Loswroeten uit autostoel, tips?

Onze meid heeft ontdekt dat ze zich uit de autostoel kan wroeten. We hebben de Maxi Cosi Priori. We hebben de gordels zo strak mogelijk, maar nog weet ze haar handen bij haar buik onder de gordels door te krijgen en wroet ze net zolang totdat ze beide schouders los heeft. Met als gevolg dat ze los zit, aan het raam gaat draaien, voorover hangt, enz. Hartstikke gevaarlijk, want je kunt vaak niet meteen de auto aan de kant zetten. En het is ontzettend irritant, want autoritten zijn geen pretje meer. Je moet haar constant in de gaten houden, ontzettend boos worden maakt ook niet echt indruk. :roll: Heeft iemand vergelijkbare ervaringen en misschien tips?

Zelf had ik het idee om een tussenstukje aan de gordels te maken, een reep stof die beide gordels overdwars met elkaar verbindt. Dat zit dan voor de buik langs en zo kan ze de armen er niet meer uit krijgen. Alleen mag je geen gaatjes in gordels maken of erin naaien. Maar ik zou niet weten hoe je zoiets anders vast krijgt. Ik vraag me af waarom autostoeltjes dit sowieso niet hebben, dat zou toch veel praktischer zijn?

Hier was dat ook even zo… Ik stopte langs de kant van de weg en deed net of ik hem er uit zette :eh: Dat hielp hier erg goed… nu hoef ik alleen maar te zeggen moet mama stoppen hahaha

Ik zou zelf geen extra stukjes of iets maken. Stel je krijgt een ongeval en dan kan je misschien het niet snel los krijgen.

Succes in elk geval :hug:

Mijn kinderen doen dat ook altijd. Heb er echt geen oplossing voor. Moet zeggen dat ik er ook helemaal niets meer aan doe :shifty:

Kan je niet een kinderiempje om de gordels doen, overdwars?

Zou het anders ook niet weten :think:

Wij hebben het hier ook een aantal keer bij de hand gehad. Ben echt heel boos geworden op haar, en heb uitegelgd dat het gevaarlijk is. dat het van papa en mama niet mag en ook van de politieman :mrgreen: niet.

Nu doet ze het gelukkig niet meer. Ze had wel door dat mama dat echt geen leuk grapje vind.

verder zou ik het niet weten, succes!

Tja… Hier heeft meneer ontzag voor de politie. En als de politie dat ziet, dan wordt ie boos.

En dat hielp. :slight_smile:

@truusje wrote:

Tja… Hier heeft meneer ontzag voor de politie. En als de politie dat ziet, dan wordt ie boos.

En dat hielp. :slight_smile:

idem hier :thumbup: :smiley:

Justin doet het ook, en ook ik roep dan heel hard: eh…gordels om je schouders, anders wordt de politie boos!

En dat maakt indruk :lol: .

ja en anders even langs de politie rijden en je kind laten uitleggen werkt ook en ook ff rondleiding gehad door politie buro inclusief cel :twisted: whaaaaa wat is mama toch lief om meneer in de gordel te houden nachtje cel wil hij niet :smiley:

Persoonlijk ben ik niet voor om te dreigen met de politie.

Ik roep af en toe naar achter of ie z’n gordels nog om heeft, vaak hoor ik hem ze dan snel weer om doen. Sam heeft zulke smalle schouders dat hoe strak ik ze ook zet ( idd ook priori) hij ze heel makkelijk af krijgt. Ik zeg dan dat ik zonder gordels om niet kan autorijden en dat we dan terug naar huis moeten. Is niet helemaal logisch, tenslotte moeten we ook met de auto naar huis maar werkt hier wel :angel:

ik vind het niet echt dreigen met de politie.

Het mag gewoon niet van de politie en als je ze niet om hebt word de politie toch ook boos?

Ik zeg dat ook en leg ook nog uit dat als we een botsing krijgen ze dan door de auto tegen of door het raam gaat en ze dan in het ziekenhuis komt of miss nog veel erger.

Dat het gewoon heel gevaarlijk is en die gordels er niet voor de lol zijn.

Allemaal miss nogal schokkend maar wel de waarheid en ze neemt het serieus.

Nena heeft het ook een tijd gedaan maar bij haar hielp het strakker zetten gelukkig wel. Kan me iig niet herinneren dat het de laatste tijd nog voor gekomen is.

Bij lasse heb ik ook weleens gedreigd hem langs de kant van de weg achter te laten. Niet voor gordelgebeuren maar voor zeiken en zeuren achterin (ook heel irritant) en dat hielp heeeeeel goed.

Ik vind het idd ook niet echt dreigen met de politie, het mag gewoon niet.

Ik zeg dan dat ik heel veel centjes aan de politie zou moeten betalen en dat vinden mijn kindjes niet leuk voor mij dus doen ze netjes de gordel om! :mrgreen: :wink:

ik zeg dus ook gewoon dat mama anders een bekeuring krijgt… of dat ze anders uit de stoel valt als mama moet remmen… en dan doet ze ze wel om…

Ik zeg ook niets over de politie …het mag niet van mij en daar moet hij naar luisteren.

Tuurlijk mag het ook niet van de politie maar ik vind dat zelf los ervan staan.

Maar zo heeft iedereen zijn idee :thumbup:

Hier nog een die het standaard doet, maar ik doe er niks meer aan. Flink boos worden helpt niks, hem steeds terugdoen in de gordels ook niet. Als ik zeg tegen hem: doe je armen maar weer even terug in de gordel, dat steekt hij ze er verkeerd om weer in, waardoor hij klem zit en begint te brullen.

Van de politie weet hij alleen nog maar dat die auto’s ‘toetatoeta’ doen als ze de sirene aan hebben, maar van boetes heeft hij nog geen benul.

Dus ik laat het maar zo, ik heb geen idee wat ik er nog aan zou moeten doen. Langs de kant stoppen heeft hier ook nog geen zin, dat begrijpt hij toch niet, dan is hij alleen maar helemaal blij dat hij ‘uit’ mag.

mischa deed het ook wel eens, maar ik ben flink boos geworden en daarna was het snel over.

Ik ga het zekers niet negeren en zo door rijden, gebeurd er wel wat dan vergeef ik het me nooit weer!!

Zou er dan idd een tussenstukje aan maken ofzo als echt boos worden niet werkt.

@marijke79 wrote:

mischa deed het ook wel eens, maar ik ben flink boos geworden en daarna was het snel over.

Ik ga het zekers niet negeren en zo door rijden, gebeurd er wel wat dan vergeef ik het me nooit weer!!

Zou er dan idd een tussenstukje aan maken ofzo als echt boos worden niet werkt.

idem… negeren lijkt me niet echt slim in dit geval.

Ik ben ook in het begin een keer superboos geworden. En vooral met het feitelijke dreigement dat hij door de voorruit zal vallen als we een botsing krijgen.

Desnoods zou ik hem/haar supervast zetten met een riempje… al is het maar voor de schrik!!!

Geen flauwekul en grenzen vervagen met een aantal dingen. Tandenpoetsen, haren wassen en autogordels…

Tandenpoetsen en haren wassen hoor ik ook soms van die drama’s over… hier was dat echt “geen flauwekul… desnoods met dwang… maar sommige dingen moeten… omdat IK het ZEG”.

Overigens:

Verveelt ze zich misschien in de auto… ?

Misschien wel even een beloningsactie inzetten? kleurboekje, popje oid als ze netjes in de gordel blijft?

2 jaar en 4 maanden snapt ze dat wel… toch?

Als ze met de gordels begint te klieren, proberen we haar af te leiden. Eerst gordels om en dan krijgt ze een pop, een boekje of mijn telefoon om mee te spelen, of we wijzen op bootjes, dieren, molens buiten. Maar als ze daar dan weer op uitgekeken is, begint het gordelgedoe van voren af aan. Dus je zit constant achterstevoren om op haar te letten of te corrigeren. Wat erop neerkomt dat je elke autorit kwaad moet worden en de lol er snel af is. Dreigen dat we haar uit de auto zetten of dat ze niet meer mee mag, vindt ze alleen maar prima. Je kunt haar twintig keer terug duwen en heel kwaad worden, maar dan probeert ze het gewoon opnieuw. :roll: :wall: We hebben al vanalles geprobeerd, het is nu echt niet leuk meer.

Vandaar dat we nu zoeken naar een praktische oplossing. Als je een tussenstukje aan de gordels zou maken, dan moet het inderdaad iets zijn wat je in één klik loskrijgt. Je moet haar er wel uit kunnen krijgen als er iets gebeurt. Aan rugzakken zit wel eens zo’n gordel over je borst, die je in het midden kunt losklikken. Misschien dat zoiets een optie is? Schoonma is behoorlijk handig, dus maar eens overleggen of zij iets kan maken wat zowel praktisch als veilig is.

Mijn dochtertje deed het ook continu…en die heb ik op ene gegeven moment op de bijrijders stoel gezet.Nu zie ik het gelijk en als ik dan nu zeg gordels goed dan doet ze dat ook.Continu achterom moeten kijken schiet ook niet op en is gevaarlijk.