Loopfiets zomaar of wachten tot verjaardag?

Mijn zoon, die in augustus 4 jaar wordt, heeft sinds vorig jaar een loopmotortje voor buiten. Zodra hij buiten is, zit hij erop en hij neemt hem overal mee naartoe. Nu wordt dat ding eigenlijk te klein en hij zit met zijn knieen al bij zijn oren (bij wijze van spreken dan :lol: )

Voor binnen heeft hij een houten loopfietsje (van Bert van Ernie) waar hij veel op zit en rondjes door de woonkamer mee rijd.

Nu wil ik voor hem eigenlijk een loopfiets voor buiten, maar een erg goede met rem betaal je 130 euro… Moet ik dan voor een wat minder goede gaan die goedkoper is? Ook op MP kan ik niets geschikts vinden.

Ik kan het hem wel voor zijn verjaardag geven, maar dat is pas eind augustus, dus dan heeft hij er van de zomer geen plezier aan.

Heb nu met hem afgesproken dat we zijn traktor (waar hij nooit op zit) gaan verkopen en zijn Nopper waar hij nooit mee speelt, en dat hij dan een loopfietsje mag kopen voor dat geld.

Alleen is zo’n loopfiets wel duurder…

Wat zouden jullie doen? Toch wachten tot zijn verjaardag of eerder geven?

Als ik even naar B´elanna kijk toen die vier werd, zou ik zeggen:

Kun je hem niet uitleggen dat het een kado is wat niet zomaar gegeven wordt omdat het duur is. Dat het nu alvast een beetje voor zijn verjaardag is, maar wat vroeger zodat hij er nu al van kan genieten. En dat hij met zijn verjaardag dan maar een klein iets krijgt???

B´Elanna begreep dat op die leeftijd gelukkig, misschien jouw zoon ook wel…

Dan eerder geven, want volgens mij heb je dat dan eigelijk al gezegd. Als je die dingen verkoopt waar hij niks mee doet.

Persoonlijk had ik dit niet met hem besproken en dit met zijn verjaardag gegeven, maar goed vind dat in deze situatie eigelijk niet meer kunnen omdat je het al met hem besproken hebt.

En zonder me er teveel mee te willen bemoeien hoor, maar je schrijft dat hij bijna 4 wordt, vind je hem dan niet te oud voor een loopfietsje ?

Ja je zou zeggen dat hij te oud wordt, maar hij vind het zelf echt geweldig en ken er ook heel hard op rijden/crossen. Hij vind het leuker dan een fiets met trappers.

@Mama wrote:

En zonder me er teveel mee te willen bemoeien hoor, maar je schrijft dat hij bijna 4 wordt, vind je hem dan niet te oud voor een loopfietsje ?

ik dacht dat nano hem met 3,5 kreeg (zelfde dilemma als de TS: wachten op verjaardag of niet), maar bij nader inzien was ie toen 2,5. Hij heeft um heel veel gebruikt, maar op z’n vierde verjaardag heeft ie een gewone fiets gekregen, en nu zit ie er eigenlijk nooit meer op. Ik zou dus ook niet meer voor een loopfietsje gaan, niet nu ie 3,5 is, en al helemaal niet wachtend tot ie 4 is.

gisteren zelfde gehad met een 12inch fiets voor Xander. Hij loopt al vanaf januari te zeuren dat hij ook wil fietsen. Maar vanwege weer enzo de boot af kunnen houden.

Nu het weer mooier weer is, heb ik gisteren toch een fiets met zijwielen voor hem gekocht. Ook al is hij pas eind juli jarig.

Dat had betekend nog ruim 4 maanden te moeten wachten en dat vond ik niet eerlijk.

Dus nu een gekocht en meneer heeft er al de nodige tijd op doorgebracht sinds gisteren. Hij gaat er nog net niet mee naar bed :inlove:

Aangezien SL bijna jarig is krijgt ze 'm (waarschijnlijk) op haar 3e verjaardag.

Maar de oudste (5 1/2) heeft er ook 1 (gewoon zonder rem) en hij racet er nog steeds erg graag op. Het is zijn motor zegt hij. Hij kan inmiddels ook fietsen als de beste maar die loopfiets blijft leuk (maar is nog te groot voor mijn kleine ukkie…).

Het gaf hem net de zekerheid vorig jaar en het evenwicht, na een tijdje op de loopfiets kon hij ineens fietsen zonder zijwieltjes! :thumbup:

Kun je er niet 1 lenen bij de speel-o-theek?

Hier hebben ze ook loopfietsen, en die mag je dan 2x (4weken = 8) achter elkaar lenen… Misschien is dat net genoeg voor hem?

ik zou het doen zoals wisje zegt, nu een loopfiets en dan voor zijn verjaardag een kleiner kado.

Marite, dat zou ook een idee zijn, maar ik heb nog een zoon van bijna 2 jaar, dus als mijn oudste het niet leuk meer vind (wat ik mij echt niet kan voorstellen, want hij vind het nu echt GEWELDIG!) dan heeft mijn jongste er ook nog wat aan. :smiley:

:thumbup:

dan is die loopfiets voor algemeen gebruik en dan zal ik hem nu geven, ook omdat hij er nu (min of meer) om vraagt toch?

Maar een handrem heeft die van mij niet nodig hoor, het gaat hem om het racen, voeten aan de grond en je stopt!

Ik zou hem gewoon nu 1 geven.

Kinderen heb echt nog geen besef van hhoe duur iets is.

