Luidsprekers vallen in zwembad baby levensgevaarlijk gewond

TILBURG - In zwembad Reeshof in Tilburg is dinsdag een vijf maanden oud meisje levensgevaarlijk gewond geraakt toen een luidspreker op haar hoofd viel. Haar 27-jarige moeder raakte hierbij ook gewond. De politie vreest voor het leven van de vijf maanden oude baby.

Op nog onverklaarbare wijze vielen twee luidsprekers aan een stang uit het plafond van het zwembad waar op dat moment veertig kinderen en volwassene aan het zwemmen waren. De luidsprekers vielen op het hoofd van de baby die met haar moeder in het peuterbadje zat.

Ontreddering
Bezoekers schrokken bij het zien van het bloed dat zich in het water verspreidde en verlieten meteen het zwembad. "Er was niet veel bloed te zien, maar het kindje huilde niet en leek niet te reageren," vertelt een vaste bezoeker van het zwembad aan Omroep Brabant, "Bij de directe omstanders was er totale ontreddering". Buiten werden ze opgevangen door de hulpdiensten die met vier ambulances en een traumahelikopter waren uitgerukt.

Door emoties overmand
In het zwembad werd het meisje gereanimeerd. Een jonge medewerkster van het zwembad die daarbij hielp werd zo door emoties overmand door wat ze zag dat ze met hyperventilatie verzorgd moest worden. Een traumahelikopter heeft de baby naar een ziekenhuis in Rotterdam gebracht. De politie liet weten dat het meisje in 'zorgwekkende toestand' naar het ziekenhuis is vervoerd en dat er gevreesd wordt voor haar leven.

In tranen
Haar moeder liep een ernstige hoofdwond op. Zo kon nog wel zelf lopen en is met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Buiten stonden tientallen mensen uit de buurt geëmotioneerd te kijken. Sommigen van hen in tranen.

Zwaar aangeslagen
Het zwembad ligt in een woonwijk waar veel jonge gezinnen met kinderen wonen. Het zwembad is dichtgegaan voor publiek terwijl politie onderzoek deed naar het ongeval. Slachtofferhulp is ingeschakeld om het zwaar aangeslagen personeel op te vangen.

De vaste bezoeker van het zwembad roemt de manier waarop het zwembadpersoneel heeft gereageerd. Hij hoopt dat de aanwezige kinderen weinig hebben meegekregen van het drama. "Gelukkig had mijn oudste niks gezien en mijn jongste snapt niet wat hij heeft gezien. Hij denkt dat een mevrouw haar hoofd gestoten heeft."




Er gaat al rond dat men heeft gehoord dat de baby overleden is maar oh mijn God, laat het niet waar zijn :cry: :kaars: :cry:
Nergens word het vermeld dat het zo is, dus hoop is er nog.....

Robyn had net zwemles gehad toen het gebeurde, en kwam met dit verhaal thuis… Hoop dat zij goed kan slapen vannacht, en niet teveel ervan zelf gezien heeft… Net de eerste keer dat ze alleen heen en terug naar zwemles mocht! :wall:



Hoop dat moeder en kindje er goed bovenop komen, en de geruchten van het overlijden van het meisje niet waar zijn… :pray: :pray: :kaars: :kaars:

mijn maag draait ervan om



oooh hoop zo dat het goed afloopt met het kindje :kaars: :pray:

Omg wat afschuwelijk zeg :cry: :cry:



:kaars: voor het meisje en dr moeder

Oh wat erg zeg. Het zal je maar gebeuren. Verschrikkelijk.

Jeetje wat erg zeg, vreselijk :cry:

Update van Telegraaf:


Vrees voor leven Tilburgse baby
TILBURG - De baby die dinsdag gewond raakte door twee vallende luidsprekers in een Tilburgs zwembad, ligt in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis. De politie zegt te vrezen voor het leven van het vijf maanden oude meisje.

Dat bericht Omroep Brabant. Het ongeluk gebeurde in zwembad Reeshof. Door nog onbekende oorzaak vielen twee luidsprekers van het plafond het zwembad in. Een van de boxen viel op het hoofd van de baby, die op dat moment met haar moeder (27) in het peuterbadje zat. Daarbij raakte ook de moeder gewond.

Hulpverleners en omstanders hebben het meisje ter plekke gereanimeerd. Daarna is ze met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht. “"Er was niet veel bloed te zien, maar het kindje huilde niet en leek niet te reageren�, vertelt een ooggetuige tegen Omroep Brabant. De politie liet de regionale zender weten dat het meisje in 'zorgwekkende toestand' naar het ziekenhuis is vervoerd en dat er gevreesd wordt voor haar leven.


:pray: :kaars: :pray: :kaars: :pray:

Gatver wat een nieuws mijn maag draait er echt van om.

Hoppen dat het kleine meisje het red…

Ohhh wat verschrikkelijk dit, ben er ook wel eens geweest. Je moet er toch niet aan denken dat je dit overkomt.

Ben ook benieuwd hoe het met de kleine baby gaat…

Volgens brabants dagblad is haar situatie nog onveranderd… :frowning:

kleine meisje is overleden :kaars: Wat een vreselijke ellende voor dat gezin zeg. Ik wens alle nabestaanden heel veel kracht en liefde toe samen!



Mijn vriendin haar dochter was er ook op zwemles. Mama was even naar huis om te koken. Ze belandde in een file van kijkers, en nieuwsgierigen, en zag de traumaheli landen, 4 ambu’s met open deuren staan in de verte, maar kon niet bij haar kind (wat achteraf heel goed opgevangen is door haar zwemjuf, en op mama stond te wachten).

Ah nee :cry: :cry:



:kaars: :kaars:

Vreselijk… :cry:



:kaars:

:cry: :kaars: :cry:

gatver wat een akelig nieuws allemaal weer :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Vreselijk ik kan niet anders zeggen :cry: :cry:



:kaars: :vlinder: :kaars:

:cry:



:vlinder: :kaars:

vandaag 3 engeltjes …



wat een drama dag…

Het is soms zo oneerlijk…weer een kindje omgekomen door een noodlottig ongeval. :cry:



:kaars: :vlinder: :kaars:

Man wilde vanmiddag gaan sporten ook in dat gebouw, alles afgesloten. Jeetje krijg het maar niet uit mijn hoofd :cry: , had ons ook gewoon kunnen overkomen, zijn er ook wel eens geweest. En kwam er regelmatig om baantjes te zwemmen.