Ligt het nou aan ons of wat?

Inderdaad. Ik vind het ook belangrijk dat mijn kinderen warm eten daarom kook ik elke dag. :wink:



Zij eten dus thuis warm.

Wanneer kunnen ze dan warm eten thuis? Wil niet moeilijk doen hoor, wil alleen snappen waarom je het ā€œmoeilijkā€ doet wanneer het ook makkeijler kan :wink:

Wanneer maak je het?

Als ik gewerkt heb, kom ik pas rond 18.30u thuis, als ik dan nog moeten eten maken en Mea laten meeeten eet ze pas rond 19-19.30ā€¦

Hoe bedoel je dat? hoe laat wij eten?



Mijn man werkt van 7 tot 15:30 en ik van 8:30 tot 17:00. Wij eten om half 6.

De kinderen worden om 16 uur door mijn man opgehaald. Zouden we andere tijden werken dan zouden we ook later eten denk ik. Daar went iedereen aan.



Mijn man is niet zoā€™n ster in koken dus de dagen dat ik werk haal ik eten uit de vriezer en dat warmt hij op. Dat eten heb ik van te voren gemaakt. Ik maak op de dagen dat ik niet werk bijvoorbeeld dubbele porties en op zondag kook ik in de middag een extra maaltijd.

17u gedaan en om 17.30 eten? , dat lukt me nooitā€¦

ik zie gewoon niet in wat er verkeerd is om warm te eten in de creche, waarom dat moeilijk zou zijn te organiseren daarā€¦ dat bedoel ikā€¦

Omdat ts wil dat haar zoon op HAAR tijd eten krijgt en niet allemaal samen met de rest :wink:

Ik snap hem :wink: :doh: Maar dat snap ik dus nietā€¦waarom dat niet samen magā€¦



allez ja, onze ouders doen daar gelukkig niet moeilijk over, trouwens dat groepsmoment is heel gezellig altijd 8)



Jawel, jawelā€¦ Ik snap haar natuurlijk wel, hij is nog maar 10 mnd, dan is het bij ons ook HUN tijd, hoorā€¦ of wanneer ze honger hebbenā€¦

Ik wil de eerste ouder bij ons nog tegenkomen die niet wil dat haar kindje warm eet 8)

Ik zou inderdaad graag willen dat ze hem eten op de creche zouden geven! Wij zijn op zn vroegst om 18.15 uur met de kleine thuis. Dan moet hij nog in bad en eigenlijk om 19.00 uur slapen. In die tijd moet hij dus ook nog eten en eigenlijk ook nog een flesje. Dat kan allemaal nooit zo snel achter elkaar vandaar dat wij niet blij waren toen ze vertelden dat ze hem geen warm eten wilde geven. Hij slaapt namelijk niet door op het warme eten dat hij krijgt en wel als hij een papfles krijgt als laatste. Vandaarā€¦

Wist je dat dan niet voor je hem daar inschreef?

Mag dat dan niet op een ander uur? In Nederland is het sowieso gewoonlijker dat babies s avonds warm eten, maar hier is het gebruikelijker om dat smiddags te doen en in de namiddag fruit en savonds een flesā€¦ Smiddags warm zou beter voor de vertering zijnā€¦ en het loopt prima zoā€¦ maar zijn gewoontes heā€¦

hier krijgen de kleinste kids om uurtje of 16.30 warm eten en de oudere kindjes evt nog wat fruit.zodat ze als ze vanaf 17 uur opgehaald worden niet moe en hongerig zijn,gaan ze vaak huilerig weg.terwijl dat voor bij mij (gastouder)zo beter werkt.en ook voor de ouders en kindjes meestal krijgen de kinderen die lange dag hebben tot 18 uur inderdaad thuis dan nog of fles pap of wat anders voordat ze gaan slapen.omdat het anders niet redden tot volgende ochtend.

Ja de peuters eten om 15u fruit en boterhammen en om 17.30u nog een koekje om niet met honger weg te gaanā€¦

@Vicky S wrote:

Wist je dat dan niet voor je hem daar inschreef?




Nee hebben ze niks over verteld, zoals wel meer dingen :?



We zijn al bij een andere creche gaan kijken, maar die vonden we ook niks, want daar zat iedereen in de tuin met mooi weer en binnen lag een baby te slapen in zon beweegbaar schommelstoeltje in zn eentje en er lag een baby van 8 weken ofzo alleen in een wippertje om een middagje te wennen. Iedereen zat verder in de tuin! :evil:



Ook zou je een gele kaart krijgen als je eens te laat kwam halen :shock: , ook al kwam dat door file of een ongeval ofzo. Na 2 gele kaarten zou je je plaats voor je kind kwijt zijn :roll:



Nog geen tijd gehad om verder te zoekenā€¦

Blijf erbij, vind het vreemd dat er geen warm eten gegeven wordt als het nodig isā€¦ bij ons wordt het dagdagelijks gebracht door een traiteurā€¦

Moet 25euro betalen, verwacht dan dat er tenminste eten inzitā€¦ :wink:

Als ik het zo lees denk ik toch dat het een cultuurverschil is tussen NL en B. Wij eten hier niet op dagverblijven of scholen warm. Ook niet als de kinderen ouder worden. Warm eten doen we in NL thuis rond de avond. Zelfs in het ziekenhuis waar je tot voor een paar jaar terug je warm eten om half 12 al kreeg :sick: had ik de laatste keer (afgelopen maand) warm eten rond 5 uur half 6.

Ja, dat is grappig eigenlijkā€¦ als Mea naar de kleuterschool gaat, moeten we thuis ook warm eten savonds, dan desnoods vroeger, hoe dat weet ik nog nietā€¦ maar zolang ze het op de creche smiddags kan krijgenā€¦

Er zijn veel verschillen qua eetgewoontes hoor, heb ik hier leren kennen :wink:

Ja grappig en toch liggen Belgie en NL niet ver bij elkaar vandaan. Leuk om van elkaar te leren.



Toen Hieke kleiner was had ik voor haar in de vriezer ijsblokjes met eten. Dus koken, pureren en dan in ijsblokvormen doen. Als het dan ingevroren was uitdrukken in diepvrieszakjes. Allemaal enkele groente en aardappels. Zo kon ik mengen per blokje en snel voor haar een goede maaltijd op tafel zetten op kdv dagen. Toen ze wat ouder werd heeft ze regelmatig potjes gehad op kdv dagen en nu eet ze al een hele tijd met ons mee. Ik heb geen uur nodig om te koken en zeker op die dagen zorg ik dat ik het mijzelf niet te moeilijk maak. Ik heb de ā€˜mazzelā€™ dat ik niet tot 17 uur werk maar tot 14 soms 15 uur. Ik kook dus eerst, en dan haal ik Hieke op. Ik weet het, dat is luxe, maar het werkt wel voor mij. Een nichtje van mijn vriend kookt op zondag voor de hele week en vriest het in. Dan hoeft ze het op de dag zelf enkel te ontdooien. Vond ik ook wel creatief, alleen is het op zondag weer zoā€™n hoop werk. Maar dan ben je er wel in 1x vanaf.

Sjee das wel een goede tip!!

Misschien dat we dat maar eens moeten proberen.

Bedankt! :-*

Is een goeie tip, maar ik kook niet, mijn man kookt, dus heb weinig in de pap te brokken daarin :wink:



Nl en B verschillen in veel hoor, heb hier veel pos dingen opgepikt 8)

misschien een oplossing voor het sokken probleem

grotere sokken of langere of misschien maillotjes !?

vind het trouwens scandalig dat ze spenen kapot maken



en bij ons geven ze ook wel is warm eten maar dan wel op hoge uitzondering hoor!



e.line is nu aan het ritme gewend van het kdv en de dagen dat ik thuis ben hebben we ook weer ons eigen ritme eten blijft wel een beetje hetzelfde maar gelukkig is ze redelijk flexibel met eten etc!

mijn kindje eet ook warm op de creche maar dan gewoon tijdens het middag eten. we geven zelf alles mee en voor hun maakt het niet zo uit of ze haar een groente hapje voorschotelen of een bordje pap.

wanneer ik late dienst heb, en manlief sophie ophaald op het kdv (17.30) bestaat de mogelijkheid dat ze op het kdv sophie warm eten geven, als ik het zelf meegeef.

Echter doen wij dat nooit, want sophie wil altijd eten als ze andere ziet eten, dus dan zou ze twee keer eten willenā€¦

Als je het echt belangrijk vind dat je kindje op het kdv warm eten krijgt, zouje kunnen vragen of ze een potje 's middags willen opwarmen en geven? en adners denkik dat het echt jouw probleem isā€¦



wat betreft de sokken: dat is heel herkenbaar. Sophie trok ook haar sokjes altijd uit, tot we kniekousjes hebben ontdekt. Die houdt ze mooi aan! :smiley:



een slaapzakje is volgens mij verplicht op kdvā€¦ dus snap hun keuze daarin eigenlijk heel goed.



het speenverhaal vind ik ronduit belachelijk! daar zou ik dan ook zeker meer mee doen! die avent spenen gaan zooo lang mee, en die gaan echt niet vanzelf kapot, dus om het gat dan maar groter te maken?? :naughty:



vind het niet zoā€™n lange lijst wat je kindje op zijn broof mag. Kaas of wordt is niet moeilijk te onthouden lijkt me, en om dan pindakaas te geven als je je reden uitelgegd hebt vind ik not doneā€¦ gewoon schandalig zelfs!