Dan geef je hem op zijn verjaardag gewoon iets kleiners.

hier vielen de momenten van fietsen ook niet samen met een verjaardag…

De 3 wieler wel, die heeft onze oudste van opa en oma op zijn 2e verjaardag gekregen. Maar het 12 inch fietsje hebben we niet voor een verjaardag gekocht.

Sowieso omdat het een fietsje zou zijn dat over zou gaan op zijn broertjes… en hij was er op dat moment enorm aan toe…

De fiets erop is ook weer tussendoor gekocht. Wilden we in eerste instantie wel mee wachten, maar hij kwam van ellende niet meer vooruit op die 12 inch fiets, hij was gewoon echt te groot en het duurde nog meer dan een half jaar tot zijn verjaardag. Zodra hij een grotere fiets had kon hij toen ook ineens zomaar zonder zijwieltjes en dat gaf ons een heleboel vrijheid.

Ook die fiets zal over gaan op zijn 2 broertjes en voor hun zal dat ook zijn op een moment dat het nodig is en de fiets ‘vrij’ is.

Ok dit is misschien een domme vraag maar dan hoor ik het wel…waarom niet de ernie en bert loopfiets buiten gebruiken. Die zijn toch voor buiten en niet voor binnen?

Wij hebben er ook een en die gebruiken we voor binnen en buiten…natuurlijk hebben wij wel laminaat en geen vloerbedekking :lol:

Ik kan me dus wel voorstellen als je vloerbedekking hebt dat het dan niet zo handig is.

Maar ik zou geen loopfiets meer kopen omdat hij toch bijna 4 jaar is … en tzt een gewone fiets gaat krijgen, neem ik aan…OF tweede hand via marktplaats ofzo…

En als je toch een nieuwe wil zeker niet wachten…

Groetjes

Ellen :slight_smile:

Bij de Hema is volgende week een (houten) loopfiets voor 39euro.

Of je gebruikt inderdaad die van Bert&Ernie ook voor buiten?

De fiets erop is ook weer tussendoor gekocht. Wilden we in eerste instantie wel mee wachten, maar hij kwam van ellende niet meer vooruit op die 12 inch fiets, hij was gewoon echt te groot en het duurde nog meer dan een half jaar tot zijn verjaardag.

Ja, dat hadden wij ook vorig jaar! Het lijkt me heerlijk om een kind te hebben dat in het voorjaar jarig is, zodat je dan leuk buitenspeelgoed en fietsen en driewielers kan geven, maar helaas.
Aangezien Laura's verjaardag pas eind augustus is, kopen we dat soort dingen toch vaak 'zomaar' tussendoor.
De laatste fiets hebben we overigens van marktplaats voor 40 euro, dus het hoeft niet perse duur te zijn. Laura had toch niet door dat hij niet helemaal nieuw was (en aangezien het fietsen zonder zijwieltjes nog niet echt lekker gaat, vind ik een deukje of krasje meer of minder niet zo'n punt).

We willen de Bert en Ernie fiets graag alleen voor binnen bewaren, omdat we laminaat hebben dat erg kan krassen met veel zand erop. En hij rijd er echt elke dag op binnen, vandaar.

Ik heb inmiddels bij de Praxis een houten loopfiets (in vorm van motor) gekocht voor hem voor 39 euro! Heb hem gezegt dat hij deze nu mag hebben omdat hij zijn nopper gaat verkopen. Dit vond hij een goed idee! :smiley:

Ik ben blij dat we het hebben gedaan, want hij heeft er gisteren en vandaag de hele dag buiten op gereden en hij gaat heel hard! Kan al steeds meer zijn evenwicht bewaren (benen van de grond als hij de fiets laat uitvieren) Zijn kleine broertje van bijna 2 rijd nu op zijn kunstoffen motor die mijn oudste te klein is geworden en zo hebben ze samen de grootste lol! :inlove:

Ik zou het toch nu geven. Fietsen vind ik niet persé verjaardagsafhankelijk, maar eigenlijk wel een must in dit land. en als ze dan jarig zijn terwijl het slechter weer wordt en de andere echt te klein is…tja…dan zou ik het toch doen. Desnoods wel toch nog even wachten en via mp? Ook onze driewieler kwam er zo maar. Nu krijgt ze wel een fietsje voor haar verjaardag omdat het toevallig zo uitkomt. Maar stel ze groeit er volgend jaar zomer af, dan komt er toch dan een nieuw fietsje, ook al is ze dan niet jarig.

Het gaat nu alleen om een loopfiets en dan weet ik het weer niet, omdat hij al bijna 4 is, lijkt dat toch meer voor extra.

Haha, aan mij heb je eigenlijk niets dus!!

Oh en nu kom ik ook nog eens te laat met mijn opmerkingen haha!

@fiep klophout wrote:

@Mama wrote:

ik dacht dat nano hem met 3,5 kreeg (zelfde dilemma als de TS: wachten op verjaardag of niet), maar bij nader inzien was ie toen 2,5. Hij heeft um heel veel gebruikt, maar op z’n vierde verjaardag heeft ie een gewone fiets gekregen, en nu zit ie er eigenlijk nooit meer op. Ik zou dus ook niet meer voor een loopfietsje gaan, niet nu ie 3,5 is, en al helemaal niet wachtend tot ie 4 is.

Mocht je voor dec vanaf willen :mrgreen: Misschien een idee voor kerstkadootje voor Nena die dan 2,5 is (ben voorlopig even op zoek naar driewieler met duwstang voor haar verjaardag - want ze wil zo graag maar kan het nog niet)