lopen

het voordeel van mijn oudste is dat hij best klein is dus wordt er niet veel verwacht van hem. vaak vragen ze aan mij op straat is het een tweeling?

nee hoor zeg ik dan. ow dan heb je het snel gedaan. ik: vind je er zit 2 jaar tussen. die ander: :shock: .



ook kreeg ik wel eens commentaar als we gingen lopen met ethan tussen ons in, ach zo klein moet hij nu al lopen?

nou hij is al 18mnd mag hij…!

die mensen ook weer: :shock:



en levi is een echte bouwvakker die wordt best zwaar en als je met 2 kinderen onder je arm moet lopen is dat soms niet te tillen :mrgreen:

Ja, ik krijg ook enorm gespierde armen…haha.



Ik ben nu 30 weken zwanger en ik til Lars dus ook met vrij grote regelmaat en hij tilt zwaar omdat hij zich slap houdt als ik hem optil. Op het kdv zouden ze het volgens mij ook wel prettig vinden als hij gaat lopen. :wink:

Maar nu is het wel zo dat Lars de hele dag wil lopen aan de hand (erg leuk en super natuurlijk…maar ook wel vermoeiend met die dikke buik).



En inderdaad buiten zijn wil hij ook graag maar als het van dat weer is zoals nu dan gaat dat gewoon niet. Aan de hand lopen buiten doet hij namelijk niet, dan zakt hij meteen door zijn knietjes. De fysio had al gezegd dat kinderen meestal eerst binnen gaan lopen voor ze het buiten zullen doen.

Olivia is nu 16 maanden en loopt ook nog niet.

Ze staat en schuivelt wel langs de tafel of bank, maar overstappen durft ze nog niet. Voor de rest heb ik absoluut niet het idee dat ze achter is ofzo.



Wel merk ik de laatste dagen dat ze best graag wil gaan lopen.

Als haar op de grond wil zetten, dan zet ze haar beentjes op de grond, terwijl ze daarvoor altijd bijna automatisch haar benen omhoog deed. En ze begint dan wat te trappelen als ze staat. Erg schattig :inlove:



En wat ze nu ook doet; op haar knieën lopen :inlove:

Het ziet er zooo cute uit. Ze loopt dus rechtop, alleen een treetje te laag :mrgreen:

hier geen ervaring (sil liep al met 10 maanden) maar ik wilde je wel even een hart onder de riem steken! meis maak je niet te druk sommige kindjes vinden inderdaad andere dingen veeeeel belangrijker en leuker, maar ik snap je bezorgdheid hoor :hug:

Ilja is bijna 15 maanden en loopt ook nog niet. Hij trekt zich ook nog niet op en staan doet ie dus heel eventjes als ik hem neerzet, maar het boeit hem niet zo! Ik zie hem dus echt nog niet lopen voorlopig hoor! :wink:

Hij kruipt wel, hij begon pas met tijgeren toen ie 10 mnd was, en eigenlijk pas sinds een paar maanden echt met z’n knieën kruipen en kont in de lucht.



IK maak me niet echt zorgen, maar soms toch stiekem wel een beetje. Helemaal omdat Ilja’s neefje van 9 maanden al staat en zich al optrekt. (ja ik weet 't, ik moet niet vergelijken maar ik doe het toch… :wall: :roll: ). Maar de ouders hebben dat jochie ook vanaf begin af aan veel laten staan op schoot (wat volgens mij niet zo bevorderlijk is voor de heupjes… :eh: ). Ik heb dat dus nooit gedaan, dat stimuleren vanaf het begin. Ik kan aan Ilja snel merken of ie ergens aan toe is of niet, en de hele tijd boeit iets hem niet (bijv. kruipen) en op een dag deed ie het gewoon! Dus ik denk ergens zo van, het komt vanzelf wel!



Toch ga ik voor de zekerheid nog een keer met Ilja naar het cb als ie 16 maanden is. De arts zei dat ik me echt nog geen zorgen hoefde te maken, maar zij stelde wel een extra tussentijdse controle voor en dat vind ik toch wel prettig. En ik vind haar ook aardig, met 18 maanden moet ik naar de verpleegkundige (= trut :x ) dus dan ben ik liever al bij de arts geweest voor die tijd! :wink:



De antwoorden in dit topic stellen me al een stuk geruster! Ik blijf hier even meelezen! :wink: Vind het wel interessant om te weten hoe het bij andere dreumesen gaat!

Tot dusver hoeft niemand zich dus zorgen te maken…Lars…23 maanden…haha…die van jullie zijn allemaal een stuk jonger. Kan me nog herinneren dat ik vorig jaar april, dus toen was Lars 10 maanden ik een meeting had met de juni 2005 moeders…Lars kon toen amper zitten, alleen met een kussen achter zijn rug…en toen waren er al kindjes die al heel goed konden staan en stapjes konden zetten. Lars ging pas kruipen toen hij 18 maanden was (hadden we niet eens meer op durven hopen) en toen ze mij vertelde op het kdv dat Lars uit zichzelf aan de tafel was gaan staan, geloof met maandje of 20…dat ik dat toen echt niet kon geloven. Ik heb nog steeds hele goede hoop dat hij gaat lopen. Hij wil nu de hele dag aan mijn hand lopen…en ook die geestelijke drang is natuurlijk een sprong vooruit!

@jacsansil wrote:

hier geen ervaring (sil liep al met 10 maanden) maar ik wilde je wel even een hart onder de riem steken! meis maak je niet te druk sommige kindjes vinden inderdaad andere dingen veeeeel belangrijker en leuker, maar ik snap je bezorgdheid hoor :hug:




dankje :-*

kleine update sinds gister heeft hij wel 2 pasjes los gezet, nou het begin is er :lol: .

KIJK! Dat is dus heel mooi! En dan valt Levi nog mooi binnen de grenzen van het cb (20 maanden!).



Ik moet in juli naar het cb maar dan laat ik de fysio altijd even bellen naar het cb zodat ik niet alles hoef te vertellen…waarom Lars nog niet loopt en hoe hij zich ontwikkelt, blablabla…dat scheelt enorm. Vorige keer met 1,5 jaar hebben ze er niet eens naar gevraagd omdat ze al volledig op de hoogte waren gesteld. Wel zo prettig, geen gezeur, geen interessant geklets :wink:

@monique wrote:

kleine update sinds gister heeft hij wel 2 pasjes los gezet, nou het begin is er :lol: .




goed hoor

:dance: :dance: :dance:

@irene69 wrote:





Ik moet in juli naar het cb maar dan laat ik de fysio altijd even bellen naar het cb zodat ik niet alles hoef te vertellen…waarom Lars nog niet loopt en hoe hij zich ontwikkelt, blablabla…dat scheelt enorm. Vorige keer met 1,5 jaar hebben ze er niet eens naar gevraagd omdat ze al volledig op de hoogte waren gesteld. Wel zo prettig, geen gezeur, geen interessant geklets :wink:




ik moet (mag) maandag met Veron naar het cb en dinsdag komt de fysio… Dus ik kan het gelijk de kop in drukken als ze erover beginnen dat hij niet goed kruipt enz…



gr patricia

@babylover wrote:

@irene69 wrote:




Ik moet in juli naar het cb maar dan laat ik de fysio altijd even bellen naar het cb zodat ik niet alles hoef te vertellen…waarom Lars nog niet loopt en hoe hij zich ontwikkelt, blablabla…dat scheelt enorm. Vorige keer met 1,5 jaar hebben ze er niet eens naar gevraagd omdat ze al volledig op de hoogte waren gesteld. Wel zo prettig, geen gezeur, geen interessant geklets :wink:




ik moet (mag) maandag met Veron naar het cb en dinsdag komt de fysio… Dus ik kan het gelijk de kop in drukken als ze erover beginnen dat hij niet goed kruipt enz…



gr patricia




dat is idd makkelijk om het zo op te lossen fysio cb laten bellen :thumbup:



hou je ons op de hoogte patricia hoe het was bij het cb :wink:

ons zoontje liep twee weken geleden ongeveer zomaar ineens 4 passen los. De dag erna nog een keer weer twee pasjes en sindsdien helemaal niet meer. Hij heeft tussendoor wel waterpokken gehad, misschien dat het invloed heeft, maar waarom hij nu weer niet lopen wil?? Ik dacht, het is nu dan zover, maar nu wil hij weer niet lopen. Hij kon al staan toen hij een maand of9 was. met ongeveer 10 maanden begon hij stapjes langs de bank te zetten, maar lopen ho maar. Hij kruipt supersnel en gaat soms op knietjes zitten en dan op de knietjes lopen zeg maar. hij is nu anderhalf jaar oud…ben benieuwd.

Ik hoorde inderdaad van de fysio dat als een kindje ziek is, zijn ontwikkeling wat stagneert, dus niet heel gek.

Vorige week hoorde ik ook nog van een kennis die een kindje heeft dat pas met 2 jaar liep …kreeg een nieuw zusje en vervolgens wilde het niet meer lopen. Tja kinderen ;). Ik denk nog steeds niet dat Lars voor zijn 2e echt los loopt maar ik heb alle hoop dat het goed gaat komen.

Hij wil de hele dag aan mijn hand lopen…helaas alleen met mij en niet met iemand anders…dat is wel wat vermoeiend :mrgreen:

vandaag naar het bureau geweest, niets byzonders omdat morgen de fysio komt…

Volgens de arts van het bureau vindt Veron het wel makkelijk zo… Zij kon zo niks ontdekken aan zijn beentjes, heupjes ed…



Ben nu wel erg benieuwd naar morgen… Ik laat het weten wat ze heeft gedaan en gezegd…



gr patricia

Nou de fysio is geweest hoor… Het was een jonge dame dus Veron begon gelijk de sjansen… Ze ging heel lief met hem om…



Nou hij is gewoon lui :mrgreen: … Er is gelukkig zo op het eerste gezicht niks mis met hem…



Wel kan ik gaan oefenen met hem… Als hij zit dan moet ik (mag ik) speelgoed schuin achter hem leggen en hij moet het dan pakken en dan moet ik ondertussen zijn beentjes recht houden… Zijn rompbalans is nog niet zo goed…



En als hij op zijn knietjes zit dan moet ik (mag ik) 1 voetje in stastand zetten zodat hij leert dat dat ook kan…



Ooooh en ik mag zijn voetjes gaan masseren, hij vind het maar niks als je aan zijn voeten zit, maar daar moet hij toch ooit op gaan staan…



En over het kruipen, daar doet ze niks aan… Hij kruipt gek zegt ze maar het kan geen kwaad en hij gebruikt allebei zijn armen en daardoor werkt hij wel a-symetrisch en kan het geen kwaad…



Over twee weken komt ze weer kijken…



gr patricia

vandaag stond onze uk bij de kast, ik heb gewoon zijn handje gepakt en zonder iets te zeggen gaan lopen, en hij liep gewoon mee aan 1 hand. was erg grappig. meneer heeft gewoon geen zin… :smiley:

@patricia gelukkig dat er niks aan de hand is en dat hij gewoon lekker lui is. misschien door de oefeningen zal het misschien wat sneller gaan.



ach ze zeggen het wel vaker jongentjes zijn wat luier als meisjes.

maar kan nooit geen kwaad om het na te laten kijken :wink:

Nou Lars heeft ook zijn eerste pasjes losgezet. Buiten vindt hij het nog heel eng, wel aan de hand lopen dat gaat goed. Hij kan nu zelf metertje of 3 lopen, wel nog wat wankel maar het gaat er wel steeds beter uitzien!



Dus wie weet redt hij het toch nog voor zijn 2e verjaardag…maar ik zie nu dat hij het kan dus dat is toch een fijn gevoel!

Ik heb dit topic even bijgelezen (was het even vergeten…), en wat leuk om te lezen dat er bij kindjes zomaar ineens vooruitgang in zit. Zie je wel, het zijn gewoon kindjes die het allemaal op hun eigen tempo doen.



Babylover, wat fijn dat de fysio is geweest. 't Is net even een paar tips die je krijgt om Veron wat te stimuleren. Ik vond het destijds ook fijn dat we een poosje wat tips hebben gekregen. Bij Bo werkte dat ook heel goed. Alleen toen ze (de fysio, dus) het ging hebben over het staan en lopen, terwijl ze eigenlijk toen nog maar net aan het tijgeren was gegaan, zijn we ermee gestopt. Ik kreeg toen het gevoel dat we Bo teveel zouden gaan pushen.



Irene, ik herken het gesjouw…Zeker met een dikke buik en een zwakke rug vind ik het af en toe heel vermoeiend. Maar ik zie dat Lars nu toch zijn eerste stappies is gaan doen. :thumbup:



Hier ook ineens vooruitgang. Als Bo op d’r knietjes zit, gaat ze regelmatig daarna staan. Binnen een dag of 4 zien we haar dat nu heel vaak doen. Ook onderneemt ze, na het gaan staan, nu pogingen om ergens op te klimmen. En dan denk ik: ‘‘Zie je wel, ze is laat in haar ontwikkeling, maar ineens is er wel weer een hele duidelijke vooruitgang.’’



Ut komt wel, en dat geldt vast en zeker ook allemaal voor jullie kindjes!