Loopfiets

Wil voor mijn meisje een loopfiets kopen, maar vraag me af of het wel iets is. Of ze er veel aan gaat hebben en met gaat spelen.



Zeggen jullie doen of niet ??



Bedoel dat gewoon een loopfiets met 2 wielen vanaf 3 jaar…

doen!!



mischa heeft er 1 gekregen toen hij 2 werd en heeeel veel plezier van gehad

Al is met 3 een fiets misschien wel weer leuker :think:

Hier ook met Valentijn zijn 3e verjaardag gegeven en in het begin was hij er heel groots mee, maar hij is al heel snel op een gewone fiets met zijwieltjes gegaan en Joon eigenlijk gelijk vorig jaar ook met ruim 2… De loopfiets staat hier dus juist op de nominatie voor MP ofzo :wink: Ze zeggen dat ze met zo’n loopfiets eerder hun evenwicht leren houden en dus ook sneller zonder zijwieltjes kunnen fietsen, maar dat heb ik hier niet gemerkt :think: Valentijn fietst nu sinds een jaar ofzo zonder zijwielen, heeft dus eerst nog lange tijd na die loopfiets op zijn gewone fiets MET zijwieltjes gefietst. Maar dat zegt niet dat het niet helpt natuurlijk :wink: Ik denk persoonlijk wel dat ze aan een “gewone” fiets (12") met zijwieltjes meer hebben, of in elk geval dat ze er langer wat aan hebben. Want als de zijwieltjes eraf gaan dan kunnen ze daar nog gewoon op doorfietsen :wink: Maar ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze :wink:

kimmie, mocht je hem op MP zetten, laat je me het dan even weten?

:wink:

:lol: :lol: Komt goed :thumbup: Zal het je ervoor al laten weten dan :wink:

Hier is de loopfiets wel een groot succes, en al door minstens 3 kinderen gebruikt om te leren fietsen :thumbup: De middelste van 3,5 kan nu zelf los fietsen, maar de voorkeur ligt nog echt bij de loopfiets. Als ik de oudste en zijn vriendjes het zou toestaan, zitten die er ook de hele dag op :wink:



maar…wij hebben de loopfiets voor de 2e gekocht, omdat we al een 12 inch fietsje hadden. Maar zelfs onze oudste heeft ondanks dat hij het 12inch fietsje had, toch eerst op de loopfiets moeten oefenen om te leren fietsen. Vind het ideaal :thumbup:

hier was het geen succes bij de oudste 2!

Hier was het zeker een succes!

De oudste was 4-bijna-5 en fietse met zijwieltjes.

We hebben toen een loop fietsje geleent en een maand later durfde hij ineens zonder zijwieltjes op zijn 12inch en dat ging toen ook gelijk goed! :thumbup:

De jongste kreeg een loopfietsje op haar 3e verjaardag en het heeft haar geholpen dat ze toen ze 3,5 was ook zonder zijwieltjes kon! :thumbup:

Nu nog spelen ze erg graag met hun “brommers”.



Ik zal er wel op letten dat het een loopfiets is waarbij je het zadel (en het stuur) hoger kunt zetten.

Dan heeft ze er en langer plezier aan en wanneer ze meer evenwicht krijgt kun je het wat moeilijker maken door hem hoger te zetten!

Wij hebben een kiddi-o en een puky. :thumbup:

ik zag toevallig een loopfiets in het foldertje van de ah, en twijfelde ook of ik die zou kopen voor mijn petekindje. echter zei wordt pas 2, en het is een 12 inch fietsje, dus ik twijfel nog…

Doen! Kes was ermee vergroeid tussen zijn derde en vierde! De kinderen hier die een loopfiets hebben in de buurt fietsen ook allemaal voor hun vierde zonder zijwieltjes door het evenwicht wat ze leren bewaren op de loopfiets. De jongste in de straat is nét 3 en heeft gisteren zonder zijwielen leren fietsen!

Hier is het geen succes

Hier is het geen succes

ik heb de jongensversie :thumbup:



tim was net 2 jaar, en zoef weg was hij op de loop fiets…

en nog steeds zit hij de hele dag erop,

zijn 3 wielers fiets is ook een succes!



ligt ook een beetje aan de lengte van het kind,

mijn nichtje van 6 maanden ouder als mijn draak kon er dus niet op,

ook voor het evenwicht…

en viel de hele tijd…

Hier is het ook een succes! De oudste zat er tot voor kort altijd liever op dan op zijn fiets. Hij wordt na de zomer 5. De jongste is 3,5 en zij durft er sinds een week op (ze kan nogal voorzichtig zijn) en is helemaal blij. Hier is het een goeie aanloop naar het echte fietsen. Ze krijgen er zelfvertrouwen van en leren beter hun evenwicht te bewaren.

Bij de oudste is het nog steeds een succes (al vanaf zijn 3e). En daardoor reed hij een jaar geleden zo weg op zijn fiets zonder zijwieltjes.



Omdat oudste nog steeds de loopfiets gebruikt en er ook ruzie komt als jongste in de buurt komt, overweeg ik wel een 2e loopfiets te kopen. Maar dan wel een goedkopere. Wij hebben nu een pucky van 90 euro.

Twijfel een beetje.



Hello kitty loopfiets kan ze waarschijnlijk beter afstappen of zou dat geen probleem moeten zijn ?

Loop fiets bij beide kinderen een groot succes!

De oudste fietst nu op een gewone fiets en had inderdaad het fietsen binnen 20 minuten onder de knie.

Moet zeggen dat ik hem vanaf het begin veel stabieler vind fietsen dan leeftijds genoten die veel meer slingeren.



Bij mijn dochter is de loopfiets ook een groot succes!

Ze waren wel jonger 2 jaar toen ze hem kregen.

Dit is hem geworden :smiley:

Ze is druk aan het oefenen :thumbup:

Super leuk! Daar gaat ze veel plezier van hebben!

Super.



Hier een heel groot succes. K.ate vind hem helemaal te gek. Ze heeft afgelopen weekend een fiets voor haar verjaardag gekregen zonder zijwieltjes, dus ze gaat nu volop aan het oefenen. en dan gaat de zadel van de loopfiets weer lager voor osn wit spookje.



Heerlijk ook bij het wandelen, kunnen ze langer mee voor ze moe worden.



Groeten

Isle