lozec...

behalve dat ik echt niet snap welke **** dat heeft verzonnen voor baby’s (ik bedoel naar wat ik heb begrepen geven ze lozec al jaren aan baby’s dat ik niet snap dat ze geen vloeibare variant hebben gemaakt in die tijd)

hoop ik dat jullie tips voor mij hebben hoe ik dit zo makkelijk mogelijk kan toedienen bij Odin

in het ziekenhuis deden ze het met een spuitje maar die raken iedere keer verstopt en moet zo’n 4x opnieuw water erbij doen voor het spuitje leeg is :zzz:

dus wie heeft de gouden tip :pray:

Hoe heb je de losec thuis liggen??

Drank, capsules???

ik heb van die roze pilletjes die we moeten oplossen in water :wall:

het oplossen lukt opzich wel maar het spuitje raakt echt iedere keer verstopt en er blijft ook iedere keer een hoop in het spuitje hangen

Nou… eff denken :think:

Korrels op een lepeltje en daar laten oplossen??

Weet niet of je binkie al van een lepeltje kan happen.

Of zo in de wangzak doen??

je moet echt heel krachtig schudden voor het goed oplost. wijd ede het op het werk altijd eerst fijmaken, dan oplossen, dan met het spuitje alles opzuigen en dan enog eens heeeeel goed schudden… hopenlijk werkt het!

lepeltje is misschien een id maar het schijnt heel vies spul te zijn dus weet niet of hij het dan ook doorslikt :think:

oh… in ziekenhuis zeiden ze in spuitje doen heet water erbij en laten liggen dan is het opzich goed opgelost maar het gaat niet makkelijk door het spuitje en er blijft een hoop in het spuitje hangen

dat kan ook! sommige collegas doen het zo ook gewoon. en dan moet je wel heel hard schdden hoor, want anders lost het niet mooi op inderdaad

ok dan gaan we heel hard schudden proberen :smiley: hopen dat dat beter gaat :pray:

ik hoop het ok voor jullie!! maar als er een korreltje dwars zit in het spuitopening, dan moet je eens proberen of je hem er met veel kracht toch niet uit krijgt. het is zo vervelend voor hem als je steeds opnieuw water erbij moet doen…

ja ik word er zelf ook moedeloos van

het is dat het zo goed werkt maar snap echt niet hoe ze het verzonnen hebben

ze kunnen beter een vloeibare variant gaan verzinnen voor die kleintjes

Hoi hoi

Het is inderdaad niet te doen.

Mijn apotheek heeft van de capsules ( omeprazol ) een suspensie gemaakt. De korrels die erin zitten fijngemaakt ( niet helemaal kapot dus, want dan verliest het zijn werking ) en er een standaard siroop aan toegevoegd. Alleen gaat hierdoor het time-release eraf wat wel in de tabletjes en hele korrels van de capsules zit. Dat wil zeggen, de tabletten en korrels geven in kleine hoeveelheden gelijk over de hele dag medicijn af. De suspensie niet, daarom geeft ik die 2 keer per dag 5mg = 1ml. Kan zelfs nog vaker op de dag als die niet werkt, bijvoorbeel 4 keer 0,5ml. Ik doe mijn pink in zijn mond, spuitje ernaast en sabbelen maar. Geen probleem meer.

Jammer dat niet meer apotheken dit bereid zijn te maken, het kost tijd. Dus ik geef altijd op tijd aan als ik nieuwe nodig heb.

Als iemand wil, kan ik in pb het nummer van mijn apotheek geven en dan kun je jouw eigen apotheek ermee laten bellen voor het precieze recept, zodat veel meer kinderen het gemak hiervan hebben.

Noah stikte altijd in de korrels en het tabletje kreeg ikniet klein genoeg en kokhalsde hij zo weer uit.

Liefs Suzanne

Ik heb voor tes losec mups (omeprazol = het hoofdbestandsdeel van losec), die maak ik los en dan zitten er korreltjes in. Officieël moet ik die oplossen in water maar dat werkt dus ook niet. Ik heb vanaf het begin af aan eeen leper melk uit de fles gehaald (melk is ingedikt met nutriton) en de korretjes erop gestrooid en zo gegeven.

Er is wel een vloeibare variant, maar de meeste apotheken hebben die niet omdat tabletten/mups goedkoper zijn.

BTW feli met je zoon, had nog niet mee gekregen dat je bevallen bent

dankje

ik zal eens navragen over die vloeibare en anders die suspensie :thumbup:

schudden werkt niet erg :frowning:

heb het laatste beetje maar via een theelepel gegeven :thumbup:

vervelend zeg! hopenlijk wekrt de apotheek mee voor de andere variant!

ja ik hoop het ook ik vind dit zo frustrerend werken :oops:

Ik heb ook zo lopen te stressen met Losec om het toe te dienen

Ik heb op een gegeven moment het pilletjes gewoon in yrthe haar mond laten vallen en haar direct aan de borst gelegd

Myrthe gaat dan drinken en hup het tabletje is ook al weg

Savonds geef ik Myrthe vaak eerst 1 of 2 hapjes van dr potje en dan leg ik het tabletje erin en dat is ook in 1 hap weg

maar ze mogen toch minimaal 1 uur niet eten na het pilletje?

In de bijsluiter staat daj je het voor, tijdens of na de maalrijd mag geven

Ook weet de kinderarts dat ik het zo geef en die vind dit prima