Luier uittrekken in bed....

Wat doen jullie er tegen als je kind zijn luier uittrekt in bed?

Ik heb al heel vaak uitgelegt dat dat niet mag, omdat dat vies is. Dat alleen papa/mama/tante gon/oma of opa de luier afdoen…en niet Bart.

Probleem is namelijk dat Bart met zijn piemeltje ligt te spelen en de luier hem in de weg zit. Op zich vind ik het geen probleem dat hij met zijn piemeltje ligt te spelen…want dat is toch een fase waar elk kind door heen gaat. Zolang hij het maar in zijn bed doet en niet in het openbaar…mag hij lekker spelen.

Hij is alleen nog niet zindelijk genoeg om zonder luier in bed te liggen, zo wel 's middags niet als 's nachts niet. Overdag is hij wel zindelijk. En jullie raden het al…ik heb al een paar keer de poep naar het hele bed gehad, omdat hij die luier uit doet. :sick:

Boos worden lijkt wel enig zin te hebben, maar ophouden doet het niet. Negeren…sorry…daar vind ik het te vies voor!

Er over praten…leuk…meneer praat alles na en blijft zijn luier afdoen.

Nog alternatieven??

Hmmm. Jayden heeft 1 keer zijn luier uitgedaan en gélukkig toen alleen geplast. (waarschijnlijk zat ie te vol :mrgreen: )



Weet je zeker dat het echt alleen spelen is of aan zijn piemel zit ondat het lekker is? Want misschien heeft ie er ook last van, te krappe voorhuid ofzo? Weet het niet hoor, maar kan me voorstellen dat hij er ook de hele tijd aan wil zitten als het irriteert? ALs dat het niet is, misschien proberen duidelijk te maken dat ie alleen aan zijn piemel mag zitten als de luier uit is (ohnee, dan zal ie hem juist zelf uitdoen :doh: :think: ) lastig inderdaad!



Hoop dat iemand ander de oplossing heeft!

ik herken het probleem, daarom doe ik ethan in bed met een romper over zijn broek, zodat hij niet zijn broek en luier uit kan trekken.

verder kan je een pyama aan elkaar vast maken en van achteren een titssluiting maken, een soort van hansop.

Maaike heeft al heeeeeeel vaak haar luier uit gedaan (sterker nog ALLE kleren). Maar omdat we een monitor hebben zie ik dat ze dat doet en ga er meteen heen en doe het spul weer aan.

Ze heeft het misschien één keer toen weeer allemaal uitgedaan maar verder niet.

Maar goed als je geen monitor hebt heb je daar natuurlijk weinig aan :wink: .

Ik doe haar nu een romper aan als ik zo’n bui verwacht (liefst niet te wijd anders doet ze die van bovenaf naar beneden uit :wall: ).

En misschien zijn luierbroekjes wat? Kan je hem misschien leren niet helemaal uit te doen of zelf weer aan te doen.

Broes heeft het één keer gedaan bij de gastouder, ze vond hem helemaal onder de poep! :shock: :sick:

Maar toen had ze hem in bed gestopt zónder romper (vanwege de hitte) maar mét romper aan doet Broes het gelukkig niet! :wink:

Helaas geen verdere tips,… :-*

Okay…ik hoor het al…het is dus echt een probleem. :cry:

Romper is opzich wel weer een optie…maar ook weer lastig als je dat niet meer gewend bent. Kreeg nog een tip over luiertape helemaal rondom plakken. Zou dat wat zijn?

Of anders heel spartaans…de volgende keer dat meneer het flikt en onder de poep zit…boos worden en hem linearecta onder een bijna koude douche zetten. Zou dat helpen? Of is dat té drastisch? :oops:

(ter verduidelijking…hij vindt douchen kei leuk…dus het moet wel een “straf zijn” en schoon worden moet hij ook weer.)

ik zou voor de tape gaan als ik jou was.

een koude douche zal niet helpen naar mijn idee en vind ik te drastiche en ik denk dat het ook niet eens zal helpen.

Het zal alleen helpen hem schoon te maken, vrees ik :mrgreen:

@Loekie wrote:

Het zal alleen helpen hem schoon te maken, vrees ik :mrgreen:


ja dat wel! :lol:

kijk ik weet natuurlijk niet of hij het zal begrijpen als je hem onder de koude douche zet en het nooit meer zal doen.

ik weet iniedergeval dat het hier niet zou helpen.

Het scheelt volgens mij een hoop ergenis en boosheid als je Bart gewoon tijdens z’n slaapjes een romper aan doet…toch??



Misschien ook een optie: Laat hem het eerste half uurtje zonder luier in bed liggen zodat hij wat kan ‘spelen’. Daarna doet je de luier (eventueel met romper) aan en zegt dat het nu tijd is om te gaan slapen.

Volgens mij is het namelijk geen ‘gedrag’, maar gewoon omdat hij anders niet bij z’n piemel kan. Dus erg boos worden of een koude douche voor straf lijkt mij wat te ver gaan. En op deze manier laat je merken dat hij best mag ‘spelen’, mar wel binnen bepaalde grenzen…

sohey…



ik schrik wel van je voorgestelde maatregel… een koude douche… sorry hoor… maar dat doe je dus niet bij een kind van 3, maar bij iemand van je eigen leeftijd!!! Ik vind dat zooooo je macht en je kracht misbruiken…

Onder een koude douche zetten… heel vernederend en schokkend.



