Lief kitten gevonden (foto p.2)

Heb lieve kitten in onze achtertuin gevonden.

Rondvraag gedaan maar niemand in buurt had kittens.



Heb haar in bench van onze hond gezet (van zolder gehaald) en knusse handdoek neergelegd en wat kattenbrokjes gegeven die ze met smaak heeft gegeten en heb ook bakje water neergezet.

Ook tijdelijke kattenbak gemaakt met krantenknipsels want had geen mogelijkheid om kattengrint te halen. dat doe ik morgen meteen.



Wat kan ik nog meer doen? Op zich wil ik haar wel houden maar wil eerst zeker weten dat niemand een kitten mist.

hoe oud denk je dat het kitten ongeveer is?



Mischien de dierenbescherming bellen of er een kitten vermist is??



En even laten checken of het diertje is gechipt…





Zo niet en er meld zich geen eigenaar i aan jou de keuze houden of naar het asiel…

Ik schat haar ongeveer 3 maanden. Ze kan zichzelf wel wassen zag ik net.

Zoiezo een laten checken of ze is gechipt…

En denk ik ff flyers ophangen , in de buurt…

@San 27 wrote:



Mischien de dierenbescherming bellen of er een kitten vermist is??



En even laten checken of het diertje is gechipt…




Dat zal ik morgen meteen laten checken door onze dierenarts.
Zal ook even briefje maken die hij dan zou kunnen ophangen.
Wil haar toch ook voor zekerheid laten onderzoeken.

We willen haar op zich wel houden maar alleen als het zeker is dat niemand haar mist. We hebben vroeger ook katten gehad dus heb er wel ervaring mee en vind het wel gezellig zo :)

@Mich@ wrote:

@San 27 wrote:


Mischien de dierenbescherming bellen of er een kitten vermist is??



En even laten checken of het diertje is gechipt…




Dat zal ik morgen meteen laten checken door onze dierenarts.
Zal ook even briefje maken die hij dan zou kunnen ophangen.
Wil haar toch ook voor zekerheid laten onderzoeken.

We willen haar op zich wel houden maar alleen als het zeker is dat niemand haar mist. We hebben vroeger ook katten gehad dus heb er wel ervaring mee en vind het wel gezellig zo :)




:thumbup: :)

Oh wat Leuk…



Even dierenambulance/amevedie bellen

of er een kat vermist wordt…



Hun kunnen de kitten evt ook voor je onderzoeken

en biedt je gewoon aan dat je hem iig voorlopig wilt verzorgen

totdat mogelijk de eigenaren bekend zijn,.en anders lekker houden



foto ??

Zal straks ff foto maken :slight_smile: ze ligt nu heerlijk te slapen in haar bench :slight_smile: :inlove: :oops:

leuk !!

Hoelang zouden jullie wachten met beslissen tot houden van kitten?



Wil wel de mensen kans geven om hun kitten terug te halen maar ben er ook al best beetje aan gehecht geraakt al merk ik :oops:



Vanavond ga ik er iig mee naar dierenarts om te kijken of ze gezond is en wel of niet gechipt is.

Ik zou het beestje gewoon houden.



Moeten de misschien vorige eigenaren dat beestje maar niet zo vroeg/jong alleen buiten laten :silenced:



Ja hoor kan best ontsnapt zijn ergens uit huis :liar:

wat lief :mrgreen: :inlove:



Wij hebben onze kat ook van de straat



Het was ongeveer 2 jaar geleden, ik reed naar huis en kwam onze straat in zag ik een klein katje de weg overrennen werd geraakt door een auto en sprong de heg in.

De auto stopte en de man in de auto zei tegen mij dat ik maar naar de kat moest kijken omdat hij geen tijd had :shock: :x

Ik ben bij het katje gaan zitten die zat in de bosjes te mauwen, heb haar gepakt en naar binnen gehaald om te kijken of ze niks mankeerde, ze had pijn aan haar pootje maar begon al snel van de brokjes te eten en wat te drinken.

Ik heb haar toen op de site http://www.amivedi.nl/ gezet, dat is een site voor gevonden en vermiste dieren.

Heb het asiel gebelt om het door te geven en aangegeven hoe ze eruit zag zodat ze het wisten als mensen zouden komen om te kijken of het katje in het asiel zat…



Ik heb er niks meer van gehoord en ze is nu van ons :inlove: het is een heel lief en aanhankelijke kat en zit het liefste de hele dag op schoot

Dus misschien kan je het signalement van de kat op die site zetten? Mocht er niemand reageren lekker zelf houden :mrgreen:



En dit is die van ons :mrgreen:



@Mich@ wrote:

Hoelang zouden jullie wachten met beslissen tot houden van kitten?



Wil wel de mensen kans geven om hun kitten terug te halen maar ben er ook al best beetje aan gehecht geraakt al merk ik :oops:



Vanavond ga ik er iig mee naar dierenarts om te kijken of ze gezond is en wel of niet gechipt is.




Is ze al aangemeld bij Amivedi, katvinder en de dierenambulance?

Zo ja dan heb jij genoeg gedaan.

Ik mag aannemen dat als iemand zijn katje kwijt is hij/zij allang één van deze organisaties heeft ingeschakeld.



Als een kat naar het asiel wordt gebracht mogen ze na 2 weken voor adoptie worden aangeboden, ik denk dat jij ook zo ongeveer die termijn moet aanhouden.

Anders neem je toch even contact op met het asiel bij jullie in de buurt, weet je zeker of je het goed doet.

Dierenasiel weet ervan. DA weet ervan en dierenambulance weet er ook van en die am…dingus :oops: hebben we ook ingeschakeld.



In supermarkt hier hangt ook papier nu



kitten zit nog steeds netjes in bench met afentoe lekker speelkwartier.

Ze is al heel aanhankelijk naar onze kids en ook naar mij toe.

Onze hond heeft er ook geen moeite meer mee en zij blaast ook niet meer vanuit bench. Ze beginnen al langzaam te snuffelen aan elkaar als kitten er even uit mag.

Vandaag ook even kattenbak grind gehaald en ze ging meteen weer erop. Vind ik alleen maar goed teken eigenlijk.

Ik zou haar als eerste eens ontvlooien! Dat doen wij altijd als eerste met de kittens die hier binnen komen.

Je weet nooit wat ze meedragen en dan 24uur later ontwormen. Niet tegelijk doen want dan kun je ze vergiftigen.

@Sterretje06 wrote:

Ik zou haar als eerste eens ontvlooien! Dat doen wij altijd als eerste met de kittens die hier binnen komen.

Je weet nooit wat ze meedragen en dan 24uur later ontwormen. Niet tegelijk doen want dan kun je ze vergiftigen.




Daarom ga ik naar DA vanavond. Wil zeker weten dat ze gezond is.

En ook hoe oud ze nu precies is en wij denken dat het een meisje is maar kan het ook mis hebben natuurlijk.

Eehmm… Die kat op de foto is geen 3 maanden :? Hij is ouder :thumbup: Mijn kat die 3 maanden was was veeeel kleiner…



maar ik zou hem houden als ik jou was :mrgreen:

@Mariiyelle wrote:

Eehmm… Die kat op de foto is geen 3 maanden :? Hij is ouder :thumbup: Mijn kat die 3 maanden was was veeeel kleiner…



maar ik zou hem houden als ik jou was :mrgreen:




Das ook niet haar katje he :wink:



Mich@ heb je wel al een fotootje van die van jou? :mrgreen:

Nog niet… batt van toestel zit nu in oplader maar heb wel ff gezocht op internet…



Lijkt op onderstaande foto:

schat eerder een weekje of 8

zo zag onze er toen ook uit zo klein :mrgreen: