Ligt het nou aan ons of wat?

Ik erger me de laatste tijd mateloos aan het kdv van onze jongste :evil:

Vroeg me af of ik nu gewoon moeilijk ben of veeleisend of dat ze gewoon echt irritant zijn daar?



Als ik aangeef dat we hem graag laten slapen zonder dekentje tussen de middag en met zn kleertjes aan, zodat hij leert wat het verschil is tussen een kort middagslaapje en zn echte slaap, hoor ik later als ik eens een slaapzakje breng omdat hij thuis steeds met zn beentjes tussen de spijlen komt, dat ze hem allang in een slaapzakje hadden gelegd omdat hij dus ook daar met zn beentjes ertussen kwam. Dat kunnen ze dan toch even overleggen??



Als ik zeg dat hij bepaalde dingen niet op brood mag en ik kom toevallig met een ochtendmeeting en krijg een boterhammetje voorgeschoteld voor hem waar dus iets op zit wat hij niet mag van mij wat ik een paar keer uitdrukkelijk in zn crecheboekje heb gezet!



Ze doen zn broekje steeds in zn sokjes en slofsokken omdat hij ze anders steeds uittrekt, maar nu rekken die dingen uit! Ook kom ik regelmatig dat ze helemaal uit zijn en hij dus koude voetjes heeft.



Eerst wilde ze helemaal geen warm eten geven. Dat was iets voor de ouders! Ja maar ik bepaal zijn ritme niet zei ik en met het werken van ons lukt het niet om hem dan meteen warm eten te geven thuis en daarna zn papflesje wat hij krijgt voor de nacht. Na veel gezeur geven ze eindelijk eten, maar doen ze dat dus blijkbaar al om 15 uur terwijl het pas om 16 uur moet. Hier kwam ik achter omdat ze zich een keer versprak en hij thuis niet te genieten was savonds totdat hij zn flesje kreeg. Mannetje had gewoon honger!!



Nu weer vandaag… Paar weken terug werd ik gebeld of ik een nieuwe speen wilde kopen voor zn flesje want iemand had het gaatje groter gemaakt en nu ging het te hard voor hem om te drinken. Dat zijn Avent spenen en niet goedkoop vind ik! Waarom maken ze zon gaatje groter vraag ik, hij heeft toch gewoon de speen met het nr waar hij aan toe is? Wij toch nieuwe speen gekocht, ruil ik vandaag het flesje om voor een tuitbeker hebben ze de nieuwe speen ook het gat groter gemaakt!!! Nu vraag ik je?? Ik zeg waarom doe je dat nou? Ik gebruik de spenen thuis ook en deze kan ik dus weggooien, weer!!



En dit zijn zo maar een paar voorbeelden…

Ligt het aan ons? Gaat het overal zo of WAT IS DIT??? :think: :evil: :frowning:



Ik denk dat ik morgen maar eens een goed gesprek ga hebben! En 2 nieuwe spenen wil :evil: Toch?

edit: dubbel

Ik zou alleen pissig worden van het speenverhaal. Dat vind ik echt te absurd voor woorden en zou ook geld terug vragen.



Ook het brood vind ik een punt waar ze wel naar moeten luisteren.



De rest, tja. Ik snap dus wel dat ze hem een slaapzak geven als hij vast komt te zitten met zijn beentjes. Ik snap ook dat ze dat niet met jou bespreken want eigenlijk is het een beetje standaard dat een kind wel een slaapzak krijgt op een kdv. Ik denk dat ze daar dus niet echt bij stil staan.



Eten geven, nogmaals. 16 uur eten geven is de meest rotste tijd voor een leidster. Dan worden er kinderen opgehaald, is het vaak drukker en is de tijd van de leidsters schaars. Meestal worden de crackers/fruit rond 15 uur gegeven dus ik snap wel dat ze het dan geven.





Dat de sokken uitrekken is inderdaad niet zo leuk. Maar het is warm genoeg op zo’n kdv en koude voetjes bij kindjes zijn absoluut niet slecht. Zou mij daar dan ook echt niet druk over maken.



Ik vind jouw hele lijst een beetje teveel speciale aandacht voor je zoon. Hij is namelijk niet de enige daar en als ze van elke ouder een lange lijst krijgen met dingen die ze moeten doen krijgen ze niets meer voor elkaar. Met al jouw punten zijn ze bijwijze van spreken de hele dag met je zoon zoet. Dat kan gewoon niet…



Dus tja, ik snap best dat jullie het vervelend vinden, maar ik denk ook dat jullie je misschien wat soepeler moeten opstellen en het belangrijkste punt op te brengen, niet 5 punten of meer. Ik vind je dus veeleisend.

Ik ben het wel met Madre eens. Van die speen is echt absurd, geen enkele reden om die te slopen. Ze kunnen hoogstens om een grotere vragen als ze dat nodig vinden en anders eens overleggen waarom het bij hen niet lukt met die speen en thuis wel. Warm eten is echt lastig op een kdv, bij ons doen ze het niet. Als ze dat voor 10 kinderen moeten doen, doen ze niks anders meer. Warm eten doen ze hier ook thuis en daar kan ik mij goed in vinden.



Anyway, ik sluit me dus bij Madre aan.

  • dat speenverhaal kan ook niet, snap ook niet waarom ze dat doen eigenlijk :think:


  • als jij duidelijk zegt wat je liever niet wilt hebben op brood, horen hun dat ook gewoon niet te geven, dit zou ik zeker even aangeven!


  • slaapzakjes zijn bij ons tot 2 jaar een regel vanuit het kdv

    wij mogen de kindjes ook niet in hun kleertjes op bed leggen


  • warm eten wordt bij ons ook niet gedaan, alleen de eerste weken om de kindjes aan de smaak te laten wennen maar daarna is de groentehap voor thuis!



    het lijkt er een beetje op uit je verhaal dat de comminucatie niet zo heel lekker loopt, hier kan je altijd even een gesprekje voor aanvragen

    want het is wel erg jammer dat je je zo aan het irriteren bent!

Ohh zo herkenbaar ik had ook een aantal dingen onderandere de sokjes die altyd uit waren en hij gewoon helemaal koud was.

Van het slaapzakje kan ik me wel voorstellen dat zij het wel doen ook voor de veiligheid voor je kindje he…

Kwa eten ja das verschillend kwa cresch bij ons deden ze het wel.



Ik ergerde me ook aan veel punten en hebben we het er thuis een aantal keer over gehad en hebben we erna besloten Veron naar een gastouder te doen. Gewoon omdat dit persoonlijker is maar ook omdat zij wel meer tijd hebben om je kindje de aandacht te geven die jij graag wil.

Denk dat je het probleem eerst moet zoeken bij jezelf wat is nu eigenlijk daadwerkelijk het probleem. De sokjes die uit zijn of de slaapzak of gewoon dat hij de aandacht moet hebben die jij wil?

Dat laatste was dus ons geval. OOk wilde ik niet langer “zeuren” bij de leidsters zodat ze een afkeer tegen Veron kregen door mijn gedrag,…





Succes ermee is wel lastig :hug:

Ja dat klopt.



Wij zitten ook te twijfelen om hem naar een gastouder te doen ondertussen. Voel me zo’n zeur ondertussen en dan krijgt ie sowieso meer aandacht. Heb het idee dat ze hem soms gewoon een hele dag in de box laten.



Toen hij nog een baby was had hij berg op zn hoofdje en is ze dat ook zonder mijn vragen eraf gaan krabben waardoor die nu een kaal plekje op zn hoofdje heeft.

Ik erger me gewoon mega dat ze het niet doen zoals wij willen! Tis toch zeker ons kindje :think:



Hoe doet een gastouder dat trouwens als ze ziek is?

@Theemuts wrote:



Als ik aangeef dat we hem graag laten slapen zonder dekentje tussen de middag en met zn kleertjes aan, zodat hij leert wat het verschil is tussen een kort middagslaapje en zn echte slaap, hoor ik later als ik eens een slaapzakje breng omdat hij thuis steeds met zn beentjes tussen de spijlen komt, dat ze hem allang in een slaapzakje hadden gelegd omdat hij dus ook daar met zn beentjes ertussen kwam. Dat kunnen ze dan toch even overleggen??



Ik zou het ook prijs gesteld hebben dat ze dat even zeggen, maar ik vind het wel logisch dat ze dat al doen zonder dat ze aan jou vragen of het mag. Beentjes tussen spijltjes lijkt mij toch een uitermate goede reden om je zoon een slaapzak te geven. Vraagje: waarom wil je dat hij onderscheid leert maken tussen middagslaap en z’n echte slaap?



Als ik zeg dat hij bepaalde dingen niet op brood mag en ik kom toevallig met een ochtendmeeting en krijg een boterhammetje voorgeschoteld voor hem waar dus iets op zit wat hij niet mag van mij wat ik een paar keer uitdrukkelijk in zn crecheboekje heb gezet!



Heb je een goede reden waarom hij bepaalde dingen niet op zijn brood mag? En om hoeveel bepaalde dingen gaat het? Ik kan me voorstellen dat het lastig is om met een waslijst rekening te moeten houden. En je kunt je voorstellen hoe dat gaat, over een poosje komen meer ouders met waslijsten. Ik denk dat dat vaak een reden is voor een kdv om het zo te doen. Wel vreemd vind ik dat ze hierover niet met jou in overleg gaan. En kunnen zij zich niet toevallig een keer vergist hebben?



Ze doen zn broekje steeds in zn sokjes en slofsokken omdat hij ze anders steeds uittrekt, maar nu rekken die dingen uit! Ook kom ik regelmatig dat ze helemaal uit zijn en hij dus koude voetjes heeft.



Tja, wat wil je nu precies? Hij mag geen koude voetjes krijgen van jou. Oplossing van het kdv: broek in sokken. Dan rekken ze z’n sokken weer uit, vind je ook weer niet leuk. Hoe los je het sokken-uittrek-probleem thuis op? Dan doe je hen die oplossing toch aan de hand?



Eerst wilde ze helemaal geen warm eten geven. Dat was iets voor de ouders! Ja maar ik bepaal zijn ritme niet zei ik en met het werken van ons lukt het niet om hem dan meteen warm eten te geven thuis en daarna zn papflesje wat hij krijgt voor de nacht. Na veel gezeur geven ze eindelijk eten, maar doen ze dat dus blijkbaar al om 15 uur terwijl het pas om 16 uur moet. Hier kwam ik achter omdat ze zich een keer versprak en hij thuis niet te genieten was savonds totdat hij zn flesje kreeg. Mannetje had gewoon honger!!



Ik had bij Bo precies hetzelfde probleem. Kind sliep vanaf 4 uur 's middags tot de volgend ochtend (behalve fles om 19 en 23 uur, waar we haar voor wakker maakten). Zij hebben toen goed uitgelegd waarom zij geen groentenhap geven (er zijn meerdere kindjes/vaak op een onhandig tijdstip/als we het wel doen bij 1 kindje, dan willen andere ouders dit ook) Ik vond het niet leuk, maar begreep wel de positie waarin zij zaten. Uiteindelijk heb ik iets in haar ritme veranderd, het voelde volledig verkeerd voor mij, maar dit heeft heel goed uitgepakt. Bo pakte het prima op. En heel eerlijk gezegd is het jùllie probleem dat het door jullie werk niet mogelijk is om hem meteen bij thuiskomst eten te geven. Dat hoeft het kdv niet voor jullie op te lossen. Kan dit een oplossing zijn: eten voor hem invriezen, dat 's ochtends uit de vriezer halen en 's avonds even in de magnetron opwarmen? Dat kan nooit veel tijd kosten.



Nu weer vandaag… Paar weken terug werd ik gebeld of ik een nieuwe speen wilde kopen voor zn flesje want iemand had het gaatje groter gemaakt en nu ging het te hard voor hem om te drinken. Dat zijn Avent spenen en niet goedkoop vind ik! Waarom maken ze zon gaatje groter vraag ik, hij heeft toch gewoon de speen met het nr waar hij aan toe is? Wij toch nieuwe speen gekocht, ruil ik vandaag het flesje om voor een tuitbeker hebben ze de nieuwe speen ook het gat groter gemaakt!!! Nu vraag ik je?? Ik zeg waarom doe je dat nou? Ik gebruik de spenen thuis ook en deze kan ik dus weggooien, weer!!



Dit vind ik vreemd. Thuis gaat het kennelijk prima om met deze speengrootte te drinken, dus dan zou dat op het kdv toch ook moeten lukken. Wat was hun antwoord op de vraag waarom ze dat doen?





En dit zijn zo maar een paar voorbeelden…

Ligt het aan ons? Gaat het overal zo of WAT IS DIT??? :think: :evil: :frowning:



Ik denk dat ik morgen maar eens een goed gesprek ga hebben! En 2 nieuwe spenen wil :evil: Toch?




Succes met je gesprek.

Succes met je gesprek idd hoop dat het even voor je oplucht dat je het kwijt bent dat kan ook al helpen :hug:

Wij hebben een gastouderburo die evt ook vervanging regelt maar onze gastouder haar zus werkt ook als gastouder en die is bijna altyd ook daar dus als zij ziek is of in ons geval in april gaat bevallen dan gaat hij daar naar toe!

Dus dat moet je dan evt even kortsluiten.



Succes vandaag :thumbup:

@Chrissy wrote:

@Theemuts wrote:


Ik zou het ook prijs gesteld hebben dat ze dat even zeggen, maar ik vind het wel logisch dat ze dat al doen zonder dat ze aan jou vragen of het mag. Beentjes tussen spijltjes lijkt mij toch een uitermate goede reden om je zoon een slaapzak te geven. Vraagje: waarom wil je dat hij onderscheid leert maken tussen middagslaap en z’n echte slaap?

omdat hij snachts slecht slaapt en overdag laten ze hem sowieso te lang slapen. Als hij niet vanzelf wakker wordt laten ze hem gewoon liggen soms gewoon uren! En snachts is hij dan dus wakker.

Ik wil graag dat hij leert dat hij snachts als hij dus wel uitgekleed wordt enz dat hij dan lang moet slapen en als hij dus zn kleertjes aanhoudt dat dat een kort slaapje betekent.



Heb je een goede reden waarom hij bepaalde dingen niet op zijn brood mag? En om hoeveel bepaalde dingen gaat het? Ik kan me voorstellen dat het lastig is om met een waslijst rekening te moeten houden. En je kunt je voorstellen hoe dat gaat, over een poosje komen meer ouders met waslijsten. Ik denk dat dat vaak een reden is voor een kdv om het zo te doen. Wel vreemd vind ik dat ze hierover niet met jou in overleg gaan. En kunnen zij zich niet toevallig een keer vergist hebben?

Ik heb gezegd dat hij alleen kaas en worst op brood mag, dus dat lijstje is best kort, maar toch krijgt hij Pindakaas terwijl hij astma gevoelig is en dat de allergien kan versterken, en dat heb ik dus al 100x gezegd :frowning:



Tja, wat wil je nu precies? Hij mag geen koude voetjes krijgen van jou. Oplossing van het kdv: broek in sokken. Dan rekken ze z’n sokken weer uit, vind je ook weer niet leuk. Hoe los je het sokken-uittrek-probleem thuis op? Dan doe je hen die oplossing toch aan de hand?

Wij trekken ze thuis gewoon weer 100x aan :mrgreen: Tis een baby… Dan weten ze toch dat die dit soort dingen doen. De box staat bij hen op de grond en in het pad van de gang/voordeur dus tis heel koud op de grond. Heb al heel vaak gevraagd of ze de box misschien uit de tocht kunnen halen omdat hij steeds ziek is maar volgens hen valt het allemaal wel mee.



Ik had bij Bo precies hetzelfde probleem. Kind sliep vanaf 4 uur 's middags tot de volgend ochtend (behalve fles om 19 en 23 uur, waar we haar voor wakker maakten). Zij hebben toen goed uitgelegd waarom zij geen groentenhap geven (er zijn meerdere kindjes/vaak op een onhandig tijdstip/als we het wel doen bij 1 kindje, dan willen andere ouders dit ook) Ik vond het niet leuk, maar begreep wel de positie waarin zij zaten. Uiteindelijk heb ik iets in haar ritme veranderd, het voelde volledig verkeerd voor mij, maar dit heeft heel goed uitgepakt. Bo pakte het prima op. En heel eerlijk gezegd is het jùllie probleem dat het door jullie werk niet mogelijk is om hem meteen bij thuiskomst eten te geven. Dat hoeft het kdv niet voor jullie op te lossen. Kan dit een oplossing zijn: eten voor hem invriezen, dat 's ochtends uit de vriezer halen en 's avonds even in de magnetron opwarmen? Dat kan nooit veel tijd kosten.

Maar als andere kdven wel eten geven waarom kunnen zij dit dan niet? Ddat is toch gewoon iets wat erbij hoort?

En hij zit juist op het kdv omdat wij werken, dus dat lijkt me logisch dat ze dan dit soort dingen tegen komen :think:

Savonds na de papfles valt ie heerlijk in slaap vandaar dat we die fles eigenlijk als laatste willen houden :oops:



Dit vind ik vreemd. Thuis gaat het kennelijk prima om met deze speengrootte te drinken, dus dan zou dat op het kdv toch ook moeten lukken. Wat was hun antwoord op de vraag waarom ze dat doen?

Ze zei dat de speen vanzelf ook wel kapot gaat, oftewel gewoon een leugen! Ik zei dat ik ze thuis ook heb en veel oudere en dat er nog nooit 1 kapot is gegaan en deze had ik juist nieuw gekocht laatst weer voor hen omdat ze die ander ook kapot hadden gemaakt :evil: Ik heb gezegd dat ik niet wil dat ze spenen kapot knippen!! Antwoord was: ow. :roll:

bij gastouders is het bij ziek zijn gastouder vaak zo dat ouders zelf voor nood familie achter de hand hebben.nu werken gastouders eigenlijk bijna altijd door,melden zich alleen ziek als het niet verantwoordt is door te werken.

ikzelf heb noodopvang achter de hand,zijn ook gastouderbureau’s die noodopvang regelen.

Dat van die pindakaas is een HEEL kwalijke zaak. Pinda’s zijn hoog allergeen, dat moeten ze niet geven aan zo’n jong kindje! Daar zou ik ook ontstemd over zijn, dus daar kan ik me in vinden.



Veder sluit ik me bij mijn voorgangers aan. Ik begrijp dat je het beste wil voor je kindje, maar wees even reeël… hij is 1 van de 12 (?) kindjes op zo’n dag, niet alles draait om hem. Dat jullie verwachten dat ze hem warm eten geven vind ik niet eerlijk, hoe moet 1 leidster nou 12 kinderen eten geven? Zoals eerder gezegd: dat is júllie probleem, en op het moment dat je besluit je kind naar een kdv te doen dien je met zulke dingen rekening te houden. Schuiven met het schema heb ik ook gedaan, hoort er een beetje bij.



En over dat ze hem laten liggen als hij slaapt… is dat echt zo erg? Dat doen ze bij mijn zoon ook, die moet je ook echt niet wakker maken want dan is hij niet te genieten. Wellicht laten ze hem liggen omdat ze denken: ‘Hij zal zn slaap nodig hebben’ oid. Misschien iets om nog even te bespreken met ze?



Kun je je niet vinden in hoe het eraan toe gaat op een kdv, dan moet je eens serieus overwegen of je niet liever je kind naar een gastouder brengt.

Er zijn 2 leidsters per 12 kindjes trouwens.



En als ze hem lang laten slapen dan slaapt ie dus snachts niet meer. Nu wordt het weer licht aan het eind van de dag maar anders zou hij gewoon de nacht in door slapen als niemand hem wakker maakt…



We zijn zn schema nu in ieder geval aan het aanpassen dat we thuis eten kunnen geven :smiley:

ik denk dat je globaal gezien echt te veel eist van een kdv. dat wil zeggen: je eist te veel dat ze zich helemaal richten en schikken naar jouw wensen, ritme ed.

Je kind uit handen geven bij een gastouder of kdv (en ook bij een opa en oma) houdt hoe dan ook in dat je concessies moet doen. je kunt niet alles precies zo blijven doen, zoals je het thuis doet, simpelweg omdat ze op een kdv meer kindjes hebben waar ze rekening mee moeten houden.

goed voorbeeld vind ik deze:

Wij trekken ze thuis gewoon weer 100x aan

Ik hoop dat je toch kunt begrijpen dat een kdv daar niet voor kan kiezen, en dus komt met een praktischere oplossing, nl broekje in sokken.

er zijn dingen waar je absoluut een punt hebt. zoals de pindakaas. daar MOETEN ze gewoon rekening mee houden. Maar verder denk ik echt dat je iets te veel verwacht dat ze zich in heel veel bochten gaan wringen om aan de wensen voor jouw kindje te voldoen.

Goed om te horen hoe andere mensen erover denken :stuck_out_tongue:

Soms weet je het gewoon echt even niet meer en dan zijn ervaringen van andere heel handig.

Wij zijn blijkbaar dus teveel eisend :mrgreen:

Dat houd ik in mn achterhoofd voor een volgende keer.

Bedankt voor jullie reacties!! :smiley:

@Sis wrote:

Warm eten is echt lastig op een kdv, bij ons doen ze het niet. Als ze dat voor 10 kinderen moeten doen, doen ze niks anders meer.


Dit snap ik dus echt niet :? Bij ons krijgen de kids elke dag warm en we eten met z,n allen op dezelfde moment aan dezelfde tafel... :roll:

De speen snap ik helemaal niet, mag gewoon niet zonder overleg...

Vind je hem elke keer zonder kousen? Toch liever uitgerokken sokken dan koude voeten? :think: Van de boterhammen begrijp ik, elke kind zijn gewoonten...

@Vicky S wrote:

@Sis wrote:
Warm eten is echt lastig op een kdv, bij ons doen ze het niet. Als ze dat voor 10 kinderen moeten doen, doen ze niks anders meer.


Dit snap ik dus echt niet :? Bij ons krijgen de kids elke dag warm en we eten met z,n allen op dezelfde moment aan dezelfde tafel... :roll:

Eten ze soms rond lunchtijd warm? Dan kan ik het me indenken....
Ik zie het nog niet gebeuren hoor, 10 tot 14 kindjes rond half 5/5 uur warm eten geven als ze ook nog eens vanaf half 5 opgehaald kunnen worden en dan het liefst ook nog allemaal verschoond moeten zijn. Wie kookt er? Wie verschoond er dan? Wie doet de overdracht met de ophalende ouders?

Met een groep kinderen van rond de 4 kan ik het me ook nog voorstellen, die kunnen zelf eten. Maar niet met die hele kleintjes van nog geen jaar, die moeten allemaal gevoerd worden.

Of ben ik nu gek?

En waarom wordt er dan smiddags geen warm gegeven zoals bij ons? En wij doen het met 12 peuters alleen… lukt goed hoor… Ze eten alleen :slight_smile:

rond 15u eten ze een boterhammetje en fruit en dan is er nog tijd genoeg om ze te verschonen en een babbel met de ouders.



Bij de babys eten ze vier uur na hun ontbijt patatjes, elke individueel dus en dit lukt ook hoor… Als je om 18.30u die kleintjes nog groentepap moet geven…

Omdat niet iedere ouder wil dat hun kind in de middag warm eet?



Hier eten ze namelijk thuis warm en 2 keer warm op een dag vind ik een beetje overdreven…



:angel:

@Madre wrote:

Omdat niet iedere ouder wil dat hun kind in de middag warm eet?




In Nederland zijn er toch soms andere dingen dan hier... hier vinden de meeste mamas het best belangrijk en gemakkelijk dat er warm gegeten in de creche... :think: