Lief kitten gevonden (foto p.2)

foto`s weggehaald van de katten je hebt ze al gezien neem ik aan :wink:

heb je de kat niet gewogen toevallig want dan kan ik wel een schatting maken qua leeftijd.



3 weken: 252 - 318 gram 6 weken: 516 - 701 gram

4 weken: 390 - 478 gram 7 weken: 632 - 782 gram

5 weken: 448 - 653 gram 8 weken: 778 - 975 gram

@mamma van sharondenise wrote:

@Mariiyelle wrote:
Eehmm… Die kat op de foto is geen 3 maanden :? Hij is ouder :thumbup: Mijn kat die 3 maanden was was veeeel kleiner…



maar ik zou hem houden als ik jou was :mrgreen:




Das ook niet haar katje he :wink:



Mich@ heb je wel al een fotootje van die van jou? :mrgreen:




Nee hij is van niemands :stuck_out_tongue:

Zow, ben bij dierenarts geweest.



Ze is toch blijkbaar een mannetje. :shock:

DA schatte hemr 3 a 4 maanden.

verder heeft DA hem wormenkuur gegeven voor zekerheid en vlooienkuur.

Die heeft hij helaas wel maar gelukkig heb ik hem meteen in bench gedaan dus heb daarnet even kleed eruit gehaald en buiten gelegd. Morgen maar even wassen.



Nu nog leuke naam verzinnen… :shifty:

@Mariiyelle wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
@Mariiyelle wrote:
Eehmm… Die kat op de foto is geen 3 maanden :? Hij is ouder :thumbup: Mijn kat die 3 maanden was was veeeel kleiner…



maar ik zou hem houden als ik jou was :mrgreen:




Das ook niet haar katje he :wink:



Mich@ heb je wel al een fotootje van die van jou? :mrgreen:




Nee hij is van niemands :stuck_out_tongue:


Je snapt het niet denk ik…



Diegene die de foto heeft geplaatst is iemand anders de topicstartster

@Mich@ wrote:

Zow, ben bij dierenarts geweest.



Ze is toch blijkbaar een mannetje. :shock:

DA schatte hemr 3 a 4 maanden.

verder heeft DA hem wormenkuur gegeven voor zekerheid en vlooienkuur.

Die heeft hij helaas wel maar gelukkig heb ik hem meteen in bench gedaan dus heb daarnet even kleed eruit gehaald en buiten gelegd. Morgen maar even wassen.



Nu nog leuke naam verzinnen… :shifty:




hahaha ja dat is niet altijd duidelijk te zien…leuk een katertje!



Hier wat namen:

Nodi, Nido, James, Tobie, Sem, Jim, Nero,Oliver en Tobias…allemaal mijn opvangertjes (katers)

Hier ff foto’s van kitten :slight_smile: Meneer werkte alleen niet echt mee.

ahh wat een dropie



Jah ik weet t,…tis mijn kitten…whaha

neeh gekheid…



Maar hij is wel Lief :inlove:

Wat een scheetje! :inlove: :inlove:

Lief van je dat je hem opgevangen hebt. :thumbup:





Hou ons op de hoogte. :inlove:



1 lapjes en 2 zwartjes en de kater heet Bagheera.

De vrouwtjes heten Nala en Fluffy. Dus als naamtip misschien Bagheera?

Wow wat een mooie kitten zeg! Prachtig!

Dat is grappig…dit lijkt de nieuwe kitten van m’n vriendin wel…ook pikzwart en pakweg 3 a 4 maanden…maar heb haar nog niet gehoord dat ze hem kwijt was…dus dat zal wel niet…er zijn natuurlijk vast nog honderden anderen kittens…

:inlove:

ah wat een poepie zeg



msschien zorro een leuke naam!!?

@Mama_jeanet wrote:

@Mariiyelle wrote:
@mamma van sharondenise wrote:
@Mariiyelle wrote:
Eehmm… Die kat op de foto is geen 3 maanden :? Hij is ouder :thumbup: Mijn kat die 3 maanden was was veeeel kleiner…



maar ik zou hem houden als ik jou was :mrgreen:




Das ook niet haar katje he :wink:



Mich@ heb je wel al een fotootje van die van jou? :mrgreen:




Nee hij is van niemands :stuck_out_tongue:


Je snapt het niet denk ik…



Diegene die de foto heeft geplaatst is iemand anders de topicstartster




Idd das mijn kat :stuck_out_tongue: dies 2 jaar ongeveer

mooi katje is het hoor :thumbup: :mrgreen:

Oh, wat ziet ie er mooi uit zeg! Is ie echt helemaal zwart? Of heeft ie toch ergens een wit haartje verstopt? Het komt niet vaak voor dat ze helemaal zwart zijn. Dat vind ik wel het mooiste :inlove:.



Wat glanst zijn vacht mooi. Hij ziet er erg gezond uit. Ik snap dat dan niet hè…dat mensen hem niet missen :think:.



Hoe heet jullie hond? Misschien kunnen we helpen een naam te bedenken die daar goed bij past :D.

Even nieuwe update:



Met kitten gaat het met de dag steeds beter.

Hij is ontiegelijk aanhankelijk en begint al maatjes te worden met onze hond (waarvan ik de naam liever niet online zet omdat het best aparte naam is :oops: )

Kitten kan ook goed omgaan met de kids en hij snort en spint heeeeeeeeeeeeeeel veel :inlove:



We hebben trouwens al een naam gevonden voor onze kitten.



We gaan hem PROBIE noemen. :mrgreen:



Ohja, probie lijkt helemaal zwart te zijn. Heb nog geen witte haartje kunnen ontdekken :inlove: ook niet onder zijn bek op de borst.

Maar dat kan altijd nog komen of niet? Maakt mij eigenlijk niet uit :slight_smile: Ben allang blij dat we weer gezelligheid in huis hebben :slight_smile:



Vraag me alleen wel af, hoeveel zou de kasteratiekosten zijn? (of hoe je dat ook schrijft :oops: ) en vanaf hoeveel maanden zou dat kunnen.

We willen dat het liefst zo snel mogelijk doen voordat hij gaat sproeien en hopelijk heeft hij er dan geen behoefte meer aan. :wink:



Liefs :-*

Ik weet het niet precies. Vanaf een maand of 6? Ik zou het even aan je dierenarts vragen. Die weet ook wat dat precies kost. Prijzen verschillen nogal per dierenarts.



Grappige naam! Hoe zijn jullie daarop gekomen?

van de tv serie ncis die wij trouw volgen. Vanaf het begin af aan vonden wij probie al leuke naam hoewel de betekenis eigenlijk wat minder is.

Het is lekker pakkend naam en de kids kunnen die ook al goed uitspreken. :mrgreen:



Zit wel al langzaam te denken wat ik allemaal aan speelgoed ga kopen en lekker mandje om te slapen voor straks als die vlooienvrij is en rond mag lopen.

Momenteel heb ik stukje touw vastgebonden aan bench waar die veel mee speelt en 3 duplo blokjes van de kids en een bal.

Wel heb ik al besloten dat er snel een krabpaal moet komen.

Mooi beestje hoor, heb even wat info gezocht over casteren, het is niet zo duur hoor, een vrouwtje laten steriliseren is veel duurder ;





De kater is geslachtsrijp op de leeftijd van 6-7 maanden. Wij adviseren de kater te laten castreren op een leeftijd van 9 maanden. Dit in verband met het uitgroeien van de kater met de daarbij behorende katereigenschappen. Mocht de kater eerder in huis gaan plassen en/of sproeien dan is het beter om de kater direct te laten castreren. Anders kan de kat het gedrag aanleren.

In 5 % van de gevallen kan de kater blijven sproeien ondanks de castratie.



De voordelen van castratie zijn:



minder kans op sproeien of plassen in huis

minder sterke urinegeur

minder drang van de kater om buiten te gaan zwerven en daardoor minder kans op vechten met andere katten

geen kans meer op ongewenste kittens