Luidsprekers vallen in zwembad baby levensgevaarlijk gewond

Nieuwe update in de Telegraaf:

'Gemeente verantwoordelijk voor dood baby'
TILBURG - De gemeente Tilburg neemt de verantwoording voor het ongeluk in zwembad Reeshof in Tilburg op zich.

Dat zei burgemeester Noordanus van Tilburg woensdag tegen Omroep Brabant.

Een meisje van vijf maanden raakte ernstig gewond in het zwembad Reeshof toen twee luidsprekers naar beneden vielen. Een van de boxen kwam op het hoofd van de baby terecht. Ze overleed vannacht aan haar verwondingen.

De burgemeester heeft gezegd dat het zo snel mogelijk duidelijk moet worden wat er precies is misgegaan. De bevestiging van de geluidsinstallatie was niet in orde, zo bleek uit een eerdere inspectie. Dat zou vervangen worden, maar dat is nooit gebeurd. Het gaat volgens Noordanus om een menselijke fout. Het zwembad valt onder de verantwoording van de gemeente.

Een toezichthouder van de provincie meldde eerder dat scheurtjes in de roestvrijstalen kabels de oorzaak waren van de naar beneden vallende luidsprekers.

Tranen stonden vanmorgen in mn ogen bij het horen over het ongeval.

Hoe vreselijk dat het kindje het leven heeft moeten laten :cry:

Het laat me maar niet los… Zo oneerlijk…

:kaars:

Op een of andere manier krijg ik het ook niet uit mijn hoofd…

Het is ook de manier waarop het meiske is overleden…zo bizar.

echt vreselijk en bizar.

word er heel erg verdrietig van :cry:

:kaars: voor de ouders en het kleine meisje

Heel de Tilburgse bevolking viel over het feit dat men de dag erop het zwembad weer open deed voor bezoek…

Respectloos…

Na een paar uur werd de toko toch dicht gedaan.

Ik vind het niet meer als normaal dat ze de tent dichthouden! Vooral omdat in april al die kabels vervangen moesten worden maar het niet is gebeurd.

Joost mag weten welke kabels er nog meer aan het roesten zijn gegaan! Dat is dan toch niet meer veilig? :think:

wat een nachtmerrie!!! :cry: :cry: :cry:

:kaars: :kaars: :vlinder: :kaars: :kaars:

Ja ze nemen de verantwoording op zich, wat hebben die papa&mama daaraan, niks!! Getekend voor het leven, hun 5 maanden ouwe dochtertje, zo maar uit hun leven gerukt. Vreselijk, dit kom je nooit te boven.

:kaars: :kaars: :kaars:

Vreselijk, wat ontzettend erg zeg, kippenvel hier!

:kaars: :vlinder:

Normaal gesproken waren wij op het bewuste moment ook in hetzelfde zwembad geweest, vanwege de zwemles van de jongste. Ik ga dan zwemmen terwijl hij zwemles heeft, en dan blijf ik in het bewuste bad, dat heeft het beste uitzicht over het bad waar de zwemles gegeven wordt.

Jongste heeft zaterdag echter zijn arm gekneusd door een val van een kunstwerk en daarom waren we er niet deze keer. Wel raar dat ik dat dan als geluk bij een ongeluk beschouw, wat deze ouders meemaken is toch echt vele malen erger.

We hebben de heli zien vliegen, we wonen er 150 meter vanaf. We wisten toen deze niet richting Tilburg vloog, dat het ernstig was. En helaas blijkt dat ook zo te zijn.

Iedereen bij het zwembad is echt erg aangeslagen, net als de overige medewerkers van de gemeente Tilburg (waaronder ikzelf).

En als moeder van een kind dat daar zwemles heeft, sta ik er dubbel in. Weet niet of ik hem a.s. dinsdag al laat gaan, als ik niet zeker weet wat er uit het onderzoek is gekomen.

Woow…Esther wat heftig ook voor jullie dan als je dit zo leest joh…

Een geluk bij een ongeluk… hoe krom het ook is.

De gekneusde arm heeft er voor gezorgd dat jullie daar niet waren.

:hug:

:kaars: :vlinder: :cry:

Brief na drama zwembad Reeshof: ouders verongelukte baby kapot van verdriet

TILBURG - De ouders van de dinsdag in zwembad Reeshof verongelukte baby Rosalie worden verteerd door verdriet om hun verlies. Dat zeggen zij vrijdag in een brief aan Omroep Brabant.

De vijf maanden oude Rosalie raakte dinsdag gewond nadat een geluidsbox op haar hoofd was gevallen. Zij overleed later aan haar verwondingen. Bij het ongeluk raakte ook haar 27-jarige moeder Yvonne gewond.

‘Leven voorgoed veranderd’

In die brief schrijven ouders Jeroen en Yvonne dat het verlies van Rosalie hun leven voorgoed heeft veranderd. “Op dit moment voelt het alsof we door de bliksem zijn getroffen en kunnen we eigenlijk nog niet goed bevatten wat ons is overkomen.”

De ouders danken iedereen voor hun medeleven en vragen om tijd en rust om het verdriet in besloten kring te verwerken. Jeroen en Yvonne hebben een online condoleanceregister geopend waarop mensen steunbetuigingen achter kunnen laten.

Zwembad dicht

Zwembad Reeshof in Tilburg blijft zeker tot en met volgende week dinsdagochtend dicht. Dat gebeurt omdat extra gecontroleerd moet worden of alles wel veilig is. Volgens de gemeente wordt het hele zwembad nog eens nagelopen. Als tijdens de controle fouten aan het licht komen, worden die meteen hersteld.

Na het fatale ongeluk bleek dat de gemeente Tilburg wist dat de bevestiging van de geluidsbox niet deugde, maar dat daarop nog geen actie was ondernomen. Het ophangsysteem van de luidspreker was van roestvast staal, maar bleek toch verzwakt door corrosie. Roestvast staal is geen goed materiaal om in zwembaden te gebruiken.

De gehele brief:

“Tilburg, 4 november 2011

Op dinsdag 1 november is onze wereld stil komen te staan. Het verschrikkelijke ongeluk dat ons in zwembad Reeshof trof en waarbij we Rosalie hebben verloren, heeft ons leven voorgoed veranderd. Op dit moment voelt het alsof we door de bliksem zijn getroffen en kunnen we eigenlijk nog niet goed bevatten wat ons is overkomen.

Wij zouden iedereen dan ook willen verzoeken om ons de tijd te geven om op onze manier afscheid te nemen van Rosalie. We proberen dit ongelooflijke verdriet met elkaar een plek te geven. Naast het verwerkingsproces hebben we tijd en rust nodig om de zaken te regelen die op ons af komen.

We hebben veel steun van onze familie en vrienden . We beseffen dat er heel veel mensen met ons meeleven en ons steunen in ons verdriet. Dat waarderen wij enorm en wij bedanken hen voor hun steun. Wij hopen dat zij begrijpen dat wij er op dit moment de voorkeur aan geven om in besloten kring afscheid te nemen. Wij zullen een online condoleanceregister openen, zodat wij op een later tijdstip deze hartverwarmende reacties kunnen bekijken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen en Yvonne, en hun familie”

:kaars: :**: :kaars: Baby Rosalie…

Ik moet de hele tijd aan haar denken… :cry:

pfff dan breekt je hart toch :cry:

:vlinder: :kaars:

@kristalkindje wrote:

pfff dan breekt je hart toch :cry:

:vlinder: :kaars:

Dat gaat nog al ja…ze is de hele dag in mn gedachten ben er al dagen van ontdaan, echt waar…

:cry: