' Lieve juffen', vroeg de juf...

:lol: Gelukkig sta jij altijd open voor een goed gesprek Gerry :lol:



je hebt nog nooit antwoord op een van mijn vragen gegeven, dus ik stel mijn belangrijkste nog maar een keer :angel:



Waar komt jouw negatieve houding tov het onderwijs toch vandaan???

Heb je zelf op een of andere manier ervaring met het basisonderwijs of is dit nu echt gebaseerd op meningen van andere?



(gelukkig wijst mijn poll uit dat het nog wel meevalt met de negatieve ervaringen in het huidige basisonderwijs :wink: )

Gerry, wat is volgens jou nu goed onderwijs???



Ja sorry hoor, maar ik schrijf maar even met grote letters. Ik heb namelijk het gevoel dat je alleen leest wat je wilt lezen, en dat ergert me.

Dus op het moment dat ik kritiek heb in plaats van vragen (want volgens mij heb ik in meerdere topics richting jou vragen gesteld ipv kritiek geuit :think: ) heb ik ineens een gesloten houding?



Dat mag je me even uitleggen want dit snap ik niet :oops:

@Gerry wrote:

Nou ik vind “Waarom Daan en Sanne niet kunnen rekenen”

http://www.math.leidenuniv.nl/~naw/serie5/deel08/jun2007/craats_hr.pdf eigenlijk voor iedereen wel de moeite van het lezen waard.




ik vond het een heel interressant stuk. Het is alleen wel zo dat dat soort onderzoeken altijd in golfbewegingen gaan. Tien jaar geleden stonden de bladen vol met onderzoeken waarom juist die rijtjes op de manier van opa niet meer kon en waarom men moest overstappen naar het realistisch rekenonderwijs. Met geschiedenis is dit net zo, eerst moesten vooral de jaartallen aangeleerd worden, daarna juist helemaal niet en moesten er blokken van de geschiedenis aangeleerd worden en nu moet het weer terug :roll: Dat hoort nu eenmaal bij het onderwijs, dat je je aanpast aan de huidige maatschappij en die verandert ook. En juist dat maakt het onderwijs zo interessant :wink:

Overigens leest de 'gemiddelde leerkracht" ook vakliteratuur hoor :mrgreen:

Nog een tip: het forum van HIQ! Ik kom er al heeeeeeeel lang, en er zitten echt fijne mensen bij, waar je goede tips van kunt krijgen.

Goh, Mickey, hoe is het met EJ nu?



naast de discussie die er gaande is en die ik, als IB-er, met grote interesse volg, ben ik heel benieuwd hoe het nu gaat en wat er allemaal in de tussentijd gebeurd is?



groetjes Annemarie

Hoi Mama van Teun,



Wat attent dat je nog aan ons hebt gedacht :smiley:



Met E.J. gaat het in golven zeg maar. We hebben na de uitslag van de cito-score een gepsrek aangevraagd met IB. Die heeft verhaal gehoord en besloten om een begaafdheidsonderzoekje te doen. Volgens mij niet de Sibel, welke anders weet ik niet. De juf zegt dat ze hem meer uitdaagt m.b.t. lezen en rekenen. Maar ze vond het wel raar dat bij de eerste aanbieding van de rekentrein hij de som: 3+…= 5 niet meteen snapte :think: Tja en als ik kijk naar wat ze aanbiedt en hoe (ze had bijv. E.J. even in het groepje van groep 2 gezet, terwijl hij plotselinge veranderingen echt niet trekt en meteen in de stress schiet. Dat gebeurde dus ook want hij kon meteen niets meer, zei ze.)

Enfin, ze heeft E.J. wel weer mee laten doen bij het toetsen van groep 2, snap ik ook niet echt aangezien hij volledig dicht klapte bij de toets van groep 1, maar goed, hij scoorde bij de ene taaltoets (taal voor kleuters) 0 fout en bij de rekenvariant (begrippen) 8 fout. Beide dus erg goed. Het thuis niet zo even de scores bij de hand, maar hij zal voor de taal een A hebben en voor de begrippen een A of en B, dus zit hij ruim boven het niveau van groep 1.



Op de uitslag van het onderzoekje zitten we te wachten, hopelijk volgende week, dus dat kom ik hier nog vertellen.

Maar weet je, daar gaat het me niet om, ook niet die Cito toetsen, ik wil alleen dat hij passend onderwijs krijgt en naar school wit en daar doet wat hem uitdaagt en niet alleen thuis (leest nu thuis AVI 2 boekjes, heeft wel wat moeite nog met dubbelklanken, au, eu, etc, maar pakt wel elke avond zijn boek of gewoon overdag op de bank, zijn broertje voorlezen).

Rekenen doet hij minder, dat zei de juf ook. Hij had, volens haar, wel een ontwikkelingsvoorsprong op taalgebied, maar niet op rekenen. Want die sommen snapt hij dan niet in 1x.



We zijn dus wel kritisch naar de juf want haar handelen en haar uitspraken zijn dubieus… maar we wachten het dus nog even af.



Groetjes!

De waarheid is uiteindelijk dat niet elke student wordt geboren met een aangeboren gave om te schrijven, hoewel pen het beste hulpmiddel is dat men kan hebben. Af en toe staat het studentenleven alles in de weg en is er nauwelijks tijd over voor een fatsoenlijk leven. Als je tot diep in je werk zit en behoefte hebt aan hulp van een professional om je essay af te ronden, dan zijn opdracht help service precies wat je zoekt!