! Ik had echt verwacht dat veel van jullie wel zo’n hippe emmer zouden hebben. Niet dus! Het heeft me wel aan het denken gezet. Waarschijnlijk worden het dus gewoon losse zakjes en een gewone emmer. :think:

Hier ook gewoon een emmer…

Het gaat altijd zo vreselijk stinken! Dus ik gooi het geljik in de kliko… Kan het buiten lekker verder stinken :wink: