lopen

Veron klimt en klautert ook nog niet…

Maar dat kan nog komen natuurlijk…

Ik merk wel dat hij steeds vaker op zijn knietjes gaat zitten om zo ergens bij te kunnen… Ben daar al enorm blij mee…

Hij wordt wel wat leniger, van de week zat hij allemaal heel gek te doen op de grond… Zittend rondjes draaien enz en maar lachen…



gr patricia

ons mannetje loopt ook nu! Zo’n 6 weken geleden liep hij ook 2 weken lang, en toen 2 weken weer niet en nu heeft hij de smaak echt te pakken. Binnen een week is hij gaan lopen en hij loopt nu evengoed als kindjes die al maanden lopen. Het is geen vallen en opstaan bij hem. Hij loopt gewoon goed en hij valt niet. Dat is dan wel weer een voordeel :smiley: Maar ik b en blij dat hij loopt :smiley:

Goed zo Jort



Veron stond van de week voor het eerst in zijn bedje…

En hij vind aan mijn vingers lopen ook leuker worden, al zijn het nog maar een pasje of 5 / 6…



gr patricia

jort :clap: :clap: :dance: :dance:



wat goed dat veron al in zijn bedje staat en het lopen aan je hand ook leuk vind.

is toch een goede vooruitgang :thumbup:

Ik was zelf pas 2 toen ik ging lopen :shock: Volgens mijn moeder zat ik nogal goed in het babyvet en hadden mijn benen moeite om mijn gewicht te dragen :oops: Gezien mijn aard , zal het ook wel grotendeels luiheid zijn geweest :mrgreen:

Kian loopt nog niet (16 maanden). Ik vind dat absoluut geen probleem. Hebben jullie ervaring met nog niet lopen en de kinderopvang? Het is nl de bedoeling dat Kian met 18 maanden naar de peutergroep gaat (zit nu nog in de babygroep), maar dan moet hij wel goed lopen.



Ik vind het zo sneu als al zijn leeftijdgenootjes wel naar de peutergroep gaat en hij moet achterblijven. Tenminste aannemende dat hij dan nog niet loopt. Hij loopt wel een paar pasjes aan het handje maar laat zich dan vallen en gaat verder kruipen. Dat gaat nu al weken zo.

Paikea, Anoek van ons loopt sinds een goede week. Ze toen bijna al

17 maanden. Aan de hand liep ze al ruim een half jaar goed.

Een opeens vorige week op het KDV ging ze lopen en nu doet

ze opeens niets anders meer. Ze loopt ook al erg stevig (lang geoefend :lol: ) en kruipen doet ze opeens helemaal niet meer.



Ik heb het op het KDV helemaal niet als vervelend ervaren. Ze

kon zich prima vermaken en kroop altd snel mee met de rest.

Er zitten er nog een aantal jongere kindjes die ook niet lopen. De groepen worden

nu anders. Ze gaat niet meer met 18 maanden naar de peuters maar met 22 maanden en dat vind ik stiekem wel fijn.

een tijdje geleden poste ik hier dat ons zoontje kon lopen. Voor de laatlopers, waaronder ons zoontje… hier was het dus wel zo dat ons zoontje ook meteen goed ging lopen. Nooit vallen, maar in 1x heel goed kunnen lopen. Inmiddels kan hij ook rennen. Dus voor de kindjes die nog niet willen of kunnen lopen, als ze straks lopen dan gaan ze vast ook heel snel goed lopen. :smiley:

pinkeltje bij ons precies hetzelfde, hij loopt als een kievit en kan ook rennen. Alleen hij kan 1 ding nog niet… zonder hulp gaan staan, hij heeft nog iets nodig om zichzelf aan op te trekken… mss wel onzekerheid of hij snapt het gewoon nog niet. .



Hoe is het met de andere "latere"lopers?



natas

@natas1 wrote:





Hoe is het met de andere "latere"lopers?




De fysio vertelde dat het nog wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat hij gaat lopen :roll: ... Dus we wachten het nog lekker af....
Dit heeft ze een maand geleden gezegd dus nog een maand of 2/3.....
Hij gaat nu heel de dag door staan, overal aan en kan sinds van de week ook weer zelf gaan zitten.....
Hij klimt de bank op en af dus hij gaat zeker wel vooruit......
Heel soms loopt hij aan 1 handje een pas of 3/4.....

We wachten dus nog af hier.....

Maar het komt helemaal goed hoor, dat vertrouwen heb ik er wel in omdat hij nu eindelijk staat.....

gr patricia

uhm olivia loopt ‘af en toe’.



2 of 3 weken geleden juichten we al dat Olivia liep. Onzeker en alsof ze op stokjes liep, maar ze liep! De volgende dag ook nog. En daarna … niks meer. haha. Weer terug op haar knieen (mét eeltplekken).

Nu is ze gisteravond zomaar spontaan weer gaan lopen en vandaag ook. Dus ben benieuwd of ze het morgen nog doet…



Hier dus niks geen ‘gelijk goed lopen’. Ze is onzeker en bang denk ik. Zodra er ‘iets’ is, gaat ze weer op de knieën.

Wel heeft ze plotseling het trapkruipen ontdekt :shifty: Zat madam opeens bovenaan de trap.



We zijn overigens bij kinderorthopeed geweest. Ze verklaarde Olivia gezond en het moest vanzelf komen, dus helemaal top. Wel over een jaar terugkomen. En over 4 mnd als ze dan nog niet loopt.

Ze vond haar idd wel erg flexibel in de gewrichten, dus kan zijn dat het met hypermobiliteit te maken heeft.

fijn toch dat het allemaal ff gecheckt is en nog fijner dat alles goed is.

dat was wel ff schrikken denk, dat ze helemaal boven aan de trap was.

heb ik ook 1x gehad, zat hij lief boven te spelen en ik dacht wat is het hier in ene zo stil en toen sloeg mijn hart wel even over hoor.

door haar iets flexibelere spieren zou het kunnen dat ze daardoor wat onzeker is en haar evenwicht niet meteen ondercontrole heeft. maar zodra ze het door heeft dan is ze hoop ik niet te stoppen :mrgreen:

Even melden dat Veron nu inmiddels rond de tafel loopt :dance: :dance: :dance: …

Nu nog het echte werk :lol:

:dance: :dance: :dance:

:clap: :clap: goed zo Veron :clap: :clap:

ga zo door :thumbup:

'k Was hier al een tijdje niet meer geweest. Even kijken hoe het met alle bijna-lopertjes is…



Veron :thumbup: :thumbup:



Kroes, Olivia doet het in fases! En fijn dat er niets mis, maar dat ze wel wat extra onder controle is bij de orthopeed.



Hier een update van onze dame: er is heupdysplasie ontdekt bij Bo (lekker laat, grrrr) en dus draagt ze nu een spreidbroek. Verder zijn we op dit moment aan het wachten op een MRI van haar knie.



Ondertussen is ze ook onderzocht door een neuroloog en die gaf aan dat er geen reden is om aan te nemen dat haar late ontwikkeling wordt veroorzaakt door iets in de hersenen. Pfff, opluchting, wat dat wil je toch liever niet horen als ouders.



Kortom, hier nog steeds een dame die aan het kontschuiven is, want dat kan ze prima met haar spreidbroek.

Chrissy: wat fijn om te horen dat ze in ieder geval niet denken aan een hersenafwijking…

Maar wat balen zeg dat ze nu pas de heupdysplasie hebben ondekt… Hoe lang moet ze nu in een spreidbroek??? Heeft dat altijd zeer gedaan dan omdat ze nog niet is gaan lopen???



Kroes: loopt Olivia nog steeds??



Veron stond vanmorgen trouwens zeker 30 sec los… :dance: :dance: :dance: Ik hoop stiekem dat hij voor 6 nov loopt omdat dan de fysio weer komt…



gr patricia

vanavond de eerste pasjes gedaan :dance: :dance: :dance: …



Hij wilde wel erg graag het koekje hebben :lol:

@babylover wrote:

vanavond de eerste pasjes gedaan :dance: :dance: :dance: …



Hij wilde wel erg graag het koekje hebben :lol:




:clap: :clap: :clap:

:dance: :dance: :dance:

Goed zo Veron :clap:



Hier eentje die wel kan lopen, maar het gewoon weg niet wilt. Hij blijft maar kruipen. Zou hij nu niet gaan door krijgen dat lopen gemakkelijker en in ieder geval sneller is dan kruipen?

Chrissy, soow hee hd, das balen! Omdat Olivia wat oneven plooien had e.d. heeft de orthopeed ook haar nagekeken, maar gelukkig was alles oké!



Go go go go VERON :clap:

Goedzo!



Olivia loopt als een kieviet! Ik denk sinds een week of 4 écht. En dan bedoel ik ook echt. Ze gaat zitten en staan zonder hulp e.d. Dus ik ben blij, geen gesjouw meer :dance: HEERLIJK