Sorry… dat moest ik eerst kwijt.



volgens mij is de oplossing al gegeven … een romper… en dat vond jij toch ook prima (behalve dan dat je het niet meer gewend bent!).

Hihihi…Preggie…ik snap je reactie en zou het ook niet heel snel doen hoor. Er zijn nog veel alternatieven om “eerst” uit te proberen. :wink: We hebben wel vaker in de clinche gelegen over opvoedkundige maatregelen, en dat is niet erg. Maar kijk…ik ben zelf vroeger ook een keer met de tuinslang (en dus koud water afgespoten) omdat ik in een hele vieze sloot gevallen was. :mrgreen: En nee…het was geen 30 graden buiten. :wink: En ja…ik leef ook nog steeds. :wink:

Net zo goed als dat Bart na herhaaldelijk waarschuwen best mag ervaren dat poesje krabbelt als hij blijft plagen en dat de kachel echt wel heet is.

Maar goed…dat is niet de issue nu.



Ik ga zo even naar het winkelcentrum voor wat vergeten boodschapjes en zal eens kijken of ze hier luiertape verkopen. Maar eerst Bart uit bed halen…ik ben benieuwd wat ik aan zal treffen… :shifty: :think:

Jeetje, onder een koude douche, de rillingen lopen me over de rug, dit doe je niet en nóóit! :shock:

Hi Loekie,

Ik zou het inderdaad een tijdje met een rompertje proberen.

Britt heeft het ook een tijd gehad dat ze steeds haar luier losmaakte.

Kheb 2 rompers gekocht in haar maat,en het 2 weken volgehouden om in bed steeds een romper aan te doen.Na 2 weken weer gewoon ondergoed en ze deed het niet meer.



En ach…die douche kan altijd nog :mrgreen: :mrgreen: :-*

Het is echt een paar weken hoor; Maaike doet het nu ook al niet meer.

En rompers; ja het is misschien weer even wennen maar je moet toch kleren uit doen enz dus wat maakt het uit als je dan ook even een romper aan moet doen?

Wat je ook nog kan doen is standaard na zeg 30 min (ik weet niet hoe snel hij in slaap valt) even om het hoekje gluren of hij de boel uit heeft gedaan. Zo ja dan doe je hem weer wat aan zo niet alles ok.

Maaike was dan inmiddels altijd wel moegestreden en deed het niet nog een keer.

Het is gewoon proberen dus ik vind het niet iets wat je zo moet bestraffen eigenlijk. Geef het een paar weken met een romper of kijken en dan is het weer over joh! :wink:

Tape lijkt me nu ook niet echt fijn!

Dan zou ik eerder voor weer een slaapzak gaan ofzo :think: (rits op de rug).

@Loekie wrote:

Maar kijk…ik ben zelf vroeger ook een keer met de tuinslang (en dus koud water afgespoten) omdat ik in een hele vieze sloot gevallen was. :mrgreen: En nee…het was geen 30 graden buiten. :wink: En ja…ik leef ook nog steeds. :wink:


ja… je leeft nog steeds… maar wel met het idee dat het dus werkt… :wink:


Net zo goed als dat Bart na herhaaldelijk waarschuwen best mag ervaren dat poesje krabbelt als hij blijft plagen en dat de kachel echt wel heet is.
Maar goed...dat is niet de issue nu.


Weet je... het gaat me niet om "koud water"... het gaat me om je macht als ouder. Bij een krabbende kat kan hij weglopen, bij de hete kachel ook... maar bij een koude douche... dus niet....

En dan alleen maar voor het ontdekken van z'n sexualiteit dat gepaard gaat met een risico op poep in bed waarvoor dus gewoon een goede humane oplossing is... namelijk een romper, slaapzak of pyama met rits op de rug.

:snooty: :snooty: :naughty: :naughty: Niet doen hoor... anders komen wij eens even bij je met een paar KOKKERS en ga je ook (weer) onder de koude douchë... :naughty: :naughty:

Tja meid, zoals ik al eerder schreef vind ik het vooroorlogse praktijken en zo te lezen ben ik niet de enige :roll: Het feit dat iets vroeger werd gedaan vind ik persoonlijk zo een dooddoener… Dat wil niet zeggen namelijk dat het BETER was he … :naughty:



Zoals hier ook al wordt gezegd, gewoon een tijdje een romper aan. Wie weet helpt het… hier was de fase snel voorbij namelijk… Behalve dat met die piemel spelen…dat blijft levenslang :mrgreen:

@pientje wrote:



Behalve dat met die piemel spelen…dat blijft levenslang :mrgreen: [/color]




gewoon een romper aandoen!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mmmmmmmmmmmmmmmmmmm :think: waarom denk ik dan direct aan zoiets :mrgreen: :mrgreen:

@preggie wrote:

:snooty: :snooty: :naughty: :naughty: Niet doen hoor… anders komen wij eens even bij je met een paar KOKKERS en ga je ook (weer) onder de koude douchë… :naughty: :naughty:




:shifty: :shifty: ik word een beetje bang nu… :shifty: :shifty:

:liar: :mrgreen: