Wat krijgen jullie kinderen aan in de winter?
Een longsleeve of ene trui
Melinda had vorig winter over het algemeen longsleeves aan met daaronder een hempje…
Maar manlief zegt dat longsleeve koud zijn
Maar als je in huis bent met de verwarming aan dan kan een longsleeve toch wel?
Buitenshuis heeft ze een goede dikke winterjas
Tuurlijk heeft ze wel een paar dikke truien dat wel
Longsleeves vind ik voor de herfst en voorjaar. In de winter gaat er een Tshirt over.
Ik heb voor mijn meisje helemaal geen truien alleen longsleeves in alle kleuren en daar kan dan eventueel weer een leuk t-shirtje overheen als ze het al koud heeft.
Verder een gewone nette winterjas (meer voor de herfst) en een lekkere dikke winterjas.
Ik heb zelf ook amper truien…vind ik binnen al snel veel te warm. Jinthe is ook geen koukleum, dus dat scheelt. Vond vorig jaar ook dat er erg weinig truien voor meisjes te koop zijn…en als er al iets is, dan heeft het een capuchon. Hier nu twee truien (één met capuchon, één zonder) en verder een zooi vestjes die zonodig over de longesleeves heen kunnen.
Verder voor buiten een gevoerd vest (voor het najaar), een dunnere winterjas (beetje tussenjas, maar ook voor niet te koude winterdagen) en een dikke, wind- en waterdichte winterjas en een wind- en waterdichte sneeuwbroek.
Hier ook geen truien. In de winter trek ik gewoon een longsleeve onder een jurkje met korte mouwen of doe er een shirtje overheen. En dan kan er eventueel ook nog een hemdje onder als het heel koud is maar in school en thuis is het binnen gewoon 20 graden. Dan moet ze het ook niet te warm hebben. Buiten gaat er gewoon een dikke winterjas over.
Long sleeves, long sleeves met 't shirt er onder of over, 't shirt met een (sweater) vest, dunnere trui (geen dikke wolle truien) en daar over een warme winterjas.
Alleen als we bewust de hele dag buiten gaan zijn (of weten dat we buiten veel stil moeten staan),dan hooguit een thermohemd er onder of echt een warme trui,maar gewoon voor een schooldag (in huis, in school is het warm zat) gewoon normale kleding. Bij het buiten spelen zijn ze ook steeds in beweging. Teveel lagen, te warme kleding en teveel zweten is slechter dan gewoon een long-sleeve aantrekken met een normale warme jas.
Tot nu toe dragen de jongens voornamelijk nog hun leren (zomer)jack. Alleen Eli af en toe een tussenjas. Pas onder de 10 graden of bij ijzige wind ga ik eens verder kijken.
weinig echte truien hier… denk dat ze er allemaal misschien 1 hebben :lol: .
Hier dus veel longsleeves, al dan niet met een hemd of een t shirt er onder, t shirt er over en ze hebben wel meerdere vesten.
In principe met een t shirt eronder en als het heel koud is kan daar altijd nog een longsleeve onder. Maar dan is hier de praktijk dat zodra we thuis zijn het vest alsnog weer uit gaat.
hier bijna geen truien
op mn werk loop ik nu nog met korte mouwen
de kids hebben een longsleeve aan met een tshirt eronder.
overigens hebben ze wel een aantal vesten
Beide, ik heb longsleeves, truien, blouses en vesten voor ze.
De longsleeves vooral voor nu, als het kouder word een blouse met vest, of een vest met een shirt eronder, of een lekker warme trui.
Maar in principe ook gewoon een longsleeve, die heb ik ook het meeste.
Robin heeft een hemd aan, Lucas nog een romper.
Binnenshuis en op school e.d. staat gewoon de verwarming aan in de winter en voor buiten hebben ze een winterjas, inclusief das, muts, handschoenen.
longsleves altijd met een shirtje erover of eronder. Trui idem…
Ik pak ze geloof ik veruit t warmste in :lol:
Ze dragen nu een longsleeve met een (wol/zijde) hemdje met korte of zonder mouw. Dochter heeft er geregeld ook al een dun vestje over, oudste ook. Jongste rompertje met lange mouw zowiezo.
In de winter is mijn oudste echt heel koud, hij heeft dus een paar hele mooie dikke wollen truien en vesten en woont daar dna in… Met een wollen hemd met lange mouwen en longsleeve eronder :lol: maar goed, hij is wel ook hier in huis de uitzondering hoor. De andere twee hadden het meestal prima gewoon met een warme trui of vest, of een wollen hemd met lange mouwen onder een longsleeve, evt vestje erbij.
maar het is de afgelopen week/ 2 weken hartstikke warm toch?!
Tenminste… ik vind van wel. Mijn kinderen lopen ook nog in de zomerjassen en 's middags wel alleen in t shirt met vest.
2 week terug was het in de ochtenden idd goed fris en hadden ze hier ook dikkere jassen aan, maar die hangen nu weer keurig op de kapstok te wachten op die voorspelde echte kou van november .
Levert trouwens wel aparte plaatjes op soms…
Ik met de jongste in draagdoek… die gewoon zijn kleertjes aan had + een (dun) mutsje op, ikzelf zomerjasje open er over… en dan loop ik ineens naast een vrouw met baby in de wandelwagen. Dikke voetenzak er al op en kindje in winterjas modelletje dekbed + dikke muts en sjaal :shock: .
Ja nu is t heerlijk idd! Alleen dochter en oudste zoon dragen 's morgens een tussenjas, maar als ze na school buitenspeelden gewoon een vest of zomerjasje. Ze dragen die dikke wollen vesten ookniet nu al hoor, nu gewoon longsleeves.
T heeft 1 trui in de kast omdat hubbie die zo leuk vond. Maar verder alleen longsleve’s, ze heeft wel altijd een hempje eronder.
In de herfst longsleeves en in de winter een trui.
Beiden. Ik vind bij mijn zoon capuchontruien zo leuk staan, dus die draagt hij regelmatig, nu, en hartje winter. Maar hij heeft ook wel wat longsleeves, vaak met een blouse eronder of een shirt met korte mouwen erover. Voor dagen dat we thuis zijn een oude longsleeve, dan doe ik geen moeite voor een blousje ofzo
Op zich maakt het toch niks uit wat ze aan hebben. Binnen is het overal warm, en als ze naar buiten gaan, dan gaat er toch een goede winterjas overheen.
Ik heb niet zoveel meer te vertellen :mrgreen: De oudste is een koukleum en loopt graag in truien als het koud is. De jongste heeft het - net als ik - snel warm en draagt meestal een longsleeve. Shirtje erover, staat ook nog heel mooi. Buiten wel een vest erover heen en een dikke jas. Als het koud is dan, nu nog niet. Hoewel ze vandaag een T-shirt met een dun vestje aanheeft. Ze zit gedeeltelijk in een rolstoel en dus stil. Dat is snel koud. We hebben de voetenzak er nog niet in, maar daar al wel over getwijfeld. 's Winters heeft ze wel thermo ondergoed aan. Het verschil tussen buiten en binnen is wel heel groot. Daarom ben ik ook een groot fan van vesten. Buiten lekker warm en binnen doe je ze heel makkelijk uit.
Maar ja, de dames kiezen zelf hun kleren uit. Vaak leg ik voor de jongste 's avonds wat klaar op een stoel. De volgende dag is ze keurig aangekleed als wij beneden komen. Maar vaak wel andere kleren dan ik had klaargelegd. Mijn inbreng is niet zo groot meer ben ik bang
uhm, hier veelal shirts met lange mouwen. geen idee of dat dan bedoelt wordt met een longsleeve, maar ik zou dar echt geen shirt overheen dragen, dus dat vraag ik me af
een hemdje eroonder en klaar.
ook een aantal dunnere truien in de kast, die we gewoon zouden dragen.
Zoals vorig jaar, met de sneeuw, en we gaan langer tijd naar buiten krijgt ze er thermo ondergoed onder
Ik heb veel longsleeves, wat overhemdjes, wat vestjes en wat dikke truien. O ja, en wat truitjes die mooi over een overhemdje passen.
@knipoogje1983 wrote:
uhm, hier veelal shirts met lange mouwen. geen idee of dat dan bedoelt wordt met een longsleeve, maar ik zou dar echt geen shirt overheen dragen, dus dat vraag ik me af
Ja die worden bedoelt met de longsleeves…dat zijn gewoon de truitjes met lange mouwen, meestal zit er ook geen print op, maar kan wel. Ik heb ze in alle kleuren zonder print dus een leuk shirtje zonder mouwen (of gewoon t-shirtje )eroverheen staat heel leuk. Ze zijn niet al te dik dus als het echt kouder word is het met een shirtje erover heen echt niet te warm.