Ik heb haar van de week bij P en W gezien en heb gebiologeerd naar het beeld zitten staren.
Ik heb een vraagje - waren al die doden in 1 ziekenhuis te betreuren of gaat het om meerdere gevallen bij meerdere instellingen waar zij gewerkt heeft.
Weet je wat het gevoel was wat ik er bij kreeg - ik denk dat zij een beetje vreemd was - (las ook ergens over tarotkaarten - niet dat ik dat vreemd vind maar even in het algemeen) - en ik heb ergens ook de indruk dat ze misschien niet zo heel intelligent is - alsof ze op de verkeerde tijd was op de verkeerde plek en soort van wel handig was om iets op af te schuiven.
Uiteindelijk is het om beeldvorming gegaan in nederland en in de rechtbank maar het is al in het ziekenhuis begonnen zeg maar. Een zondebok achtig iets. En ik begreep van die verpleeghuisarts die door dik en dun voor haar is gegaan dat het lafbekken zijn in het ziekenhuis en dat daar nog niemand zijn gezicht nu heeft laten zien.
Ik lees nu in een bericht hiervoor dat ze welicht prostitue is geweest en dat collega’s haar ook anders ervaarden - dat wist ik niet maar dat vermoeden begon ik wel te krijgen tijdens het interview.
Hier staat een stuk met alle ‘moorden en pogingen daartoe’.
Ook wordt er uitgelegd hoe het zo heeft kunnen komen dat Lucia door tunnelvisie veroordeeld is.
http://www.luciadeb.nl/demoorden.html
maar als je nou een soort objectief beeld van de zaak wilt geven, dan is haar eigen site niet de meest objectieve bron lijkt me
Bella, idd, een soort heksenjacht lijkt het te zijn geweest, ontstaan omdat ze erbuiten viel, anders was.
Het is haar site helemaal niet
Die site is opgericht door mensen die in haar onschuld geloofden en geloven
@vuurvosje wrote:
Het is haar site helemaal niet
even subjectief toch?
@Bella wrote:
Ik heb haar van de week bij P en W gezien en heb gebiologeerd naar het beeld zitten staren.
Ik heb een vraagje - waren al die doden in 1 ziekenhuis te betreuren of gaat het om meerdere gevallen bij meerdere instellingen waar zij gewerkt heeft.
Weet je wat het gevoel was wat ik er bij kreeg - ik denk dat zij een beetje vreemd was - (las ook ergens over tarotkaarten - niet dat ik dat vreemd vind maar even in het algemeen) - en ik heb ergens ook de indruk dat ze misschien niet zo heel intelligent is - alsof ze op de verkeerde tijd was op de verkeerde plek en soort van wel handig was om iets op af te schuiven.
Uiteindelijk is het om beeldvorming gegaan in nederland en in de rechtbank maar het is al in het ziekenhuis begonnen zeg maar. Een zondebok achtig iets. En ik begreep van die verpleeghuisarts die door dik en dun voor haar is gegaan dat het lafbekken zijn in het ziekenhuis en dat daar nog niemand zijn gezicht nu heeft laten zien.
Ik lees nu in een bericht hiervoor dat ze welicht prostitue is geweest en dat collega’s haar ook anders ervaarden - dat wist ik niet maar dat vermoeden begon ik wel te krijgen tijdens het interview.
En wat heeft jouw laatste zin te maken met die beeldvorming dan?? Alle prostituees en mensen die anders zijn, zijn niet zo slim??
Volg je niet… sorry…
@Bren1970 wrote:
@Bella wrote:Ik heb haar van de week bij P en W gezien en heb gebiologeerd naar het beeld zitten staren.
En wat heeft jouw laatste zin te maken met die beeldvorming dan?? Alle prostituees en mensen die anders zijn, zijn niet zo slim??
Volg je niet… sorry…
nee, dat ze dus in meerdere opzichten ‘anders’ was, dat collega’s haar als ‘raar’ ervoeren, en dat dat uiteindelijk een bizarre wending heeft genomen…
denk dat bella dat bedoelt. Want als mensen je al raar vinden, en je blijkt ook nog in de prostitutie te hebben gezeten, dan is dat niet echt een gegeven waardoor het zondebokken-idee minder wordt…
Ow okee… zag het verband niet…
Zie nooit zo in waarom pro’s ‘anders’ zouden zijn…
Vind ik namelijk niet… :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
@vuurvosje wrote:Het is haar site helemaal niet
even subjectief toch?
Op zich heb je daar gelijk in maar is elke vorm van media niet subjectief te noemen?
Ik bedoel, kijk naar de beeldvorming die gevormd is naar aanleiding van deze zaak, heel Nederland was ervan overtuigd dat ze een seriemoordenares was.
Dat beeld is gevormd door subjectieve media.
Ik hou van tegengeluid, dat zal ik niet ontkennen, juist omdat je het verhaal dan van twee kanten hoort of leest en op basis daarvan een betere mening kan vormen.
Heb haar ook bij P zonder W gezien.
Maar ze had toch ook een attack gehad ofzo?
Dus daardoor kwam ze ook een beetje vreemd over, nu op tv…
Ze zien mij hier in de buurt ook als apart/anders,
maar hoop toch niet dat ze mij daarom ooit eens als moordenaar zullen bestempelen :shock: .
Brrr, wel eng zeg dat het zo mis kan gaan.
Onschuldig in de cel.
En ik ben benieuwd of het haar ooit zal lukken om weer een leven op te bouwen.
Dochterlief heeft toevallig afgelopen week haar pop Lucia genoemd, nu zegt mijn broer dus de hele tijd Lucia de B. Maar het is Lucia de P(op) .
@Bren1970 wrote:
Ow okee… zag het verband niet…
Zie nooit zo in waarom pro’s ‘anders’ zouden zijn…
Vind ik namelijk niet… :mrgreen:
Het ging er ook niet om wat ik en dit geval jij zouden vinden of ervaren maar het bevestigde mijn gevoel dat zij door mensen op haar werk als anders werd ervaren.
Dat het een soort heksenjacht is geworden - en heksen waren vroeger ook doorgaans gewoon wat anders of men had gewoon een zondebok nodig of wat dan ook.
En Marite misschien had jij in een ander tijdperk wel op de brandstapel terechtgekomen
Bella… ik word altijd beetje boos om mensen die iets minder slim zijn misschien en dan als anders worden ervaren. Die prostitutie erbij halen is helemaal niet relevant.
Dan ben ik namelijk ook wel heeeeeeel erg ‘anders’ en ja, dan sta ik binnenkort ook op de brandstapel.
Vind al die dingen die er dan bij gehaald worden, zielig voor de persoon in kwestie.
Ze zal vast niet gelukkig zijn met haar verleden, maar dat komt dan iedere keer weer terug… wordt iedere keer naar boven gehaald.
En ja, ze heeft paar jaar geleden een beroerte gehad.
@Marite wrote:
Dochterlief heeft toevallig afgelopen week haar pop Lucia genoemd, nu zegt mijn broer dus de hele tijd Lucia de B. Maar het is Lucia de P(op) .
:mrgreen: