Lief zijn voor jezelf

meis het komt vanzelf.

Misschien een idee om je zelf voor te houden elke dag 1 zinnetje te schrijven? Verwacht er niet te veel van met lange teksten ( hoewel dat bij juist heel goed afging)



Kijk elke avond als op de bank zit, of als je in bed ligt, of bij de 10 uur koffie wat er is gebeurd … wat was het aller mooiste liefste leukste Benoem de kleinste dingen .



Een lach van sara, een kus van je vriend, de vogels die fluiten toen je je ogen opende, een geur van lekker eten, een aanbieding in de winkel… een uittje…



Succes , je bent op weg, het begin is er. Jij zult samen met je dierbaren dit kunnen voortzetten. Ergens zal het stoppen , ik hoop met de juiste keuzes… Zodat ook jij kunt zeggen



Ik ben lief voor mezelf, zorg voor mezelf en wat ben ik een rijkdom zo voor mij en de mensen om me heen.



Je kunt het (Y)

Eigenlijk wil ik dit topic niet lezen. Het komt te dicht bij mezelf.



Ninanien, geweldig zoals je gegroeid bent. Wat een dappere vrouw ben je. JIj mag trots op jezelf zijn, en de hindernissen die gaan komen ga je nemen, want jij kan dat.





En toch…het is zo herkenbaar. Het maakt me ook zo moe. Ik hoop dat er een tijd komt dat ik ook echt voor mezelf kan kiezen. Dat ik durf te zeggen dat ik elke dag verrek van de pijn, ipv dat niemand iets weet. Eon dat ik niet meer begrijpend naar iedereen hoefde te luisteren, omdat ze zonodig weer hele klaagzangen moeten ophangen tegen iemand die knetterhard werkt en nooit wat zegt.

Dat ik ook eens die hartelijke woorden krijg die ik zelf spreek, tegen iemand die hetzelfde heeft als ik en daar wel over klaagt om hartelijke woorden of medelijden te ontvangen.



De dag dat ik gewoon eens naar bed durf te gaan, gewoon omdat ik afgedraaid ben en geen zin meer heb om wat te doen. En dat ik niet meer om 24.00 mijn bed in duik, met een huis dat glanst maar met een lichaam dat op is.



Herkenbaar? :shifty:
Haha en nu doe ik dus hetzelfde als alle anderen. De TS start een topic en ik lucht mijn hart. :mrgreen:

Ik zie goede tips voorbij komen, misschien leren we met z’n allen wat liever te zijn voor onszelf.

@Ninanien wrote:

Vandaag ben ik streng voor mezelf haha. even doorpakken 8)



Ik heb nu een lief voor mezelf schrijfboek. Mooi ding met een sarong als kaft en handgeschept papier met bloemblaadjes. Best lief toch? Ben begonnen met lieve hartjes en schrijfseltjes (mama is lief) van sara er in te plakken. Maar wat te schrijven. Ik ben altijd zo kritisch…Schrijf dan dingen die beter kunnen enzo. En…zolang je dingen niet op schrijft is het er ook niet zeg maar. Dan kun je het nog negeren. Klinkt dit raar?




Nee het klinkt niet raar. Het klinkt als dat je iets weet van jezelf, maar het niet wilt zien.

Een goede oefening is een kwartier lang te schrijven, gewoon wat er in je opkomt, als is het het meest onbenullige. al begin je te schrijven over roze eendjes ofzo. Dan komen je emoties vanzelf. Ik denk dat ik er zelf ook weer mee ga starten

@ reat: misschien is het goed voor jezelf om na te gaan waarom je iets doet zoals je het doet. Waarom moet het huis glanzen, waarom moet je aardig tegen een ander zijn?

Ik kan dat makkelijk schrijven, maar ik loop zelf er ook tegenaan.

Natasja thx voor de goede tips!



Raet :-* Heel lief wat je schrijft! En dit topic is voor iedereen hoor!!!