lui oog?

Was even nieuwsgierig, hebben jullie al een brilletje uitgezocht?

En ben je al met afplakken begonnen?

Ja brilletje is gekocht, echt een superleuke bril!! Vanochtend gehaald en denk dat ze m 3/4 van de dag heeft opgehad. Met plakken ga ik dan maandag beginnen (op de psz zit ook een jongetje met pleister dus dat zal wel stimuleren).

Foto komt nog, want het is best lastig kind met bril beetje duidelijk te fotograveren zeg maar :mrgreen:

He dat brilletje houdt ze goed op dus :thumbup:

Succes met afplakken :wink:

Wel fijn dat er nog een “afplakkertje” is.

Bij Esmee stimuleerde het wel om te zeggen dat zij de enige was die dat mocht van de dokter, de andere kinderen niet. Ze heeft nl echt leuke pleisters, de klasgenootjes willen ze altijd hebben als ze ze afdoet, dat is dan wel weer stoer he :mrgreen:

( Maar dat is nu, de eerste maand was het echt geen feest :eh: )

Ik breek even in voor een -ongevraagde- tip:

Em moet ook al een tijd plakken (zij heeft beide ogen ongeveer +9). Zij vond het er af halen van de sticker het vervelendste van alles. Wat hielp, is de sticker eerst op je eigen pols plakken en daarna pas op het oog. Dan plakt ie niet meer zo heel hard en is het er af halen een stuk beter te doen.

Wij plakten in het begin altijd 's ochtends omdat ze dan nog niet zo moe was (kost best veel energie, opeens met 1 oog kijken).

Leuke foto trouwens!

Dat probleem hebben we hier gelukkig niet :think:

Esmee haalt ze er ook altijd zelf vanaf, dat gaat beter dan als wij het doen.

En wij doen het idd ook altijd in de ochtend.

Hoelang plakt jouw dochter al af Hupsakee?

Esmee nu al anderhalf jaar, ik vraag me af hoe lang het nog door kan gaan :think:

Eindelijk een foto! Overigens een t-shirt aan omdat ze die wilde showen (net gehad van opa uit Amerika).

Ik doe trouwens wat olie (masageolie of andere huidvriendelijke olie) op de randen van de pleister (aan de buitenkant) en laat dit even intrekken, dan kan je de pleister zo verwijderen!

He dat is echt een leuk brilletje zeg ! :thumbup:

Staat haar leuk!

Gaat het afplakken wel goed?

@Sonja2 wrote:

Dat probleem hebben we hier gelukkig niet :think:

Esmee haalt ze er ook altijd zelf vanaf, dat gaat beter dan als wij het doen.

En wij doen het idd ook altijd in de ochtend.

Hoelang plakt jouw dochter al af Hupsakee?

Esmee nu al anderhalf jaar, ik vraag me af hoe lang het nog door kan gaan :think:

Sonja, Em haalt 'm er ook het liefst zelf af.

Geen idee hoe lang ze al plakt. Ik denk dat ze eerst een maand of 6 Ã 9 geplakt heeft. Toen was het goed, maar op de volgende controle bij de oogarts was het toch weer mis. Nu plakt ze weer een maand of 4 denk ik. De laatste controle bij de oogarts was het verschil nog klein, maar ze moest toch even goed doorplakken. Eind mei hebben we weer een afspraak en ik denk dat we dan weer gaan kijken of het goed blijft gaan als ze stopt.

Bij Em in de klas zijn er trouwens in toaal 3 kindjes (van de 15?) die plakken.

Maaike, wat een schattig brilletje!

@Sonja2 wrote:

He dat is echt een leuk brilletje zeg ! :thumbup:

Staat haar leuk!

Gaat het afplakken wel goed?

Jaa gaat heel goed! Zowel maandag als gisteren heeft ze de volle 3 uur een pleister gehad en ze is er wel een beetje trots op.

Er was een vrouw bij de supermarkt die vol medelijden keek en zei ‘aah wat zielig, kijk nou’ tegen haar vriendin en Nancy hoorde dat en zei daarop ‘mooie pleister he, dat mag jij niet’

(zo van lekker puh) :mrgreen:

Maar voornamelijk leuke reacties over haar mooie bril.

Ze is ineens ook verbaasd over dingen bijvoorbeeld met kralen rijgen ‘jij krijgt de zwarte kraal’ ‘…hey ze zijn bruin!’. Of ‘wat een mooie bosjes’ en ook ‘hey mama jij hebt een pukkel op je bil’ :lol:

Dingen die ze voorheen dus niet (goed) zag.
'hey mama jij hebt een pukkel op je bil'
Dingen die ze voorheen dus niet (goed) zag.

Nou daar ben je vast heel blij mee :mrgreen:

Staat leuk hoor!
Heb je nog een foto van de zijkant? Ben wel benieuwd.

Die opmerkingen dan ja :mrgreen:

Esmee had net haar bril, we liepen naar huis van de opticien, zegt ze: Wat is dat nou op de grond? Was dus de eerste keer dat ze haar schaduw goed zag :lol: Maar dan weet je iig waar je het voor doet he!

( ik ken nl ook iemand die haar kind niet laat afplakken omdat het “zo’n stom gezicht is” :wall: )

En super dat het afplakken goed gaat :thumbup:

Hupsakee, dan denk ik dat voor Em het einde wel in zicht is toch?

Bij Esmee is het verschil toch nog vrij groot, ze gaat met zulke kleine stapjes vooruit :? . Die moet nog wel even dus.

Ik hoorde ooit dat tot het 8e jaar ogen nog te verbeteren zijn…dan hoeft ze nog maar twee en een half jaar :roll:( en dan hebben we nog het probleem dat ze sinds het afplakken scheel is gaan kijken, dus misschien er nog een operatie aan zit te komen :eh: )

Hier gaat het goed met zowel afplakken als de bril dragen.

Wat gek dat Esmee er scheel van gaat kijken! Dan lijkt het toch alsof die pleister overcorrigeerd?! Of zeg ik nou iets heel doms :mrgreen:

Hoe was de controle gegaan?

Bij Nancy lijkt het al flink wat effect te hebben, ze loenst nauwlijks meer en krijgt alleen suffige oogjes als ze moe is ipv dat ze met haar rechteroog in je linkerbroekzak kijkt :wink:

Heb je nou al een afspraak gemaakt Mamalien??? Ik heb geprobeerd om een foto van de zijkant van haar bril te maken, maar dat werkt niet echt :doh:

Lief dat je het vraagt!

Morgenochtend (toevallig :wink: ) om 08.45 uur gaan we voor de herhaling van de ogentest…

Al maaaaanden geleden afgesproken maar zolang zat het vol :? .

Ik hoop maar dat het gewoon goed is nu.

Lijkt me wel heel fijn dat je nu al verschil merkt zeg!

@Mamalien wrote:

Lief dat je het vraagt!

Morgenochtend (toevallig :wink: ) om 08.45 uur gaan we voor de herhaling van de ogentest…

Al maaaaanden geleden afgesproken maar zolang zat het vol :? .

Ik hoop maar dat het gewoon goed is nu.

Lijkt me wel heel fijn dat je nu al verschil merkt zeg!

Succes morgenochtend! Ik zal duimen voor goed nieuws. Wij mogen 25 mei weer voor controle komen, maar ik heb eigenlijk het idee dat het nog niet helemaal goed is.

Nou hier is alles gewoon goed dus :smiley: :dance: :smiley: .

Ben wel blij hoor! :smiley:

Fijn! :dance:

Dat is mooi!

He wat fijn dat alles goed is!

En Maaike, echt fijn dat ze zo makkelijk afplakt en de bril draagt :thumbup:

Bij Esmee lijkt het niet goed te gaan :?

Vorige week controle gehad, en ze is alweer niks vooruit gegaan.

Ze moet nu voor haar slechte oog een hogere sterkte. Dat doen ze eigenlijk liever niet, omdat ze voor haar linkeroog dan ook sterkte moet ( daar zit nu niks in).

Dit is eigenlijk de laatste hoop, gaat ze hiermee nog niet vooruit, is het hopeloos…balen :frowning:

Oh balen zeg!! En wat als dit ook niet blijkt te helpen?

Welke sterktes krijgt ze nu dan?

Als dit niet werkt zal ze gewoon altijd een lui oog houden.

Is op zich best mee te leven hoor, maar dan moet haar linkeroog wel goed blijven.( papa heeft het trouwens ook, bij hem heeft plakken ook nooit geholpen)

Ze krijgt nu links +1, rechts + 3.75.

De glazen zijn besteld, maandag halen. Zal wel weer opnieuw wennen worden voor haar.