Loopfiets zomaar of wachten tot verjaardag?

Ik bewaar gewoon van mijn zoon het verjaardagsgeld, als hij iets krijgt. Hij is in december jarig tegelijk met Sinterklaas en dan heeft hij in het voorjaar nog een kado’tje. Als hij geen geld gekregen heeft bewaar ik gewoon een "buitenkado"en krijgt hij dat met pasen. Zo heeft hij ook buitenspeeltjes. Afgelopen jaar heeft hij een hele gave driewielerfiets MET soort bolderkar eraan gewoon gekregen in december en nu gaat het ding pas naar buiten, hij kan er nog wel een paar jaar op vooruit.

Genoeg oplossingen dus, maar doen wat je hoofd je ingeeft en je beurs hihi. Kinderen hebben niets aan je rationalisatie over wat iets waard is. Hertzelfde over mensen die precies hetzelfde uitgeven aan de kids. Soms wel maar soms ook niet, Nienke heeft nu een grote fiets nodig en haar fiets is toevallig veeeeel duurder dan die gave driewieler van Guus met bak. Ik ga me dan echt niet in allerlei bochten wringen om het precies gelijk te trekken. Een ander jaar is het bij hem weer toevallig duurder denk ik dan. Gaat om kado en niet precies om de centen, tenzij je geld zou geven. Maar goed dat is dan mijn idee en gevoel. Zodra ze ouder worden gaat dat niet meer zo op, dan realiseren ze zich wel de waarde en dan denk ik wel dat ik het gelijk doe, wil natuurlijk geen onderscheid tussen de twee.

Petri